Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 19.05.2023 року №245 «Про створення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів,диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України»

  • 23.06.2023

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р І Ш Е Н Н Я

__________                                             м.Фастів                                 № ___

 

 

Про внесення змін до рішення

виконавчого комітету Фастівської міської ради

від 19.05.2023 року №245 «Про створення комісії

з розгляду питань щодо надання компенсації

за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок

бойових дій, терористичних актів,диверсій,

спричинених збройною агресією російської

федерації проти України»

З метою надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, враховуючи кадрові зміни, беручи до уваги протокол комісії з розгляду питань щодо наданнякомпенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України №1 від 22.06.2023 року, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 381 від 21.04.2023 року «Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення»», Постанови Кабінету Міністрів України №565 від 30.05.2023 року «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року №381», керуючись ст. 40 Закону  України «Про  місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет Фастівської міської ради вирішив:

  1. Внести зміни у додаток 1 до рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 19.05.2023 року №245 «Про створення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України» та викласти його в новій редакції (додаток 1).
  1. Внести зміни у додаток 2 до рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 19.05.2023 року №245 «Про створення комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України» та викласти його в новій редакції (додаток 2).
  2. Контроль за виконанням розпорядження покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

 

 

Міський голова                                                           Михайло НЕТЯЖУК

 

 

Додаток 1

до рішення виконавчого комітету

від                   №

С К Л А Д

комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України

 

ЗИКОВА Олена

Борисівна

–       перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, голова комісії;
МАТВІЙЧУК Валентина

Адольфівна

 

 

ЯСІНСЬКА Анна

Олександрівна

–       заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з питань ЖКГ, заступник голови комісії;

 

–       головний спеціаліст відділу державного архітектурно – будівельного контролю виконавчого комітету Фастівської міської ради, секретар комісії;

 

Члени комісії:
БАБИЧ Іван

Олександрович

 

БОГАТИРЧУК Сергій

Миколайович

 

 

–       директор громадської організації «Родина 4.5.0.» (за згодою);

 

–    начальник відділу з питань оборонної роботи Фастівської районної державної адміністрації (за згодою);

МЄХ Наталія

Анатоліївна

 

ПАСІЧНИК

Богдан Олександрович

 

ПРИХОДЬКО

Тетяна Миколаївна

 

СЛАБОШЕВСЬКИЙ

Олександр Миколайович

 

ЩУР Юлія

Дмитрівна

 

Представник

 

 

Представник

–       начальник відділу капітального будівництва виконавчого комітету Фастівської міської ради;

 

–       голова Фастівської молодіжної ради (за згодою);

 

 

–       директор ТОВ «ГРАНД ПРИНТ 25»                        (за згодою);

 

–       директор ТОВ «БАУГРАД» (за згодою);

 

 

–       начальник юридичного управління виконавчого комітету Фастівської міської ради;

 

 

–       Фастівське районне управління поліції Головного управління Національної поліції

(за згодою);

 

–       Фастівська окружна прокуратура (за згодою).

   

Керуючий справами (секретар)

виконавчого комітету                                     Леся ТХОРЖЕВСЬКА

 

 

 

Додаток 2

до рішення виконавчого комітету

від ______________ №_______

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України

 

  1. Загальні положення
  • Положення про комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України (далі – Положення), розроблено на виконання вимог пункту 9 Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги “єВідновлення”», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381, Постановою Кабінету Міністрів України  від 30 травня 2023 року №565“Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року №381”(далі – Порядок).
  • Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України (надалі – Комісія), є консультативно-дорадчим органом, підзвітним та підконтрольним виконавчому комітету Фастівської міської ради. Утворюється з метою визначення завдань та повноважень щодо надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України.Виконавчий комітет Фастівської міської ради забезпечує дотримання комісією вимог цього Положення.
  • Положення про комісію, її персональний склад затверджуються виконавчим комітетом Фастівської міської ради.
  • Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, Цивільним кодексом України, Бюджетним кодексом України, Законами України “Про публічні електронні реєстри”, “Про електронні довірчі послуги”, “Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні”, “Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг”, “Про оборону України”, “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”, “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, “Про регулювання містобудівної діяльності”, “Про надання будівельної продукції на ринку”, актами Президента України, Верховної ради України, Постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381 “Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги “єВідновлення””, Постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2023 року №565 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року №381”,рішеннями Фастівської міської ради, виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
  • Отримувачем компенсації є фізична особа, громадянин України, яка досягла 18-річного віку та подала засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), заяву та є власником (співвласником) пошкодженого об’єкта, право власності якого підтверджено.
  • Отримувачем компенсації не можуть бути:

особи, до яких застосовано санкції відповідно до Закону України “Про санкції”;

особи, які мають судимість за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I “Злочини проти основ національної безпеки України” Особливої частини Кримінального кодексу України;

спадкоємці осіб, визначених абзацами другим та третім цього пункту, у разі, коли належний спадкодавцю об’єкт нерухомого майна був пошкоджений за життя такого спадкодавця.

1.6. Пріоритетне право на отримання компенсації має:

учасник бойових дій, особа з інвалідністю внаслідок війни, особа, визначена частиною першою статті 10, частиною першою статті 10-1 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

особа, призвана на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 65 “Про загальну мобілізацію” та якій не надано статус учасника бойових дій;

особа з інвалідністю I та II групи;

багатодітна сім’я;

батьки-вихователі дитячого будинку сімейного типу;

прийомні батьки;

патронатні вихователі;

особи з числа дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;

опікуни/піклувальники.

1.7. Компенсація має цільове призначення та надається для придбання будівельної продукції з метою виконання поточного чи капітального ремонту самостійно отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних послуг та робіт за умови, що:

об’єкт нерухомого майна був пошкоджений після набрання чинності Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”;

об’єкт нерухомого майна розташований на території, що не включена до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого Мінреінтеграції (крім територій можливих бойових дій, територій активних бойових дій, на яких бойові дії завершені на дату подання заяви);

відомості про право власності на пошкоджений об’єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

компенсація повинна бути використана лише на ремонтні роботи, які не були проведені на дату складення чек-листа, крім випадків проведення протиаварійних робіт чи невідкладних консерваційних робіт.

Отримувач компенсації протягом дванадцяти місяців з дня отримання компенсації повинен її використати на заходи, передбачені абзацом першим цього пункту, відповідно до чек-листа. Товари будівельної продукції, придбані за рахунок компенсації, повинні бути використані виключно для проведення ремонтних робіт на пошкодженому об’єкті та не можуть бути продані, подаровані або іншим чином відчужені.

Перелік груп товарів будівельної продукції, що можуть бути придбані отримувачем за кошти компенсації, наведений у додатку 1 до Порядку. Продаж товарів інших груп заборонено.

У разі невикористання отримувачем компенсації протягом встановленого строку кошти повертаються відповідно до пункту 21  Порядку.

Показники усередненої вартості одиниці обсягу, наведені у додатку 2 до Порядку, підлягають щорічному перегляду із внесенням відповідних змін до Порядку.

 

  1. Визначення термінів

Верифікація – сукупність заходів, спрямованих на встановлення факту цільового використання компенсації на відновлення окремих категорій пошкоджених об’єктів нерухомого майна (далі – компенсація) для придбання будівельної продукції з метою виконання ремонту самостійно отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних послуг та робіт;

група підтримки єВідновлення – консультативно-дорадчий орган, що створюється та функціонує при Мінінфраструктури, головними завданнями якого є проведення моніторингу відповідно до пункту 29 Порядку, надання рекомендацій з питань компенсації та виконання інших функцій, передбачених положенням про Групу підтримки єВідновлення, що затверджується Мінінфраструктури”;

електронна публічна послуга “єВідновлення” – послуга щодо надання компенсації, яка надається на підставі заяви, поданої до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів проти України, диверсій, спричинених збройною агресією російської Федерації проти України (далі – Реєстр пошкодженого та знищеного майна), засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі – Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), або в інший спосіб, передбачений Порядком;

окремі категорії об’єктів нерухомого майна – одноквартирні будинки, у тому числі відокремлені житлові будинки садибного типу, зблоковані будинки з окремими квартирами, що мають свій власний вхід з вулиці, котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності, будинки садибного типу, дачні та садові; квартири (житлові приміщення) у багатоквартирному будинку (у разі, коли місця загального користування не пошкоджені);

пошкоджені об’єкти – об’єкти нерухомого майна, які розташовані на території України та пошкоджені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, та можуть бути відновлені шляхом проведення поточного або капітального ремонту;

Інші терміни, що використовуються у цьому Положенні, вживаються у значенні, наведеному у Цивільному кодексі України, Бюджетному кодексі України, Законах України “Про публічні електронні реєстри”, “Про електронні довірчі послуги”, “Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні”, “Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг”, “Про оборону України”, “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України”, “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, “Про регулювання містобудівної діяльності”, “Про надання будівельної продукції на ринку” та інших законодавчих актах.

 

  1. Повноваження комісії

3.1. Комісії з метою забезпечення покладених на неї завдань здійснює такі повноваження:

3.1.1. надає отримувачам компенсації вичерпну інформацію та консультації з питань отримання компенсації, повідомляє про можливість звернутися на урядову гарячу лінію відповідно до пункту 26 Порядку;

3.1.2. розглядає заяви;

3.1.3. встановлює наявність/відсутність права та підстав для надання компенсації та пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 Порядку;

3.1.4. проводить перевірку отримувача компенсації на відсутність (наявність) судимості за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених розділом I “Злочини проти основ національної безпеки України” Особливої частини Кримінального кодексу України;

3.1.5. перевіряє наявність в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна відомостей щодо акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт. У разі відсутності даних акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна комісія вживає заходів для проведення обстеження відповідно до законодавства шляхом звернення до виконавчого комітету Фастівської міської ради або самостійно, якщо вона виконує функції комісії відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт;

3.1.6. ознайомлює отримувача компенсації з даними, зафіксованими для заповнення чек-листа, форма якого наведена в додатку 2 Порядку;

3.1.7. приймає рішення про зупинення/поновлення розгляду заяви, надання/відмову у наданні компенсації відповідно до Порядку;

3.1.8. виконує інші повноваження, що випливають з покладених на неї завдань.

3.2. Комісія через посадових осіб відділу державного архітектурно –  будівельного контролю виконавчого комітету Фастівської міської                     ради або відділу капітального будівництва виконавчого комітету Фастівської міської ради, які відповідальні за роботу в Державному реєстрі майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів проти України, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України (далі – Реєстр пошкодженого та знищеного майна):

3.2.1. отримує заяви для їх розгляду;

3.2.2. перевіряє надану інформацію в заяві та додані документи;

3.2.3. вносить відомості про зупинення/поновлення розгляду заяви із зазначенням інформації та/або документів, які заявник повинен додати, але в межах та відповідно до пункту 13 Порядку;

3.2.4. вносить результати комісійного обстеження у разі його проведення за рішенням цієї комісії;

3.2.5 заповнює за кожним пошкодженим об’єктом чек-лист, результати фотофіксації пошкоджень об’єкта та визначає розмір компенсації;

3.2.6.вносить відомості про надання/відмову у наданні компенсації.

3.2.7. комісія проводить перевірку інформації, наданої в заяві та доданих до неї документах, зокрема з урахуванням рекомендацій Мінфіну, наданих за результатами верифікації такої інформації щодо її відповідності вимогам законодавства, що впливає на визначення права на отримання та розмір компенсації заявника, відповідно до Закону України “Про верифікацію та моніторинг державних виплат;

3.2.8. з метою здійснення верифікації інформації, наданої в заяві та доданих до неї документах, між Мінінфраструктури та Мінфіном укладається договір про інформаційну взаємодію, яким регулюються питання щодо механізму та каналів інформаційного обміну, обсягу та змісту інформації, що передається”;

3.3. Розрахунок компенсації за пошкоджений об’єкт комісія здійснює в такій послідовності:

3.3.1. визначає обсяг пошкоджень об’єкта нерухомого майна за даними акта комісійного обстеження, виконаного відповідно до пункту 8-1, та/або звіту з технічного обстеження відповідно до пункту 9 Порядку виконання невідкладних робіт з урахуванням результатів огляду;

3.3.2. проводить огляд пошкодженого об’єкта з метою встановлення фактів проведення ремонтних робіт та відповідності даним акта комісійного обстеження та/або звіту з технічного обстеження;

3.3.3. здійснює фотофіксацію пошкоджень об’єкта нерухомого майна, що свідчать про характер та обсяг руйнувань, визначених у чек-листі, у разі недодання результатів фотофіксації до акта комісійного обстеження;

3.3.4. заповнює чек-лист.

3.3.5. Чек-лист заповнюється в електронній формі за допомогою Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

3.3.6. Розмір компенсації за один пошкоджений об’єкт не може бути більший, ніж 200 тис. гривень.

3.3.7. За результатами розгляду заяви комісія приймає рішення про надання/відмову у наданні компенсації. У рішенні про відмову у наданні компенсації обов’язково зазначаються підстави для такої відмови.

3.3.8.Протягом п’яти днів від завершення строку для подання заперечень на рішення комісії (з урахуванням можливого його продовження за заявою заявника) відповідно до пункту 25  Порядку виконавчий комітет Фастівської міської ради розглядає прийняте комісією рішення разом із запереченнями заявника (якщо такі були подані) та приймає одне з таких рішень:

затвердити рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації;

надіслати заяву на повторний розгляд комісією;

3.3.9.Копія рішення уповноваженого органу вноситься посадовою особою виконавчого комітету Фастівської міської ради з накладенням електронного кваліфікованого підпису, що базується на сертифікаті відкритого ключа, до Реєстру пошкодженого та знищеного майна протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

3.3.10. Повторний розгляд заяви здійснюється в порядку та у строки, передбачені пунктами 3-12  Порядку.

3.3.11. Виконавчий комітет Фастівської міської ради/комісія може звернутися до Групи підтримки єВідновлення для отримання рекомендацій та роз’яснень з питань, які були підставою для надсилання заяви на повторний розгляд.

3.4.Для отримання компенсації необхідно з урахуванням пункту 13-1 Порядку:

3.4.1. установити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронному носії, критерії якого підтримують його використання, та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;

3.4.2. подати інформаційне повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, відповідно до Порядку подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 р. № 380 “Про збір, обробку та облік інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 28, ст. 1539, № 39, ст. 2089) (далі – інформаційне повідомлення), у разі, коли воно не було подано раніше, або обрати одне з інформаційних повідомлень у разі, коли раніше їх було подано кілька;

3.4.3.переконатися, що пошкоджений об’єкт внесений до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або у разі відсутності такого запису провести його реєстрацію;

3.4.4. відкрити поточний рахунок із спеціальним режимом використання для зарахування компенсації (далі – спеціальний рахунок) в одному з банків України, з яким Мінцифри укладено відповідний договір інформаційної взаємодії (далі – банк), та перевірити номер спеціального рахунка (за стандартом IBAN) для виплати компенсації, інформація щодо якого передана банком та який наявний у мобільному додатку Порталу Дія (Дія);

3.4.5. обрати у мобільному додатку Порталу Дія (Дія) електронну публічну послугу “єВідновлення”;

3.4.6. сформувати засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), заяву, яка повинна містити такі дані:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);

дата народження;

контактні дані (номер телефону, адреса електронної пошти);

реєстраційний номер облікової картки платника податків;

номер спеціального рахунка (за стандартом IBAN) отримувача компенсації для виплати компенсації, інформація щодо якого передана банком та який наявний у мобільному додатку Порталу Дія (Дія);

адресу (місцезнаходження) одного пошкодженого об’єкта з інформаційних повідомлень, що були подані відповідно до підпункту 2  пункту;

відомості про наявність пріоритетного права на отримання компенсації відповідно до пункту 5 Порядку;

3.4.7. надати згоду співвласників об’єкта нерухомого майна на отримання компенсації заявником (у разі спільної власності на об’єкт нерухомого майна), що надається за вибором заявника:

в електронній формі – засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка порталу Дія (Дія);

у паперовій формі, нотаріально посвідченій, – комісії;

3.4.8. вказати про відсутність обмежень, встановлених пунктом 4  Порядку;

3.4.9. отримати засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), автоматичні повідомлення про реєстрацію поданої заяви та про початок її розгляду;

3.4.10 у разі отримання засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), відповідних повідомлень від комісії забезпечити подання запитаної у них інформації.

3.4.11. Відомості, необхідні для формування заяви, можуть бути отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади в установленому порядку.

3.4.12. Одночасно з поданням заяв отримувач компенсації бере на себе зобов’язання:

дотримуватися вимог Порядку, в тому числі щодо цільового використання коштів для придбання будівельної продукції з метою проведення ремонту самостійно отримувачем компенсації або шляхом замовлення виконання відповідних послуг та робіт відповідно до чек-листа;

виконувати заходи щодо мінімізації негативного впливу на здоров’я людей та навколишнє природне середовище під час виконання робіт з відновлення експлуатаційної придатності об’єкта, перелік яких наведено у додатку 3 Порядку;

після завершення ремонтних робіт, визначених чек-листом, подати повідомлення у мобільному додатку Порталу Дія (Дія);

сприяти проведенню верифікації та моніторингу.

3.5.  Подання інформаційного повідомлення у паперовій формі здійснюється відповідно до Порядку подання інформаційного повідомлення про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2022 р. № 380 “Про збір, обробку та облік інформації про пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 28, ст. 1539).

3.5.1. Адміністратор центру надання адміністративних послуг, посадова особа органу соціального захисту населення або нотаріус у день звернення особи з метою подання заяви та документів, передбачених Порядком та цим Положенням:

встановлює особу та повноваження її представника (у разі подання звернення представником);

заповнює заяву (з переліком документів, які додаються до заяви) засобами Порталу Дія;

роздруковує зареєстровану заяву, інший документ (за бажанням особи) та забезпечує її підписання отримувачем компенсації;

видає заявнику примірник зареєстрованої заяви із зазначенням реєстраційного номера заяви та цифрового коду.

3.6.Черговість прийнятих до розгляду заяв визначається автоматично програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна у порядку надходження інформаційних повідомлень з урахуванням пріоритетного права, визначеного пунктом 5  Порядку.

3.6.1. Строк розгляду заяви не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня її подання до моменту внесення в Реєстр пошкодженого та знищеного майна рішення про надання/відмову у наданні компенсації.

3.6.2. У разі коли заява була подана до дати утворення комісії, строк розгляду заяви відраховується від дати утворення комісії уповноваженим органом.

3.6.3. У разі коли в рамках електронної публічної послуги “єВідновлення” подана заява про пошкоджений об’єкт, щодо якого ще не винесено рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації, засобами Порталу Дія блокується можливість подання інших заяв на даний пошкоджений об’єкт до моменту винесення рішення комісії про надання/відмову у наданні компенсації.

3.6.4. Підставами для відмови у наданні компенсації є:

3.6.5. подання заяви про надання компенсації особою, яка не може бути отримувачем компенсації відповідно до Порядку або не має повноважень для подання заяви;

3.6.6.. виявлення недостовірних даних, зазначених у заяві про надання компенсації за пошкоджений об’єкт.

3.6.7. Підставами для зупинення розгляду заяви комісією є:

3.6.8. неподання або подання не в повному обсязі інформації та/або документів в межах переліку, передбаченого пунктом 13  Порядку;

3.6.9. наявність у комісії документально підтверджених відомостей про те, що отримувачу компенсації вручено підозру про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого розділом І “Злочини проти основ національної безпеки України” Особливої частини Кримінального кодексу України.

3.6.10. Комісія у строк, встановлений для розгляду заяви, приймає рішення про зупинення розгляду заяви та невідкладно, але не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття такого рішення, повідомляє про це заявнику.

3.6.11. Рішення повинне містити вичерпний перелік підстав для зупинення розгляду заяви.

3.6.12. Комісія не має права вимагати від заявника надання інших документів, крім тих, відсутність яких стала підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви.

3.6.13. Розгляд заяви про надання компенсації поновлюється на підставі рішення комісії про відновлення розгляду заяви про надання компенсації протягом п’яти робочих днів з дня отримання відомостей про усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви. Зазначене рішення приймається протягом п’яти робочих днів з дня отримання комісією відомостей про усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про надання компенсації.

3.6.14. Перебіг строку розгляду заяви продовжується з моменту усунення обставин, що стали підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви, з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

3.7. За результатами розгляду заяви заявнику засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), надходить повідомлення про прийняте комісією рішення та розмір компенсації не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати внесення рішення в Реєстр знищеного та пошкодженого майна.

3.7.1. Після затвердження рішення комісії відповідно до пункту 12  Порядку та внесення його у Реєстр пошкодженого та знищеного майна отримувачу компенсації засобами Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), надходить відповідне повідомлення.

3.7.2. У разі подання заяви в паперовій формі відповідно до пункту 13-1 цього Порядку відповідні повідомлення доводяться до відома отримувача компенсації у письмовій формі комісією/уповноваженим органом, що прийняв таке рішення, не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення.

3.8. Черговість проведення виплат компенсації визначається з урахуванням черговості розгляду заяв автоматично програмними засобами Реєстру пошкодженого та знищеного майна із заяв, в порядку прийняття рішення щодо надання компенсації, визначення її розміру та з урахуванням пріоритетного права, визначеного пунктом 5  Порядку.

3.9. Відкриття спеціального рахунка отримувача компенсації здійснюється банком відповідно до законодавства та нормативно-правових актів Національного банку.

3.9.1. Забороняється перерахування коштів із спеціального рахунка на інші рахунки, крім рахунків суб’єктів господарювання, які задіяні у реалізації електронної публічної послуги “єВідновлення”.

3.9.2. Спеціальний рахунок не підлягає поповненню, крім випадків, передбачених Порядком.

3.9.3. Забороняється зняття готівки із спеціального рахунка.

3.9.4. У разі повернення товару, відмови від виконання відповідних послуг та робіт забороняється повернення коштів готівкою або на інший рахунок отримувача компенсації, крім як на спеціальний рахунок для зарахування компенсації за електронною публічною послугою “єВідновлення”, з якого здійснювалась оплата товару, послуг чи робіт.

3.9.5. Закриття спеціального рахунка може здійснюватися за ініціативою отримувача компенсації. У разі наявності на спеціальному рахунку коштів на момент закриття рахунка за ініціативою отримувача компенсації такі кошти вважаються невикористаними отримувачем компенсації і протягом встановленого строку повертаються відповідно до пункту 21  Порядку.

3.9.6. Спеціальний рахунок закривається банком (без заяви отримувача компенсації) через дванадцять місяців з дня зарахування компенсації або через дванадцять місяців з дати відкриття спеціального рахунка у разі, коли за цей період на рахунок не зараховувалася компенсація.

3.10. Джерелами фінансування компенсації є кошти державного бюджету, зокрема Фонду ліквідації наслідків збройної агресії, що передбачені Законом України “Про Державний бюджет України на 2023 рік”, кошти міжнародних фінансових організацій, інших кредиторів та інвесторів, міжнародна технічна та/або поворотна чи безповоротна фінансова допомога, репарації або інші стягнення з російської федерації, інші джерела, не заборонені законодавством.

3.10.1. Для виплати отримувачам компенсації Мінінфраструктури відкриває в Казначействі небюджетний рахунок групи 35 (далі – небюджетний рахунок).

3.10.2. Компенсації здійснюються в межах наявного обсягу коштів на небюджетному рахунку Мінінфраструктури до його закриття.

3.10.3. Проведення виплат компенсації у разі наявності черги на проведення виплат компенсації поновлюється після поповнення небюджетного рахунка коштами з джерел, визначених абзацом першим цього пункту.

3.10.4. Компенсація отримувачам надається через АТ “Ощадбанк”.

  1. Організація роботи комісії

4.1.Комісію очолює голова, який веде засідання Комісії, визначає необхідність її проведення та порядок денний; координує діяльність членів Комісії, приймає рішення щодо режиму проведення засідань Комісії, підписує протоколи засідань Комісії, інші документи, які видаються в межах повноважень Комісії, здійснює інші повноваження, передбачені законодавством, з метою забезпечення діяльності Комісії та покладених на неї обов’язків.

4.2.У разі відсутності голови Комісії його функції виконує заступник голови Комісії.

4.3.Секретар Комісії готує матеріали для розгляду на засіданні Комісії; оформляє протоколи засідань Комісії, доводить їх до відома членів Комісії; здійснює облік і звітність про роботу Комісії; веде документацію та забезпечує її зберігання, підписує протоколи засідань Комісії, забезпечує контроль за передаванням рішень Комісії на затвердження виконавчому комітету Фастівської міської ради, внесенням до Реєстру пошкодженого та знищеного майна відомостей комісії та/або їх скан-копій, оприлюдненням на офіційному веб-сайті інформацію про результати Комісії (кількість розглянутих заяв, прийнятих рішень, тощо), виконує інші обов’язки, покладені на нього головою Комісії або згідно рішення Комісії.

4.4.У разі відсутності секретаря Комісії його обов’язки виконує один із членів Комісії за рішенням голови Комісії.

4.5.До складу комісії входять представники від виконавчого комітету Фастівської міської ради та громадськості. Кількість представників від громадськості не може бути меншою однієї третини загального складу комісії.

4.6. До складу комісії повинен входити фахівець, який здобув вищу освіту у галузі знань “Будівництво та архітектура”, крім спеціальності “Геодезія та землеустрій”, або особа, що має досвід роботи у сфері будівництва.

4.7. Висунення кандидатур до складу комісії здійснюється після прийняття рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради про утворення комісії, яке розміщується на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради або оприлюднюється в інший спосіб.

4.8. Кандидатуривідгромадськостіможутьвисуватисяміжнародними та громадськимиорганізаціями, в тому числіантикорупційними, а в селах та селищах – такожфізичними особами.

4.9. Заява про висуненнякандидатуривідгромадськостіподається до виконавчогокомітетуФастівськоїміської ради у довільнійформі, придатній для сприйняттяїїзмісту, та міститьпрізвище, власнеім’я, по батькові (за наявності) кандидатурипредставника, а такожтаківідомості про заявника:

для міжнародноїчигромадськоїорганізації:

– найменування;

– напрямидіяльності;

– код юридичної особи згідно з ЄДРПОУ (за наявності);

– місцезнаходження;

– контактнідані (номер телефону, адреса електронноїпошти);

для фізичної особи:

– реєстраційний номер обліковоїкарткиплатникаподатків (крімфізичнихосіб, які через своїрелігійніпереконаннявідмовляютьсявідприйняттяреєстраційного номера обліковоїкарткиплатникаподатків та повідомили про цевідповідномуконтролюючому органу та маютьвідмітку в паспорті про право здійснюватиплатежі за серією та номером паспорта) (за наявності);

– фактична адреса реєстрації/проживання;

– контактнідані (номер телефону, адреса електронноїпошти).

Дані, зазначені у заяві, засвідчуютьсяпідписомфізичної особи/представникаміжнародноїчигромадськоїорганізації, щоїї подала.

4.10. У разі коли кількістьзаявперевищуєграничнучисельністьпредставниківвідгромадськості, висунутікандидатуривключаютьсядо складукомісії у міручерговостінадходженнязаяв, при цьому особи, якімаютьбільше одного року досвідуроботи у сферібудівництва, протидіїкорупції, внутрішнього аудиту чимоніторингузакупівель, маютьпереважне право на включення до складу комісії.

4.11. Перелік кандидатур відвиконавчогокомітетуФастівськоїміської радиформуєтьсяміським головою.

4.12. Кількість членів комісії повинна бути не менш як п’ять осіб. Максимальна кількість членів комісії, а також кількість представників від громадськості затверджується рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради. Голова, заступник голови, секретар обираються з представників уповноваженого органу на першому засіданні комісії простою більшістю голосів членів комісії шляхом голосування.

4.13. Інформація про місцезнаходження комісії, її персональний склад, порядок роботи та інформація за результатами засідань комісії (кількість розглянутих заяв, прийнятих комісією рішень тощо) розміщується на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради.

4.14. Основною формою роботикомісії є засідання, необхідністьпроведенняяких і перелікпитань до розгляду на якихвизначає голова комісії.

4.15. Комісія може проводити свої засідання в режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет.

4.16. Засідання Комісії вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.

4.17. Член комісії, який має конфлікт інтересів, не має права брати участь у засіданнях комісії з питань, за якими існує такий конфлікт інтересів. Про наявність конфлікту інтересів член комісії або інша особа, яка має відповідні відомості, повинні повідомити голові комісії до початку засідання для прийняття рішення про можливість участі відповідного члена комісії у засіданні з відповідних питань.

4.18. Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі рівного розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий на засіданні.

4.19. Рішення комісії, в тому числі ті, що прийняті за результатами засідання, проведеного дистанційно в режимі реального часу (он-лайн), підписується головою, секретарем та присутніми на засіданні членами комісії (члени комісії, які беруть участь у засіданні комісії дистанційно в режимі реального часу (он-лайн) та можуть підписувати в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису).

4.20.Комісія відповідно до покладених на неї завдань провадить свою діяльність із дотриманням законодавства про охорону праці, виконанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту. Під час попереджувального сигналу “Увага всім” члени комісії зобов’язані дотримуватися планів реагування на надзвичайні ситуації, затверджених в установленому законодавством порядку.

  1. Права комісії

5.1. Комісія має доступ та право на отримання документів та/або інформації (в тому числі конфіденційної, в порядку, встановленому законодавством) з інформаційно-комунікаційних систем державної та комунальної форми власності, необхідних для перевірки відомостей, зазначених у заявах.

5.2. Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, які володіють документами та/або інформацією, необхідними для прийняття рішення про надання компенсації (у тому числі з метою поновлення втрачених документів, необхідних для надання компенсації), зобов’язані безкоштовно надати такі документи та/або інформацію комісії протягом трьох робочих днів з дня отримання відповідного запиту.

5.3. Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії здійснює виконавчий комітет Фастівської міської ради.Члени комісії з числа представників від громадськості беруть участь у роботі комісії на громадських засадах.

 

  1. Прикінцеві положення

6.1. Зміни та доповнення до  Положення про комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України вносяться рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.

6.2. Інші питання, не визначені цим Положенням визначаються Порядком затвердженимПостановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381 “Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги “єВідновлення””.

 

Керуючий справами (секретар)

виконавчого комітету                                                       Леся ТХОРЖЕВСЬКА

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ