Про затвердження та введення в дію оновленої  інструкції  з охорони праці № 4 « Для водія легкового автомобіля »

  • 14.06.2021

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

 Київської області  

 ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

 Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

 

Від __11.06.2021                                                               №__160 од_

 

Про затвердження та введення

в дію оновленої  інструкції  з охорони праці

№ 4 « Для водія легкового автомобіля »

     З метою безумовного  забезпечення виконання  в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів  вимог  ЗУ « Про охорону праці»,  підтвердження в подальшому стандарту ISO 9001:2015, на підставі:  ч. 1 ст. 13, п.8 ч. 2 ст. 13 ЗУ « Про охорону праці», наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 132 від 21.12.1993    « Про Порядок опрацювання і затвердження роботодавцем нормативних актів з охорони праці, що діють на підприємстві» ( із змінами та доповненнями), ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»( із змінами та доповненнями ), розпоряджень міського голови: № 79од. від 18.03.2021 « Про затвердження Положення про розробку інструкцій з охорони праці в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів»,  № 99 од. від 07.04.2021 « Про перегляд та оновлення діючих інструкцій з охорони праці, які діють в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів», керуючись пунктами 1,  20 частини 4 статті 42 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні»,

1.      Затвердити та ввести в дію оновлену інструкцію з охорони праці  № 4 «Для водія легкового автомобіля»  ( Додається).2.   Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.   

 

  Міський голова                                                                                       М.В. Нетяжук     

                                  Додаток 

   до розпорядження     

 міського голови      

                           №_160 од_ від 11.06.2021

 

                                          

                       ІНСТРУКЦІЯ    З ОХОРОНИ ПРАЦІ № 4

 

                       ДЛЯ ВОДІЯ ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ

 

                  1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дія цієї  інструкції поширюється на працівників (водіїв) виконавчого комітету Фастівської міської ради.

1.2. Інструкція розроблена на основі наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 132 від 21.12.1993 « Про Порядок опрацювання і затвердження роботодавцем нормативних актів з охорони праці, що діють на підприємстві»   ( із змінами та доповненнями), ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»( із змінами та доповненнями відповідно до наказу Міністерства соціальної політики № 526 від 30.03.2017), розпоряджень міського голови: № 79од. від 18.03.2021 « Про затвердження Положення про розробку інструкцій з охорони праці в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів,  № 99 од. від 07.04.2021 « Про перегляд та оновлення діючих інструкцій з охорони праці, які діють в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів» та інших нормативно – правових актів з охорони праці.

1.3. За невиконання вимог  даної інструкції водій  несе дисциплінарну, матеріальну, адміністративну та кримінальну відповідальність.

1.4. До управління легковим автомобілем допускаються особи не молодше 18 років, прийняті на роботу до виконавчого комітету Фастівської міської ради, які мають посвідчення на право управління  транспортним  засобом відповідної категорії і, які пройшли:

– професійну підготовку;

– медичний огляд ;

– вступний інструктаж з охорони праці;

– навчання безпечним методам і прийомам праці та  перевірку знань з охорони  праці;

– первинний інструктаж з охорони праці.

1.5. За водієм  закріплюється певний автомобіль. При первинному самостійному допуску до керування автомобілем водій приймає цей автомобіль за актом.

1.6. Водій проходить навчання та щорічну перевірку знань з питань охорони праці.

1.7. Виконання робіт, не пов’язаних з обов’язками водія, допускається після проведення цільового інструктажу.

1.8. Водій зобов’язаний:

1.8.1. Дотримуватися норм, правил  інструкцій з охорони праці та пожежної безпеки, правил дорожнього руху, правил внутрішнього трудового розпорядку.

1.8.2. Правильно застосовувати колективні і індивідуальні засоби індивідуального  захисту, дбайливо відноситися до виданих в користування спецодягу, спецвзуття та  інших засобів індивідуального захисту.

1.8.3. В разі настання нещасного випадку, виявлення ознак професійного захворювання, виникнення ситуацій, яка створює загрозу життю і здоров’ю людей,  негайно повідомляти про це  своєму безпосередньому керівнику.

1.8.4. Уміти поводитися з пожежним інвентарем і правильно використовувати його у разі виникнення пожежі.

1.8.5. Виконувати тільки доручену йому  роботу.

1.9. Забороняється вживати спиртні напої, а також приступати до роботи в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. Палити,  дозволяється,  тільки в спеціально відведених для цього  місцях.

1.9. Небезпечними та  шкідливими виробничими факторами в роботі водія  є:

– наїзди проїжджаючих транспортних засобів;

– наїзди при самовільному русі транспортних засобів;

– порушення правил дорожнього руху пішоходами, що приводять до аварійних ситуацій;

– термічні фактори;

– злочинні дії  інших осіб;

– нервово – емоційне напруження при управлінні автомобілем;

– монотонність праці при управлінні автомобілем;

– шум, вібрація;

– незручна робоча поза при ремонті і технічному обслуговуванні автомобіля;

– підвищене фізичне навантаження;

– підвищена температура та швидкість руху повітря в теплий період року;

– підвищена загазованість повітря робочої зони (зміст двоокису вуглеводу, окислу вуглеводу, оксидів азоту, пари бензину тощо).

1.10. Водій забезпечується спецодягом та засобами індивідуального захисту, перелік яких встановлюється колективним  договором з урахуванням галузевих нормативів,

1.10.1. Для особистої гігієни водій забезпечується миючим засобом та обтиральним матеріалом (ганчір’ям).

1.11. При захворюванні або травмуванні як на роботі, так і поза нею, водію,  необхідно повідомити про це  безпосереднього керівника та звернутися в лікувальний заклад.

1.12. При нещасному випадку,  потрібно надати допомогу потерпілому відповідно до інструкції по наданню долікарської допомоги, при необхідності  викликати екстрену  ( швидку)  медичну  допомогу за номером телефону 103,  зберегти до розслідування обстановку на робочому місці такою, якою вона була в момент випадку, якщо це не загрожує життю і здоров’ю присутніх і не призведе до аварії.

1.13. При виявленні несправності устаткування, пристроїв, інструмента необхідно  повідомити про це безпосереднього  керівника. Користуватися і застосовувати в роботі несправні пристрої та інструменти забороняється.

1.14. При пересуванні по території установи  необхідно дотримуватися наступних вимог:

– ходити тільки по пішохідних доріжках та  тротуарах;

– переходити  дорогу тільки у встановлених місцях.

1.15. Для дотримання правил особистої гігієни, водій,  повинен мати в автомобілі миючі засоби.

1.16. Приймати їжу слід в обладнаних приміщеннях .

1.17. Водій автомобіля, щорічно,  повинен проходити  медичні огляди в порядку визначеному законом.

  1.    ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. При підготовці автомобіля до виїзду водій зобов’язаний перевірити:

2.1.1. Наявність посвідчення водія  на право керування  автомобілем  та інші документи;

2.1.2. Технічний стан автомобіля, справність гальмової системи, рульового управління, приладів освітлення, склоочисників, установку дзеркал, чистоту і видимість номерних знаків, а також відсутність підтікання палива, масла, води;

2.1.3.Тиск повітря в шинах;

2.1.4.Наявність інструмента та інвентарю;

2.1.5.Наявність запасного колеса, буксирного троса, аптечки першої допомоги, домкрата, вогнегасника;

2.1.6. Справність вітрового  та бокового скла ;

2.1.7. Справність замків  всіх дверей що виключає можливість їх самовільного відкривання під час руху;

2.1.8.  В холодний час, справність опалювальних пристроїв;

2.1.9. Наявність не пошкоджених килимків в салоні автомобіля;

2.1.10. Наявність  упорних колодок (не менше двох штук) для підкладення під колеса, широкою підкладкою під п’яту домкрата;

2.1.11. Наявність  медичної  аптечки, знака  аварійної зупинки  та вогнегасника.

2.1.12.Заправку автомобіля паливом, мастилом, водою, гальмівною  рідиною, антифризом та  рівень електроліту в акумуляторній батареї;

2.1.12.1. Заправка  автомобіля паливом,  проводиться  при непрацюючому двигуні з бензоколонки зі шлангом, забезпеченим роздавальним пістолетом. Заправник і водій повинні знаходитися при заправленні з навітряного боку автомобіля

2.1.12.2.  Забороняється заправляти автомобілі етилованим бензином за допомогою відер, лійок тощо.

2.1.12.3.На заправному пункті забороняється:

– палити і користуватися відкритим вогнем;

– проводити ремонтні та регулювальні роботи;

– заправляти автомобіль паливом при працюючому двигуні;

– допускати перелив і розлив палива;

– допускати знаходження пасажирів в салоні.

2.1.14. Перед заправкою системи охолодження двигуна антифризом необхідно:

2.1.14.1.Перевірити, чи немає в системі охолодження (в з’єднувальних шлангах, радіаторі, сальниках водяного насоса) течі, а при наявності – необхідно її ліквідувати;

2.1.14.2.Промити систему охолодження чистою гарячою водою.

2.1.15. Перед запуском двигуна необхідно переконатися, що автомобіль загальмований стоянковим гальмом, а важіль перемикання передач поставлений у нейтральне положення.

2.1.16. Перед запуском двигуна автомобіля, який підключений до системи підігрівання, необхідно відключити і від’єднати елементи підігрівання.

2.1.17. Забороняється здійснювати запуск двигуна шляхом буксирування автомобіля та перемикання ланцюга живлення стартера.

2.1.18. Виїзд автомобіля на маршрут слідування з несправностями, що загрожують безпеці руху, забороняється.

2.1.19.Водій може виїжджати на маршрут слідування тільки після проходження медичного огляду і відповідної відмітки  в подорожньому листі.

2.1.20.Перед відправленням в рейс тривалістю більше доби водій повинен бути ознайомлений з режимом праці та відпочинку, мати записаний в подорожньому листі маршрут слідування з вказівкою місць тимчасового і тривалого відпочинку.           

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

Під час виконання  роботи водій  повинен:

3.1. Виконувати вимоги  Правил дорожнього руху.

3.2. Вибирати швидкість руху з урахуванням дорожніх умов, видимості і оглядовості, інтенсивності і характеру руху на дорогах, особливостей стану автомобіля .

3.3. Перед подачею автомобіля назад водій повинен переконатися, що його ніхто не об’їжджає і поблизу немає людей або якихось перешкод.

3.4. Не  управляти автомобілем при відкритих дверях.

3.5. При зупинці (стоянці) автомобіля та залишення  транспортного  засобу, зупинити двигун, встановити важіль перемикання передач в нейтральне положення, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом та вжити заходів проти самовільного  руху автомобіля.

3.6. При стоянці автомобіля  на незначному уклоні, необхідно додатково підставити під колеса упорні колодки.

3.7. На спусках та підйомах, де спосіб постановки не регламентується засобами регулювання руху,  ставити автомобіль під кутом до краю проїжджої частини так, щоб виключити можливість його  самовільного руху.

3.8. Виходячи з салону,переконатися у стані поверхні (наявність вибоїн, слизькості, сторонніх предметів тощо), а при виході на проїжджу частину дороги – ще і у відсутності руху як у попутному, так і  зустрічному напрямках.

3.8. При ремонті автомобіля на маршруті слідування  виконувати вимоги безпеки:

– з’їхати на узбіччя дороги;

– установити знаки безпеки;

– включити габаритні вогні при поганій видимості;

– зупинити автомобіль за допомогою стоянкової гальмової системи;

– одягти сигнальний жилет;

– підкласти під колеса упори.

3.8.1. При роботах на узбіччі не  знаходитися з боку проїжджої частини.

3.9. При проведенні ремонтних робіт в неопалювальному приміщенні або на відкритому повітрі, лежачи під автомобілем або стоячи навколішки,   застосовувати лежак, мати.

3.10. Забороняється підігрівати двигун відкритим вогнем.

3.11. При перегріванні двигуна,  пробку радіатора відкривати тільки тоді, коли температура води (рідини) нижче  100 °С.

3.12. На гарячому двигуні, пробку радіатора  відкривати у рукавицях або накривши її ганчіркою. Пробку слід відкривати обережно, не допускаючи інтенсивного виходу пари в бік відкриваючого.

3.12. Зимою в дорозі,  працювати тільки в рукавицях. Забороняється торкатися металевих предметів, деталей та інструменту руками без рукавиць.

3.13. Не подавати при несправній паливній системі бензин в карбюратор із ємності самопливом за допомогою шланга або іншим способом;

3.14. Не проводити ремонт паливної системи при працюючому двигуні, включеному запалюванні;

3.15. Не залишати в салоні автомобіля або на двигуні забруднені маслом або паливом використані обтиральні матеріали;

3.16. Не підігрівати двигун та інші агрегати відкритим вогнем, а також, не  користуватися їм в безпосередній близькості від приладів системи живлення двигуна;

3.17. Не палити і не  користуватися відкритим вогнем при визначенні наявності палива у баці, а також при заправленні автомобілів із додаткових ємностей.

3.18. При буксируванні транспортного засобу  забезпечити постійне спостереження за транспортним засобом, що буксирується (в кабіні автомобіля, що буксирується, повинен знаходитися водій). Довжина зв’язуючої ланки жорсткого зчеплення не повинна перевищувати 4 м, а гнучкої – 6 м; при цьому зв’язуюча ланка гнучкого зчеплення через кожний метр повинна бути позначена сигнальними щитками або прапорцями розміром не менше 200 х 200 мм.

3.18.1. Включити при буксируванні в світлий час доби незалежно від умов видимості на транспортному засобі, що буксирує, ближнє світло фар, а на тому, що буксирується, – габаритні вогні; при поганій видимості на транспортному засобі, що буксирується включити задні габаритні вогні, а при буксируванні на гнучкому зчепленні – і передні габаритні вогні.

3.18.2. Буксирування забороняється:

– транспортним засобом з причепу;

– при загальній довжині поїзда зчеплених транспортних засобів понад 24м;

– двоколісних мотоциклів без коляски, велосипедів;

– двох і більше механічних транспортних засобів одночасно;

– транспортного засобу без робочого гальма або з несправним гальмом, якщо маса транспортного засобу, що буксирується, перевищує половину загальної фактичної маси, що буксирує;

– на гнучкому зчепленні зі швидкістю більше 30 км/год. або транспортного засобу з несправними гальмами або рульовим управлінням;

– на гнучкому зчепленні транспортного засобу з несправним рульовим управлінням.

3.19. Водієві забороняється:

– управляти автомобілем в стані алкогольного, наркотичного сп’яніння або токсичного сп’яніння, , а також в хворому або втомленому стані;

– передавати управління автомобілем особі, не вказаній в подорожньому листі, яка знаходиться в нетверезому стані або не має при собі посвідчення на право управління автомобілем;

– самовільно відхилятися від маршруту, вказаного в подорожньому листі;

– допускати скупчення на двигуні або його картері бруду, пального, масла;

– користуватися відкритим вогнем при перевірці рівня електроліту в акумуляторній батареї та усуненні несправностей механізмів;

– зберігати і перевозити в салоні бензин та інші легкозаймисті рідини;

– відпочивати або спати в салоні автомобіля при працюючому двигуні;

– допускати до ремонту автомобіля на маршруті слідування сторонніх осіб (супроводжуючих, пасажирів тощо);

– встановлювати домкрат на випадкові предмети;

– виконувати будь-які роботи, знаходячись під автомобілем, вивішеному тільки на домкраті, без установки козелка;

– використовувати як підставку під вивішений автомобіль випадкові предмети: камені, цеглини тощо.

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

Після закінчення роботи водій  повинен:

4.1. Після повернення з маршруту слідування очистити автомобіль від бруду і поставити на місце, відведене для стоянки.

4.2. У зимовий час,  при зберіганні в неопалювальному гаражі,  злити воду ( при умові використання) з радіатора і двигуна.

4.3. При покиданні  кабіни,  вжити всі заходів проти самовільного руху.

4.3.1.Якщо автомобіль стоїть навіть на незначному схилі, необхідно додатково поставити під колеса упорні колодки.

4.4. Перед постановкою автомобіля на місце стоянки,  переконатися у відсутності витоку палива або усунути його.

4.5. При зупинці і стоянці на неосвітлених дільницях дороги в темний час доби або в інших умовах недостатньої видимості,   включити  габаритні або стоянкові вогні.

4.6. При  постановці  автомобіля в приміщенні,  вимкнути  двигун.

4.7. У приміщеннях, призначених для стоянки, а також на стоянках під навісом або на майданчиках :

– не палити та не  користуватися відкритим вогнем;

– не залишати відкритими горловини паливного баку автомобіля;

– не підзаряджувати акумуляторні батареї (в приміщеннях);

– не мити та не  протирати бензином деталі або агрегати, а також руки і одяг;

– не зберігати паливо , за винятком палива в баках автомобілів;

– не заправляти автомобілі рідким (газоподібним) паливом, а також, не  зливати паливо з баків і випускати газ;

– не встановлювати предмети і обладнання, які можуть перешкоджати швидкій евакуації автомобіля  у разі пожежі або іншого стихійного лиха;

– не проводити пуск двигуна з будь-якою метою, крім виїзду автомобіля з приміщення.

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. При дорожньо – транспортному випадку водії, причетні до нього, зобов’язані:

– без гаяння часу зупинитися і не торкати з місця транспортний засіб, а також інші предмети, що стосуються випадку;

– у разі необхідності викликати екстрену ( швидку)  медичну допомогу за № 103, а якщо це неможливо, відправити потерпілих на попутному транспорті в найближчу лікувальну установу;

повідомити про те, що трапилось в органи Національної поліції за номером 102, записати прізвища очевидців і чекати прибуття працівників поліції.

5.2. При виникненні пожежі під час руху необхідно зупинити автомобіль, вжити заходів до гасіння пожежі засобами пожежогасіння.

5.3. При виникненні пожежі, приступити до гасіння пожежі,  повідомити про пожежу  службу надзвичайних ситуацій, свого безпосереднього керівника.

5.3.1. При загорянні одягу необхідно передусім згасити полум’я підручним матеріалом. При цьому неможна накривати потерпілого з головою, щоб уникнути опік дихальних шляхів і отруєння токсичними продуктами горіння.

5.4. При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту, водій, зобов’язаний включити аварійну світлову сигналізацію, одягнути сигнальний жилет і встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м – за їх межами.

5.5. Перед підйомом частини автомобіля домкратом,  необхідно,  встановити автомобіль на горизонтальному неслизькому майданчику за межами проїжджої частини дороги, зупинити двигун, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, вивести людей із салону, закрити двері, встановити під колеса, що не підіймаються, упорні колодки.

5.5.1 При підйомі частини автомобіля на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установки домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

Забороняється встановлювати домкрат на випадкові предмети.

5.6. При накачуванні або підкачуванні знятих з автомобіля шин в дорожніх умовах необхідно у вікна диска колеса встановити запобіжну вилку відповідної довжини і міцності або покласти колесо замковим кільцем униз.

5.7. При появі під час руху запаху бензину, водій,  повинен негайно зупинити автомобіль, виявити причину появи запаху та усунути її.

5.8. На автомобілі, працюючому на газовому паливі, при будь-якій несправності редукторів високого і низького тиску, електромагнітного запірного клапана необхідно закрити витратні та магістральний вентилі, а несправні вузли зняти з автомобіля та направити на перевірку в спеціальну майстерню .

5.9. При вимушеній зупинці на залізничному переїзді, водій автомобіля зобов’язаний висадити людей і негайно вжити всіх заходів для звільнення переїзду і зупинки поїзда.

5.10.1. Якщо автомобіль не вдається видалити з переїзду, то водій автомобіля повинен:

– послати двох людей вздовж шляхів в обидва боки на 1000 м від переїзду (якщо одного, то у бік гіршої видимості шляху), пояснивши порядок подачі сигналу зупинки машиністу поїзда, що наближається; сигналом зупинки служить круговий рух руки: вдень – з клаптем яскравої матерії або будь-яким добре видним предметом, вночі – факелом або ліхтарем;

– залишатися біля автомобіля і подавати сигнали загальної тривоги серіями з одного довгого і трьох коротких звукових сигналів; бігти назустріч поїзду (локомотиву, дрезині) при його появі, подаючи сигнал зупинки.

 

Керуючий справами ( секретар)                                                     Л.О. Тхоржевська

виконавчого комітету Фастівської міської

ради

 

РОЗРОБЛЕНО:

 

Начальник відділу з питань праці                                 Ю.М. Болілий

 

УЗГОДЖЕНО:

 

Перший заступник міського голови                             О.Б. Зикова

з питань діяльності виконавчих органів

ради

 

Керуючий справами ( секретар)                                    Л.О. Тхоржевська

виконавчого комітету  Фастівської

міської ради

 

Начальник відділу господарського                               Ю.В. Остапчук

забезпечення виконавчого комітету

Фастівської міської ради

 

Начальник юридичного управління                             А. В. Мельниченко

 

 

Голова ПК                                                                          Л.М. Алісєєнко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ