Проект регуляторного акту “Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади”
- 07.03.2023
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 07.03.2023 року оприлюднюється проєкт регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проєкту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади».
Даний проєкт розроблений з метою вдосконалення порядку залучення пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади та забезпечення належного рівня благоустрою громади, установлення правовідносин, пов’язаних з визначенням обсягів пайової участі власників тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності в утриманні об’єктів благоустрою.
Проєкт регуляторного акта та відповідний АРВ оприлюднено на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів в розділі «ЕКОНОМІКА / Регуляторна політика / 7. Оприлюднення нових проєктів регуляторних актів для проведення обговорень за участю представників громадськості» (http://fastiv-rada.gov.ua/7-opryliudnennia-novykh-proektiv-rehuliatornykh-aktiv-dlia-provedennia-obhovoren-za-uchastiu-predstavnykiv-hromadskosti/).
Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому вигляді від фізичних та юридичних осіб їх об’єднань в місячний термін з дня опублікування проєкту регуляторного акту за адресою: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.111 – 04565 6-02-14 (відділ звернення громадян), каб. 306 – 04565 6-13-95 (загальний відділ).
07.03.2023 рік
Аналіз регуляторного впливу до
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади»
- Визначення проблеми
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень виконавчих органів місцевих рад належить функції з організації забезпечення на території громади чистоти і порядку та залучення на договірних засадах коштів і матеріально-технічних ресурсів юридичних та фізичних осіб для здійснення заходів з благоустрою населених пунктів, а також визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою.
Відповідно до ст.15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що власник тимчасової споруди торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов’язаний забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території або може брати пайову участь в утриманні цього об’єкта благоустрою на умовах договору.
Так, рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради від 11.10.2017 р. № 347 «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою м.Фастів» було затверджено порядок залучення пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення.
Але у зв’язку зі змінами у чинному законодавстві та створенням Фастівської міської територіальної громади виникла необхідність розробки та прийняття проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади» з метою приведення у відповідність до законодавства про захист економічної конкуренції та врегулювання питання вдосконалення порядку залучення пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового,соціально-культурного чи іншого призначення на території Фастівської міської територіальної громади.
З метою створення передумов щодо можливості реалізації мешканцями громади права на здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах торгівельного, побутового,соціально-культурного чи іншого призначення у проекті рішення передбачено механізм залучення пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади з урахуванням впливу безпосередньо на об’єкти благоустрою та оцінки соціально-економічного значення для громади незалежно від форм власності тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.
Таким чином, після прийняття проекту рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади» суб’єкти господарювання матимуть змогу укладати договір щодо пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади з дотриманням вимог процедур встановлених даним рішенням.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | |
Держава | + | |
Суб’єкти господарювання, | + | |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* | + |
- Цілі державного регулювання
Ціль даного регуляторного акта:
– врегулювання питання розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;
– забезпечення надходження коштів (пайової участі на утримання об’єктів благоустрою) від суб’єктів підприємницької діяльності;
– виконання будівельних робіт з утримання, ремонту, реконструкції та будівництва об’єктів благоустрою за рахунок пайових внесків суб’єктів підприємницької діяльності.
– забезпечення використання території громади з безумовним дотримання правил благоустрою підприємцями при розміщенні тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності;
– покращення санітарного стану всіх населених пунктів громади;
– фінансування заходів з благоустрою (з утримання, ремонту, реконструкції та будівництва об’єктів благоустрою) суб’єктами підприємницької діяльності, які розміщують тимчасові споруди на підставі договорів про пайову участь).
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 | Залишити існуючу ситуацію без змін. |
Альтернатива 2 | Очікувати прийняття нормативного акту з вирішення проблеми на загальнодержавному рівні |
Альтернатива 3 | Прийняти запропонований проект рішення «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади». |
2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави:
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Не передбачаються | Залишиться неврегульованим питання розміщення на території всієї громади тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення.
Залишаться проблемні питання щодо оформлення документів на розміщення таких тимчасових споруд. Залишиться невирішеним питання щодо можливості отримання права на встановлення тимчасової споруди для здійснення підприємницької діяльності суб’єктом господарювання. |
Альтернатива 2 | Не передбачаються | Порушені питання на даний час не вирішені на загальнодержавному рівні |
Альтернатива 3 | Врегулювання питань, на вирішення яких спрямований проект рішення.
Збільшаться надходження на фінансування заходів з благоустрою всіх населених пунктів громади. |
Оцінюючи альтернативи, перевага була віддана останній, оскільки в цьому випадку досягнути мети можливо в найкоротший термін, з врахуванням особливостей роботи виконавчого комітету міської ради та ситуації, яка склалася. Прийняття такого регуляторного акта дасть можливість врегулювати порядок реалізації права суб’єктів господарювання на встановлення тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення з метою здійснення підприємницької діяльності, не забороненої законом.
Дане альтернативне рішення збільшить надходження до міського бюджету, забезпечить неухильне виконання норм Закону України «Про благоустрій населених пунктів», сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Немає, залишення існуючого стану благоустрою у старостинських округах Фастівської міської територіальної громади | Відсутні |
Альтернатива 2 | Не передбачаються | Не передбачаються |
Альтернатива 3 | Створення передумов щодо можливості реалізації мешканцями громади права на здійснення підприємницької діяльності в тимчасових спорудах торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення.
Наявність нормативного акту дозволить утримувати та відновлювати об’єкти благоустрою за рахунок коштів пайової участі їх власників або користувачів. Додаткові кошти від пайової участі сприятимуть покращенню санітарного стану громади, мікроклімату. |
Не передбачаються |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом* |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | – | – | – | 30 | 30 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | – | – | – | 100 | 100 |
*Регулювання стосується суб’єктів МСБ, які матимуть намір розмістити тимчасову споруду торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності. Кількість суб’єктів МСБ, які скористаються своїм правом на розміщення тимчасової споруди невідома. Тому до розрахунку взято кількість суб`єктів підприємницької діяльності, які вже звертались для отримання погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг.
Таким чином, питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, становить 100 (сто) відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва у відповідності до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, проводиться за допомогою тестування малого підприємництва (М-Тест) Додаток 1.
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Відсутні | Немає, залишення існуючого стану благоустрою у старостинських округах громади.
Залишиться невирішеним питання щодо можливості отримання права на встановлення тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності суб’єктом господарювання на території старостинських округів |
Альтернатива 2 | Не передбачаються | Не передбачаються |
Альтернатива 3 | – користування спільними благами за рахунок покращення санітарного та технічного стану доріг, вулиць, парків, скверів, тротуарів, інших об’єктів зовнішнього благоустрою, місць загального користування;
– створення умов для реалізації прав суб’єктів господарювання у сфері благоустрою на території всіх населених пунктів Фастівської міської територіальної громади |
– сплата пайової участі у відповідності до Договору щодо пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади
Розрахунково за рік: 10 м2 (усереднений показник загальної площі ТС) х 331,20 грн. (базова нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки Х коефіцієнт індексації) х 3,0 (розмір коефіцієнта функціонального використання) = 9 936,00 грн. /1 об’єкт |
Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок регуляторного акта»).
Сумарні витрати за альтернативами | Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1 | Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства) |
Альтернатива 2 | Обчислити неможливо (альтернатива не відповідає вимогам чинного законодавства) |
Альтернатива 3 | Не передбачається витрат для суб’єктів великого і середнього підприємництва (отримувачів послуг) |
- Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Єдиним способом розв’язання вищезазначених проблем, що відповідає потребам та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей, є затвердження зазначеного регуляторного акта.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 | 1 | Оскільки визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана
Збереження чинного регулювання не дає змоги досягнути мети державного регулювання, визначеної у пункті 2 цього аналізу регуляторного впливу. |
Альтернатива 2 | 1 | Оскільки визначена проблема продовжує існувати і не може бути розв’язана |
Альтернатива 3 | 4 | Затвердження регуляторного акту є найбільш прийнятним та ефективним способом, який і дозволить досягти мети державного регулювання, визначеної у пункті 2 цього аналізу регуляторного впливу.
Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання |
Обраний спосіб відповідає діючому законодавству, зокрема, статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 | Відсутні
Для держави: Залишиться існуюча ситуація. Призведе до втрат коштів місцевого бюджету. Для громадян: Ситуація залишається на існуючому рівні. Для суб’єктів господарювання: Ситуація залишиться на існуючому рівні. |
Для держави:
Ситуація залишиться на існуючому рівні. |
Визначені проблеми
продовжують існувати і не можуть бути розв’язані, не враховує інтереси жодної із сторін |
Альтернатива 2 | Не передбачаються | Порушені питання не можуть бути вирішені шляхом прийняття нормативного акту на загально держав-ному рівні | Визначені проблеми продовжують існувати і не можуть бути розв’язані, не враховує інтереси жодної із сторін |
Альтернатива 3 | Забезпечено баланс інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання | Сумарні витрати малого та мікро підприємництва на виконання запланованого регулювання становитимуть – 299 846,70 грн.
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого та мікро підприємництва становитимуть – 5 978,70 грн. |
Досягнення цілі прийняття регуляторного акта, а також реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін.
Є найбільш оптимальною серед запропонованих альтернатив, оскільки дає змогу повністю досягнути поставлених цілей державного регулювання та відповідатиме вимогам діючого законодавства. |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 | Аргументи для переваги відсутні | Відсутні. |
Альтернатива 2 | Аргументи для переваги відсутні. | Відсутні. |
Альтернатива 3 | Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. | У разі зміни зовнішніх факторів, відповідний регуляторний акт може бути переглянутий |
Обраний спосіб відповідає вимогам діючого законодавства, а також дозволить впорядкувати правові відносини між органом місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання (власниками тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення) із врахуванням інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. Прийняття запропонованого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Для розв’язання проблеми пропонується прийняття проекту регуляторного акта «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади», а саме врегулювати питання щодо сплати пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою при розміщення на території Фастівської міської територіальної тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення.
Проектом рішення, зокрема, передбачається:
- визначення розміру пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою ;
- визначення факторів, що впливають на розмір пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою;
- порядок залучення пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою;
- перелік документів, які подаються суб’єктом господарювання для укладення договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою;
- методика розрахунку розміру пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою та інше.
Для впровадження даного регуляторного акту необхідно забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в засобах масової інформації.
VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Реалізація регуляторного акта не потребуватиме додаткових бюджетних витрат і ресурсів на адміністрування регулювання органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування.
Проект рішення не містить дискримінаційних або таких, що обмежують конкуренцію норм.
Враховуючи те, що питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, становить 100 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва у відповідності до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, здійснювалась за допомогою тестування малого підприємництва (М-Тест), що додається.
Можлива шкода у разі очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.
Державний контроль за додержанням вимог цього регуляторного акта буде здійснюватися органами виконавчої влади у межах їх компетенції відповідно до законодавства.
VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Початок впровадження регуляторного акта з дати його прийняття. Термін дії запропонованого регуляторного акта невизначений або до внесення змін до законодавства України, прийняття нових нормативних актів. У разі потреби, до цього регуляторного акту вноситимуться зміни.
VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Прогнозовані показники результативності регуляторного акта:
Показники результативності | прогноз 2023 | |
1 | Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од. | 30 |
2 | Кількість виданих погоджень місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг, од. | 30 |
3 | Кількість отриманих заяв для укладення договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, од. | 30 |
4 | Кількість укладених договорів щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, од. | 30 |
5 | Розмір надходженнь до міського бюджету від сплати Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою, грн. | 298 080,00 |
6 | Розмір коштів і час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на одного суб’єкта господарювання), грн./год. | 58,89/1,5 |
7 | Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % | 100 |
ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися управлінням економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151).
Базове відстеження результативності буде проведено до дня набрання чинності запропонованого регуляторного акта, повторне відстеження – через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності регуляторного акта.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Відстеження результативності даного акта буде здійснюватися статистичним методом.
Додаток 1
до аналізу регуляторного впливу
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 23 січня 2023 року по 15 лютого 2023 року.
№ п/п | Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) | Кількість учасників консультацій, осіб | Основні результати консультацій (опис) |
1 | Телефонні консультації | 2 | Роз’яснено підприємцям методику розрахунку обсягів пайової участі та порядок укладання договору щодо пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою при розміщенні тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади |
2 | Робочі зустрічі | 1 | Отримано інформацію щодо базової нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки, встановленої технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель затвердженою рішенням Фастівської міської ради |
3 | Особисті зустрічі з окремими суб’єктами малого підприємництва | 3 | При зустрічах було роз’яснено розміри пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади |
4 | Телефонні розмови | 2 | Уточнення інформації щодо витрат суб’єкта господарювання на виконання вимог регулювання |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 30 (одиниць), у тому числі мікропідприємництва;
питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків).
Примітка: Регулювання стосується суб’єктів МСБ, які матимуть намір розмістити тимчасову споруду торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності. Кількість суб’єктів МСБ, які скористаються своїм правом на розміщення тимчасової споруди невідома. Тому до розрахунку взято кількість суб`єктів підприємницької діяльності, які вже звертались для отримання погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг.
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
№ п/п | Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за п’ять років |
1 | Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) | 0 | 0 | 0 |
2 | Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування | 0 | 0 | 0 |
3 | Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) | 0 | 0 | 0 |
4 | Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) | 0 | 0 | 0 |
5 | Інші процедури (уточнити)
– Витрати пов’язані з виконанням Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади (сплата коштів пайової участі) Формула: ПУрічна = Пз х Сбв х Кф, де Пз – загальна площа території, закріпленої за підприємством, установою, організацією, (кв.м); Сбв – базова нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки, встановлена рішенням Фастівської міської ради, грн.; Кф – коефіцієнт функціонального використання об’єкта благоустрою, визначений згідно з нижченаведеною таблицею 1; Примітка. Розрахунок витрат (за перший рік регулювання, за наступний рік та за п’ять років сумарно) – середня величина сплати пайових коштів на одного суб’єкта господарської діяльності Розрахунково: Розрахунково за рік: 10 м2 (усереднений показник загальної площі ТС) х 331,20 грн. (базова нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки Х коефіцієнт індексації) х 3,0 (розмір коефіцієнта функціонального використання) = 9 936,00 грн. /1 об’єкт |
9 936,00 | 9 936,00 | 49 680,00 |
6 | Разом, гривень
Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
9 936,00 | 9 936,00 | 49 680,00 |
7 | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 30 | ||
8 | Сумарно, гривень
Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) |
298 080,00 | 298 080,00 | 1 490 400,00 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | ||||
9 | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання
Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм *(зп. 6 500,00 грн. на міс., сер. кільк. роб год. за місяць — 1987, вартість 1 год. = 39,26 грн.) 30 хв. = 19,63 |
19,63 | 19,63 | 98,15 |
10 | Процедури організації виконання вимог регулювання
Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
0 | 0 | 0 |
11 | Процедури офіційного звітування
Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік |
0 | 0 | 0 |
12 | Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік |
0 | 0 | 0 |
13 | Інші процедури (уточнити)
укладання договору про пайову участь (витрати часу = 1 год. на укладання договору) |
39,26 | 39,26 | 196,30 |
14 | Разом, гривень
Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
58,89 | 58,89 | 294,45 |
15 | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 30 | ||
16 | Сумарно, гривень
Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
1 766,70 | 1 766,70 | 8 833,50 |
Розрахунок вартості 1 людино-години:
Норма робочого часу у 2022 році становила при 40-годинному робочому тижні – 1987 години (згідно листа Міністерства економіки України від 12.08.2021р. № 47-03/520 «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2022 рік»).
Використовується мінімальний розмір заробітної плати, що на 01.01.2022 року становить 6 500,00 та 39,26 грн. у погодинному розмірі (6500,00*12/1987 = 39,26 грн).
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів
малого підприємництва
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання. Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:
Виконавчий комітет Фастівської міської ради
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв | Планові витрати часу на процедуру | Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) | Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта | Оцінка кількості
суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання |
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень |
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання
надання консультаційних послуг суб’єкту; прийняття та опрацювання заяви замовника на укладання договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою та доданих до нього документів; укладання договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою |
3 години
|
66,43 грн/год (середня зарплата головного спеціаліста)
66,43х3=199,29 грн. |
1
(процедури: Розраховує обсяг та оформлює договір) |
30 | 5 978,70 |
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання,
що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: |
– | – | – | – | – |
камеральні | – | – | – | – | – |
виїзні | – | – | – | – | – |
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акту про порушення вимог регулювання | – | – | – | – | – |
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання | – | – | – | – | – |
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання | – | – | – | – | – |
6. Підготовка звітності за результатами регулювання | – | – | – | – | – |
7. Інші адміністративні процедури (уточнити): | – | – | – | – | – |
Разом за рік | Х | Х | Х | Х | 5 978,70 |
Сумарно за п’ять років | Х | Х | Х | Х | 29 893,50 |
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ п/п | Показник | Перший рік регулювання (стартовий), грн. | За п’ять років, грн. |
1 | Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | 298 080,00 | 1 490 400,00 |
2 | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | 1 766,70 | 8 833,50 |
3 | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання | 299 846,70 | 1 499 233,50 |
4 | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | 5 978,70 | 29 893,50 |
5 | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (1+2+3+4) | 305 825,40 | 1 529 127,00 |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п’ять років) впровадження компенсаторних заходів не потрібно.
З метою зменшення часу, необхідного для ознайомлення з актом, акт (після його затвердження) буде розміщено у вільному доступі на офіційному вебсайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів http://fastiv-rada.gov.ua/rehuliatorna-polityka/. Це дозволить скоротити час, необхідний для ознайомлення суб’єктів господарювання з актом орієнтовно на 10%, що в свою чергу скоротить витрати малого підприємництва
Міський голова Михайло НЕТЯЖУК
Начальник управління економіки Наталія ФОРОСЕНКО
та міжнародного співробітництва
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади»
Виконавець заходів з відстеження – управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівського міської ради.
Мета прийняття акта: Проект рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади» розроблено з метою вдосконалення порядку залучення пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади та забезпечення належного рівня благоустрою громади, установлення правовідносин, пов’язаних з визначенням обсягів пайової участі власників тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності в утриманні об’єктів благоустрою.
Строк виконання заходів з відстеження – 5 днів (20.02.2023 – 24.02.2023р.).
Тип відстеження – базове.
Метод одержання результатів відстеження результативності – аналіз статистичних даних.
Кількісні та якісні значення показників результативності:
Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:
Показники результативності | 2020 | 2021 | 2022 | |
1 | Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од. | 25 | 30 | 4 |
2 | Кількість виданих погоджень місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг, од. | 25 | 30 | 4 |
3 | Кількість отриманих заяв для укладення договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, од. | 3 | 2 | 0 |
4 | Кількість укладених договорів щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, од. | 3 | 2 | 0 |
5 | Розмір надходженнь до міського бюджету від сплати Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою, грн. | 8 606,37 | 5 185,29 | 0 |
6 | Розмір коштів і час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на одного суб’єкта господарювання), грн./год. | – | – | – |
7 | Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % | 100 | 100 | 100 |
Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Відповідно до статті 15 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що власник тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності, зобов’язаний забезпечити належне утримання прилеглої до тимчасової споруди території або може брати пайову участь в утриманні цього об’єкта благоустрою на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем.
Відповідно до статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що до повноважень міської ради та її виконавчого комітету належить визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою.
На сьогоднішній день діючий нормативно-правовий акт у місті Фастові, який врегульовує порядок та механізм сплати пайової участі в утриманні обєктів благоустрою не поширюється надію старостинських округів
Прийняття регуляторного акта дозволить вирішити питання, пов’язані із сплатою пайової участі власників тимчасових споруд соціально-культурного, побутового, торговельного та іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади.
Ступінь досягнення визначених цілей можливо буде відстежити під час проведення повторного та періодичних відстежень.
Міський голова Михайло НЕТЯЖУК
Начальник управління економіки Наталія ФОРОСЕНКО
та міжнародного співробітництва
ПРОЕКТ
- ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
- Київської області
- ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
- Р І Ш Е Н Н Я
- _______________ м.Фастів №_____
Про затвердження
Порядку визначення обсягів пайової участі
власників тимчасових споруд торгівельного,
побутового, соціально-культурного чи іншого
призначення в утриманні об’єктів благоустрою
Фастівської міської територіальної громади
З метою вдосконалення порядку залучення пайової участі власників тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади та забезпечення належного рівня благоустрою громади, установлення правовідносин, пов’язаних з визначенням обсягів пайової участі власників тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності в утриманні об’єктів благоустрою; відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», Наказів Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», 12 листопада 2013 року №537 «Про затвердження Типового договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою», керуючись ст.40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:
- Затвердити Порядок визначення обсягів пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади, що додається.
- Вважати таким що втратило чинність рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради 11.10.2017 року № 347.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
Міський голова Михайло НЕТЯЖУК
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Порядок визначення обсягів пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади
- I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм залучення пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади з урахуванням впливу безпосередньо на об’єкти благоустрою та оцінки соціально-економічного значення для громади незалежно від форм власності тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.
1.2. Порядок розроблено згідно з вимогами Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», Наказів Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року No244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», 12 листопада 2013 року No537 «Про затвердження Типового договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою».
1.3. Цей Порядок застосовується для визначення обсягів Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою власників тимчасових споруд, що встановлюються на землях комунальної власності у межах Фастівської міської територіальної громади.
1.4. Для цілей цього Порядку наведені терміни вживаються в наступному значенні:
1.4.1. Об’єкти благоустрою – об’єкти визначені ст.13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
1) Територія загального користування:
а) парки (гідропарки, лунопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки – пам’ятки садово – паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сквери та майданчики;
б) пам’ятки культурної та історичної спадщини;
в) майдани, площі, бульвари, проспекти;
г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки,стадіони;
ґ) пляжі;
д) кладовища;
е) інші території загального користування.
2) Прибудинкові території;
3) Територія будівель та споруд інженерного захисту територій;
4) Території підприємств, установ, організацій та закріплені за ним території на умовах договору;
5)інші території в межах населеного пункту.
1.4.2. Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (надалі – ТС) – сукупність нестаціонарних, пересувних пунктів з продажу товарів, які пристосовані для тривалої роздрібної торгівлі товарами населенню на розвіз або рознос (лотки, розкладки, стенди, палатки, столики, засоби пересувної мережі тощо), через торговельні автомати, ємкості, автомагазини, автокафе, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки), та інші прилади для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності.
1.4.3. Літній майданчик для здійснення комерційної діяльності в складі закладів громадського харчування – місце для надання послуг з харчування біля стаціонарного (капітального) закладу громадського харчування, який відкритий для обслуговування населення на певний сезон року, розміщений на відкритому повітрі (під тентами, на верандах) та виготовлений з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, та встановлений тимчасово, без улаштування фундаменту, не є капітальною спорудою.
1.4.4. Тимчасові споруди у сфері послуг, відпочинку та розваг – пристрій або комбінація пристроїв, які пересувають або спрямовують відвідувача (відвідувачів) заданою траєкторією або в певній зоні з метою розваг, або інші пристрої, які використовуються в місцях дозвілля для розваги населення й активного відпочинку:
- катальні механізовані та немеханізовані, у тому числі каруселі, гойдалки, качалки, катальні гори, гірки, колеса огляду, вежі, дороги, автодроми, катапульти, машинки тощо;
- атракціони з еластичними елементами (катапульти, стрибки з висоти на еластичному тросі, тощо);
- цирки;
- водні, у тому числі гірки, спуски, тощо.
- спортивні, у тому числі силові, тренажери, тири, батути, тощо;
- обладнання дитячих ігрових майданчиків, утому числі каруселі, гойдалки, качалки, гірки тощо.
- видові та ігрові атракціони;
- надувні атракціони, у тому числі водні;
- атракціони у яких використовуються тварини;
- лабіринти, кімнати сміху;
- послуги які надаються з використанням тварин, тощо.
1.4.5. Схема благоустрою ТС – схема, виконана замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 із зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення території, прилеглої до ТС (розташування квітників, під’їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами тощо);
1.4.6. Власник ТС – суб’єкт господарювання, який використовує її для провадження господарської діяльності на умовах правовстановлюючого документа у визначеному законодавством порядку, має право розпоряджатися та зобов’язаний утримувати її й забезпечувати належний експлуатаційний стан споруди.
1.4.7. Замовник – суб’єкт господарювання, який має намір розмістити ТС (надалі – Замовник).
1.4.8. Землекористувач – організація, установа, підприємство, заклад комунальної форми власності, що користується земельною ділянкою на праві постійного користування.
1.4.9. Пайова участь в утримані об’єктів благоустрою – грошовий внесок на фінансування заходів з благоустрою на території Фастівської міської територіальної громади (з утримання, ремонту, реконструкції та будівництва об’єктів благоустрою), який сплачується до місцевого бюджету та землекористувачу (у разі, якщо земельна ділянка перебуває на праві постійного користування) у грошовому виразі без ПДВ у цінах поточного року на підставі укладеного договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою.
1.4.10. Договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою – угода укладена між виконавчим комітетом Фастівської міської ради та особою, яка звернулась із заявою на укладання договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою Фастівської міської територіальної громади. Типовий договір затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12 листопада 2013 року No537. (Додаток 2 до Порядку).
1.4.11. Коефіцієнт функціонального використання об’єкта благоустрою на території якого розміщена ТС – відносна величина, сформована в залежності від виду діяльності та площі споруди на підставі обґрунтованих розрахунків (надалі – коефіцієнт функціонального використання).
1.4.11. Комісія з питань визначення обсягу пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади (надалі – комісія) – комісія, створена при виконавчому комітеті міської ради для визначення величини пайової участі та права розміщення ТС на території Фастівської міської територіальної громади. Склад комісії затверджується відповідним розпорядженням міського голови. (Положення про комісію – додаток 3 до Порядку).
- II. Принципи визначення пайової участі та фактори, що впливають на її розмір
2.1. Обсяг Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою визначається з урахуванням:
– функціонального призначення тимчасової споруди;
– площі тимчасової споруди;
– базової нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки (з урахуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки на рік підписання договору);
– терміну на який розміщена тимчасова споруда.
ІІІ. Порядок залучення та використання Пайових коштів в утриманні об’єктів благоустрою та укладення договорів
3.1. Підставою для укладення договору щодо пайової участі в у триманні об’єкта благоустрою є рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про погодження розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.
3.2. Цей Порядок регулює організаційні та економічні відносини, пов’язані із залученням і використанням Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою та при оформленні та укладенні договорів щодо пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою.
3.3. Повноваження, щодо залучення і використання Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою покладаються на виконавчий комітет Фастівської міської ради.
3.4 Пайова участь в утриманні об’єктів благоустрою сплачується у грошовій формі.
У випадку, якщо тимчасова споруда торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, знаходиться на території землекористувача (у разі, якщо земельна ділянка перебуває на праві постійного користування), розмір пайового внеску в утриманні об’єкта благоустрою розраховується у співвідношенні: 90% – землекористувачу, 10% – до місцевого бюджету Фастівської міської територіальної громади.
3.5. Пайова участь в утриманні об’єктів благоустрою сплачується суб’єктами господарювання згідно з договором щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою між виконавчим комітетом Фастівської міської ради та власником споруди.
3.6. Для розгляду питання визначення пайової участі особа, зацікавлена в укладенні договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, подає заяву до управління економіки та міжнародного співробітництва через відділ звернення громадян або загальний відділ виконавчого комету Фастівської міської ради на укладення договору щодо пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою. (додаток 1 до Порядку).
3.8. До заяви на укладення договору щодо пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою, зацікавлена особа додає:
- копію рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про погодження розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади;
- копію документу, що підтверджує державну реєстрацію юридичної особи, чи фізичної особи-підприємця (виписка з єдиного державного реєстру юридичної чи фізичної особи-підприємця);
- копію Статуту чи Положення (для юридичних осіб);
- довідку про банківські реквізити (у разі наявності);
- витяг з реєстру платників податку (за наявності);
- схему місця розташування тимчасової споруди із зазначенням площі тимчасової споруди з прив’язкою до місцевості, виконана замовником у довільній формі, узгоджену з відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– копію листа-згоди від землекористувача (у разі, якщо земельна ділянка перебуває на праві постійного користування) на встановлення ТС;
– копію договору на вивезення побутових відходів та сміття з комунальним підприємством Фастівської міської ради.
Заявник несе відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві та документах, що додаються до неї.
3.9. Управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради після отримання відповідної заяви, матеріалів до неї протягом 10 робочих днів передає їх на розгляд комісії з питань визначення обсягу пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою (далі – комісія) для проведення розрахунку пайової участі. Після розгляду поданих документів комісія приймає рішення про можливість укладення договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою.
Про результати розгляду заяви управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради повідомляє особу, яка подала документи, в усній або в письмовій формі.
3.10. На підставі прийнятого комісією рішення розробляється і підписується договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою (додаток 2 до Порядку).
3.11. Договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою розглядається та візується юридичним управлінням, відділом внутрішнього фінансового контролю та аудиту, відділом містобудування та архітектури, управлінням економіки та міжнародного співробітництва, відділом з питань раціонального використання земель та відділом сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради протягом п’яти робочих днів та передається на підпис міському голові (за його відсутності – уповноваженій особі).
3.12. Підставою для користування об’єктом благоустрою є чинний договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою. До укладання договору заявник не має права користуватися об’єктом благоустрою.
3.13. Підставою для відмови в укладанні договору на пайову участь є :
а) подання неповного пакету документів;
б) подання недостовірних відомостей;
в) інші випадки, передбачені чинним законодавством України.
3.14. У разі закінчення строку дії договору, самовільного встановлення ТС, літнього майданчика, така ТС, літній майданчик та ін. підлягає демонтажу, згідно з Правилами благоустрою, затвердженими рішенням Фастівської міської ради.
3.15. Пайова участь в утриманні об’єктів благоустрою сплачується в повній сумі єдиним платежем або згідно з графіком встановленим у договорі.
3.16. Строк дії Договору щодо пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою встановлюється відповідно до терміну зазначеному в рішенні виконавчого комітету Фастівської міської ради про погодження розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.
3.17. Умови сплати Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою визначаються у Договорі.
3.18. Кошти Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою власник тимчасової споруди перераховує на рахунок місцевого бюджету Фастівської міської територіальної громади, який визначається фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Контроль за виконанням умов діючих договорів щодо пайової участі здійснюється управлінням економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради та комісією з питань визначення обсягу пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади.
3.19. Управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради, щомісячно здійснює звірку з фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради про сплачені кошти у розрізі суб’єктів господарювання.
3.20. У разі повної сплати пайової участі, управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради видає Замовнику довідку про сплату пайової участі.
3.21. Перший платіж суб’єктом господарювання Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою здійснюється не пізніше 5 календарних днів з дати укладення Договору.
3.22. Використання Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою:
3.22.1. Кошти, що надходять від сплати Пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою, спрямовуються на заходи з благоустрою, утримання, ремонт, реконструкцію та будівництво об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади.
- IV. Методика розрахунку розміру Пайової участі
в утриманні об’єктів благоустрою при розміщенні тимчасових споруд
4.1. Розмір пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою при розміщенні ТС (за винятком тимчасових споруд у сфері послуг, відпочинку та розваг на термін до 15 діб включно) розраховується за наступною формулою:
ПУрічна = Пз х Сбв х Кф
ПУ = ПУрічна / 365 × Т, де
ПУ – розмір пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою за весь період розміщення ТС, грн.;
Пз – загальна площа території, закріплена за власником тимчасової споруди, (кв.м);
Сбв – базова нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки (з урахуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки на рік підписання договору), грн.;
Кф – коефіцієнт функціонального використання об’єкта благоустрою, визначений згідно з нижченаведеною таблицею 1;
365 – днів у поточному році;
Т – термін, на який встановлюється тимчасова споруда, (кількість днів).
4.1.1. Значення коефіцієнтів відповідно до функціонального використання об’єкта благоустрою (Кф), приймаються згідно з відомостями таблиці 1:
Таблиця 1
Коефіцієнти відповідно до функціонального використання об’єкта благоустрою (Кф)
Функціональне призначення тимчасової споруди | Розмір коефіцієнта |
Продаж інших продовольчих товарів | 3,00 |
Продаж інших товарів широкого вжитку та непродовольчих товарів | 3,00 |
Інше функціональне призначення (літній майданчик, тимчасові споруди у сфері послуг, відпочинку та розваг (які встановлюються терміном більше 15 діб), тощо) | 3,00 |
4.2. У разі, якщо літній майданчик на період з 01 грудня по 30 квітня не демонтується, але його функціонування не здійснюється – пайова участь сплачується у розмірі 50% вартості від розміру пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою за відповідний період.
4.3. При неможливості вирахування площі закріпленої за власником тимчасової споруди при здійсненні підприємницької діяльності (торгівля з рук однієї людини кульками, прокат поні, тощо) розмір денної плати пайової участі становить – 30 % вартості базової нормативно грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки (з урахуванням коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки на рік підписання договору), грн.
4.4. Розмір пайової участі при встановленні тимчасових споруд у сфері послуг, відпочинку та розваг на термін до 15 діб включно встановлюється в розрахунку за 1 добу та в залежності від загальної площі об’єкта, який встановлюється:
– для проведення розважальних заходів (цирк, пересувні зоопарки, пересувні атракціони тощо) – 2 грн. за 1 кв. м;
Загальна сума пайової участі визначається з урахуванням фактичного терміну встановлення (розміщення) тимчасової споруди (майданчика):
ПУ = Пз × 2 × Т,
4.5. При проведенні розважальних, спортивних та інших заходів за ініціативою міської ради та її виконавчого комітету та міського голови пайова участь не сплачується.
- V. Перехідні положення
5.1. Питання, які не врегульовані цим Порядком та потребують колегіального вирішення, виносяться на розгляд комісії з питань визначення обсягу пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади.
5.2. У випадку внесення змін в законодавчі акти України, що регулюють питання сплати пайової участі, цей порядок продовжує діяти в частині, що не суперечить чинному законодавству.
5.3. Спори, пов’язані з пайовою участю в утриманні об’єктів благоустрою громади, вирішуються в судовому порядку.
5.4. Відповідальність за своєчасне надання документації в повному обсязі для виконання Розрахунку пайової участі, до виконавчого комітету Фастівської міської ради, покладається на Замовника.
5.5. У випадках, не врегульованих питань у зазначеному Порядку, застосовуються норми чинного на момент укладення договору законодавства.
5.6. У випадку внесення змін до чинного законодавства, регуляторних актів місцевого значення, а також прийняття нових нормативно-правових актів відповідні зміни вносяться і до цього Порядку.
Керуючий справам Леся ТХОРЖЕВСЬКА
(секретар) виконавчого комітету
Фастівської міської ради
Додаток 1 до Порядку визначення
обсягів пайової участі в утриманні
об’єктів благоустрою Фастівської міської
територіальної громади
Міському голові Михайлу НЕТЯЖУКУ
___________________________________
що проживає _______________________
тел.________________________________
ЗАЯВА
на укладання договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою Фастівської міської територіальної громади
Відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів», прошу укласти договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою Фастівської міської територіальної громади на тимчасову споруду торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, яка належить
__________________________________________________________________
(повне найменування юридичної особи/ім’я, по батькові та прізвище фізичної особи-підприємця)
__________________________________________________________________________________________________________
(Код ЄДРПОУ, ідентифікаційний номер фізичної особи-підприємця, платника податків та інших обов’язкових платежів)
__________________________________________________________________________________________________________
(місце знаходження юридичної особи/місце проживання фізичної особи – підприємця)
__________________________________________________________________
(контактний телефон)
Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності розміщена в Фастівській міській територіальній громаді за адресою:_______________________________________________________________
Характеристики:
1.Тип ________________________________________________________________________
- Площа ____________________ (квадратних метрів);
- Режим роботи __________________________________;
- Термін _________________________________________________________.
Функціональне призначення об’єкта (необхідне виділити):
Функціональне призначення тимчасової споруди | Розмір коефіцієнта | |
Продаж інших продовольчих товарів | 3,00 | |
Продаж інших товарів широкого вжитку та непродовольчих товарів | 3,00 | |
Інше функціональне призначення (літній майданчик, тимчасові споруди у сфері послуг, відпочинку та розваг (які встановлюються терміном більше 15 діб), тощо) | 3,00 |
Документи, що додаються до заяви (із зазначенням кількості сторінок кожного документа), необхідне виділити:
— копія рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про погодження розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади ________ стор. | |
— копія документу, що підтверджує державну реєстрацію юридичної особи, чи фізичної особи-підприємця (виписка з єдиного державного реєстру юридичних або фізичних осіб – підприємців) ________ стор. | |
— копія Статуту чи Положення (для юридичних осіб) ________ стор. | |
— довідку про банківські реквізити (у разі наявності) ________ стор. | |
— копія витягу з реєстру платників податку (за наявності) | |
— схема місця розташування тимчасової споруди із зазначенням площі тимчасової споруди з прив’язкою до місцевості, виконана замовником у довільній формі, узгоджену з відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради – ________ стор. | |
— копія листа-згоди від землекористувача (у разі, якщо земельна ділянка перебуває на праві постійного користування) на встановлення ТС ________ стор. | |
— копія договору на вивезення побутових відходів та сміття з комунальним підприємством Фастівської міської ради – ________ стор. |
________________________________________________________________________________________________
«___»_____________20__р. ______________________
(підпис заявника)
Керуючий справам Леся ТХОРЖЕВСЬКА
(секретар) виконавчого комітету
Фастівської міської ради
Додаток 2 до Порядку визначення
обсягів пайової участі в утриманні
об’єктів благоустрою Фастівської міської
територіальної громади
ДОГОВІР
щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою
________________________________ ___ ___________ ____ року (найменування населеного пункту)
__________________________________________________________________________
(найменування юридичної особи , що є власником тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності)
в особі __________________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім’я та по батькові)
що діє на підставі ________________________________________________________,
(назва документа, номер і дата видачі)
або ________________________________________________________________,
(прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, що є власником тимчасової споруди
торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на
території об’єкта благоустрою державної та комунальної власності)
що діє на підставі ________________________________________________________,
(назва документа, номер і дата видачі)
далі – Замовник, з однієї сторони, і
__________________________________________________________________________
(найменування суб’єкта господарювання, який здійснює діяльність щодо утримання об’єктів благоустрою державної та комунальної власності)
в особі __________________________________________________________________,
(посада, прізвище, ім’я та по батькові)
що діє на підставі ______________________________________________________,
(назва документа, номер і дата видачі)
далі — Виконавець, з іншої сторони (далі – Сторони), керуючись Законом України «Про благоустрій населених пунктів» та іншими нормативно-правовими актами, уклали цей договір (далі – Договір) про таке:
І. Предмет Договору
1.1. Замовник зобов’язується оплатити пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою:
____________________________________________________________________,
(назва об’єкта благоустрою)
на території якого розташована ________________________________________________________________,
(найменування тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою).
власником якої є Замовник, а Виконавець зобов’язується забезпечити належне утримання прилеглої до зазначеної споруди території.
1.2. Сторони погодилися, що Замовник сплачує пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою у розмірі _________________________ гривень.
(сума прописом)
Щомісячний розмір пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою складає _____________ _ гривень за _________ квадратних метри площі
(сума прописом) (площа)
об’єктів благоустрою, які будуть використані (задіяні) для розміщення тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення.
Обсяги пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою визначені згідно з рішенням _________________________________________________________
(виконавчого комітету міської ради, номер та дата рішення)
відповідно до пункту 10 частини другої статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
1.3. Замовник здійснює оплату пайової участі у розмірі, установленому в пункті 1.2 цього Договору, єдиним платежем або за графіком – протягом п’яти робочих днів після підписання Договору.
ІІ. Права та обов’язки Сторін
2.1. Виконавець має право вимагати від Замовника своєчасної оплати пайової участі у розмірі, установленому в пункті 1.2 цього Договору.
2.2. Виконавець зобов’язується з урахуванням вимог Правил благоустрою, затверджених рішенням _____________________________________________,
(міської ради, номер та дата рішення)
забезпечити на території, прилеглій до
____________________________________________________________________,
(назва тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об’єкта благоустрою).
у межах, визначених схемою благоустрою території:
санітарне очищення та прибирання з дотриманням вимог Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195;
утримання вулично-дорожньої мережі з дотриманням вимог Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678;
утримання зелених насаджень з дотриманням вимог Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10 квітня 2006 року № 105, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27 липня 2006 року за № 880/12754;
виконання відповідних робіт з утримання об’єктів благоустрою згідно з номенклатурою, наведеною у додатку 5 до пункту 1.8 Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 23 вересня 2003 року № 154, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12 лютого 2004 року за № 189/8788.
2.3. Замовник має право:
1) вимагати від Виконавця усунення виявлених недоліків щодо утримання території об’єкта благоустрою;
2) отримувати від Виконавця інформацію про використання Виконавцем внесених Замовником обсягів пайової участі в утриманні території у розмірі, установленому в пункті 1.2 цього Договору.
2.4. Замовник зобов’язується:
1) своєчасно сплачувати пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою у розмірі, установленому в пункті 1.2 цього Договору;
2) утримувати пересувну тимчасову споруду для провадження підприємницької діяльності згідно з чинним законодавством України.
3) надавати Виконавцю можливість безперешкодного виконання своїх зобов’язань щодо належного утримання території об’єкта благоустрою;
4) у разі виникнення загрози або настання надзвичайних ситуацій, пов’язаних з природною стихією: ураган, землетрус, сильний снігопад, ожеледиця тощо, сприяти Виконавцю у попередженні та ліквідації їхніх наслідків.
ІІІ. Відповідальність сторін за невиконання умов Договору
3.1. За невиконання або неналежне виконання умов цього Договору сторони несуть відповідальність згідно із законодавством.
3.2. У разі виникнення у Замовника заборгованості з оплати пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою у розмірі, установленому в пункті 1.2 цього Договору Сторони у порядку, передбаченому законодавством, складають графік погашення заборгованості, який додається до цього Договору та є його невід’ємною частиною.
3.3. Замовник у випадку несвоєчасної сплати внеску, передбаченого в пункті 1.2 цього Договору та відмови від складання графіку погашення заборгованості, сплачує пеню в розмірі 120 відсотків облікової ставки НБУ за кожен день прострочення сплати від суми несплаченого платежу.
- IV. Розв’язання спорів
Спори за цим Договором між Сторонами розв’язуються шляхом проведення переговорів або в судовому порядку.
- V. Форс-мажорні обставини
Сторони звільняються від відповідальності за цим Договором у разі настання непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), що унеможливлює його виконання.
- VI. Строк дії Договору
6.1. Цей Договір набирає чинності з дати його укладення.
6.2. Строк дії Договору становить з ______________ _______ року до ______________ _______ року.
6.3. Закінчення строку дії цього Договору не звільняє Сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії цього Договору.
VII. Умови зміни, розірвання, припинення дії Договору
7.1. Зміна умов цього Договору проводиться у письмовій формі за взаємною згодою Сторін. У разі якщо не досягнуто такої згоди, спір розв’язується в судовому порядку.
7.2. Дія цього Договору припиняється у разі:
1) невиконання Сторонами умов цього Договору;
2) за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом;
3) за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом;
4)
5)в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
VIII. Прикінцеві положення
8.1. Цей Договір складений у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу. Один примірник зберігається у Замовника, інший – у Виконавця.
8.2. Усі додатки до цього Договору підписуються Сторонами і є його невід’ємною частиною.
Реквізити сторін
Замовник
_______________________ (підпис)
М. П.
|
Виконавець
_______________________ (підпис)
М. П.
|
Керуючий справам Леся ТХОРЖЕВСЬКА
(секретар) виконавчого комітету
Фастівської міської ради
Додаток 3 до Порядку залучення
пайової участі в утриманні
об’єктів благоустрою Фастівської міської
територіальної громади
ПОЛОЖЕННЯ
про комісію з питань визначення обсягу пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою
- Комісія з питань визначення обсягу пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою (далі – Комісія), а також вирішення спорів, пов’язаних з цим, створюється згідно з рішенням виконавчого комітету, яким затверджено Порядок визначення обсягів пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади, а її персональний склад затверджується розпорядженням міського голови.
- До складу Комісії входять – перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та відповідальні представники:
– відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– відділу внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– фінансового управління виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– відділу з питань раціонального використання земель виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– юридичного управління виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– інших виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств та закладів.
- Комісія є постійно діючим дорадчим органом при виконавчому комітеті Фастівської міської ради.
- У своїй діяльності Комісія керується актами чинного законодавства України, Порядком залучення пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою Фастівської міської територіальної громади та цим Положенням.
- Основними завданнями комісії є:
– перевірка розрахунків та затвердження остаточного розміру пайових коштів, які підлягають перерахуванню;
– визначення строків сплати пайової участі;
– розгляд та вирішення питань, що виникають під час надання Замовнику договірних умов.
- На засідання Комісії можуть запрошуватися представники інших підприємств, установ, організацій, залежно від призначення земельної ділянки чи споруди (за згодою).
- Засідання Комісії проводиться при наявності звернень та необхідних документів та скликається головою комісії.
- 8. Рішення Комісії приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів від присутнього складу Комісії, оформлюється протоколом, який підписується головою, заступником, секретарем та усіма членами, присутніми на засіданні комісії, і є обов’язковим для виконання.
- 9. Засідання комісії вважається правомочним, якщо присутні не менш як половина членів від її затвердженого складу.
Керуючий справам Леся ТХОРЖЕВСЬКА
(секретар) виконавчого комітету
Фастівської міської ради