Про перепрофілювання (зміну типу) Фастівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 –  центр військово-патріотичного виховання «Гарт» Фастівської міської ради Київської області та затвердження нової редакції Статуту

  • 20.10.2022

 

            ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

Р І Ш Е Н Н Я

Від 13.10.2022                                               м. Фастів                                    № 78-ХХVІІІ-VІІІ

 

Про перепрофілювання (зміну типу) Фастівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 –  центр військово-патріотичного виховання «Гарт» Фастівської міської ради Київської області та затвердження нової редакції Статуту

З метою приведення установчих документів закладу загальної середньої освіти у відповідність до чинного законодавства, відповідно до п.13 ч.3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту», ст. 31, 32, 35 Закону України «Про повну загальну середню освіту», керуючись ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Перепрофілювати (змінити тип) та повне і скорочене найменування юридичної особи: Фастівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 – центр військово-патріотичного виховання «Гарт» Фастівської міської ради Київської області (код ЄДРПОУ 25299299) на: Фастівський ліцей №7 Фастівської міської ради Київської області (скорочене найменування юридичної особи: Фастівський ліцей №7) та затвердити нову редакцію Статуту (додаток).
  2. Керівнику Фастівського ліцею №7 Фастівської міської ради Київської області провести державну реєстрацію змін установчих документів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до 31 грудня 2022 року.
  3. Управлінню освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради вчинити відповідні дії щодо перепрофілювання (зміни типу) Фастівського ліцею №7 Фастівської міської ради на Фастівську гімназію №7 Фастівської міської ради Київської області до 01 липня 2023 року.
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з гуманітарних питань.

 

 

 

Міський голова                                                                                      Михайло НЕТЯЖУК

 

 

 

Додаток

до рішення міської ради

№ 78-ХХVІІІ-VІІІ

від 13.10.2022 року

 

 

 

 

СТАТУТ

Фастівського ліцею №7 Фастівської міської ради Київської області

(нова редакція)

код ЄДРПОУ 25299299

Фастів                 

 2022

 

 

І. Загальна частина

 

  • Фастівський ліцей №7 Фастівської міської ради Київської області (далі – Ліцей) – це заклад загальної середньої освіти комунальної форми власності, що заснований на комунальній власності Фастівської міської територіальної громади, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти за рівнем початкової, базової та профільної середньої освіти, а також у сфері позашкільної освіти.
  • Повна назва: Фастівський ліцей №7 Фастівської міської ради Київської області.
  • Скорочена назва: Фастівський ліцей №7.
  • Місцезнаходження Фастівського ліцею №7 Фастівської міської ради Київської області: 08500, Київська область, Фастівський район, місто Фастів, вулиця Гетьманська, будинок 79А.
  • Засновником Ліцею є Фастівська міська рада Київської області (далі – Засновник).
  • Органом уповноваженим Засновником на управління закладом освіти є управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради.
  • Ліцей є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником, має рахунки в установах банку, печатку, штамп встановленого зразка, ідентифікаційний номер, бланк зі своїм повним найменуванням, емблему закладу.
  • Ліцей має статус неприбуткового закладу освіти.
  • Метою діяльності Ліцею є: всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
  • Головними завданнями Ліцею є:
  • забезпечення повної загальної середньої освіти, створення умов для здобуття учнями освіти понад державний освітній мінімум;
  • виховання громадянина України;
  • формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виконання вимог Державних стандартів початкової, базової та профільної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.
    • Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Фастівського міського голови, наказами управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради, іншими нормативно-правовими актами та власним Статутом.
    • Діяльність Ліцею базується за принципом рівних можливостей для всіх.
    • Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України.

 

  • Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.
    • Мовою освітнього процесу в Ліцеї є державна мова.
    • Ліцей здійснює освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та за різними формами освіти.
    • Взаємовідносини Ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
    • Реорганізація, ліквідація та перепрофілювання (зміна типу) Ліцею відбувається за рішенням Засновника.
    • З питань, не врегульованих Статутом, Ліцей керується чинним законодавством України.
    • Структурними підрозділами Ліцею є: початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти, гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти та ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти; центр військово-патріотичного виховання «Гарт», що забезпечує здобуття позашкільної освіти.

 

ІІ. Організація освітнього процесу

  • Виконавчий комітет Фастівської міської ради закріплює за Ліцеєм  відповідну територію обслуговування і до початку навчального року обліковує учнів, які мають його відвідувати.
  • Зарахування учнів до Ліцею проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви батьків або осіб, що їх заміняють, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).
  • Зарахування дітей до Ліцею для здобуття профільної середньої освіти (до 9-11(12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитись, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.
  • Зарахування дітей до Ліцею для здобуття базової середньої освіти (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в Ліцеї, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
  • Зарахування до Ліцею на конкурсних засадах (проведення будь-яких заходів, спрямованих на перевірку знань, умінь, навичок чи інших компетентностей дитини) для здобуття початкової освіти (до 1-4 класів) забороняється.
  • Зарахування учнів для здобуття початкової освіти дозволяється на конкурсних засадах лише у випадках, якщо кількість поданих заяв перевищує спроможність закладу. Право на першочергове зарахування мають діти, які проживають на території обслуговування, є рідними братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту в Ліцеї; є дітьми працівників Ліцею.
  • Відрахування та переведення учнів до інших закладів загальної середньої освіти для здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється у порядку, передбаченому чинним законодавством.
  • Навчальний рік у Ліцеї розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.
  • Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою Ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
  • Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів і має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти. На основі освітньої програми складається та затверджується навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
  • Режим роботи Ліцею визначається ним на основі відповідних нормативно-правових актів.
  • Тривалість уроків становить: у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-4-х класах – 40 хвилин; у 5-11(12) класах – 45 хвилин. Також можна обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
  • Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.
  • Ліцей може забезпечувати здобуття базової, профільної середньої освіти за очною (денною, вечірньою), заочною, дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формою чи формою педагогічного патронажу у порядку, визначеному законодавством.
  • Наповнюваність класів визначається Законом України «Про повну загальну середню освіту».
  • В Ліцеї має функціонувати не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання учнів).
  • Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється у порядку, передбаченому чинним законодавством.
  • За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення Засновника, функціонують групи подовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти Засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.
  • Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили Ліцей вимогам Державних стандартів здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.
  • Переведення учнів до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
  • Випускникам видається документ про освіту відповідного рівня. Зразки документів про повну загальну середню освіту затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  • Виховання учнів здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.
  • У Ліцеї забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
  • Примусове залучення учнів до вступу у будь-які об’єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

 

ІІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

3.1.    Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання,  державна  підсумкова  атестація.

3.2. Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники

3.3. Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.

3.4. Оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів або за системою оцінювання, визначеною законодавством.

3.5. У разі запровадження власної шкали оцінювання результатів навчання учнів, Ліцей визначає правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.

3.6. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.

3.7. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої  освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

3.8. Кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.

3.9. У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою Ліцею учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію.

3.10. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

 

ІV. Учасники освітнього процесу

4.1. Учасниками освітнього процесу є учні; педагогічні працівники; інші працівники закладу освіти; батьки учнів; асистенти дітей.

4.2. Права та обов’язки учнів:

4.2.1.Учні мають право на:

  • навчання та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;
  • користування бібліотекою; навчальною, науковою, культурною, спортивною інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

4.2.2. Учні зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану), дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів даного закладу освіти, Правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

4.3.    Права та обов’язки педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу:

4.3.1. Педагогічні працівники мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою; навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

4.3.2. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначенихстаттею 6 Закону України “Про освіту”;
  • використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
  • володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;
  • постійно підвищувати свою педагогічну майстерність.

Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором.

4.3.3. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього    процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами.

4.3.4. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

4.4. Права, обов’язки та відповідальність  батьків учнів або осіб, які їх замінюють:

4.4.1.  Батьки учнів або особи, які їх замінюють, мають право:

  • приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності закладу загальної середньої освіти;
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладу освіти, органу управління освітою з питань освіти;
  • обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

4.4.2. Батьки учнів або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • не допускати булінгу (цькування), домашнього насильства по відношенню до дітей та всіх учасників освітнього процесу;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів закладу освіти, Правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

На батьків учнів покладається відповідальність за здобуття ними повної загальної середньої освіти.

  1. V. Управління Ліцеєм

5.1. Управління  Ліцеєм у межах повноважень, визначених законами та установчими документами Ліцею, здійснюють: Засновник;  управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради; керівник Ліцею; педагогічна рада; вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.

5.2. Засновник:

  • затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  • реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

5.3. Засновник зобов’язаний:

  • забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
  • у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
  • забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;
  • здійснює інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту».

5.4. Управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради  є органом, уповноваженим  Засновником, на управління закладом освіти.

5.5. Управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради:

  • укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;
  • розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
  • у разі ліквідації в установленому законодавством порядку закладу освіти вживає заходів щодо влаштування учнів до інших закладів загальної середньої освіти;
  • організовує нормативне, програмне, матеріальне, науково-методичне забезпечення, перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників;
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
  • забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
  • здійснює інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про управління освіти.

5.6. Керівництво Ліцеєм здійснює директор, повноваження якого визначаються законом, даним Статутом та трудовим договором (контрактом).

5.7. Директор є представником Ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами Ліцею.

5.8. Директор Ліцею призначається на посаду та звільняється з посади управлінням освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради.

5.9.  Директор Ліцею  призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше).

5.10. Одна і та сама особа не може бути директором Ліцею більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.

5.11. Конкурсний відбір проводиться відповідно до Порядку, затвердженого Засновником.

5.12. Директор Ліцею має право:

  • діяти від імені закладу освіти без довіреності та представляти у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;
  • приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
  • визначати режим роботи закладу;
  • ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;
  • приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.

5.13. Директор Ліцею зобов’язаний:

  • виконувати закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
  • розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;
  • затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти;
  • створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України“Про освіту”“Про доступ до публічної інформації”“Про відкритість використання публічних коштів” та інших законів України;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.

5.14. Колегіальним органом управління Ліцею є педагогічна рада, повноваження якої визначаються чинним законодавством та даним Статутом.

Усі педагогічні працівники Ліцею мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.

Головою педагогічної ради є керівник Ліцею.

Педагогічна рада  Ліцею:

  • схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
  • схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
  • приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом закладу освіти до її повноважень.

Рішення педагогічної ради Ліцею вводяться в дію наказом керівника закладу.

Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань ухвалюються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради визначальний. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписують голова та секретар педагогічної ради.

5.15. У Ліцеї може діяти піклувальна рада, яка сприяє виконанню перспективних завдань розвитку закладу освіти, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії взаємодії закладу з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими обʾєднаннями, юридичними та фізичними особами.

Піклувальна рада:

  • аналізує та оцінює діяльність закладу освіти і його керівника;
  • розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку закладу освіти та аналізує стан їх виконання;
  • сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
  • проводить моніторинг виконання кошторису закладу освіти і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, обовʾязкові для розгляду керівником закладу;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти;
  • вносити Засновнику закладу освіти подання про заохочення керівника закладу освіти або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом.

Піклувальну раду може бути утворено за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу на визначений Засновником строк.

5.16. У Ліцеї можуть діяти: органи самоврядування працівників закладу освіти; органи самоврядування здобувачів освіти; органи батьківського самоврядування; інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) колективу, що скликають не менш ніж один раз на рік та формують з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу.

5.17. У Ліцеї можуть функціонувати методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу.

 

VІ. Організація освітнього процесу позашкільного підрозділу

  • Головні завдання позашкільного підрозділу Ліцею (далі – центр військово-патріотичного виховання «Гарт»):
  • підвищення престижу військової служби, військова професійна орієнтація молоді, формування і розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту Української держави і служби у Збройних силах України;
  • вихованняповаги до людськоїгідності, прав і свобод;
  • громадянськевихованняпідростаючогопокоління на конкретних прикладах життєвого шляху видатнихгромадських і культурно-просвітніхдіячівУкраїни та діаспори;
  • розвиток, стимулювання та реалізаціядуховного і творчогопотенціалуособистості;
  • задоволенняосвітньо-культурних потреб вихованців, які не забезпечуютьсяіншимискладовимиструктуриосвіти;
  • організаціядозвіллявихованців, пошукйогонових форм;
  • профілактикабездоглядності, правопорушень;
  • виховання в учасників освітнього процессусвідомогоставлення до власноїбезпеки та безпекиоточуючих;
  • виховання патріотизму, любові до України, поваги до народнихзвичаїв, традицій, національнихцінностейукраїнського народу та іншихнародів і націй; шанобливогоставлення до родини та людей похилоговіку;
  • вихованняпідростаючогопокоління в національно-патріотичномудусі на конкретних прикладах життєвого шляху учасниківвизвольного руху, творцівдержавностіУкраїни.
    • Основні напрямами діяльності центру військово-патріотичного виховання «Гарт»:
  • військово-патріотичний, який забезпечує формування громадянина, виховання високих духовних якостей і патріотизму, громадянської відповідальності за долю українського народу та держави, підготовку молодого покоління до військової служби;
  • фізкультурно-спортивний, який забезпечує розвиток фізичних здібностей вихованців, учнів і слухачів, необхідні умови для повноцінного оздоровлення, загартування, змістовного відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою і спортом, набуття навичок здорового способу життя;
  • туристсько-краєзнавчий, що передбачає  залучення  вихованців, слухачів до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, географічних, етнографічних, історичних об’єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками зі спортивного туризму та краєзнавства, організацію змістовного дозвілля;
  • оздоровчий, який забезпечує необхідні умови для змістовного відпочинку та передбачає оволодіння вихованцями, учнями і слухачами знаннями про здоровий спосіб життя, організацію їх оздоровлення, набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого здоров’я і формування гігієнічної культури особистості.
    • Мережа міжшкільних груп центру військово-патріотичного виховання «Гарт» для вивчення предмета «Захист України» формується з урахуванням  контингенту юнаків 10-11-х (12-х) класів закладів загальної середньої освіти міста за рахунок переданих ними годин, передбачених у робочих навчальних планах на вивчення предмету «Захист України».
    • Мережа гуртків центру військово-патріотичного виховання «Гарт» формується  у межах годин гурткової роботи за запитами здобувачів освіти та їх батьків. Середня наповнюваність гуртків, груп, секцій, відділень, та інших творчих об’єднань становить, як правило, 10 – 15 вихованців, слухачів.
    • До центру військово-патріотичного виховання «Гарт» зараховуються діти і молодь, як правило, віком від 5 до 18 років, в тому числі і ті, які потребують соціальної допомоги та реабілітації.
    • Формування контингенту вихованців, слухачів здійснюється протягом навчального року (в міру закінчення комплектування гуртків, груп та інших творчих об’єднань) за бажанням дітей на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
    • Для зарахування вихованців, слухачів до військово-патріотичних, туристсько-краєзнавчих, фізкультурно-спортивних та оздоровчих об’єднань потрібна довідка медичного закладу про відсутність у них протипоказань для занять у гуртках.

 

VІІ. Матеріально-технічна база

7.1.  До майна Ліцею належать:

  • нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, тощо;
  • майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;
  • інші активи, передбачені законодавством.
    • Майно Ліцею перебуває в комунальній власності Фастівської міської територіальної громади, належить йому на правах оперативного управління.
    • Основні фонди, оборотні кошти та інше майно Ліцею не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.
    • Об’єкти та майно Ліцею не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
    • Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Ліцею, використовуються виключно на потреби закладу.
    • Майно Ліцею, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до статті 81 Закону України «Про освіту».

 

VIІІ. Фінансово-господарська діяльність

  • Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється на основі її кошторису.
  • Фінансово-господарська діяльність Ліцею проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України  «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.
  • Джерелами фінансування Ліцею є:
  • державний бюджет;
  • бюджет Фастівської міської територіальної громади;
  • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
  • доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • гранти вітчизняних і міжнародних організацій; дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;
  • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.
    • Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Ліцеї визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади. Бухгалтерський облік  закладу освіти здійснюється централізованою бухгалтерією управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Ліцей має право на фінансову самостійність у межах чинного законодавства.

  • Ліцей є неприбутковою організацією, що утворена та зареєстрована у порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткових організацій.

Доходи (прибутки) Ліцею або їх частини не підлягають розподілу серед засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) Ліцею використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Ліцею, покращення його матеріальної бази, реалізації мети (цілей) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

  • Ліцей, за погодженням з управлінням освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради, має право згідно із законодавством придбати та/або орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу.
  • Звітність про діяльність Ліцею ведеться відповідно до законодавства.
  • Ліцей має право надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу освіти має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

ІX. Міжнародне співробітництво

  • Ліцей має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
  • Ліцей, педагогічні працівники, учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.
  1. X. Контроль за діяльністю закладу освіти
  • Державний нагляд (контроль) у сфері повної загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України  «Про освіту».
  • Інституційний аудит закладу, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Прикінцеві  положення

З питань, не врегульованих даним Статутом, Ліцей керується чинним законодавством України. Якщо одне з положень даного Статуту буде визнано недійсним, це не стосується решти його положень. Якщо одне із положень Статуту, у зв’язку із внесенням змін до законодавства, стає таким, що йому суперечить, Засновник застосовує норми, передбачені новим законодавством, та зобов’язується внести відповідні зміни. Внесення змін і доповнень до даного Статуту здійснюється за рішенням Засновника та реєструються у встановленому порядку.

 

 

 

Секретар міської ради                                                                                         Людмила РУДЯК

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ