Про погодження «Програми розвитку малого та середнього підприємництва Фастівської міської територіальної громади на 2021 – 2024 роки»

  • 24.12.2020

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

Від   21.12.2020                                                                                                       619

 

Про погодження «Програми

розвитку малого та середнього підприємництва

Фастівської міської територіальної громади

на 2021 – 2024 роки»

 

З метою створення стимулюючих умов для активізації та сталого розвитку малого та середнього підприємництва Фастівської міської територіальної громади, підтримки та розвитку підприємницької ініціативи, об’єднання зусиль міської влади та суб’єктів малого і середнього бізнесу у подоланні  бар’єрів та перешкод підприємництву, керуючись вимогами пп.3 п.а ст. 35 та пп.1 ч.2 ст. 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:

 

1.Погодити Програму розвитку малого та середнього підприємництва Фастівської міської територіальної громади на 2021 – 2024 роки, що додається.

  1. Подати на затвердження міської ради «Програму розвитку малого та середнього підприємництва Фастівської міської територіальної громади на 2021 – 2024 роки».
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови.

 

Міський голова                                                                 М.В.Нетяжук

 

Додаток

до рішення виконкому

619_ від 21/12/202

 

2020 рік

 

 

 

 

 

 

ВСТУП………………………………………………………………………………………3

1. ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ 5
2. МЕТА ТА ЦІЛІ ПРОГРАМИ 7
3. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 8
4. СТАН І АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА 9
5. ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА 12
ЦІЛЬ 1.

ВПОРЯДКУВАННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗДІЙСНЕННЯ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ

13
1.1. Нормативно-правове забезпечення малого та середнього бізнесу 13
1.2. Здійснення регуляторної політики 15
ЦІЛЬ 2.

ФІНАНСОВО-КРЕДИТНА, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА ПІДТРИМКА, РЕСУРСНЕ ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

17
2.1. Фінансово-кредитна та матеріально-технічна підтримка підприємництва 17
2.2. Розвиток об’єктів інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва 21
2.3. Інформаційно-маркетингова підтримка 23
2.4. Сфера надання адміністративних послуг 26
2.5. Сприяння залученню міжнародної технічної допомоги у сферу підтримки та розвитку малого та середнього підприємництва 29
2.6. Підготовка кадрів 31
2.7. Підтримка програм зайнятості. Сприяння розвитку підприємницької діяльності ініціативи у незайнятого населення 33
ЦІЛЬ 3.

ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ, ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ

36
3.1. Впровадження інновацій та підвищення конкурентоспроможності продукції 36
3.2. Розвиток молодіжного підприємництва 39
ЦІЛЬ 4.

ЗАХИСТ ПРАВ ТА ІНТЕРЕСІВ ПІДПРИЄМЦІВ

42
6. КООРДИНАЦІЯ ДІЙ ТА МОНІТОРИНГ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ 44
7. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ТА КОНТРОЛЮ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 44

 

 

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 року № 600-р було затверджено перелік спроможних територіальних громад Київської області, в т.ч. Фастівської, до складу якої увійшли: Фастівська міська рада, Борівська селищна рада, Бортниківська сільська рада, Великоснітинська сільська рада, Веприцька сільська рада, Малоснітинська сільська рада, Оленівська сільська рада, Мотовилівська сільська рада, Мотовилівсько-Слобідська сільська рада, Фастівецька сільська рада. 25 жовтня 2020 року було обрано голову та депутатів Фастівської міської територіальної громади.

Рішенням Фастівської міської ради від 24.11.2020 року № 1-ІІ-VІІІ «Про утворення старостинських округів Фастівської міської ради» на території Фастівської міської ради було утворено 9 (дев’ять) старостинських округів: Борівський старостинський округ, Бортниківський старостинський  округ, Великоснітинський старостинський округ, Веприцький старостинський  округ, Малоснітинський старостинський  округ, Мотовилівський старостинський  округ,  Мотовилівськослобідський старостинський округ, Оленівський старостинський  округ, Фастівецький старостинський округ.

Програма підготовлена відповідно до норм Законів України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про розвиток і державну підтримку малого і середнього підприємництва», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», «Про адміністративні послуги», розпоряджень Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції Загальнодержавної програми розвитку малого і середнього підприємництва на 2014-2024 роки» враховуючи Методичні рекомендації щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, затверджені наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18.09.2012 № 44, Стратегії розвитку Київської області на 2021-2027 роки та Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Київської області на 2021-2027 роки, взаємоузгоджується з іншими програмами Фастівської міської ради, та поширюватиметься на Фастівську міську територіальну громаду.

Формування сприятливого підприємницького середовища є одним із пріоритетних завдань діяльності виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Сфера підприємництва – це важливий сектор розвитку економіки держави, регіону та територіальної громади. Підприємці беруть на себе відповідальність та ризики ведення підприємницької діяльності та створюють матеріальні й нематеріальні блага, які є основою благополуччя країни, формують значну частину податкових надходжень державного та місцевого бюджетів.

Принципи, на яких базується Програма, – це об’єктивність, гласність, прозорість, доцільність, ефективність, орієнтування на інтереси Фастівської міської територіальної громади. Програма відображає систему завдань, цілей, основних показників розвитку міської територіальної громади та комплекс заходів, які узгоджені за такими компонентами, як ресурси, виконавці та терміни реалізації. Програма спрямована на створення соціально-економічних, ресурсних, нормативно-правових, фінансових, інформаційних та інших умов розвитку малого та середнього підприємництва в регіоні, підвищення конкурентоздатності діючих суб’єктів малого та середнього підприємництва, стимулювання суб’єктів господарювання, подальший розвиток сучасної інфраструктури підтримки бізнесу.

 

Програма має сприяти забезпеченню подальшого розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності, зайнятості населення, створенню сприятливих умов для розвитку суб’єктів господарювання, удосконаленню інфраструктури, фінансової підтримки та ресурсного забезпечення.

сновним механізмом досягнення поставлених цілей є ефективне партнерство влада – громада – бізнес. Здійснення зазначених завдань можливе при співпраці та залученні всіх зацікавлених сторін, у тому числі представників науки та освіти з громади та області.

 

1. Загальна характеристика Фастівської міської територіальної громади

(станом на 15.11.2020 р.):

Площа міської територіальної громади: 336,5 км2
Чисельність населення громади: 63 449 осіб
2. Дата затвердження Програми розвитку малого та середнього підприємництва  Фастівської міської територіальної громади на 2021 – 2024 роки:
3. Розробник Програми: управління економіки та міжнародного співробітництва
4. Співрозробники: структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради, установи та організації Фастівської міської територіальної громади
  Мета Програми створення сприятливих умов для ефективного функціонування підприємницького сектору  Фастівської міської територіальної громади, оптимальне використання наявних та потенційних ресурсів громади, залучення широких верств населення до підприємницької діяльності.
  Цілі Програми Ціль 1. Впорядкування нормативно-правового забезпечення підприємницької діяльності та здійснення регуляторної політики.

Ціль 2. Фінансово-кредитна, матеріально-технічна підтримка, ресурсне та інформаційне забезпечення.

Ціль 3. Впровадження інноваційних, енергозберігаючих технологій та підвищення конкурентоспроможності продукції.

Ціль 4. Захист прав та інтересів підприємців.

6. Цільові показники розвитку підприємництва на території міста Дані станом на початок дії Програми Очікувані показники (прогноз)
Кількість малих підприємств, од. 320* 640
Чисельність працюючих у суб’єктів МСП (осіб) 4 330* 8 660
Обсяг реалізованої продукції у м. Фастові за основними видами промислової діяльності, (тис.грн.) 2 225 402,5 4 450 805,0
Обсяг реалізованої продукції малими підприємствами (робіт, послуг) млн. грн. 1 278,5*

(1,4% від області)

2 557,0
Надходження до бюджетів від суб’єктів МСП (тис. грн.) 269 315,8 538 631,6
Кількість підприємців, що пройшли підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації (осіб) 63 700
Кількість створених нових робочих місць

(одиниць)

1322 5000
7. Терміни і етапи реалізації Програми 2021-2024 роки
8. Джерела фінансування Програми У межах кошторисних призначень.

Кошти державного, обласного бюджетів, бюджету Фастівської міської територіальної громади, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, міжнародних фінансових організацій, суб’єктів господарювання.

* інформація надана за останніми статистичними даними

 

 

МЕТА ПРОГРАМИ – створення сприятливих умов для ефективного функціонування підприємництва у населених пунктах Фастівської міської територіальної громади, оптимальне використання наявних та потенційних ресурсів громади, залучення широких верств населення до підприємницької діяльності.

 

ЦІЛІ – Відповідно до мети, цілі сформовано за чотирма основними блоками питань:

 

 

Основним інструментом виконання завдань для досягнення поставлених цілей є ефективне партнерство влада-громада-бізнес. Завдання та заходи формуються відповідно до найактуальніших запитів підприємців та громадських, асоціативних структур та організацій, що працюють у сфері підтримки підприємництва. Отже і реалізація зазначених завдань здійснюється у співпраці та із залученням всіх зацікавлених сто

Реалізація заходів Програми повинна сприяти:

1. Дерегулюванню бізнесу та поліпшенню проходження адміністративних процедур;

2. Підвищенню рівня економічного потенціалу Фастівської міської територіальної громади;

3. Створенню ефективних фінансово-кредитних та матеріально-технічних умов для підтримки малого та середнього підприємництва;

 

4. Формуванню розвиненої бізнес-інфраструктури у Фастівській міській територіальній громаді;

5. Підвищенню кадрового потенціалу Фастівської міської територіальної громади;

6. Розвиток молодіжного підприємництва.

 

 

Стан і аналіз розвитку підприємництва здійснювався за 9 місяців 2020 року лише по місту Фастову до створення Фастівської міської територіальної громади.

Однією із форм державної підтримки сфери малого та середнього бізнесу є програмний підхід.

За останніми даними Фастівської ДПІ ГУ ДПС у Київській області станом на 01.10.2020 року перебуває 7533 суб’єктів господарювання, в т.ч. зі станом «0» – платник за основним місцем обліку – 3793 суб’єктів господарювання, із них – 1179 юридичних осіб та 2614 фізичних осіб – підприємців. В порівнянні з 2019 роком кількість юридичних осіб зросло на 51 особу та фізичних осіб-підприємців зменшилось на 64 особи. Даний факт свідчить про підвищення попиту на ведення власної справи у населення.

Кількість фізичних та юридичних осіб, що зареєструвались

До бюджетів усіх рівнів за 9 місяців 2020 року забезпечено всього надходжень у сумі 269 315,8 тис.грн, що на 10 374,6 тис.грн. менше ніж за аналогічний період минулого року (9 місяців 2019 року – 279 690,4 тис.грн.).

В ході проведення заходів щодо висвітлення питань впровадження податкового законодавства працівниками Фастівської ДПІ ГУ ДПС у Київській області постійно надаються консультації платниками податків особисто та в телефонному режимі, в межах своєї компетентності по питанням декларування оподаткування, тощо.

Особливістю розвитку міста є активізація економічної діяльності, зокрема, поступове відновлення роботи промислового комплексу, зростання активності у сфері будівництва, відновлення інвестиційної діяльності та покращення ситуації на ринку праці.

Підготовку кадрів на території міста здійснюють:

– Фастівський автомобільно-дорожній технікум – вищий навчальний заклад І-ІІ рівнів акредитації.

– Фастівський центр професійно-технічної освіти.

У Фастові в 2019-2020 роках працювало 7,5 тис.осіб, або понад 16% населення міста. Основним джерелом доходу для більш ніж 34% робочого населення є комерція. Другий за величиною сектор у широкому сенсі – це транспорт – 6%. Дуже важливими секторами в місті Фастові є промисловість і будівництво, в яких працює більш ніж 14% зайнятих.

 

Зайнятість у м. Фастові по секторам економіки

Виробничий потенціал міста Фастів забезпечують 18 промислових підприємств різних галузей.

Основу промисловості міста складає

  • машинобудування,
  • ремонт та монтаж машин і устаткування,
  • целюлозно-паперове виробництво,
  • харчова промисловість,
  • легка (швейна),
  • будівельна,
  • хімічна і нафтохімічна,
  • металургійна промисловість.

Споживчий ринок продовжує займати одне з провідних місць в інфраструктурі міста.

На території міста діє:

– 181 магазин з продажу продовольчих товарів, торгівельною  площею – 12401,20 м. кв.;

– 225 магазинів по продажу непродовольчих товарів, торгівельною площею 16913,0 м. кв.;

– 78 закладів  ресторанного господарства на 3 016 посадкових місць;

– 5 ринків.

Реалізація державної регуляторної політики Фастівською міською радою та її виконавчим комітетом здійснювалась у відповідності до вимог, визначених Законом України від 11.09.2003 №1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», указами Президента України, іншими нормативними актами, що регулюють взаємовідносини у сфері господарської діяльності, а також вдосконалення правового регулювання господарських і адміністративних відносин між регуляторними органами та суб’єктами господарювання.

З метою забезпечення системного підходу до впровадження регуляторної діяльності робота проводилася у наступних напрямках:

– планування діяльності з підготовки регуляторних актів;

– ведення реєстру регуляторних актів в місті;

– оприлюднення документів, підготовлених у процесі здійснення регуляторної діяльності;

– проведення відстеження результативності регуляторних актів;

– залучення представників суб’єктів господарювання, їх об’єднань та громадських організацій до реалізації державної регуляторної політики у сфері підприємництва.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів  затверджується щорічно до 15 грудня.

Всього в 2020 році прийнято 8 регуляторних актів, 2019 – 12, 2018 – 15 регуляторних актів, які пройшли процедуру та витримали терміни прийняття регуляторних актів відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Станом на 01.10.2020 року в реєстрі налічується 51 регуляторний акт, з них: 28 рішень міської ради та 23 рішення виконавчого комітету.

Переважна більшість регуляторних актів спрямована на впорядкування земельних та орендних відносин, встановлення тарифів, розвиток інфраструктури.

Відстеження регуляторних актів здійснювалося відповідно до затвердженого плану-графіку проведення заходів з відстеження регуляторних актів Фастівської міської ради та її виконавчого комітету на 2019 та 2020 рік. Всі звіти про відстеження результативності регуляторних актів розміщені на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів у розділі “Регуляторна політика”.

Фастівською міською радою та її виконавчим комітетом забезпечується безумовне дотримання норм регуляторного законодавства України. Проведена робота в цьому напрямі сприяє зменшенню регуляторного тиску на підприємницьке середовище.

 

 

 

 

ПІДПРИЄМЦІВ-ПОЧАТКІВЦІВ

 

ДІЮЧИХ ПІДПРИЄМЦІВ

ü  організаційно-правові труднощі започаткування бізнесу, особливо на стадії переходу від реєстрації до початку діяльності; ü  низький обсяг реалізації продукції та надання послуг через недостатній рівень розвитку маркетингу на підприємстві;

 

ü  відсутність монетарних засобів заохочення започаткування підприємницької діяльності; ü  слабо розвинений потенціал готовності до виходу на ринки ЄС (відсутність інформації про контрагентів та клієнтів, затратність процесу сертифікації продукції);

 

ü  відсутність спеціальних знань і навичок у започаткуванні власної справи; ü  високі відсоткові ставки за користування банківськими кредитами;

 

ü  великі затрати часу при отриманні погоджень на ведення підприємництва ü  брак кваліфікованих спеціалістів; невисокий рівень кваліфікації підприємців, що значно ускладнює перспективи інноваційного розвитку; відтік кваліфікованих кадрів до міста Києва та закордон;
ü  незначна залученість до зайняття підприємницькою діяльністю жінок, молоді, внутрішньо переміщених осіб;

 

ü  високі витрати часу і коштів підприємців на реєстрацію власності;
ü  недостатня інформаційна підтримка щодо питань започаткування і ведення власної справи; ü  відсутність внутрішнього попиту на інновації у підприємництві (зокрема, країни ЄС і США вкладають значні кошти у розвиток наукового й інтелектуального виробництва);

 

ü  брак фінансових ресурсів для розвитку підприємництва ü  обмежена наявність товарів, продукції, послуг місцевого виробництва на споживчому ринку.

 

 

Темпи розвитку підприємництва залежать від того, наскільки його нормативно-правове забезпечення відповідає критеріям раціональності, послідовності та стабільності, а також від рівня задоволення потреб суб’єктів ринку інформаційно-правовим обслуговуванням.

 

 

Мета:

 

  • розвиток правового простору для діяльності суб’єктів підприємництва;
  • підвищення поінформованості підприємців щодо існуючих можливостей у нормативно-правовому полі для їх ефективного використання.

 

Завдання:

 

– проведення організаційних заходів для обговорення конкретних нормативно-правових актів, що стосуються діяльності суб’єктів підприємництва.

 

Очікувані результати:

 

– формування ефективної нормативно-правової бази у сфері підприємництва;

– створення ефективного механізму взаємодії державних органів, науковців і підприємців щодо нормативно-правового забезпечення підприємницької діяльності; підвищення оперативності отримання інформації суб’єктами підприємництва про зміни у нормативно-правовому полі;

 

– збільшення спектра послуг для суб’єктів малого та середнього підприємництва.

 

Критерії досягнення:

 

– ведення сторінки на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів  з переліком законів, що регулюють підприємницьку діяльність.

 

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, що сприятимуть розвитку підприємництва Виконавчий комітет Фастівської міської ради, наукові заклади, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Організація  засідань у форматі «круглих столів» з метою інформування суб’єктів підприємництва про нові законодавчі акти, що стосуються їх діяльності Виконавчий комітет Фастівської міської ради, наукові заклади, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Проведення аналізу чинного законодавства України з питань  малого  бізнесу,  його  вплив  на  розвиток підприємництва Виконавчий комітет Фастівської міської ради, наукові заклади, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
4 Забезпечення видачі документів характеру згідно з Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» Виконавчий комітет Фастівської міської ради, наукові заклади, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
5 Інформаційно-консультативна  підтримка  суб’єктів малого  і  середнього  підприємництва  та  об’єктів інфраструктури  підтримки  підприємництва,  у  тому числі    забезпечення  роботи  та  систематичне наповнення актуальною інформацією Інтернет- порталу для підприємців Фастівської міської територіальної громади Виконавчий комітет Фастівської міської ради, управління економіки та міжнародного співробітництва, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

 

Одним із головних пріоритетів у здійсненні в країні економічних реформ є забезпечення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності згідно із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

На початку березня 2016 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 р. № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (далі – Методика), якою впроваджено оновлену методологію проведення аналізу регуляторного впливу проектів регуляторних актів та М-Тесту в рамках виконання вимог Угоди про асоціацію між Україною та Європейським союзом.

 

Необхідно забезпечити чіткий та прозорий для громадськості процес розрахунку витрат з доступністю до вихідних даних зацікавлених представників бізнесу, з урахування можливостей, що надається бізнесу Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а саме, внесенням своїх зауважень та пропозицій до регуляторних актів з отриманням обґрунтованих відповідей від розробника у разі відмови.

 

 

Мета:

 

  • упорядкування сфери регулювання підприємницької діяльності у Фастівській МТГ;
  • усунення правових та адміністративних перешкод в регуляторній сфері.

 

Завдання:

 

– координація діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, пов’язаної з реалізацією заходів щодо проведення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в Фастівській МТГ, та здійснення контролю за її виконанням.

 

Очікувані результати:

 

– створення ефективно діючого механізму правового забезпечення для всебічного розвитку малого та середнього підприємництва в Фастівській МТГ;

 

– забезпечення реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в Фастівській МТГ;

 

– недопущення прийняття економічно недоцільних і неефективних регуляторних актів.

 

Критерії досягнення:

 

– ведення реєстру чинних регуляторних актів на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів, підготовка пропозицій із оптимізації нормативно-правової бази.

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Забезпечення прозорості прийняття регуляторних актів з дотриманням процедур планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів,  їх розміщення на офіційному веб-сайті міської ради та її виконавчих органів з метою отримання зауважень і пропозицій від  фізичних та юридичних осіб та їх опублікування у засобах масової інформації Виконавчий комітет Фастівської міської ради, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, розробники регуляторних актів, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Планування заходів з відстеження результативності діючих регуляторних актів згідно  із Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та розміщення їх у відповідному розділі на офіційному веб-ресурсі Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, розробники регуляторних актів 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Надання суб’єктам господарювання консультативної допомоги з питань реалізації державної регуляторної політики Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, розробники регуляторних актів 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
4 Оприлюднення   інформації  про здійснення регуляторної  діяльності  на  офіційному  сайті Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

 

У сфері фінансово-кредитної та матеріально-технічної підтримки, поряд з банками та інвестиційними компаніями, в Фастівській міській територіальній громаді діють інші фінансові установи, кредитні спілки тощо.

Особливе значення для суб’єктів підприємництва має майнова підтримка, участь у конкурсах високоефективних інвестиційних проектів, пільгове кредитування. Усе це вимагає створення відповідного потенціалу у фінансовому секторі та активної апробації конкретних інструментів та механізмів кредитування, які об’єднують фінансові ресурси приватного та державного секторів.

 

Мета:

 

– створення в Фастівській МТГ стабільної і гнучкої системи фінансово-кредитної та матеріально-технічної підтримки;

 

– спрощення доступу малих та середніх підприємств до фінансово-кредитних ресурсів.

 

Завдання:

 

– сприяти залученню іноземних і вітчизняних інвестицій для розвитку малого та середнього підприємництва у Фастівській МТГ;

 

Очікувані результати:

 

– створення ефективних фінансово-кредитних та матеріально-технічних умов для підтримки малого та середнього підприємництва;

 

– залучення вітчизняних та іноземних інвестицій;

– підвищення кількості створених робочих місць у результаті реалізації бізнес-планів за пріоритетними напрямами розвитку підприємництва.

 

Критерії досягнення:

 

– публікація банківськими установами та небанківські фінансово-кредитними установами каталогу фінансово-кредитних продуктів, та розміщення на власних веб сайтах інформації щодо кількості надання мікрокредитів для суб’єктів господарювання;

– підписання Угоди про співпрацю у сфері розвитку малого і середнього підприємництва між владою та банківськими установами.

 

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Запровадження співпраці з банківськими та небанківськими фінансовими установами для спрощення системи кредитування та мікрокредитування суб’єктів малого та середнього бізнесу Виконавчий комітет Фастівської міської ради, державні комерційні банківські установи,   кредитні спілки, фонди та спілки підтримки підприємництва, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Сприяння в межах чинного законодавства у наданні в оренду або продажі суб’єктам малого і середнього підприємництва пустуючих приміщень та земельних ділянок для започаткування та ведення бізнесу Управління економіки та міжнародного співробітництва, відділ з питань раціонального використання земель, сектор з питань раціонального використання майна, власники пустуючих приміщень та земельних ділянок, органи, уповноважені на розпорядження землями державної та комунальної власності 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

 

Подальше формування та розвиток інфраструктури малого та середнього підприємництва є важливою умовою забезпечення фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, консультативної та кадрової підтримки.

 

Однією з головних функцій інститутів інфраструктури є надання допомоги суб’єктам господарювання на початковому етапі діяльності в подоланні труднощів, пов’язаних із відсутністю достатніх знань із питань ведення бізнесу, управлінського досвіду, комерційної інформації, доступу до кредитів тощо.

 

Управлінням економіки та міжнародного співробітництва надається методична допомога, також Фастівською міськрайонною філією Київського обласного центру зайнятості організовуються і проводяться професійно-інформаційні та консультаційні семінари для підприємців початківців та осіб, які збираються зайнятись підприємницькою діяльністю.

 

Одними із основних напрямів діяльності Управління є: інформаційно-консультативна підтримка суб’єктів малого і середнього підприємництва, активізація та розвиток мережі дорадчо-консультативних органів у сфері підприємництва та формування бізнес-асоціацій.

 

Мета:

 

– організація роботи з питань ефективної взаємодії суб’єктів господарювання Фастівської МТГ та існуючої інфраструктури підтримки підприємництва;

– розвиток інфраструктури підтримки підприємництва.

 

Завдання:

 

– упорядкування діяльності існуючих об’єктів інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва та координація процесів створення і розвитку нових установ, їх організаційне та методичне забезпечення.

 

Очікувані результати:

 

– подальше формування та розвиток інфраструктури необхідної для підтримки малого та середнього підприємництва.

 

Критерії досягнення:

 

– створення довідника установ інфраструктури підтримки підприємництва в Фастівській МТГ та розміщення його на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів.

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Розширення та  підтримка інфраструктури підтримки підприємництва шляхом створення бізнес-центрів, бізнес інкубаторів, ресурсних центрів, консультаційних та інформаційних установ ( в т.ч. для слабозахищених верств населення: молоді, жінок, осіб з обмеженими можливостями, ВПО тощо) у Фастівській МТГ Виконавчий комітет Фастівської міської ради, державні комерційні банківські установи, кредитні спілки, фонди та спілки підтримки підприємництва, громадські об’єднання підприємців 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Здійснення заходів з обліку установ інфраструктури підтримки підприємництва різних  форм власності та оприлюднення на офіційному веб-сайті Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Підтримка підприємницьких ініціатив щодо створення галузевих рад, спілок підприємців Управління економіки та міжнародного співробітництва Структурні підрозділи ВК ФМР, суб’єкти господарської діяльності, громадські організації 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

 

Ефективність впровадження нових організаційних форм підприємницької діяльності, використання підприємцями грантової, спонсорської пільгової кредитної та інших форм підтримки значною мірою визначається організацією інформаційної підтримки (інформування підприємців), тобто маркетинговою підтримкою підприємництва (проведення інформаційно-аналітичних заходів на місцевому рівні, відстеження та аналіз динаміки впровадження нововведень).

 

Мета:

 

– удосконалення інформаційно-аналітичного простору з метою успішного становлення і розвитку малого та середнього підприємництва в Фастівській МТГ.

 

Завдання:

 

– забезпечення вільного доступу представників малого та середнього підприємництва до інформації (правової, нормативно-довідкової, науково-технічної);

 

– організація систематичного інформування і консультацій для підприємців з актуальних питань їх діяльності.

 

Очікувані результати:

 

– залучення інформаційного простору забезпечить інформаційні потреби суб’єктів малого та середнього підприємництва, а також має стати основою для їх подальшого економічного становлення та розвитку;

 

– створення додаткових можливостей для пропагування науково-агро-промислового потенціалу Фастівської міської територіальної громади та залучення до громади нових технологій та інвестицій.

 

Критерії досягнення:

 

– висвітлення актуальної інформації для підприємців Фастівської міської територіальної громади на офіційному сайті.

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Висвітлення через засоби масової інформації пріоритетних напрямів Програми розвитку малого та середнього підприємництва Фастівської міської територіальної громади Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Круглий стіл «Ярмарок кредитів» за участю підприємців Фастівської МТГ та представників банківських та небанківських фінансово-кредитних установ (мета: об’єднання фінансових можливостей джерел підтримки малого та середнього  підприємництва) Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості, відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів, управління економіки та міжнародного співробітництва,  комерційні банківські установи, кредитні спілки, фонди підтримки підприємництва 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Проведення «Дня підприємця» з відзначенням кращих підприємців, які внесли вагомий внесок у соціально-економічний та культурний розвиток Фастівської МТГ Відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів, управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, фонди  підтримки підприємництва 2021 Протягом року Кошти бюджету Фастівської міської територіальної громади
2022 Протягом року
2023-2024 Протягом року
4 Проведення «Дня відкритих дверей» на успішних підприємствах Фастівської міської територіальної громади Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості,

управління економіки та міжнародного співробітництва, суб’єкти господарювання Фастівської міської територіальної громади

2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
5 Проведення на постійній основі Європейського тижня малого і середнього підприємництва в Україні. Управління економіки та міжнародного співробітництва, відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Вересень-листопад Кошти бюджету Фастівської міської територіальної громади В межах кошторису
2022 Вересень-листопад В межах кошторису
2023-2024 Вересень-листопад В межах кошторису
6 Забезпечувати надання інформаційних та консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності незайнятому населенню в рамках проведення інформаційно-консультаційних та профорієнтаційних заходів щодо можливостей започаткування та ведення власної справи Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
7 Приєднання Фастівської МТГ до «Державного інфо-сервісу Start Business Challenge», який надає покрокові інструкції з детальною інформацією про дозвільні документи, що необхідні для реєстрації бізнесу Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
0
0

 

 

Однією з форм підтримки та розвитку підприємництва на території Фастівської міської територіальної громади є створення при виконавчому комітеті Фастівської міської ради структур для спрощення процедури отримання дозвільних документів.

З метою належної організації виконання Закону України «Про адміністративні послуги» та реформування системи надання адміністративних послуг, в 2014 році розпочав Функціонувати Центр надання адміністративних послуг.

Функціонування та постійне удосконалення роботи Центру надання адміністративних послуг є одним із найбільш дієвих інструментів, завдяки яким стає можливим досягнення високих міжнародних стандартів якості.

З метою вдосконалення і поліпшення якості надання адміністративних послуг та створення належних умов для розвитку та модернізації Центру виконавчим комітетом Фастівської міської ради приймаються рішення щодо оновлення переліку та реєстру адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП.

Також, для розвитку та модернізації Центру було залучено Програму «U-LEAD WITH EUROPE». 02.06.2020 року було затверджено нове Положення та Регламент Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Рішенням Фастівської міської ради від 07.02.2019 року затверджено Концепцію розвитку системи надання адміністративних послуг виконавчого комітету Фастівської міської ради до 2025 року.

Центр надання адміністративних послуг підключений до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та  Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Загальна кількість адміністративних послуг, надання яких запроваджено через ЦНАП у 2020 році складає 157 позицій. У цей ж період 2019 року  було – 155 послуг.

У 2020 році запроваджено комплексну послугу «єМалятко».

Для зручності отримувачів адміністративних послуг в приміщенні ЦНАП встановлений платіжний термінал. Працює зона рецепції, де можна отримати у вільному доступі бланки заяв та первинні консультації щодо отримання адміністративних послуг.

Адміністраторами ЦНАП постійно вживаються заходи щодо широкого інформування населення по отриманню адміністративних послуг. Зокрема, на сайті Фастівської міської ради створено розділ «Адміністративні послуги». Актуальна інформація та зміни, що відбулися в законодавстві, щодо отримання адміністративних послуг своєчасно висвітлюється на сайті.

 

Мета:

– підвищення якості надання адміністративних послуг.

 

Завдання:

 

 

– збільшення кількості адміністраторів Центру надання адміністративних послуг;

 

– оновлення матеріально-технічного забезпечення ЦНАП;

 

– впровадження єдиного програмного забезпечення з можливостями надання послуг в електронному вигляді.

 

Критерії досягнення:

– покращення якості надання адміністративних послуг.

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Реалізація проектів з оптимізації процесу надання адміністративних послуг та створення електронної системи надання адміністративних послуг Виконавчий комітет Фастівської міської ради,  Центр надання адміністративних послуг, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Кошти державного,  обласного, бюджету Фастівської міської територіальної громади, та інших джерел не заборонених законодавством В межах кошторису
2022 Протягом року В межах кошторису
2023-2024 Протягом року В межах кошторису
2 Проведення моніторингу щодо кадрового та матеріально-технічного забезпечення центру надання адміністративних послуг Виконавчий комітет Фастівської міської ради,  Центр надання адміністративних послуг, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Проведення моніторингу надання адміністративних послуг Центр надання адміністративних послуг, Фастівська міська рада та її виконавчий  комітет 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

 

Одним з інструментів підтримки малого та середнього підприємництва є міжнародна технічна та фінансова допомога. Виконавчий комітет Фастівської міської ради працює у напрямку залучення міжнародної технічної допомоги у різних напрямках та координує і надає сприяння реалізації проектів МТД на території Фастівської міської територіальної громади, в тому числі в сфері підтримки малого та середнього бізнесу.

 

 

Проводиться моніторинг актуальних проектів/програм міжнародної технічної допомоги, які відповідають пріоритетам соціально-економічного розвитку Фастівської міської територіальної громади. На сайті Фастівської міської ради створено рубрику «Гранти», де оприлюднюється інформація щодо актуальних грантових заявок, а також розміщено Каталог донорських організацій.

 

Програми та донорські організації у сфері підтримки малого та середнього підприємництва:

 

COSME – європейська програма підтримки малого та середнього бізнесу, спрямована на комерціалізацію інновацій. Участь можлива лише за рахунок подання заявки до європейської мережі підприємств через членів консорціуму (Мінекомрозвитку, МЗС, ТПП і т. ін.);

 

SME інструмент програми HORIZON 2020 – фінансування науково-інноваційних досліджень шляхом надання грантової підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва;

 

EBRD (Європейський банк реконструкції і розвитку): програма консультаційної підтримки малого та середнього бізнесу в Україні – гранти надаються на розробку стратегій, бізнес-планування, впровадження системи управління якістю, інженерно-технічні рішення, заходи з енергоефективності та екологічного менеджменту на підприємствах.

 

Завдання та очікувані результати:

 

– надання консультативної допомоги підприємствам щодо можливостей співробітництва з міжнародними донорськими організаціями;

 

– організація навчання, семінарів, круглих столів для представників малого та середнього підприємництва з залученням проектів міжнародної технічної допомоги.

 

Критерії досягнення:

 

– збільшення кількості підприємств малого та середнього бізнесу, що отримали підтримку міжнародних фінансових та донорських організацій.

 

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Підтримка малого та середнього бізнесу, у тому числі серед внутрішньо переміщених осіб, за рахунок ресурсів міжнародних донорських організацій Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Кошти міжнародної технічної допомоги
2022 Протягом року
2023-2024 Протягом року
2 Надання консультацій для суб’єктів малого та середнього підприємництва щодо підготовки інвестиційних та грантових проектів на розгляд міжнародних фінансових організацій та іноземних партнерів Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Інформування суб’єктів підприємницької діяльності щодо можливостей кредитування

в рамках міжнародних проектів

Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

 

Вирішення проблем розвитку малого та середнього підприємництва в Фастівській МТГ неможливе без створення розгалуженої системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для цього сектора економіки.

 

Фастівською міськрайонною філією Київського обласного центру зайнятості проводяться заходи щодо вивчення потреби у кадрах через проведення бізнес-семінарів, засідань у форматі «круглих столів» та майстер-класів актуальних для підприємців питань.

 

Мета:

 

– створення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів малого та середнього підприємництва.

 

Завдання:

 

– забезпечення постійного доступу підприємців до джерел необхідних професійних знань через утворення на місцях мережі спеціалізованих навчальних центрів початкової підготовки підприємців та підвищення їх кваліфікації;

– запровадження постійно діючих курсів та спеціалізованих семінарів, системи дистанційного навчання, забезпечення перепідготовки управлінських кадрів для сфери підприємництва.

 

Очікувані результати:

 

– впровадження заходів підпрограми дозволить розширити систему перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів малого та середнього підприємництва в Фастівській МТГ, а також налагодити канали постійного доступу потенційних і діючих підприємців до джерел необхідних професійних знань.

 

Критерії досягнення:

 

– відвідування суб’єктами господарювання заходів з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, залучення більшої кількості підприємців Фастівської міської територіальної громади та бажаючих започаткувати власну справу.

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Проведення семінарів і майстер-класів для бажаючих розпочати власну справу, у т.ч. для демобілізованих із зони АТО та ВПО Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету,  Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості, Центр інноваційних освітніх технологій 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Розширення можливостей студентів, підприємців, фізичних осіб за короткий термін оволодіти сучасними знаннями, необхідними для розвитку економіки Фастівської міської територіальної громади через створення Інноваційного освітнього простору «FastKnowledge» Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету,  Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості, міські навчальні заклади, Центр інноваційних освітніх технологій 2021 Протягом року Кошти державного, обласного, бюджету Фастівської міської територіальної громади, МТД та інші
2022 Протягом року
2023-2024 Протягом року
3 Облаштування центру місцевого розвитку «FastDevelopment» Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, КП «Фастівське БТІ» 2021 Протягом року Кошти державного, обласного, бюджету Фастівської міської територіальної громади, МТД та інші
2022 Протягом року
2023-2024 Протягом року
  Проведення  семінарів з питань функціонування соціально орієнтованого підприємництва Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету,  Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості, міські навчальні заклади 2021 Протягом року Кошти державного, обласного, бюджету Фастівської міської територіальної громади, МТД та інші
2022 Протягом року
2023-2024 Протягом року

 

 

З метою сприяння розвитку малого та середнього підприємництва ведеться постійна системна інформаційно-роз’яснювальна робота щодо орієнтування населення на започаткування ними власної справи шляхом: проведення профінформаційних семінарів з основ підприємництва, групових профконсультаційних семінарів; надання безоплатних індивідуальних і групових консультацій з питань організації та провадження підприємницької діяльності; одноразової виплати допомоги по безробіттю для відкриття власної справи.

З метою забезпечення відповідною інформацією безробітних постійно проводиться моніторинг потреб роботодавців у робочій силі.

Бажаючим займатися підприємницькою діяльністю щодо можливостей започаткування та ведення власної справи, Фастівською міськрайонною філією Київського обласного центру зайнятості надаються інформаційно-консультаційні послуги, проводиться семінар: «Як розпочати свій бізнес?». Також, для орієнтування незайнятого населення на організацію власної справи безробітні підвищують кваліфікацію за навчальною програмою «Організація підприємницької діяльності», та працевлаштовуються шляхом надання одноразової виплати допомоги для організації підприємницької діяльності.

Конкурентоспроможність безробітних підвищується шляхом професійного навчання під конкретне замовлення роботодавців за укрупненими (інтегрованими) робітничими професіями, які користуються попитом на ринку праці.

 

Мета:

 

– реалізація державної політики зайнятості населення з метою залучення громадян до підприємницької діяльності та створення умов для самозайнятості.

 

Завдання:

 

– організація професійної підготовки та перепідготовки за спеціальностями, що користуються попитом на ринку праці;

 

– здійснення соціальної адаптації населення до ринкових умов, залучення до підприємницької діяльності із забезпеченням професійної підготовки;

 

– координація зусиль Фастівської міської територіальної громади щодо розвитку підприємницької діяльності незайнятого населення.

 

Очікувані результати:

 

– залучення до підприємницької діяльності безробітних із забезпеченням фінансової підтримки за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;

– здійснення професійної підготовки безробітних за професіями і напрямами, які сприяють започаткуванню підприємницької діяльності або забезпечують їх самозайнятість;

 

– сприяння забезпеченню трудових прав громадян, які працюють за договором найму у підприємців з числа фізичних осіб.

 

Критерії досягнення:

 

– кількість осіб, які відвідали профконсультаційні семінари із загальних основ підприємницької діяльності;

– кількість семінарів з орієнтування на підприємницьку діяльність;

– кількість навчальних семінарів для жителів Фастівської міської територіальної громади;

– кількість безробітних осіб, яким виплачено допомогу по безробіттю одноразово;

– кількість безробітних осіб з обмеженими фізичними можливостями, залучених до організації підприємницької діяльності.

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Сприяння підвищенню зацікавленості роботодавців у створенні нових робочих місць у пріоритетних видах економічної діяльності Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету,  Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості 2021 Протягом року Кошти бюджету Фастівської міської територіальної громади
2022 Протягом року
2023-2024 Протягом року
2 Забезпечення  професійного  орієнтування незайнятого населення з метою розвитку ними підприємницької ініціативи у сфері малого  та  середнього  бізнесу  шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації власної справи Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості 2021 Протягом року Кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття *
2022 Протягом року *
2023-2024 Протягом року *
3 Проводити професійно-інформаційні та консультаційні семінари на тему: «Як розпочати свій бізнес» та «Від бізнес-ідеї – до власної справи». Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості 2021 Протягом року Кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття *
2022 Протягом року *
2023-2024 Протягом року *
4 Проводити підготовку та перепідготовку кваліфікованих робітників для роботи в малому бізнесі відповідно до переліку професій (спеціальностей), які користуються попитом на ринку праці та сприяють самозайнятості та розвитку підприємницької діяльності. Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості 2021 Протягом року Кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття *
2022 Протягом року *
2023-2024 Протягом року *

 

*Обсяги фінансування за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття визначатимуться після затвердження на державному рівні бюджетної програми на відповідні роки.

 

Впровадження інновацій є одним із найважливіших факторів для розвитку підприємницької діяльності.

Теперішній стан інноваційної сфери в Фастівській МТГ позначається на якості продукції, що виробляється, її новизні та конкурентоспроможності. Темпи підвищення інноваційної активності залишаються недостатніми через низький рівень впровадження високих технологій, відсутність інноваційної інфраструктури, низька інноваційна активність.

У Фастівській міській територіальній громаді інноваційна політика формується безпосередньо на рівні окремого підприємства.

Перешкодами з реалізації регіональної інноваційної політики є несприятливість до нововведень і низьку результативність інноваційної діяльності; відсутність стимулюючого попиту на вітчизняну інноваційну продукцію та послуги; освоєння мінімуму принципово нових видів продукції і технологій, спрямованих на імпортозаміщення; зависокі ставки по кредитах для додаткового фінансування тощо.

Можливими шляхами вирішення вищезазначених перешкод можуть бути створення на регіональному або державному рівні Програм підтримки інноваційного розвитку, а також структур підтримки даного напрямку, функціонування яких забезпечуватиметься коштом не лише іноземних інвесторів, а й з державного, обласного та міського бюджетів, а також шляхом підвищення рівня знань у даній сфері, проведення організаційних заходів стосовно обговорення та реалізації конкретних дій щодо розроблення та впровадження інновацій, що стосуються діяльності суб’єктів підприємництва.

Економічний розвиток має супроводжуватися стабільним підвищенням конкурентоспроможності агро та промислової продукції. Створення, впровадження і поширення нових продуктів, послуг, технологічних процесів стануть ключовими чинниками зростання обсягів виробництва, зайнятості населення, інвестицій, зовнішньоторговельного обороту, поліпшення якості продукції, економії трудових і матеріальних витрат, удосконалення організації виробництва і підвищення його ефективності. Це зумовлює конкурентоспроможність підприємств і продукції, що випускається ними, на внутрішньому і світовому ринках, покращує соціально-економічну ситуацію.

Висока енергоємність економіки Фастівської міської територіальної громади пов’язана із надлишковим використанням паливно-енергетичних ресурсів, в першу чергу природного газу, різними категоріями споживачів (агро та промисловими підприємствами, підприємствами комунальної галузі, бюджетною сферою, а також безпосередньо населенням).

 

Тому одним із першочергових заходів, який дозволить знизити рівень енергоємності промислового виробництва, є модернізація виробничих процесів; заміна енергоємного обладнання, запровадження новітніх енергозберігаючих технологій, підвищення енергоефективності виробництва продукції, зменшення витрат паливно-енергетичних ресурсів.

 

Основними проблемами у сфері енергозбереження Фастівської міської територіальної громади залишаються:

 

  • високий рівень енергоємності, значна залежність від імпортного газу та інших видів палива, низька ефективність використання енергії;

 

  • перевищення переважною більшістю бюджетних установ нормативних витрат енергоресурсів, у першу чергу – природного газу та теплової енергії;

 

  • недостатня фінансова підтримка з боку держави у реалізації енергоефективних проектів у бюджетній сфері та комунальній галузі.

 

Зважаючи на це, необхідно приділити особливу увагу проектам суб’єктів малого підприємництва направлених на запровадження у виробництві альтернативних видів енергії та обладнання і технологій, що дозволяють зменшити енергоємність та ресурсоємність виробництва, а також, проектам з виготовлення енергозберігаючого обладнання.

 

З метою стимулювання експортної діяльності, Програмою планується проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з потенціальними учасниками зовнішньоекономічної діяльності щодо приведення виробництв товарів та послуг у відповідність до міжнародних норм та стандартів, та моніторингу щодо виявлення найбільш перспективних видів продукції, що мають конкурентні переваги на світовому ринку.

 

Для розширення ринків збуту необхідно активізувати участь підприємців Фастівської міської територіальної громади у міжнародних виставкових заходах як за кордоном, так і на території України.

Мета:

 

– створення інформаційного простору для суб’єктів підприємництва з питань впровадження інновацій, енергозбереження та розширення ринків збуту продукції.

Завдання:

 

– забезпечення участі у заходах стосовно обговорення та реалізації конкретних дій щодо розроблення та впровадження інновацій, що стосуються діяльності суб’єктів підприємництва.

Очікувані результати:

– підвищення ефективності роботи суб’єктів підприємництва в Фастівській МТГ;

– створення умов для експорту інновацій, розроблених в Фастівській МТГ;

– участь суб’єктів господарювання Фастівської МТГ у тренінгах, виставках та семінарах за такими темами: інвестиції, інновації та модернізація підприємств.

Критерії досягнення:

 

– відвідування суб’єктами господарювання заходів з метою залучення інвестицій та впровадження інновацій на підприємствах.

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Проведення тренінгів з бізнес-планування, маркетингу, ЗЕД, управління інноваціями Залучені вищі навчальні заклади та експерти 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Висвітлення інформації щодо можливостей запровадження інноваційних проектів суб’єктами підприємницької діяльності Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Забезпечення участі суб’єктів господарювання Фастівської МТГ у тренінгах, виставках та семінарах за такими темами: інвестиції, інновації та модернізація підприємств Структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, підприємства Фастівської МТГ 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
4 Розповсюдження позитивного досвіду реалізації енергозберігаючих бізнес-проектів серед суб’єктів підприємницької діяльності Фастівської МТГ Відділ з питань енергозбереження, енергоефективності та екології, підприємства Фастівської МТГ 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
5 Проведення Днів Сталої енергії з метою ознайомлення підприємців Фастівської МТГ  щодо сучасних способів ощадного й ефективного використання енергії,а також обміну досвідом у сфері енергозбереження Відділ з питань енергозбереження, енергоефективності та екології, підприємства Фастівської МТГ 2021 Травень-червень Кошти бюджету Фастівської міської територіальної громади
2022 Травень-червень
2023-2024 Травень-червень

 

 

Молодіжне підприємництво являє собою особливий вид економічної активності молоді, спрямований на досягнення економічних інтересів, розкриття творчого потенціалу та самореалізацію молоді.

 

Правильне розуміння суті молодіжного підприємництва має велике значення з наступних причин:

а) молодіжне підприємництво як новий напрямок у розвитку економічних процесів дозволяє ефективно вирішити проблему зайнятості молоді;

б) молодіжному підприємництву необхідна державна підтримка, а також облік та аналіз його функціонування на державному, регіональному й муніципальному рівнях;

в) молодіжне підприємництво є особливо ризикованим видом діяльності, яке досить уразливе від недобросовісної конкуренції, адміністративних бар’єрів та інших.

Його соціальна функція полягає у забезпеченні зайнятості молоді, створенні умов для реалізації її потенційних можливостей та проявляється у формуванні ініціативних, здатних досягати поставленої мети особистостей.

Розвиток молодіжного підприємництва може стати одним із шляхів зниження напруженості на ринку праці, підтримки зайнятості молоді та, в цілому, поліпшення соціально-економічного стану Фастівської МТГ.

Молодіжне підприємництво повинно стати предметом все більшої уваги з боку всіх рівнів влади, оскільки воно сприяє формуванню середнього класу, стабілізації суспільства, забезпеченню зайнятості молоді та вирішенню інших соціально-економічних завдань.

У місті за ініціативи Центру інноваційних освітніх технологій проводяться заходи щодо формування економічно активної поведінки та підприємницького способу мислення молоді із залученням представників вищих навчальних закладів. Такі заходи можуть стати стимулом для старшокласників замислитися про власне професійне майбутнє.

 

Мета:

 

– спрямування дій влади, суб’єктів малого та середнього підприємництва, об’єднань і спілок підприємців, установ ринкової інфраструктури на створення сприятливих правових, економічних, морально-психологічних, організаційних та інших умов для стабільної та ефективної роботи молоді у сфері підприємницької діяльності.

 

Завдання:

 

– формування економічно активної поведінки та підприємницького способу мислення молоді, навичок і мотивації до розвитку малого та середнього бізнесу;

 

– формування корпоративної культури та свідомості щодо переваг підприємництва серед молоді;

 

– висвітлення значимості молодіжного підприємництва не лише як способу вирішення проблеми зайнятості молоді, але й як ресурсу модернізації та підвищення конкурентоспроможності економіки Фастівської міської територіальної громади.

 

Очікувані результати:

 

– збільшення кількості молодих осіб, що здійснюють підприємницьку діяльність;

 

– підвищення рівня зайнятості молоді.

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Популяризація економічних знань та ідей підприємництва серед шкільної молоді через проведення конкурсів, тренінгів та семінарів серед школярів з основ підприємницької діяльності, економіки та інші

 

Управління освіти, навчальні заклади Фастівської МТГ 2021 Протягом року Кошти бюджету Фастівської міської територіальної громади
2022 Протягом року
2023-2024 Протягом року
2 Проведення серед молоді спеціальних майстер-класів від успішних представників бізнесу, запрошених представників від університетів Підприємці Фастівської МТГ, управління освіти, навчальні заклади Фастівської МТГ, вищі навчальні заклади області та України 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
3 Організація виробничого навчання безпосередньо на виробництві для студентів, випускників, а також зацікавлених осіб Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості, навчальні заклади Фастівської МТГ, підприємства Фастівської МТГ 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
4 Організація співпраці вищих навчальних закладів із підприємствами, установами та організаціями Фастівської МТГ з метою підвищення підприємницької активності студентів і молоді Структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету,  Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

 

Підприємці малого бізнесу є найбільш незахищеними суб’єктами сучасного економічного середовища. Основними чинниками цього є відсутність цивілізованого ринку, чітко сформульованої системи правових актів у сфері малого та середнього підприємництва, недосконалість та обтяжливість системи оподаткування; адміністративні перешкоди. Для вирішення цих проблем необхідне об’єднання зусиль держави та підприємницької громадськості на підставі партнерських відносин.

 

Для підприємців іноді є проблемою, як зробити правильний вибір, ефективно використати і застосувати передбачені законодавством засоби захисту (ті правові засоби, за допомогою яких можна запобігти, а також усунути порушення прав). Щоб змусити або спонукати правопорушника припинити дії, які порушують право підприємця, або запобігти таким діям, необхідно знати норми законодавства, що регулює правовідносини у цій сфері, і вміти їх застосовувати, бо саме від знання законодавства і вміння захищати свої права та інтереси залежить успіх та результат діяльності підприємців.

 

Мета:

– захист прав підприємців.

 

Завдання:

 

 

– підвищення рівня знань своїх прав суб`єктами малого та середнього бізнесу;

– сприяння співпраці органу влади, громадських організацій і представників малого та середнього бізнесу з метою розвитку підприємництва.

 

Очікувані результати:

– поліпшення клімату для здійснення підприємницької діяльності;

 

– підвищення освітнього рівня та інформованості підприємців у частині ведення підприємницької діяльності;

 

– зменшення втрат бізнесу через втручання у підприємницьку діяльність.

 

 

Заходи щодо виконання основних завдань:

 

з/п

Зміст заходу Виконавці Рік Термін виконання Джерела Вартість фінансування (тис. грн)
1 Організація та проведення засідань у форматі «круглих столів» за участю представників влади, керівників громадських об’єднань підприємців і представників підприємницьких структур Фастівської МТГ з вивчення проблематики розвитку малого та середнього підприємництва в Фастівській МТГ Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, громадські об’єднання підприємців, представники підприємств 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0
2 Забезпечення вільного доступу підприємців до інформації стосовно питань впровадження регуляторної політики та поліпшення бізнес-середовища в Фастівській МТГ шляхом висвітлення нової інформації на офіційному веб-сайті міської ради та її виконавчих органів Управління економіки та міжнародного співробітництва, структурні підрозділи Фастівської міської ради та її виконавчого комітету 2021 Протягом року Не передбачене

фінансування

0
2022 Протягом року 0
2023-2024 Протягом року 0

 

Заходи Програми передбачаються за рахунок коштів державного, обласного бюджетів, бюджету Фастівської міської територіальної громади, а також коштів інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

 

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» державна підтримка суб’єктів малого і середнього підприємництва та об’єктів інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва включає фінансову, інформаційну та консультаційну підтримку.

 

Надання фінансової підтримки в рамках даної Програми здійснюється за рахунок коштів державного, обласного бюджетів, бюджету Фастівської міської територіальної громади, коштів банківських установ, спонсорські кошти підприємств та суб’єктів господарювання.

 

Фінансове забезпечення заходів Програми з бюджету Фастівської міської територіальної громади здійснюється в межах бюджетних призначень, передбачених на відповідний рік.

 

Обсяг фінансування уточнюється щороку при формуванні проектів бюджету на відповідний бюджетний період у межах видатків, передбачених головному розпорядникові бюджетних коштів, відповідальному за виконання завдань і заходів Програми.

 

 

 

 

 

Організаційний супровід та координація діяльності щодо виконання Програми здійснюється Управлінням економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради.

 

 

Основні форми контролю за реалізацією заходів та досягнень показників Програми:

 

– звітність установ і організацій, що безпосередньо приймають участь у виконанні заходів Програми, про стан її виконання інформують Управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради.;

 

– обговорення стану та проблем реалізації Програми на засіданнях профільної комісії Фастівської міської ради;

 

 

Моніторинг виконання Програми проводиться за такими показниками:

– відповідність результативних показників виконання Програми запланованим результативним показникам;

– повнота охоплення цільової аудиторії в рамках виконання Програми;

– рівень заінтересованості та задоволеності потреб цільової аудиторії в результаті діяльності, що провадиться в рамках виконання Програми.

 

 

 

Керуючий справами виконкому                                               Л.О. Тхоржевська

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ