Про схвалення  проекту Програми  розвитку соціальних послуг   Фастівської  міської територіальної громади на 2024-2027 роки

  • 16.04.2024

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я

        Від__15.04.2024__________                                                            № __232________

                                                                          м.Фастів

 

 

      Про схвалення  проекту Програми  розвитку

     соціальних послуг   Фастівської  міської

     територіальної громади на 2024-2027 роки

Відповідно до Законів України  «Про соціальні послуги», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про запобігання і протидію домашньому насильству», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», на виконання Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01.06.2020 року № 587,  Указу Президента  України № 30/2021 від 29.01.2021р., «Про деякі заходи щодо забезпечення права громадян на якісні та безпечні соціальні послуги», з метою  вдосконалення системи надання соціальних послуг особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення у Фастівській міській територіальній громаді, на засадах адресності та доступності соціальних послуг за місцем проживання, шляхом соціального замовлення,  рівноправного доступу та інтегрованості соціальних послуг для родин з дітьми, особливо у сільській місцевості та віддалених районах міста/громади, ефективного використання бюджетних коштів, своєчасної оплати енергоносіїв, керуючись  пп.1 п. а ст. 27, пп.2 п. б ст. 32, пп.1 ч.2 ст.52  Закону України «Про місцеве самоврядування», виконавчий комітет вирішив :

  1. Схвалити проект Програми розвитку соціальних послуг Фастівської міської територіальної громади на 2024-2027  роки (додаток).
  2. Проект програми подати на затвердження сесії Фастівської міської ради.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з

питань діяльності виконавчих  органів ради, з гуманітарних  питань.

 

 

Міський голова                                                                                          Михайло НЕТЯЖУК   

 

 

Додаток

до рішення виконавчого комітету

№_________________

від__________________2024року

 

ПРОГРАМА

розвитку   соціальних   послуг

Фастівської міської територіальної громади на 2024-2027 роки

 

 

Зміст  ПРОГРАМИ          

  1. Паспорт Програми
  2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.
  3. Мета Програми
  4. Обгрунтування шляхів і засобів досягнення мети Програми,   джерела фінансування, строки виконання Програми
  5. Перелік завдань за напрямками використання бюджетних коштів комунальними надавачами соціальних послуг та результативні показники
  6. Напрями реалізації та заходи  Програми ( у таблиці)

 

 

 

    Програма

 розвитку  соціальних послуг

    Фастівської міської територіальної громади на 2024-2027 роки

 

ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

Назва Програма  розвитку соціальних послуг  Фастівської міської територіальної громади на 2024-2027 роки

 

1. Ініціатор розробки програми Виконавчий комітет Фастівської міської ради
2. Розробники програми Фастівський міський центр соціальних служб,

Фастівський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг); Фастівський навчально-реабілітаційний центр «Крила надії»; Фастівський міський центр первинної медико- санітарної допомоги.

3. Співрозробники програми

 

Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради, Фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.
4. Відповідальний виконавець програми Фастівський міський Центр соціальних служб,

Фастівський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), Фастівський навчально-реабілітаційний центр «Крила надії»,  Фастівський міський центр первинної медико- санітарної допомоги , Управління соціального захисту населення, Управління освіти  та інші структурні підрозділи Фастівської міської територіальної громади, інші надавачі соціальних послуг

5. Термін реалізації програми 2024 – 2027 роки
6. Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми бюджет Фастівської міської територіальної громади, інші джерела фінансування, не заборонені законодавством України
7. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, усього, у тому числі: У межах фінансування

 

 

  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.

Програма розвитку соціальних послуг  Фастівської міської територіальної громади на 2024-2027 роки зорієнтована на створення та забезпечення доступу до повного обсягу базових соціальних послуг для найбільш вразливих категорій населення та запровадження  інших соціальних послуг на території Фастівської міської громади шляхом планування та фінансування видатків для задоволення потреб осіб/сімей в соціальних послугах для усунення обставин, що можуть призвести або призвели до порушень у їх   життєдіяльності , вирішення невідкладних питань організаційного  та  соціально-побутового обслуговування  громадян, їх сімей що перебувають у складних життєвих  обставинах.

2

 

На це спрямовано заходи, які реалізуються Комунальним закладом Фастівської міської ради  «Фастівський міський територіальний центр соціального обслуговування», Комунальним закладом Фастівської міської ради «Фастівський міський центр соціальних служб», Комунальним закладом Фастівської міської ради «Фастівський навчально-реабілітаційний центр «Крила надії»», Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги», структурним підрозділом – центром підтримки та медико-психологічної реабілітації для військовослужбовців та їхніх родин «Центр життєстійкості – Родина 4.5.0», на виконання Конвенції ООН про права дитини, Конвенції  про права осіб з інвалідністю,   відповідно до Законів України «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про запобігання і протидію домашньому насильству», Сімейного кодексу України, постанов Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020р. № 450 «Деякі питання надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення», № 428 «Про затвердження Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги»,  №587 «Про організацію надання соціальних послуг» – які визначають необхідність змін у підходах громади до підтримки сімей з дітьми,  осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, хворих ( з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), ветеранів  та учасників бойових дій, інвалідів внаслідок війни, сім’ї що опинилися у складних життєвих обставинах і потребують соціальної підтримки, надання соціальних послуг, які не здатні до самообслуговування,  потребують  сторонньої допомоги за місцем проживання, в умовах стаціонарного, тимчасового або денного перебування, у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою, інші категорії мешканців громади.

У ході визначення  потреб населення за наявними запитами у соціальних послугах  розроблено до виконання дану цільову бюджетну програму для розвитку соціальних послуг вразливим групам населення у Фастівській міській територіальній громаді, впровадження інноваційних соціальних послуг, вдосконалення міжвідомчої взаємодії зацікавлених сторін в інтересах сімей, осіб, дітей і забезпечення подальшої їх діяльності щодо планування соціальних послуг. При створенні, комунальні надавачі соціальних послуг керувались типовими положеннями про них, зокрема:

Типовим положенням про районний, міський, районний у місті, селищний, сільський центр соціальних служб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 479 “Деякі питання діяльності центрів соціальних служб” ;

Типовим положенням про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 № 1417 “Деякі питання діяльності центрів територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)” (зі змінами) ;

Положенням про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 6.03.2019р. № 221;

Положеннями постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання надання безоплатної психологічної допомоги особам, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членам сімей таких осіб, постраждалим учасникам Революції Гідності та членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни і членам сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від 29.11.2022р.№1338.
З метою  отримання актуальної інформації про стан сімей, які  потребують захисту з боку держави, наявних можливостей та існуючих практик надання допомоги проведено аналіз становища  сімей щодо : кількості  дітей, які перебувають в ризику розлучення зі своїми сім’ями; кількість дітей, осіб які змушені проживати в інституційних закладах; причини розміщення дітей, осіб  в інтернатах, наявність фахівців/спеціалістів та послуг, що мають забезпечити допомогу їхнім сім’ям щоб попереджувати розлучення  зі своїми родинами шляхом подолання  неблагополуччя у таких  родинах.

 

 

3

Враховуючи особливості формування Фастівської міської територіальної громади під час реформування  адміністративно-територіальному устрою у 2020 році, шляхом об’єднання міста з 8-ми старостинськими округами до  складу яких увійшли 17 сіл, що значно збільшило кількість осіб і сімей, в тому числі сімей з дітьми, одиноких громадян похилого віку, осіб з інвалідністю,  які мешкають віддалено від адміністративного центру, а потреба у забезпеченні соціальними послугами у проведенні соціально-профілактичної роботи,   спрямованої на

запобігання потраплянню в складні життєві обставини збільшилась і відчутно. Кількісний показник звернень за послугами до фахівців із соціальної роботи зріс вдвічі, у 2019 році надійшло 1 380 звернень, у 2020 році -1 272 звернення (СOVID), у  2021 році  надійшло – 1 973,  у  2022 році- 2 202   звернення за консультацією і допомогою.

Зважаючи на дані показники – комунальними надавачами  соціальних послуг запроваджено послугу консультування за допомогою  засобів мобільного зв’язку за телефоном «гарячої» лінії для реагування на випадки домашнього насилля, підтримки та інформування і під час самоізоляції та непевності у ході військових дій на території  України. Аналіз піврічних даних по територіальній громаді, чисельність якої збільшилась від 45 тис. населення до 62,2 тис. населення, виявив збільшення кількості сімей у кризі, неблагополуччя яких призведе до  соціального сирітства дітей з цих родин, без кваліфіковано-вчасного втручання у проблеми родини наявної і доступної команди суб’єктів соціальної роботи. Початкові етапи роботи з такою  родиною забезпечують  фахівців із соціальної роботи, соціальні робітники,  сертифіковані Міністерством соціальної політики України для роботи з сім’ями у складних життєвих обставинах, яких у громаді – 10 (7 у Центрі соціальних служб і 3 – у Територіальному центрі соціального обслуговування (соціальних робітників- 48),  шляхом визначення оцінки потреб родини, аналізу ситуації і форми підтримки за наявним сімейним ресурсом  і найближчого соціального оточення, формування базових навичок одиноких громадян похилого віку, відповідального батьківства, з оформленням державних соціальних виплат, допомог, компенсацій, що піврічного поновлення документів та поінформованістю щодо наявної у громаді мережі  закладів соціальної підтримки. Загальна кількість проінспектованих  фахівцями  родин з оформленням оцінки потреб особи/сім’ї  у 2023році складає – 260 сімей/ осіб з дітьми,  які потенційно, через нехтування батьківськими обов’язками, можуть поповнити кількісні показники соціальних сиріт нашої громади та  310 одиноких громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, для забезпечення соціальної підтримки до норм життєдіяльності кризових категорій громадян громади, 160 сімей з дітьми з особливими освітніми потребами, які обслуговуються 25 штатними працівниками навчально-реабілітаційного центру «Крила надії». Найдієвішою,  на  даному етапі, формою роботи з населенням є саме адресна допомога і підтримка, чітке відстеження збору документів по інстанціям, зрозуміле та постійне нагадування та консультування уразливих верств населення, яке  не спроможне самостійно розібратися у структурі, змісті і порядку отримання адміністративно-соціальних послуг, зважаючи на реформування системи державного управління, економічну нестабільність у сім’ях через воєнний стан, як місцевих мешканців так і переміщених сімей.

У ході аналізу  встановлено, що  через обмежений ресурс фахівців із соціальної роботи, норматив яких визначено ПКМ України «Деякі питання діяльності Центрів соціальних служб» № 479 від 01.06.2020р., Наказом Мінсоцполітики № 29 від 26.01.2021р. – 1 фахівець на 2,5 тис.  сільського населення і 1 фахівець на 5 тис. міського – виявлення кризових сімей відбувається  лише у випадках, коли дитина перебуває в ситуації загрози її життю та здоров’ю. Як правило, діти роками змушені жити у сім’ях, у яких батьки не здійснюють догляд чи вчиняють насильницькі дії, проте залишаються  непоміченими для соціальних служб. Соціальні працівники одностайні у висновках про сімейно – династійне неблагополуччя  у родинах фастівчан, яке виявляється  серед найближчого соціального оточення кризової родини та зазначають потребу у залученні ресурсів громади для залишення дитини у біологічній сім’ї.

На сьогодні мешканці громади отримують соціальні послуги згідно Переліку соціальних послуг, затвердженому наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2020 р. № 429, а саме :    – Територіальний  центр соціального обслуговування :

*догляд вдома; *натуральна допомога; * транспортні послуги (соціальне таксі); *фізичний супровід та інші  додаткові  послуги відповідно до визначених потреб;

 

4

 

–  Центр соціальних служб :

* представництво інтересів, * інформування, *посередництво, *консультування, *соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, *соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, *соціальна інтеграція та реінтеграція, *короткотермінове проживання, *соціальна профілактика, * кризове і екстрене втручання, *консультативний кризовий телефон.

– Центр первинної медичної (медико -санітарної) допомоги, підрозділ медико-психологічної реабілітації для військовослужбовців та їхніх родин «Центр життєстійкості – Родина 4.5.0» :

* соціальна адаптація,* інформування, *консультування, *представництво інтересів;

–  Навчально-реабілітаційний центр «Крила надії»: *денний догляд  дітей з інвалідністю.

Водночас, мешканці громади потребують значно більшої кількості соціальних послуг, які нині змушені отримувати поза межами громади або не отримують взагалі. Гостро стоїть проблема термінового влаштування дітей, яких було вилучено з родини, через загрозу життю та здоров’ю. У середньому,  протягом року термінового відібрання з послугою екстреного, кризового втручання потребує до 10 сімей. За  можливості,  таких дітей влаштовують у сім’ї родичів або знайомих, в інших випадках – діти проживають у закладах охорони здоров’я, поки не буде вирішено питання про влаштування дитини до обласного закладу, через що від 10 до 20 дітей щороку змушені  тимчасово проживати у іншій громаді, змінювати навчальний заклад, розривати соціальні зв’язки. Оперативна і  кваліфікована робота як з дитиною, так і її сім’єю не здійснюється через відсутність патронатних сімей. Населення не розглядає дану послугу як альтернативне працевлаштування через заплутану систему  фінансування. Проте внесені зміни до   порядку створення та діяльності сім’ї патронатного вихователя, ПКМУ № 893 від 20.09.2021року, унормовують діяльність даної форми підтримки вразливих сімей, а саме на початковому етапі – за рахунок місцевого бюджету, патронатна  родина отримує поворотну фінансову допомогу/ резервні кошти, що виплачується для своєчасного забезпечення догляду, виховання, реабілітації дитини, влаштованої до сім’ї патронатного вихователя, до моменту отримання державної соціальної допомоги. У Фастівській громаді започатковано ряд заходів задля привернення уваги громадськості до відповідальності батьківства, популяризації сімейних цінностей з відзначенням Ювілярів подружнього життя, кращих прикладів батьківства і материнства до Дня батька і Дня матері з підтримкою  заохочувальними подарунками та забезпеченням побутовими речами  першої необхідності сімей, що перебувають у складних життєвих обставинах до Дня знань, акції з протидії насилля « Чуйність перемагає насилля!» тощо.

Громада має значний кваліфікований потенціал сімейних форм виховання  для дітей -сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування з числа прийомних сімей, їх 6 та дитячих будинків сімейного типу, яких 8. Дані форми виховання осиротілих дітей, або тих що залишились без батьківського піклування забезпечують догляд  94 дітей і громада забезпечує прийомних батьків та батьків – вихователів ДБСТ базовою послугою соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, шляхом фінансування сертифікованого фахівця із соціальної роботи Фастівського міського центру соціальних служб.  Видатки на утримання дітей-сиріт та  дітей, позбавлених батьківського піклування, здійснюються з державного бюджету та за кошти місцевого бюджету, на виконання пунктів Комплексної програми підтримки сімей з дітьми «Назустріч дітям», яка розроблена і функціонує  з   2018 року,  зміцнюється матеріально-технічної бази таких сімей. Та більшість даних сімейних форм функціонує більше 10 років і фахівці відзначають помітні прояви професійного вигорання у батьків-вихователів, а частина даних сімей підходять до пенсійного віку. 60% батьків з прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу Фастівської територіальної громади мають вік 54 роки, відповідно через 5 років, за відсутності   кандидатів на створення даної альтернативної форми догляду за дітьми, Фастівській громаді доведеться закуповувати дану послугу у  спроможних тергромад.

Соціальна складову захищеності випускників закладів для дітей-сиріт є функціонуюча у Фастівській громаді  послуга короткотермінового проживання  з облаштованими  двома житловими кімнатами фонду соціального призначення для осіб з числа дітей- сиріт, яке перебуває у комунальній власності громади і надається сиротам для облаштування

5

 

 

самостійного життя  на період очікування власного житла.  У Фастівській територіальній громаді на квартобліку для забезпечення житлом, перебуває 27 осіб даної категорії, які потребують соціальної послуги  з адаптації для пристосування до змінених умов соціального середовища спрямованих на усунення життєвих обмежень з  визначенням працевлаштування, організацією дозвілля, медичного обслуговування, соціальних пільг та формування  відповідальної соціально-свідомої поведінки.

На даний час  Комунальним закладом Фастівської міської ради «Фастівський навчально-реабілітаційний центр «Крила надії» забезпечено  функціонування соціальної послуги – денний догляд дітей з інвалідністю у  двох групах  дітей  віком від 2 до 8 років з розладами аутичного спектру та порушеннями опорно – рухового апарату,  в яких  корекційно – розвитковими та реабілітаційними заходами охоплено  16 вихованців .

Додатково у закладі функціонує реабілітаційне відділення,  яке відвідують близько 200 дітей, де діти за індивідуальним графіком протягом дня отримують фізичну реабілітацію , заняття з корекційними спеціалістами ( логопед, дефектолог, психолог та керівниками гуртків),  для отримання навичок соціалізації у суспільстві і колективі, забезпечено екскурсійні, відпочинкові заходи для зміцнення батьківського потенціалу родин з дітьми з інвалідністю.

Підрозділом з соціальної підтримки та медико -психологічної реабілітації у Фастівському центрі первинної медико- санітарної допомоги забезпечується комплексна та системна робота серед   ветеранів війни  та членів їх сімей шляхом: створення належних умов для підтримання здоров’я та активного довголіття, організації соціального та інших видів обслуговування, надання пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі реінтеграції до цивільної і трудової діяльності відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану здоров’я.

Запропонована Програма спрямована на розв’язання окреслених вище проблем і є тим дієвим інструментом термінового, кваліфікованого втручання, що дозволяє консолідувати зусилля структурних підрозділів Фастівської міської ради, комунальних установ та закладів місцевого підпорядкування, громадських організацій, проектів державної допомоги, міжнародних донорських спільнот, задля створення у Фастівській міській територіальній громаді ефективної системи своєчасного виявлення та соціально – правового захисту сімей/осіб, які належать до вразливих груп населення  та/або перебувають у складних життєвих обставинах.

 

  1. Мета Програми

Метою Програми є формування, вдосконалення та посилення  у Фастівській міській територіальній громаді системи підтримки і турботи про сім’ї , молодь та одиноких громадян кризових категорій, сприяння підвищенню рівня життя  вразливих та соціально незахищених верств населення шляхом їх соціальної підтримки, забезпечення права дитини на виховання у  біологічній сім’ї або умовах, максимально наближених до сімейних, і мати доступ до якісних послуг відповідно до їх потреб і найкращих інтересів, розроблення та організація виконання комплексних заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення,  ветеранів, інвалідів внаслідок війни, внутрішньо переміщених осіб, сімей, громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат, засобів реабілітації і послуг за місцем проживання/ перебування;

 

  1. Обгрунтування шляхів і засобів досягнення мети Програми,  джерела фінансування, строки виконання Програми
  • Забезпечення механізму   надання  соціальних  послуг  за  принципами  адресності,

індивідуального підходу, доступності, відкритості та добровільності;

*  Забезпечення ефективної координації діяльності суб’єктів соціального спрямування у наданні   адміністрованих соціальних послуг  у громаді, мешканцям Фастівської міської територіальної громади комунальними надавачами, в тому числі шляхом співробітництва та партнерства з громадськими об’єднаннями;

*   Покращення роботи з планування, фінансування і організації процесу надання базових,

новостворених, спеціалізованих  соціальних послуг у громаді;

 

6

* Зміцнення матеріально-технічної бази створених для цієї мети закладів і служб та підготовки відповідних спеціалістів;

Окрім цього, приведення у відповідність до вимог чинного законодавства структури Фастівського міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) розширила кількість видів послуг та охопленість більшої кількісті вразливих груп населення шляхом, запровадження додаткових безоплатних, платних та диференційованих соціальних послуг. Залученість благодійних громадських організацій дозволила організації та обліку надання транспортних послуг (соціальне таксі) здійснює відділення фізичного супроводу та транспортні послуги (соціальне таксі).

Транспортні послуги (соціальне таксі) надаються особам які проживають або зареєстровані на території Фастівської міської територіальної громади та мають порушення опорно-рухового апарату, порушення зору, які не здатні до самообслуговування та не можуть самостійно пересуватись або пересуваються з допомогою засобів технічної реабілітації і згідно з медичним висновком потребують стороннього догляду з числа:

– громадян похилого віку;  – осіб з інвалідністю ; – дітей з інвалідністю (виключно в супроводі одного з батьків); – осіб з інвалідністю з дитинства; – хворих(із числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше як 4 місяці); – військовослужбовців.

Для надання роз’яснень щодо формування об’єму  послуг, що надаються фахівцями із соціальної роботи  Центру соціальних служб  : це та категорія працівників, які вкрай необхідні для забезпечення населення нашої громади базовими  державними та комунальними  послугами, впровадження інноваційних соціальних послуг, зважаючи на  ознаки сучасної сім’ї – послаблення рівня  виховного потенціалу батьків і, як наслідок- різні види сімейного неблагополуччя. Через десятиріччя суспільство отримує родинну династію з досвідом виховання дітей у інституційних закладах  з визнанням  нормою поняття – відібрання дітей з родини. А  виконання зобов’язань перед дітьми, які мають статус дитини- сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування, коштує державі набагато дорожче, ніж підтримка сімей з дітьми.  За 2021рік завдяки роботі фахівців із соціальної роботи було попереджено потрапляння  15 дітей з кризових сімей до інституційних державних закладів. В середньому заощаджено державних коштів тільки одним напрямком роботи близько 1 млн. грн.  на  рік, враховуючи  що фінансування 1 дитини-сироти коштує 6 500 грн. у середньому у місяць, у рік – близько 70 тис.грн; але таку доцільність в роботі ніхто не прораховує.      Завдяки фахівцям із соціальної роботи здійснюється патронаж багатодітних, кризових сімей,  умовно-засудженої молоді,  та тих,  що звільняються з місць позбавлення волі, контролювалось цільове використанням допомоги по народженню дитини  і це робилось, постійно, щотижнево і саме такий контроль дає свої позитивні результати. А психологічна робота по розв’язанню конфліктів в родинах, шляхом надання членам сім’ї комплексу адресних соціальних послуг, конкретно бачать результати вирішення своїх проблем самі клієнти.  Тому, “вартість” дитини в сім’ї СЖО, тобто – профілактика сирітства, набагато нижча, ніж вартість якісної опіки, коли дитина перебуває в прийомній сім’ї або дитячому будинку сімейного типу.

Для вразливих груп  сімей з дітьми/ осіб,   в громаді   необхідно удосконалити зміст, обсяги, якість наявних 14 базових соціальних послуги  з 17,  визначених Законом України «Про соціальні послуги», максимально наблизивши їх до адресата отримувача.

Додатково до базових,  у громаді забезпечено послуги виявлення  осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають  у складних життєвих обставинах і потребують соціальної підтримки, надання соціальних послуг та ведення їх обліку; забезпечено регламентацію діяльності мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі,

контролю за доцільністю використання коштів державної соціальної допомоги по народженню дитини; оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах доступних у громаді. Актуальною залишається потреба у  послугах:

  • догляд та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних( патронат);
  • підтримне проживання для осіб з числа маломобільних груп, які мають порушення

опорно-  рухового апарату та пересуваються на кріслах колісних, порушення зору. Враховуючи, що у ФМТГ проживає  1 065 сімей, в яких батьки/особи мають інвалідність та 386 сімей з дітьми з інвалідністю.

7

 

Проблеми  відсутності всіх необхідних в громаді соціальних послуг та недостатня охопленість існуючими послугами громадян, що їх потребують мають два варіанти вирішення, а саме розширення переліку соціальних послуг, що надаються комунальними закладами Фастівської міської ради  – Фастівським міським територіальним центром соціального обслуговування та Фастівським міським центром соціальних служб, та залучення до надання соціальних послуг (громадський об’єднань, релігійних та благодійних організацій, суб’єктів господарювання) шляхом державно-приватного партнерства та соціального замовлення.

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади, міжнародних благодійних та громадських організацій, інших джерел фінансування не заборонених законодавством України. Обсяги фінансування виконання завдань та заходів цієї програми визначено, виходячи з потреб фінансового забезпечення досягнення результативних показників, визначених цією Програмою. Видатки на фінансування  виконання завдань та заходів цієї програми визначаються щорічно при складанні та затвердження бюджету Фастівської міської територіальної громади на відповідний рік.

Цю програму передбачається виконати протягом 2024-2027р.р.

 

  1. Перелік завдань за напрямками використання бюджетних коштів комунальними надавачами соціальних послуг та результативні показники

Проблеми, на розв’язання яких спрямована ця Програма, передбачається подолати шляхом

паралельного впровадження заходів з –

  1. Проведення робіт з реконструкції та поточних ремонтів об’єктів соціальної

інфраструктури  комунальних  закладів Фастівської міської ради;

  1. Підвищення якості соціального обслуговування громадян, які перебувають у складних

життєвих обставинах;

  1. Розвиток матеріально-технічної бази  комунального надавача соціальних послуг;
  2. Розширення переліку  соціальних послуг комунальними надавачами в Фастівській

міській територіальній  громаді;

  1. Здійснення щорічного моніторингу потреб населення у соціальних послугах та інформування населення громади про послуги, що надаються.
  2. Продовження робот з подання проєктних заявок на отримання грантових коштів для вирішення актуальних питань організаційно-правового та інформаційного забезпечення, матеріально- технічного, медичного, соціально-побутового обслуговування осіб, спрямованих на забезпечення права кожного громадянина на достойний життєвий рівень.
  3. Забезпечення  принципів безбар’єрності і доступності до  закладів надавачів соціальних послуг у громаді  для ветеранів, інвалідів внаслідок війни та інших маломобільних верств населення.

У перспективі на базі майнового комплексу Великоснітинської медичної амбулаторії, вул.Центральна,буд.58, заплановано створення Центру підтримки сім’ї та дитини -мультифункціонального соціально-інформаційного простору для  реінтеграції сімей та осіб, до соціально-прийнятного / соціалізованого функціонування у громаді, підтримки потреб родин з інвалідністю, соціально-медичного комплексу реабілітаційних послуг,  відповідно запитів у віддаленому від центру громади,  старостинському окрузі  за Меморандумом з Міжнародною благодійною організацією Благодійний фонд «СОС Дитячі містечка» Україна , з облаштуванням кризової кімнати для перебування матері/батька з дітьми- 1 сімейне місце;

випускників інтернатних закладів з числа дітей-сиріт/ПБП, кімнати з послугою соціально-психологічної реабілітації та інформаційно -просвітницького простору для належної діяльності Служби денного догляду для сімей з дітьми та осіб, з забезпеченням у старостинських округах послуги – Денний догляд для дітей з інвалідністю.

Для функціонування у громаді служби «Денний Центру соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі», облаштовано належну діяльності , за підтримки  міжнародних донорів, в рамках Меморандуму про виконавче партнерство- Фонд ООН в галузі народонаселення, у приміщенні комунальної соціальної інфраструктури громади, за адресою:  м.Фастів, провул. А Саєнка,2а,

8

 

з метою комплексної налагодженої взаємодії між функціонуючими в Фастівській громаді – спеціалізованими службами за напрямком протидії домашньому насильству: мобільної бригади соціально – психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та / або насильства за ознакою статі, з службовим автомобілем для професійної мобільної допомоги з виїздом на виклики туди, де постраждалим зручно отримати допомогу, і тоді, коли вони її потребують; Денним Центром та кризовою  кімнатою для первинного соціально-психологічного консультування осіб та короткотерміновою послугою підтримки родини з дітьми у кризі.

Для розбудови системи надання  якісних соціальних послуг  для громадян похилого віку, особам з інвалідністю, хворим (з числа осіб працездатного віку на період для встановлення їм групи інвалідності, але не більше ніж чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і

потребують постійної сторонньої допомоги, в порядку затвердженому Міністерством охорони здоров’я України, потребує проведення реконструкції та  капітального ремонту  приміщення, в смт. Борова, вул.Глібова, 3; ІІ поверх  приміщення медичної амбулаторії з закупівлею обладнання для облаштування місць для тимчасового або постійного проживання осіб не працездатного віку, які перебувають у складних життєвих обставинах і  потребують сторонньої допомоги та не здатні до самообслуговування. Забезпечення нормативів для безбар’єрності, пандуси, місця для відпочинку, належного функціонування- обладнання, пристроїв, матеріали, та обслуговуючий персонал – надасть можливість підтримки кризових категорій громадян громади  до відповідної життєдіяльності, та за встановлену плату громадянам інших тергромад.

Для дієвого охоплення Центром  первинної медичної (медико -санітарної) допомоги  системною медико -психологічною реабілітацією ветеранів війни  та членів їх сімей, відповідне відділення потребує забезпечення доступності і безбар’єрності у простір «Центр життєстійкості-Родини 4.5.0.» для  всебічної соціальної підтримки даної категорії мешканців громади.

Дана структура Комунальних закладів Фастівської міської ради:   «Фастівський міський центр соціальних служб», «Фастівський міський територіальний центр соціального обслуговування», «Фастівський міський центр первинної медико- санітарної допомоги» та «Фастівський навчально-реабілітаційний центр «Крила надії»» координується адміністративно- господарським персоналом  та відділом соціальної роботи у громаді, з урахуванням населених пунктів, що входять до складу територіальної громади  та фахівцями із соціальної робити/соціальними працівниками і робітниками на віддалених робочих місцях у адмінприміщеннях старостинських округів, а саме : Борівському, Великоснітинському, Веприцькому, Мотовилівському,  Мотовилівськослобідському, Фастівецькому.

 

  1. Фінансове забезпечення

Фінансування Програми передбачається здійснювати за рахунок виділення коштів бюджету громади та інших джерел відповідно до законодавства України.

Об’єкт соціальної інфраструктури комунального закладу – надавача соціальних послуг Назва заходу фінансування Результативні показники
-Приміщення  Фастівського міського центру соціальних служб КЗ ФМР,

служби «Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі  з кризовою кімнатою –м.Фастів, провул. А.Саєнка,2а.

-Служби  денного догляду для сімей з дітьми, осіб – Центр підтримки сімей з дітьми,

с.В.Снітинка,вул.Центральна,58.;

-Фастівський навчально-реабілітаційний центр «Крила надії», за адресою; м.Фастів, вул.Свято-Воскресенська, 24;

-Фастівський міський територіальний центр соціального обслуговування,  за адресою: м. Фастів, вул.Героїв Чорнобиля, 13;

Встановлення системи протипожежного захисту в адміністративній будівлі стаціонарного відділення надавача соціальних послуг; техпаспорти, інформаційні таблички, технічне обслуговування, утеплення будівель, тощо Створення інформаційно- сприятливого простору комплексної підтримки  сім’ї у кризу, розвитку  дітей у їх  сім’ї, осіб,  які мають порушення розвитку, негативний сімейний досвід, будь-яку інвалідність  або особливості розвитку для нормалізації життєдіяльності.
Забезпечення гарячим харчування мешканців кризових кімнат за договором з закладом громадського харчування
Облаштування зручностей: Дитячого ігрового майданчика і місця відпочинку для маломобільних верств населення на прилеглій ділянці з встановленням устаткування.
Проведення  поточного ремонту адміністративних приміщень.
Належна експлуатація автотранспортних засобів для діяльності мобільної бригади соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства, транспортні послуги «Соціальне таксі», автотранспортне обслуговування навчально-реабілітаційного закладу «Крила надії». Орендна / забезпечення гаражного паркомісця для автотранспортного засобу та потреб з утримання та технічного обслуговування автомобіля, автобуса, автообладнання- евакуатора, шин, устаткування,тощо.

Оплата послуг з перевезення, довезення груп, сімей з маломобільністю.

 

Вчасне адресне оперативне реагування на всі виклики з підтримкою потреб родини/осіб у кризі та розвитку і соціалізації.
Формування відповідного ресурсу адмінструктури :

КЗ ФМР «Фастівський міський центр соціальних служб»;

КЗ ФМР «Фастівський міський територіальний центр соціального обслуговування»,

КЗ ФМР «Фастівський навчально- реабілітаційний центр «Крила надії»

Поновлення комп’ютерної техніки, а саме придбання  ноутбуків та  принтерів копіювальних пристроїв, реабілітаційного та офісного обладнання, тощо Розбудова системи надання  якісних соціальних послуг  для попередження ускладнення неповносправності родини/особи, розвиток соціальної інфраструктури громади .
Оплата оформлення кадастрового номера земельної ділянки, судових зборів, штрафів, витягів з Рєестрів, розробки і висновків проєктно кошторисної документації;
Забезпечення належного умеблювання кімнат для зберігання приладдя для харчування дітей;

Проведення капітального ремонту зливної системи для надання послуг реабілітаційних бальнеологічної ванни з гідромасажем;

Облаштування фонду соціального призначення  в умовах цілодобового короткотермінового проживання, що функціонує за адресою: м.Фастів, вул. Кримська (Ломоносова)40. Здійснення поточного ремонту відновлення та облаштування (стелі, стін, підлоги та дверей) у житловому фонді соціального призначення  в умовах цілодобового проживання у кімнатах № 5 та № 15 (оновлення меблів, обігрівачів, тощо ). Відпрацювання нових підходів у механізмі прийняття рішень щодо долі молодої людини на початковому етапі її становлення і соціалізації у громаді
– Реконструкція та проведення капітального ремонту    приміщення, в смт. Борова, вул.Глібова,3 (ІІ поверх) з

закупівлею обладнання для облаштування місць для тимчасового або постійного проживання осіб не працездатного віку, які перебувають у складних життєвих обставинах і  потребують сторонньої допомоги та не здатні до самообслуговування.

– Приміщення підрозділу медико -психологічною реабілітаціії ветеранів війни  та членів їх сімей «Центр життєстійкості- Родини 4.5.0.» за адресою: м.Фастів, вул. Київська,57  потребує

забезпечення доступності і безбар’єрності у простір з окремим входом.

Пандуси для безбар’єрності, місця для відпочинку, належного функціонування- обладнання, пристроїв, матеріали, тощо. Приведення їх у відповідність до норм ДБН В.2.2-40 : 2018  «Будинки і споруди Основні положення» до критеріїв діяльності надавачів соціальних послуг з врахуванням у проєктно кошторисній документації та відповідних експертних висновків.

Встановлення системи пандуса , відпочинкової зони -альтанки та вхідної конструкції до простору з оплатою будівельних робіт, матеріалів,обладнання, тощо.

 

Розбудова системи надання  якісних соціальних послуг  для

громадян похилого віку, особам з інвалідністю, хворим (з числа осіб працездатного віку на період для встановлення їм групи інвалідності, але не більше ніж чотири місяці);

доступність і актуальність у соціалізації та спілкуванні ветеранів, групова комплексна терапія травмованих ампутантів, інвалідів

внаслідок війни та членів їх сімей

Тиждень сімейного творчого відпочинку для ПС, ДБСТ,

Патронат.

Охоплених організованими формами  сімейного відпочинку/ оздоровлення для ПС, ДБСТ, Патронат. Ресурсне забезпечення

діяльності сімейних форм виховання

Забезпечення у громаді соціальної послуги – переклад жестовою мовою . Компенсація вартості  надання послуг переклад жестовою мовою  шляхом соціального замовлення Організація залучення  профільних спеціалістів за договором ЦПХ.
Розбудова служби фахівців із соціальної робити на віддалених робочих місцях у адмінприміщеннях старостинських округів, а саме : Борівському, Веприцькому, Великоснітинському Мотовилівському, Фастівецькому. Модернізація матеріально-технічної бази надавачів соціальних послуг (придбання відповідних технічних засобів, матеріалів, обладнання робочих місць для працівників Центру на віддалених робочих місцях), виготовлення проектно-кошторисної документації для модернізації та енергоефективності комунальних приміщень об’єктів соціальної сфери громади, забезпечення засобами для пересування осіб,  фахівців,тощо. Підвищення обізнаності населення громади про соціальні послуги та їх надавачів, комунальні і держані соціальні гарантії, залучення до заходів підтримки  з забезпеченням  у громаді активу старостатів.

 

  1. Напрями реалізації та заходи Програми ( у таблиці)

 

Заходи табл. прогр.Розв.соц.посл.

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ