Залізниця  легковажності не  прощає

  • 02.03.2020

Ситуація із невиробничим травматизмом на залізничному транспорті залишається тривожною.

Досвідчені залізничники говорять, що всі інструкції і правила на залізничному транспорті написані кров’ю. Це підтверджує і сумна статистика травмування громадян на залізниці, в тому числі по Козятинській дирекції залізничних перевезень.

За 12 місяців 2019 року на території залізничної станції Фастів травмовано одну особу та на території залізничної станції Кожанка одну особу – обидва випадки з летальними наслідками.

Так 27.07.2019 року о 21 год. 34 хв. по станції Фастів-1 смертельно травмований громадянин Ж., 1972 року народження, який намагався перейти колію безпосередньо перед поїздом на небезпечній відстані від нього на переїзді, що охороняється, 921 км з боку заводу «Червоний Жовтень». При переході через колії було застосовано екстрене гальмування вантажного поїзда № 1912 з метою застосування попередження наїзду на чоловіка. Відкрито кримінальне впровадження, проводилося розслідування.

03.10.2019 року о 03 год. 32 хв. на 936 км по станції Кожанка смертельно травмовано громадянина Б., 1959 року народження, який переходячи залізничні колії, яким рухався пасажирський поїзд № 140, отримав травмування виступаючою частиною вагонів поїзда. Проводилося розслідування.

А взагалі за 12 місяців 2019 року на підприємствах залізничного транспорту України травмовано 527 сторонніх залізничному транспорту осіб напротивагу 580 у минулому році, з них 334 – зі смертельним наслідком (338 у минулому році). Основними причинами травмування громадян є порушення ними правил поведінки на залізничному транспорті, які затверджені постановою КМУ від 10 листопада 1995 року НР 903, та правил безпеки громадян на залізничному транспорті України, затверджених наказом МТУ від 19.02.98р. № 54.

Переважна більшість громадян при знаходженні на залізничних коліях травмується в результаті не усвідомлення можливих наслідків від дії небезпечних факторів. Всім добре відомо, що залізничний транспорт є самим зручним, дешевим і безпечним видом транспорту, та мало хто задумується, яку небезпеку він в собі приховує і не вибачає тим громадянам, які нехтують елементарними правилами поведінки на залізничному транспорті та поблизу залізничних колій. Адже залізниця – це зона підвищеної небезпеки, при чому небезпеки двох видів:  наїзду рухомого складу і ураження електричним струмом високої напруги.

Матеріали службових розслідувань, які проводяться по кожному нещасному випадку, говорять, що переважна їх більшість трапилась внаслідок безвідповідального ставлення потерпілих громадян до свого життя і здоров’я: хтось прогулювався по залізничній колії, наче тротуаром, комусь було ліньки скористатися пішохідним мостом, переходом або дочекатися поки пройде поїзд, а деякі виходили на колії після гарного спілкування із «зеленим змієм».

Слід пам’ятати:

пішоходам забороняється:

  • Ходити по залізничних коліях.
  • Переходити і перебігати через залізничні колії перед потягом (або локомотивом, вагоном, дрезиною тощо), що наближається, якщо до нього залишилося менше ніж 400 м.
  • Переходити колію зразу після проходу потяга (або локомотива, вагона, дрезини тощо), не впевнившись, що по сусідніх коліях не пересувається рухомий склад.
  • Переходити залізничні переїзди при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора переїзної сигналізації.
  • На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію.
  • Проходити вздовж залізничної колії ближче п’яти метрів від крайньої рейки.
  • Проходити по залізничних мостах і тунелях, не обладнаних спеціальними настилами для проходу пішоходів.
  • Пролізати під закритим шлагбаумом на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.
  • На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори до рейки.
  • Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
  • Підніматися на дах потягів, локомотивів, вагонів тощо.
  • Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.
  • Підходити ближче ніж на 0.5 метра до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття потяга до його повної зупинки.

Пасажирам забороняється:

  • Проїжджати на дахах, підніжках.перехідних площадках вагонів.
  • Заходити у вагон і виходити з вагона під час руху потяга.
  • Висуватися із вікон вагонів і дверей тамбурів під час руху потяга.
  • Стояти на підніжках і перехідних площадках, відчиняти двері вагонів під час руху потяга, затримувати автоматичні двері вагонів під час їх зачинення і відчинення.
  • Проїжджати у вантажних потягах без спеціального дозволу.
  • Знаходитись в потязі у нетверезому стані.
  • Залишати дітей без нагляду на вокзалі та в потязі.
  • Провозити у вагонах легкозаймисті, шкідливі і вибухові речовини.
  • Виходити із вагона на міжколійя і знаходитись там під час руху потяга.
  • Стрибати з платформи на залізничні колії.
  • Проводити на пасажирських платформах рухомі ігри.
  • Палити у вагонах (в тому числі в тамбурах) приміських потягів, а також у непередбачених для паління місцях вагонів пасажирських потягів.
  • Бігти по платформі поруч із вагоном потяга, що прибуває або відходить, а також перебувати ближче ніж 2 метри від краю платформи під час проходу потяга без зупинки.
  • Підходити до вагона до повної зупинки потяга.
  • Без потреби самовільно зупиняти потяг.

Пам’ятайте!!! Залізниця – це зона підвищеної небезпеки, при чому небезпеки двох видів:  наїзду рухомого складу та ураження електричним струмом високої напруги.

Начальник Залізничної станції Фастів І. Грищенко

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ