Про звернення Фастівської міської ради Київської області до Президента України та Верховної Ради України щодо неприпустимості набрання чинності проєктом закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” (реєстр. № ВР 5600)

  • 17.12.2021

Проєкт

 

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

Про звернення Фастівської міської ради Київської області до Президента України та Верховної Ради України щодо неприпустимості набрання чинності проєктом закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” (реєстр. № ВР 5600)

Керуючись ст. 25 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи звернення голови фракції депутатів у Фастівській міській раді від політичної партії “Європейська Солідарність” Мирослави Смірнової від 06 грудня 2021 року б/н,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Звернутися до Президента України та Верховної Ради України щодо неприпустимості набрання чинності проєктом закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” (реєстр. № ВР 5600) (текст звернення додається).
  2. Направити звернення до Президента України та Верховної Ради України.
  3. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради.

 

 

Міський голова                                                         М. В. Нетяжук

 

 

 

Додаток

до рішення міської ради

від _____________ № ______

 

Президенту України

Володимиру ЗЕЛЕНСЬКОМУ

вул. Банкова, 11,

м. Київ, 01220  

 

Верховній Раді України

вул. Грушевського, 5,

м. Київ, 01008

 

30 листопада 2021 р. Верховна Рада України схвалила у другому читанні і в цілому Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр. № 5600).

За експертною оцінкою провідних бізнес-асоціацій українських та іноземних підприємців, інвесторів, роботодавців, платників податків – у тому числі Європейської Бізнес Асоціації, Американської торгової палати, Спілки українського бізнесу – даний закон, по суті, є оголошенням податкового тиску. Він кардинально розширює права працівників Державної податкової служби України і робить безправним український бізнес.

Зокрема, згаданий проєкт передбачає:

  • списання податкових боргів з рахунків підприємств без рішення суду (на 91-й день заборгованості);
  • право Державної податкової служби надсилати запити не за фактом порушення, а за підозрою у несплаті податків. Є великий ризик, що запити ДПС можуть використовуватись як інструмент тиску на бізнес;
  • заборону на виїзд за кордон директора підприємства, що має заборгованість із сплати податків, чим порушується право на свободу пересування, гарантоване Конституцією України;
  • стягнення податку на прибуток наперед, шляхом заборони включати 50% збитків минулого року, що мали б зменшити базу оподаткування.

Впевнені, що такі кроки погіршать бізнесовий та інвестиційний клімат України, який вже постраждав через пандемію коронавірусу і економічну кризу, а також можуть призвести до зростання рівня корупції і порушення основних прав і свобод людини.

Також звертаємо Вашу увагу, що вищезазначений закон значно збільшує податковий тиск на сільськогосподарських виробників, малий бізнес і створює суттєві інфляційні ризики, а також може призвести до тінізації виробництва та збуту сільгосппродукції.

Зокрема, закон передбачає:

  • суттєве підвищення податкового тиску на усіх без винятку власників і користувачів сільськогосподарських земель, у тому числі мікровласників: для ділянок за межами населеного пункту через запровадження мінімального податкового зобов’язання податок зростає з діючих 200 грн. до 1500 грн. з кожного гектара;
  • індексацію ставок ренти на воду та ліс, що призведе до подорожчання на 14,5% дров та води;
  • запровадження податку на доходи фізичних осіб з усієї вирощеної продукції, якщо її сукупна вартість перевищує 72 тис. грн. може суттєво підвищити ціни, зокрема, на овочі і фрукти;
  • починаючи з третього продажу нерухомості за рік запроваджується податок на рівні 18%, що неминуче призведе до додаткового підвищення цін на житло, адже наразі частина компаній, які працюють на ринку нерухомості, є суб’єктами спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності (зокрема, єдиний податок – 5%);
  • збільшення плати за використання радіочастотами на 5%, що призведе до подорожчання мобільного зв’язку.

Впевнені, що згадані вище ризики прийнятого закону призведуть до суттєвого посилення інфляції, зниження рівня довіри між державною владою, місцевим самоврядуванням і бізнесом. Як наслідок, суттєво погіршиться бізнесовий та інвестиційний клімат, що вкрай негативно відіб’ється на доходах і державного, і місцевих бюджетів.

У зв’язку з зазначеним вище, ми, депутати Фастівської міської ради Фастівського району Київської області, звертаємося:

до Президента України – повернути Закон “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” (№ 5600 від 02.06.2021) до Верховної Ради України (застосувати право вето);

до Верховної Ради України – поставити на голосування і підтримати проект Постанови «Про скасування рішення Верховної Ради України від 30.11.2021 про прийняття у другому читанні та в цілому проекту Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень” (№ 5600 від 02.06.2021).

 

 

 

Міський голова                                                                      Михайло НЕТЯЖУК

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ