Про затвердження у новій редакції Положення про управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради

  • 04.09.2023

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

Р І Ш Е Н Н Я

____________                           м. Фастів                        № _______________

Про затвердження у новій редакції Положення

про управління соціального захисту населення

виконавчого комітету Фастівської міської ради

У зв’язку із прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від
16 вересня 2022 року №1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України»,  з метою приведення Положення про управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради у відповідність до вимог чинного законодавства України, згідно наказу Міністерства соціальної політики України від 31. 07. 2023 року №263-Н «Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурні підрозділи з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій та організації діяльності територіальної громади у сферах соціального захисту населення та захисту прав дітей», керуючись ст. 25, ч. 4 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити у новій редакції Положення про управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради (додаток).
  2. Рішення Фастівської міської ради за №19-LХХІ –VІІ від 26.02.2020 року «Про затвердження Положення про управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради» вважати таким, що втратило чинність.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів, з гуманітарних питань та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту, освіти, культури, спорту, сім’ї та молоді.

 

Міський голова                                                                 Михайло НЕТЯЖУК

 

Додаток

до рішення міської ради

 

ПОЛОЖЕННЯ

про управління соціального захисту населення

виконавчого комітету Фастівської міської ради

 

І.   ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

  • Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради (далі – управління) є структурним підрозділом виконавчого комітету Фастівської міської ради, підзвітне і підконтрольне міській раді та Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації (Київської  обласної військової адміністрації), підпорядковане виконавчому комітету та міському голові. Управління утворюється міською радою у відповідності з вимогами Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
  • У своїй діяльності управління керується Конституцією України, законами України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями міської ради, розпорядженнями міського голови, рішеннями виконавчого комітету, наказами Головного управління Національної соціальної сервісної служби у Київській області, іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням.
  • Управління забезпечує, в межах повноважень Фастівської міської територіальної громади, реалізацію державної політики з питань соціально-трудових відносин, зайнятості населення та трудової міграції; соціальної підтримки та надання соціальних послуг уразливим верствам населення, зокрема особам похилого віку, особам з інвалідністю, ветеранам війни, в тому числі учасникам антитерористичної операції та учасникам заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім’ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим, внутрішньо переміщеним особам, іншим категоріям осіб, які згідно із законодавством України мають право на соціальний захист, забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків.
  • Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в банках, реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби, печатку із зображенням Державного Герба України із своїм найменуванням, штамп і відповідний бланк.
  • Управління має усі права юридичної особи у відповідності до чинного законодавства України.
  • Управління у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими відділами та управліннями Фастівської міської ради, органами державної виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями, об’єднаннями громадян та фізичними осібами-підприємцями.
  • Управління є бюджетною установою та не має на меті одержання прибутку.
  1. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ
  2. Основними завданнями управління є:
    • здійснення на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності Фастівської міської територіальної громади, контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством;
    • в межах визначених чинним законодавством України здійснення контролю за охороною праці, забезпеченням соціального захисту працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у тому числі, зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці, за наданням працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу в шкідливих умовах;
    • здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) і виплати пенсій органами Пенсійного фонду України;
    • забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальної підтримки, призначення та виплати державних соціальних допомог уразливим верствам населення, зокрема особам похилого віку, особам з інвалідністю, ветеранам війни, особам, на яких поширюється чинність законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про жертви нацистських переслідувань”, «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім’ям з дітьми, багатодітним, молодим сім’ям, сім’ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим, внутрішньо перемішеним особам, компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», грошової компенсації вартості допомоги «пакунок малюка», допомоги на догляд одиноким особам, які досягли 80-річного віку та за висновком ЛКК потребують постійного стороннього догляду, іншим категоріям осіб, які згідно із законодавством України мають право отримання соціальних виплат та компенсацій; забезпечення рівності прав чоловіків та жінок, протидії торгівлі людьми, компенсація за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, виконання програм і заходів у цій сфері;
    • організація в межах компетенції надання громадянам соціальних послуг, в тому числі платних, суб’єктами, що надають соціальні послуги, забезпечує призначення та виплату компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги, координує та контролює діяльність зазначених суб’єктів, ведення реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
    • призначення соціальної допомоги, компенсацій, за рахунок державних субвенцій та місцевого бюджету, та інших соціальних виплат, встановлених законодавством України ;
    • здійснення контролю за цільовим використанням бюджетних коштів;
    • забезпечення доступу до публічної інформації, розпорядником якої є Управління;
    • забезпечення захисту персональних даних;
    • забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння створенню умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до Управління;
    • реалізація державної політики у сфері оздоровлення пільгових категорій громадян;
    • здійснює інші завдання, покладені на Управління відповідно до чинного законодавства України.
  3. ПОВНОВАЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ
  4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
    • готує пропозиції до проектів міських цільових соціальних програм та проекту місцевого бюджету та забезпечує їх виконання;
    • готує та подає на затвердження Фастівській міській раді програму зайнятості населення та заходи щодо соціальної захищеності різних груп населення від безробіття, організовує їх виконання;
    • забезпечує реалізацію заходів, спрямованих на посилення мотивації до праці, удосконалення її організації та оплати;
    • приймає участь у соціальному діалозі, веденні колективних переговорів, укладенні територіальних угод, здійсненні контролю за їх виконанням, вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) щодо підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території; здійснює повідомну реєстрацію в установленому порядку колективних договорів і територіальних угод;
    • здійснює на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності Фастівської міської територіальної громади, контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством;
    • в межах визначених чинним законодавством України здійснює контроль за охороною праці, забезпеченням соціального захисту працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у тому числі, зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці, за наданням працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу в шкідливих умовах;
    • здійснює нагляд за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) і виплати пенсій органами Пенсійного фонду України;
    • перевіряє правильність призначення (перерахунку) пенсій, правильність та своєчасність нарахування, виплати та припинення пенсій;
    • проводить призначення та виплату:
  • державної допомоги сім’ям з дітьми;
  • державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям;
  • державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;
  • тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
  • щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним;
  • щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання;
  • державної допомоги особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю і державної соціальної допомоги на догляд;
  • щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку;
  • відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня»;
  • допомоги на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях, державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною»;
  • одноразової натуральної допомоги «Пакунок малюка»;
  • грошової компенсації вартості допомоги «Пакунок малюка»;
  • компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі;
  • компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі
  • інші соціальні виплати передбаченні чинним законодавством України.
    • веде облік внутрішньо переміщених осіб;
    • видає відповідні посвідчення категоріям громадян, які мають право на пільги відповідно до законодавства України;
    • організовує та проводить виплату одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;

3.12. бере участь в комісіях з розгляду соціальних питань до складу яких входить управління соціального захисту населення;

  • здійснює контроль відповідно до чинного законодавства за цільовим використанням коштів, спрямованих на надання державної соціальної допомоги та інших видів соціальної підтримки, передбачених законодавством України;
  • здійснює контроль за правильністю надання державних соціальних допомог;
  • організовує призначення та виплату допомоги, компенсацій та надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України;
  • проводить підготовку документів щодо визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • здійснює виплату компенсації за оплату ритуальних послуг на поховання учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
  • здійснює виплату допомоги на поховання померлої особи, яка не застрахована в системі загальнообов’язкового державного страхування згідно Законів України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають право на пенсію» та «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» ;
  • аналізує стан реалізації комплексних програм, здійснення заходів соціальної підтримки малозабезпечених верств населення та подає пропозиції виконавчому комітету Фастівської міської ради;
  • забезпечує своєчасне подання бухгалтерських звітів про витрати на заходи щодо соціального захисту населення за рахунок коштів Фонду України соціального захисту інвалідів, Пенсійного фонду України, державного, обласного, міського бюджетів;
  • забезпечує облік, збереження та своєчасну інвентаризацію товарно-матеріальних цінностей, коштів та основних засобів Управління ;
  • приймає участь в розподілені коштів, передбачених для заходів щодо соціального захисту населення;
  • сприяє роботі та координує діяльність щодо надання соціальних послуг Фастівського міського центру соціальних служб, Фастівського міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Фастівської міської ради, Служби у справах сім’ї та дітей, комунальний заклад Фастівської міської ради «Фастівський навчально-реабілітаційних центр» і об’єднань у наданні соціальної допомоги особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, громадянам похилого віку;
  • сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації працівників Управління;
  • надає направлення особам з інвалідністю на навчання до реабілітаційних установ ;
  • здійснює підготовку документів по виконанню заходів із соціальної, трудової та професійної адаптації та реабілітації осіб з інвалідністю;
  • здійснює підготовку документів, формування особової справи, підготовку засідань комісії з призначення та виплати грошової компенсації для придбання житла деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей, внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей;
  • надає реабілітаційні послуги передбачені у державному бюджеті для здійснення реабілітації дітей з інвалідністю, реабілітація згідно з комплексною програмою «Турбота» Фастівської міської територіальної громади та надання щорічної разової адресної грошової допомоги сім’ям осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю за рахунок коштів обласного бюджету;
  • здійснює нарахування компенсаційних виплат особам з інвалідністю на бензин, технічне обслуговування та ремонт автомобіля та транспортне обслуговування, а також вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян визначеним чинним законодавством;
  • веде облік і забезпечує санаторно-курортними путівками на лікування ветеранів та осіб з інвалідністю внаслідок війни, осіб з інвалідністю загального захворювання та осіб з інвалідністю з дитинства, осіб з інвалідністю постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • розглядає звернення громадян, підприємств, установ, організацій з питань, що належать до компетенції управління ;
  • здійснює контроль за документами в системі електронного документообігу для забезпечення електронного документообігу відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»;
  • видає довідки громадянам про перебування/неперебування їх на обліку в управлінні соціального захисту населення;
  • організовує ведення діловодства та архівної справи;
  • роз’яснює громадянам положення нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції управління;
  • здійснює підготовку, укладення всіх видів договорів з метою реалізації в повному обсязі повноважень управління;
  • здійснює заходи претензійно-позовного характеру щодо надміру виплачених коштів державних соціальних допомог, компенсацій, адресних допомог тощо;
  • інформує населення з питань, що належать до компетенції управління через засоби масової інформації;
  • організовує та забезпечує складання проекту кошторису та бюджетного запиту;
  • отримує бюджетні призначення, розподіляє та доводить у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань одержувачів бюджетних коштів;
  • здійснює внутрішній контроль за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань і витрачанням бюджетних коштів;
  • забезпечує організацію та ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової і бюджетної звітності у порядку, встановленому законодавством;
  • забезпечує ведення:
  • централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ);
  • інших інформаційних систем та реєстрів, визначених Мінсоцполітики,
  • підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі;

3.44 вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконавчого комітету питань, що належать до компетенції управління, та розробляє проекти відповідних рішень;

  • вивчає потребу Фастівської міської територіальної громади в соціальних послугах, готує та подає пропозиції виконавчому комітету Фастівської міської ради щодо організації надання соціальних послуг відповідно до потреби та створення ефективної системи надання соціальних послуг;
  • забезпечує у межах повноважень організацію соціального замовлення, бере участь в оцінюванні конкурсних пропозицій, які подають надавачі соціальних послуг недержавного сектору на конкурс на надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів;
  • приймає рішення щодо направлення осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах до закладів, установ, служб, що надають соціальні послуги;
  • сприяє впровадженню нових соціальних послуг відповідно до чинного законодавства України;
  • забезпечує ведення реєстру суб’єктів, що надають та одержують соціальні послуги на території Фастівської міської територіальної громади;
  • здійснює моніторинг надання соціальних послуг та оцінювання їхньої якості;
  • здійснює інші передбачені чинним законодавством України повноваження.
  1. ПРАВА УПРАВЛІННЯ
  • Управління має право:

4.1 здійснювати на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності Фастівської міської територіальної громади, контроль за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством;

  • в межах визначених чинним законодавством України здійснювати контроль за охороною праці, забезпеченням соціального захисту працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у тому числі, зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці, за наданням працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу в шкідливих умовах;
  • одержувати в установленому порядку від інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
  • подавати виконавчому комітету, Національній соціальній сервісній службі у Київській області пропозиції з питань, що належать до компетенції управління;
  • взаємодіяти з іншими виконавчими органами ради, а також з підприємствами, установами та організаціями, громадянами та їх об’єднаннями з метою виконання покладених на управління завдань, залучати спеціалістів інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
  • скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
  • користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
  • здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі»;
  • виступати з ініціативою щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також стосовно фізичних осіб – підприємців, які використовують працю найманих працівників, шляхом подання посадовими особами органів місцевого самоврядування відповідного звернення з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади;
  • брати участь на умовах самопредставництва у судах усіх юрисдикцій і всіх інстанцій у справах, що стосуються управління, з правом підпису необхідних для цього документів, в особі  начальника управління або належним чином уповноважених посадових осіб управління.
  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УПРАВЛІННЯ
  • Управління очолює начальник, якого призначає на посаду та звільняє з посади міський голова у відповідності до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування”.

 

  1. НАЧАЛЬНИК УПРАВЛІННЯ
  • здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних та безпечних умов праці в управлінні;
  • визначає ступінь відповідальності заступника начальника управління та керівників відділів управління;
  • подає на затвердження міському голові кошторис доходів і видатків та штатний розпис управління;
  • затверджує положення про відділи управління, посадові інструкції керівників відділів, працівників управління та розподіляє обов’язки між ними;
  • вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;
  • подає міському голові пропозиції щодо присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування;
  • розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління, здійснює контроль за їх цільовим призначенням;
  • видає у межах своєї компетенції накази, організовує контроль за їх виконанням;
  • проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління;
  • має право брати участь в засіданнях органів місцевого самоврядування та виступати на них з питань, що належать до його компетенції;
  • постійно інформує населення про стан виконання повноважень, покладених на управління, у відповідних засобах масової інформації;
  • здійснює контроль за дотриманням Правил внутрішнього трудового розпорядку;
  • здійснює інші повноваження, визначені чинним законодавством України, розпорядженнями міського голови, рішеннями Фастівської міської ради та її виконавчим комітетом.

 

  1. Управління утримується за рахунок коштів місцевого бюджету. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та асигнувань на утримання управління затверджує міський голова.

 

  1. Припинення Управління проводиться міською радою у встановленому чинним законодавством порядку.

 

Секретар міської ради                                                        Людмила РУДЯК

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ