Проект регуляторного акту «Про встановлення ставок транспортного податку»
- 19.03.2021
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЄКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 19.03.2021 року оприлюднюється проєкт регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Фастівської міської ради «Про встановлення ставок транспортного податку».
Даний проєкт розроблений з метою прозорого та ефективного встановлення ставок транспортного податку на території громади та приведення справляння транспортного податку на території Фастівської міської територіальної громади у відповідність до чинного законодавства.
Проєкт регуляторного акта та відповідний АРВ оприлюднено на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів в розділі «ЕКОНОМІКА / Регуляторна політика / 7. Оприлюднення нових проєктів регуляторних актів для проведення обговорень за участю представників громадськості» (http://fastiv-rada.gov.ua/7-opryliudnennia-novykh-proektiv-rehuliatornykh-aktiv-dlia-provedennia-obhovoren-za-uchastiu-predstavnykiv-hromadskosti/).
Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому вигляді від фізичних та юридичних осіб їх об’єднань в місячний термін з дня опублікування проєкту регуляторного акту за адресою: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.504 – тел. 04565 6-35-60 (фінансове управління), каб.111 – 04565 6-02-14 (відділ звернення громадян), каб. 306 – 04565 61395 (загальний відділ).
19.03.2021 року
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проєкту рішення Фастівської міської ради
«Про встановлення ставок транспортного податку»
I. Визначення проблеми
Податковий кодекс України є законодавчим актом вищої юридичної сили, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 10 Податкового Кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. До місцевих податків належать: єдиний податок та податок на майно. До місцевих зборів належать: збір за місця для паркування транспортних засобів та туристичний збір. Згідно статті 265 Податкового Кодексу України, податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю. Установлення місцевих податків та зборів, не передбачених Податковим Кодексом України, забороняється.
Пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» задекларовано, що встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового Кодексу України, відноситься до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.
Згідно вимог п.12.3.4. статті 12 Податкового Кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Важливість проблеми при затвердженні транспортного податку полягає в тому, щоб поповнити бюджет та спрямувати отриманні кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем громади та покращення інфраструктури.
У 2020 році надходження транспортного податку становить 102 741,54 грн., при задекларованій кількості платників 12 осіб, тобто до бюджету недоотримано коштів у сумі 197 258,46 грн., у зв’язку з ухилянням від сплати осіб, якими було придбано легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Враховуючи суть окресленої проблеми її вирішення неможливе за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів, та потребує правового врегулювання шляхом прийняття відповідного рішення Фастівської міської ради.
З метою приведення у відповідність до законодавства України, проблему передбачається вирішити шляхом державного регулювання – прийняття рішення «Про встановлення ставок транспортного податку» на території Фастівської міської територіальної громади.
Надходження від сплати транспортного податку на 2022 рік прогнозовані в сумі 150 000,00 грн. Планові показники на 2022 рік попередньо формуються з урахуванням тенденції надходжень за 2020 та 2021 роки.
Прогнозний обсяг надходжень податку на 2022 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу).
У разі відсутності регулювання та невстановлення органом місцевого самоврядування (Фастівською міською радою) місцевих податків, будуть застосовуватися ставки податку, затверджені рішеннями міської ради та відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, при цьому не будуть враховані інтереси всієї громади по встановленню таких ставок, також це створює певні незручності при сплаті платниками податків транспортного податку, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів.
Впровадження даного регулювання є доцільним, оскільки регуляторний акт спрямований на досягнення чітко визначеної мети – приведення справляння транспортного податку на території Фастівської міської територіальної громади у відповідність до чинного законодавства.
Причини виникнення проблеми:
У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада або рада об’єднаних територіальних громад, створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов’язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.
п/н | Назва показника | У разі прийняття рішення про встановлення транспортного податку | |
Ставка грн. | грн | ||
1 | Сплата транспортного податку з фізичних осіб | 25 000,00 | 150 000,00 |
Підтвердження важливості проблеми
Дана проблема не може бути розвʼязана за допомогою діючого регуляторного акту – рішення міської ради від 02.06.2020 року №9-LХХVІІ-VІІ «Про встановлення транспортного податку на 2021 рік», оскільки з листопада 2020 року, у звʼязку із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 600-р було затверджено перелік спроможних територіальних громад Київської області та розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 715-р визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Київської області, зокрема Фастівської, утворилася Фастівська міська територіальна громада. А дія діючого рішення поширюється тільки на територію м. Фастова. Окрім того, будуть і надалі застосовуватися ставки податку, затверджені рішеннями відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Враховуючи вищевикладене, виникла необхідність розробки Фастівською міською радою проєкту рішення «Про встановлення ставок транспортного податку», яке буде діяти на території всієї громади з 2022 року.
Прийняття даного регуляторного акту забезпечить стабільність наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податку на вирішення соціальних проблем та покращення інфраструктури територіальної громади.
Вирішення цієї проблеми допоможе збалансувати інтереси таких груп:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | |
Держава | + | |
Суб’єкти господарювання, | + | |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* | + |
II. Цілі державного регулювання
Проєкт регуляторного акту «Про встановлення ставок транспортного податку» на території Фастівської міської територіальної громади розроблено на виконання вимог Податкового кодексу України та спрямовано на розв’язання проблеми, визначеної у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу в цілому.
Основними цілями його прийняття є:
– визначення ставок транспортного податку, що має справлятися на території Фастівської міської територіальної громади, в межах визначених Податковим кодексом України;
– своєчасне поповнення міського бюджету для вирішення проблем громади;
– відкритість процедури та прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо сплати транспортного податку;
– приведення рішень про встановлення податків у відповідність до норм та вимог Податкового кодексу України;
– здійснення планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні міського бюджету Фастівської міської територіальної громади;
– дотримання вимог законодавства, зокрема норм Податкового Кодексу України;
– оптимізація місцевих податків та зборів в громаді, що дозволить усунути існуючі недоліки та проблеми з цього питання, збалансувати інтереси суб’єктів господарської діяльності, населення, органів влади.
Індикатори досягнення цілей регуляторного акта
– кількісний – надходження податку до дохідної частини бюджету громади (2020 рік фактичні надходження – 102 741,54 грн., на 2022 рік прогнозні надходження від запропонованих розмірів ставок податку в сумі близько 150 000,00 грн.), що нададуть можливість забезпечити виконання соціально важливих програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта, складає 6 осіб (фізичних та юридичних);
– часовий – відповідно до вимог чинного законодавства України встановлення ставок податку на період до прийняття нового рішення (абзац другий пп. 12.3.3. п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України);
– якісний – ухвалення рішення сприяє підвищенню рівня податкової дисципліни, ефективності контролю державної податкової служби в частині наповненості бюджету громади та своєчасності сплати податку.
Дотримання правових аспектів буде виконано шляхом:
– направлення копії рішення міської ради про встановлення податків чи зборів у електронному вигляді в десятиденний строк з дня прийняття рішення, , але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них (п. 12.3.3. стаття 12 Кодексу).
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
Під час підготовки зазначеного проєкту рішення Фастівської міської ради розглянуто такі альтернативні способи досягнення цілей регуляторного акта:
- Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Така альтернатива є неприйнятною.
Відповідно до розпорядження КМУ від 20 травня 2020 року № 600-р було затверджено перелік спроможних територіальних громад Київської області, в т.ч. Фастівської, з адміністративним центром м. Фастів, у яку увійшло 9 (дев’ять) старостинських округів, утворилася Фастівська міська територіальна громада. По закінченню 2021 року рішення Фастівської міської ради від 02.06.2020 року №6-LХХVІІ-VІІ «Про встановлення ставок транспортного податку на 2021 рік» продовжить свою дію тільки на території міста. Окрім того, будуть і надалі застосовуватися ставки податку, затверджені рішеннями відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, при цьому не будуть враховані інтереси всієї громади по встановленню таких ставок, також це створює певні незручності при сплаті платникам транспортного податку, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють сплату транспортного податку. |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Прийняття даного рішення забезпечить встановлення чіткого і прозорого механізму справляння та сплати транспортного податку на території громади та відповідне наповнення бюджету прогнозовано в сумі 150,00 тис. грн. Рішення міської ради відповідатиме вимогам Податкового та Бюджетного Кодексів України, забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутні | Дана альтернатива є частково прийнятою, оскільки вона забезпечить сплату транспортного податку, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2021 року, але це створює певні незручності при сплаті платниками податків, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють сплату податку.
Окрім того, будуть і надалі діяти рішення відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Дотримання вимог чинного законодавства, забезпечення надходжень транспортного податку до бюджету прогнозовано 150,0 тис.грн.
Застосування у роботі нормативного акта з питань оподаткування, який відповідає вимогам чинного законодавства. |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) | Відсутні | Витрати на сплату податку громадян, які підпадають під дію регулювання |
Прийняття регуляторного акта | Отримання можливості для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади в цілому та кожного мешканця окремо. | Для громадян-власників транспортних засобів справляння податку у фіксованому розмірі 25 000 грн. за кожен легковий автомобіль, який відповідає критеріям визначення об’єкту оподаткування цим податком. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | * | * | * | * | 6 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | * | * | * | * | 100% |
* – Інформація в розрізі суб’єктів господарювання відсутня.
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Платники податку з 2022 року будуть сплачувати податок за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду. | Витрати на сплату податку суб’єктами господарювання, які підпадають під дію регулювання |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Забезпечення прозорих та зрозумілих умов з питань справляння, транспортного податку | Суб’єкти господарювання – платники податку, які проживають на території Фастівської міської територіальної громади у 2022 році будуть сплачувати податок за незмінною ставкою 25 000 грн. за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування, та середньострокова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового року. |
VI. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Не прийняття регуляторного акта | 2 | Дана альтернатива є частково прийнятою, оскільки вона забезпечить сплату єдиного податку, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2021 року, але це створює певні незручності при сплаті платниками податків, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють сплату транспортного податку.
Окрім того, будуть і надалі діяти рішення відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Можливе недоотримання коштів до бюджету громади у зв’язку із скасуванням деяких рішень сільських та/або селищної рад через порушення чинного законодавства. |
Прийняття регуляторного акта | 4 | Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства. Необхідність прийняття регуляторного акта зумовлено наявністю на території Фастівської міської територіальної громади платників зазначеної категорії. |
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Врегулювання правовідносин суб’єктів господарювання і контролюючих органів у процесі справляння транспортного податку. Виконання вимог діючого законодавства.
Вирішення частини соціальних проблем за рахунок надходжень до місцевого бюджету, прогнозна сума надходжень до якого складе 150,00 тис.грн. |
Витрати власників транспортних засобів на сплату транспортного податку прогнозовано в сумі 150,00 тис.грн. | Реалізація ст.10 Податкового кодексу України,щодо обов’язкового встановлення місцевою радою податку на майно (в частині транспортного податку) |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутні | Платники транспортного податку будуть сплачувати податок за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду. | Цілі прийняття акта можуть бути досягнуті частково.
Платники єдиного податку будуть сплачувати плату за ставками, що визначені рішеннями Фастівської міської ради, сільських та селищної рад, що об’єднані у Фастівську міську територіальну громаду. Недоотримання коштів до бюджету громади у зв’язку із скасуванням деяких рішень сільських та/або селищної рад через порушення чинного законодавства. |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта |
Досягнення встановлених цілей відбудеться лише за умови безпосереднього державного регулювання шляхом прийняття запропонованого акта. Цей спосіб досягнення цілей є найбільш оптимальним та доцільним оскільки відповідає вимогам чинного регулювання, забезпечує належні надходження до бюджету, які використовуватимуться на вирішення соціальних проблем населення громади, збільшення фінансування бюджетних програм. | Зміни до чинного законодавства:
|
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта |
Вказана альтернатива не може бути прийнятою. Адже по закінченню 2021 року вона забезпечить сплату транспортного податку, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2021 року, це створюватиме певні незручності при сплаті платниками податків транспортного податку, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють сплату такого податку на території громади.
Окрім того, будуть і надалі діяти рішення відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, а деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Тому, дана альтернатива ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до міського бюджету. Громада не отримає належного фінансування заходів для життєдіяльності. |
Х |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Запропоновані механізми регуляторного акту за допомогою яких можна розв’язати проблему. Основним механізмом вирішення проблеми повинно здійснюватись шляхом винесення на розгляд Фастівської міської ради проєкту рішення Фастівської міської ради «Про встановлення ставок транспортного податку». Запропонований спосіб є єдиним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов`язковому виконанні правовідносин у системі оподаткування. Дане рішення буде єдиним процедурним документом, відповідно до якого буде встановлена ставка транспортного податку на території Фастівської міської територіальної громади.
Кодексом визначено платників податку: фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України), які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі. При цьому Кодексом окремо не розподіляються фізичні особи на громадян та фізичних осіб-підприємців. Тобто, до цієї групи платників віднесено як громадян, так і фізичних осіб-підприємців.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акту. Розробка проєкту рішення Фастівської міської ради «Про встановлення ставок транспортного податку» на території Фастівської міської територіальної громади та АРВ до нього. Оприлюднення проєкту разом з АРВ та отримання пропозицій та зауважень. Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проєкту рішення вимогами статей 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України. Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради. Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку. Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Дія регуляторного акта розповсюджується на фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування на території Фастівської міської територіальної громади станом на перше число відповідного місяця.
Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.
Здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, тобто з 01.01.2022 року, та діє до моменту прийняття нового рішення, з можливістю внесення змін до нього та його скасування в разі змін у чинному законодавстві.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Виходячи з цілей державного регулювання, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:
Показники результативності | 2022 рік (прогноз) | |||
І кв. | ІІ кв. | ІІІ кв. | ІV кв. | |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб) | 6 | 6 | 6 | 6 |
Загальні надходження до місцевого бюджету від транспортного податку, грн. | 37 500,00 | 37 500,00 | 37 500,00 | 37 500,00 |
Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)* | 18,05/0,5 | 18,05/0,5 | 18,05/0,5 | 18,05/0,5 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта, % | 100 | 100 | 100 | 100 |
* Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись до дня набрання чинності цим регуляторним актом.
З огляду на показники результативності, визначені у попередньому розділі аналізу регуляторного акта, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватись статистичним методом.
Заходи | Відповідальний за надання інформації | Відповідальний за обробку інформації |
Аналіз інформації щодо суми надходжень до бюджету громади транспортного податку | Фінансове управління виконавчого комітету ФМР | Фінансове управління виконавчого комітету ФМР |
Збір інформації щодо кількості суб’єктів господарювання, які пов’язані з виконанням вимог акта | Фастівська ДПІ ГУ ДПС у Київській області | Фінансове управління виконавчого комітету ФМР |
Збір інформації щодо надходжень до бюджету громади від сплати транспортного податку | Фастівська ДПІ ГУ ДПС у Київській області | Фінансове управління виконавчого комітету ФМР |
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік з дня набрання чинності регуляторного акту.
Періодичне відстеження результативності – один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Міський голова М.В.Нетяжук
Начальник фінансового управління Л.В. Цедзінська
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 20 січня 2021 р. по 01 березня 2021 р.
Порядковий номер | Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) | Кількість учасників консультацій, осіб | Основні результати консультацій (опис) |
1 | Робочі зустрічі | 1 | Доведення до відома обґрунтувань щодо доцільності ухвалення рішення. В цілому регулювання сприймається. |
2 | Особисті зустрічі
Телефонні розмови |
5 | Доведено до відома суб’єктів господарювання основні аспекти проєкту регуляторного акта, надані роз’яснення щодо ставок, які пропонується затвердити.
Отримання інформації та пропозицій. |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 6,
питома вага групи суб’єктів підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер | Найменування оцінки | У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за п’ять років |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | ||||
1 | Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) | 0 | 0 | 0 |
2 | Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування | 0 | 0 | 0 |
3 | Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) | 0 | 0 | 0 |
4 | Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) | 0 | 0 | 0 |
5 | Інші процедури (уточнити) (сплата податку) | 25 000,00 | 25 000,00 | 125 000,00 |
6 | Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
25 000,00 | 25 000,00 | 125 000,00 |
7 | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 6 | 6 | 6 |
8 | Сумарно, гривень | 150 000,00 | 150 000,00 | 750 000,00 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2021 році становить 6000,0 грн. та у погодинному розмірі 36,11 грн. ( ст.8 Закону України від 12.12.2020 року № 1082-ІХ «Про державний бюджет України на 2021 рік) |
||||
9 | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
1г*36,11=36,11грн. | 36,11 | 180,55 |
10 | Процедури організації виконання вимог регулювання Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
2г*36,11=72,22 грн. | 72,22 | 361,10 |
11 | Процедури офіційного звітування Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік |
0 | 0 | 0 |
12 | Процедури щодо забезпечення процесу перевірок Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік |
0 | 0 | 0 |
13 | Інші процедури (уточнити) | 0 | 0 | 0 |
14 | Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
108,33 | 108,33 | 541,65 |
15 | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 6 | 6 | 6 |
16 | Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
649,98 | 649,98 | 3 249,9 |
Бюджетні витрати
на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання платників податку не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженням лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення та інші адміністративні процедури.
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер | Показник | Перший рік регулювання (стартовий) | За п’ять років |
1 | Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | 150 000,00 | 750 000,00 |
2 | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | 649,98 | 3 249,9 |
3 | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання | 150 649,98 | 753 249,9 |
4 | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | 0 | 0 |
5 | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання | 150 649,98 | 753 249,9 |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Податковим кодексом України визначаються об’єкт, база оподаткування, податковий період, порядки обчислення суми податку, обчислення сум податку в разі зміни власника/ користувача об’єкта оподаткування, строк, порядок сплати податку та інші його обов’язкові елементи й повноваження органів місцевого самоврядування щодо його встановлення.
Цей податок не є новим. Запропоновані розміри ставок податку забезпечать виконання соціально важливих міських цільових програм, фінансування бюджетної сфери тощо.
З метою зменшення часу, необхідного для ознайомлення з актом, акт (після його затвердження) буде розміщено у вільному доступі на офіційному вебсайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів http://fastiv-rada.gov.ua/rehuliatorna-polityka/. Це дозволить скоротити час, необхідний для ознайомлення суб’єктів господарювання з актом орієнтовно на 10%, що в свою чергу скоротить витрати малого підприємництва.
Міський голова М.В.Нетяжук
Начальник фінансового управління Л.В. Цедзінська
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
проєкту рішення Фастівської міської ради
«Про встановлення ставок транспортного податку»
Виконавець заходів відстеження – фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Цілі прийняття акта: впорядкування сплати транспортного податку на території Фастівської міської територіальної громади. Впровадження регуляторного акта дозволить забезпечити реалізацію державної політики в податковій сфері, спрямовану на поповнення доходної частини місцевого бюджету для забезпечення реалізації програм, направлених на покращення життєдіяльності територіальної громади.
Строк виконання заходів з відстеження – 5 днів (22.02.21–26.02.2021р.)
Тип відстеження заходів – базове.
Заходи, які були виконані з відстеження результативності – вивчення Податкового кодексу України, нормативно-правових актів, щодо визначення правомірності встановлення місцевих податків та зборів рішенням органу місцевого самоврядування.
Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних.
Дані та припущення на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних – рішення підготовлено відповідно до вимог ст.10, 12, 265, 267 Податкового кодексу України. Для визначення кількісного значення статистичних показників результативності регуляторного акта використовується інформація ДПІ ГУ ДПС у Київській області та фінансового управління.
Аналіз отримання значень показників результативності
Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних, виконавцем яких є фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Кількісні та якісні значення показників результативності
Показники результативності | 2019 р. | 2020* р. | 2021 р.
план |
2022
прогноз |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб) | 10 | 12 | 5 | 6 |
Загальні надходження до місцевого бюджету від транспортного податку, грн. | 180 372,75 | 102 741,54 | 125 000,00 | 150 000,00 |
Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)* | 80,6/2 | 50,26/2 | 56,62/2 | 72,22/2 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта, % | 100 | 100 | 100 | 100 |
*Відповідно до розпорядження КМУ від 20 травня 2020 року № 600-р було затверджено перелік спроможних територіальних громад Київської області, в т.ч. Фастівської, з адміністративним центром м. Фастів, у яку увійшло 9 (дев’ять) старостинських округів, утворилася Фастівська міська територіальна громада. Рішенням Фастівської міської ради від 24.11.2020 року № 1-II-VIII було утворено старостинські округи Фастівської міської ради. Тому, звітні дані за 2020 р. взяті з урахуванням приєднаних старостинських округів.
** Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.
Міський голова М.В.Нетяжук
Начальник фінансового управління Л.В. Цедзінська
ПРОЄКТ
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
Про встановлення ставок транспортного податку
Керуючись ст.267 Податкового кодексу України, ст.64 Бюджетного кодексу України, Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на підставі п. 24 ч. 1 ст. 26, ч.1 ст.59, ч.1 ст.69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної депутатської комісії з питань бюджету, економіки та фінансів,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1.Затвердити Порядок сплати транспортного податку на території Фастівської міської територіальної громади (далі – Фастівська МТГ) (додаток 1).
2.Встановити ставку транспортного податку відповідно до п.4 Порядку сплати транспортного податку на території Фастівської громади.
3.Фінансовому управлінню виконавчого комітету Фастівської міської ради оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Фастівської міської ради.
4.Рішення Фастівської міської ради № 9-LХХVІІ-VІІ від 02.06.2020 року «Про встановлення транспортного податку на 2021 рік», рішення Борівської селищної ради № 4-VIII-VII від 15.07.16 року «Про встановлення податку на майно (в частині транспортного податку)», рішення Оленівської сільської ради № 4-60-VII від 15.07.2020 року «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2021 рік (транспортного податку, єдиного податку, туристичного збору)», рішення Веприцької сільської ради № 438/2 від 14.07.2020 року «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2021 рік (транспортного податку, єдиного податку, акцизного податку, туристичного збору)», рішення Бортниківської сільської ради № 09-38-VII від 11.12.2019 року «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2020 рік (транспортного податку, єдиного податку, акцизного податку, туристичного збору)», рішення Фастівецької сільської ради № 04-42-VII від 14.07.2020 року «Про встановлення податку на майно (в частині транспортного податку)», рішення Великоснітинської сільської ради № 05-XXXIV-VII від 07.05.2019 року «Про встановлення ставки транспортного податку на 2020 рік» визнати такими, що втратили чинність.
5.Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року.
6.Контроль за виконанням даного рішення покласти на Фастівську ДПІ ГУ ДПС у Київській області в межах своїх повноважень та на постійну комісію з питань бюджету, економіки та фінансів.
Міський голова | М.В. Нетяжук |
Цедзінська Л.В. | Зикова О.Б.
Сиваненко Г.П.
Мельниченко А.В.
|
Додаток 1
до рішення Фастівської міської ради
№ від .
Порядок сплати транспортного податку на території Фастівської МТГ
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Транспортний податок встановлюється згідно з Податковим Кодексом України.
Розділ 2. Механізм справляння та порядок сплати
2.1. Платники податку
2.1.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 2.2.1 пункту 2.2 цього розділу є об’єктами оподаткування.
2.2. Об’єкт оподаткування
2.2.1. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
2.3. База оподаткування
2.3.1. Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 2.2.1 пункту 2.2 цього розділу.
2.4 .Ставка податку
2.4.1. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до підпункту 2.2.1 пункту 2.2 цього розділу.
2.5. Податковий період
2.5.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
2.6. Порядок обчислення та сплати податку
2.6.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
2.6.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 01 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень – рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.
2.6.3. Органи внутрішніх справ зобов’язані щомісячно у 10-денний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.
Форма подачі інформації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.
2.6.4. Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою – платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.
2.6.5. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.
Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
2.6.6. За об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.
2.7. Порядок сплати податку
2.7.1. Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до бюджету громади згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.
2.8. Строки сплати податку
2.8.1. Транспортний податок сплачується:
а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Розділ 3. Відповідальність платників за сплату податку та контроль за його надходженням до бюджету
3.1. Платники транспортного податку несуть відповідальність за неподання, несвоєчасне подання декларації з транспортного податку до контролюючого органу, правильність обчислення, повноту і своєчасність сплати податку до бюджету громади відповідно до Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями).
3.2. Контроль за своєчасністю подання декларації з транспортного податку до контролюючого органу, правильність його обчислення, повноту і своєчасність сплати до бюджету здійснюється Фастівською ДПІ ГУ ДПС у Київській області .
Секретар міської ради Л.І. Рудяк