Про затвердження Цільової програми захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також в особливий період на 2025-2029 роки
- 01.11.2024
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
Р І Ш Е Н Н Я
29.10.2024 м. Фастів № 587-LХІ-VІІІ
Про затвердження Цільової програми захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також в особливий період
на 2025-2029 роки
З метою зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, а також в особливий період, підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій, належного функціонування системи централізованого оповіщення, забезпечення безпеки населення на водних об’єктах, створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного і воєнного характеру та їх наслідків, забезпечення оперативного реагування на надзвичайні ситуації, підвищення рівня протипожежного захисту та створення сприятливих умов для реалізації державної політики у сфері пожежної безпеки, враховуючи рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про схвалення проекту Цільової програми захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також в особливий період на 2025-2029 роки» від 21.10.2024 №547, керуючись п.22 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні”,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Цільову програму захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також в особливий період на 2025-2029 роки (додаток).
- Фінансовому управлінню виконавчого комітету Фастівської міської ради передбачати кошти на витрати, пов’язані з реалізацією цієї Програми.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань комунальної власності та житлово-комунального господарства і розвитку місцевого самоврядування, заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з питань житлово-комунального господарства.
Міський голова Михайло НЕТЯЖУК
Додаток
до рішення Фастівської міської ради
Цільова програма
захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також в особливий період на 2025-2029 роки
2024 рік
ПАСПОРТ
Цільової програми захисту населення і територій
Фастівської міської територіальної громади
від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру,
а також в особливий період на 2025-2029 роки
Ініціатор розроблення Програми | Сектор з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради |
Назва розпорядчого документа органу виконавчої влади на підставі якого розроблено Програму | Кодекс цивільного захисту України;
Указ Президента України від 25 вересня 2017 року № 283/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 вересня 2017 року „Про Концепцію реформування та подальшого розвитку системи управління державою в умовах надзвичайного стану і в особливий період”»; Постанови Кабінету Міністрів України: від 09.01.2014 №11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту»; від 11.03.2015 №101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту»; від 30.09.2015 №775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів (крім державних) для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків»; від 10.03.2017 №138 «Деякі питання використання об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту»; від 27.09.2017 №733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту»; Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» |
Розробник Програми | Сектор з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради |
Відповідальні за виконання Програми | Структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради;
Підприємства, установи, організації усіх форм власності Фастівської міської територіальної громади |
Учасники Програми | Фастівська міська рада та її виконавчі органи;
Підприємства, установи, організації усіх форм власності Фастівської міської територіальної громади; Комісія Фастівської міської територіальної громади з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Фастівської міської ради; Комісія з питань евакуації виконавчого комітету Фастівської міської ради; Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області (за згодою); Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради; Управління розвитку територій та благоустрою Веприцького, Малоснітинського, Великоснітинського, Фастівецького старостинських округів Фастівської міської ради |
Термін реалізації програми | 2025-2029 роки |
Джерела фінансування Програми | Кошти державного бюджету;
Кошти обласного бюджету; Кошти місцевого бюджету; Добровільні пожертвування фізичних і юридичних осіб, благодійних організацій та об’єднань громадян; Інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством України |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми | Відповідно до надходжень до бюджету громади та фінансових можливостей |
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Забезпечення цивільного захисту сьогодні стало одним із найактуальніших питань для нашої держави. Це пов’язано не тільки із розв’язанням війни проти України, але й динамікою соціальних, економічних, політичних і навіть технологічних процесів, що відбуваються у світі. Тенденції до посилення загроз природного та техногенного характеру, підвищення рівня терористичних загроз, збільшення кількості та підвищення складності кібератак, а також пошкодження інфраструктурних об’єктів України внаслідок збройної агресії російської федерації зумовлюють актуалізацію питання цивільного захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також в особливий період, систем, об’єктів і ресурсів, які є критично важливими для функціонування суспільства, соціально-економічного розвитку держави та забезпечення національної безпеки.
Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов’язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, пожеж та інших небезпечних подій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі – центральні органи виконавчої влади), органів державної влади, що не входять до системи центральних органів виконавчої влади (далі – інші органи державної влади), Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, встановлює права та обов’язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (далі – суб’єкти господарювання), а також інших юридичних осіб.
Особливості цивільного захисту та правового режиму в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, особливого періоду регулюються законами України «Про правовий режим воєнного стану», «Про правовий режим надзвичайного стану» та «Про оборону України».
- ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ,
НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКИХ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
2.1. Цільова програма захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також в особливий період на 2025 – 2029 роки (далі – Програма) розроблена на виконання:
Кодексу цивільного захисту України від 01.07.2013 року (в редакції від 21.09.2024) №5403-VI;
Указу Президента України від 25 вересня 2017 року № 283/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 вересня 2017 року „Про Концепцію реформування та подальшого розвитку системи управління державою в умовах надзвичайного стану і в особливий період”»;
постанов Кабінету Міністрів України:
від 09.01.2014 №11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту»;
від 11.03.2015 №101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту»;
від 30.09.2015 №775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів (крім державних) для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків»;
від 10.03.2017 №138 «Деякі питання використання об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту»;
від 27.09.2017 №733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту»;
розпоряджень голови Київської обласної державної адміністрації:
від 25.12.2015 №494 «Про затвердження положення про територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту Київської області»;
від 02.02.2016 №25 «Про регіональний матеріальний резерв Київської області»;
від 23.09.2016 №384 «Про територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області»;
і спрямована на:
- реалізацію державної політики щодо забезпечення створення та функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області;
- реалізацію завдань і заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків, а також в особливий період;
- реконструкцію (модернізацію) системи централізованого оповіщення керівного складу цивільного захисту та інформування населення;
- проектування та створення системи централізованого оповіщення керівного складу цивільного захисту та інформування населення;
- реалізацію заходів забезпечення непрацюючого населення і особового складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту засобами індивідуального захисту;
- реалізацію механізму створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі – захисні споруди), виключення таких споруд із фонду, ведення обліку сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, що є об’єктами відповідного фонду, а також статус таких об’єктів для забезпечення захисту населення;
- забезпечення захисту життя і здоров’я громадян від надзвичайних ситуацій та їх негативних наслідків при користуванні водними об’єктами, тощо;
- створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків, а також в особливий період;
- забезпечення оперативного реагування на надзвичайні ситуації техногенного і природного характеру та ліквідації їх наслідків, а також в особливий період.
2.2. У зв’язку з введенням в дію з 01 липня 2013 року Кодексу цивільного захисту України (в редакції від 21.09.2024 №5403-VI), а також прийняттям інших пов’язаних з ним законодавчих та нормативно-правових актів, потребують удосконалення та приведення у відповідність до законодавства організація і структура територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області, планування та впровадження основних заходів цивільного захисту населення і територій.
На території Фастівської міської територіальної громади наявні об’єкти підвищеної небезпеки та потенційно-небезпечні об’єкти.
Крім того, на території Київської області розташований об’єкт, аварія на якому може призвести до надзвичайної ситуації державного рівня, Київські ГЕС і ГАЕС.
Потребують приведення до рівня сучасних вимог матеріально-технічне оснащення органів управління та сил цивільного захисту, заміни та модернізації техніки та спорядження, що перебувають на озброєнні підрозділів та формувань цивільного захисту, спеціалізованих служб, а також інших підрозділів, які залучаються до виконання завдань цивільного захисту.
Гарантоване і своєчасне оповіщення та інформування населення в разі виникнення надзвичайних ситуацій є одним з найважливіших завдань органів виконавчої влади, для виконання якого повинна функціонувати ефективна система оповіщення.
Існуюча система оповіщення створена в 70-80-х роках минулого століття за командно-сигнальним принципом в умовах глобального воєнного протистояння та орієнтована на доведення сигналів оповіщення лише в особливий період.
На сьогодні система централізованого оповіщення керівного складу органів управління і сил ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області не відповідає сучасним вимогам.
Структура існуючої системи централізованого оповіщення не враховує:
- змін структури органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
- нової структури єдиної державної системи цивільного захисту;
- структури сил реагування на надзвичайні ситуації та їх правового статусу;
- діючих законодавчих та інших нормативно-правових актів у відповідній сфері;
- економічно-правових відносин між суб’єктами, що залучаються до оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій (форми власності новоутворених суб’єктів).
Діюча система централізованого оповіщення має критичний стан технічного забезпечення, що обумовлено:
- більш як трикратним перевищенням установлених строків експлуатації технічних засобів оповіщення;
- моральною застарілістю технологій обробки і передачі інформації;
- неможливістю використання на окремих ділянках застарілої апаратури сповіщення, що працює за аналоговим принципом, у зв’язку з упровадженням сучасних цифрових телекомунікаційних систем;
- значним зменшенням кількості радіоприймачів, що використовуються населенням під час отримання повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, у зв’язку із застарілістю мереж ефірного радіомовлення;
- неузгодженістю технічних характеристик апаратури і обладнання, що використовується в системі з технічними характеристиками сучасних побутових електронних пристроїв зв’язку, приймання та обробки інформації (комп’ютери, телефони, телевізори, радіоприймачі тощо), що перебувають в користуванні більшості населення;
- несумісністю з автоматизованими системами раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення в разі їх виникнення, якими обладнуються об’єкти підвищеної небезпеки;
- відсутністю технічної можливості доведення сигналів та повідомлень до осіб з інвалідністю.
Таким чином, існуюча система централізованого оповіщення неспроможна в повному обсязі забезпечити виконання покладених на неї завдань.
З прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 №733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту» єдина державна система централізованого оповіщення розмежована на декілька рівнів (загальнодержавну автоматизовану систему централізованого оповіщення, територіальні автоматизовані системи централізованого оповіщення, місцеві (районів, міст обласного значення) автоматизовані системи централізованого оповіщення, а також спеціальні, локальні та об’єктові системи оповіщення).
Враховуючи потребу впровадження заходів забезпечення оповіщення, виникає нагальна необхідність проектування та створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення керівного складу цивільного захисту та інформування населення у мікрорайонах, та органах місцевого самоврядування після їх об’єднання у Київській області та їх підключення до територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення.
Ураховуючи економічну і соціальну значущість оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та комплексний характер механізму його реалізації, є нагальна необхідність удосконалення існуючої системи оповіщення та приведення її у відповідність з вимогами міжнародних стандартів з використанням новітніх інформаційних та телекомунікаційних технологій, а також з урахуванням змін, що відбулися в суспільстві.
Також, згідно з вимогами чинного законодавства є нагальна потреба реалізації заходів щодо забезпечення непрацюючого населення і особового складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту засобами індивідуального захисту.
Впродовж останніх років були здійснені заходи щодо створення матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків, а також в особливий період.
Разом з тим, зазначена робота потребує продовження і завершення накопичення матеріальних резервів до 100% потреби, згідно затвердженої номенклатури і обсягів.
Водночас, є нагальна необхідність утримання існуючих об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту (сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, що є об’єктами відповідного фонду) (далі – ЗСЦЗ), а також комплексного освоєння підземного простору міста та інших населених пунктів громади для розміщення в ньому споруд соціально-побутового, виробничого та господарського призначення, що можуть бути використані для укриття населення як споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.
- ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ
ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
Відповідно до Стратегії розвитку Київської області, затвердженої рішенням Київської обласної ради від 19.12.2019 №789-32-VII (зі змінами від 15.10.2020 №930-36-VII), саме людина стає центром та пріоритетом розвитку, при цьому основним критерієм результативності Стратегії є зростання добробуту кожного мешканця Київської області.
Діяльність демократичної, цивілізованої, виконавчої влади має бути орієнтована на людину, на зростання людського потенціалу, на покращення якості життя кожного члена суспільства, охорони життя людей.
Головною метою Програми є зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного, природного характеру та в особливий період, підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій, запобігання надзвичайним ситуаціям, належного функціонування системи централізованого оповіщення, забезпечення безпеки населення на водних об’єктах, загибелі і травматизму людей на воді, створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного і воєнного характеру та їх наслідків, утримання існуючих об’єктів фонду ЗСЦЗ, а також комплексного освоєння підземного простору міста та інших населених пунктів громади для розміщення в ньому споруд, що можуть бути використані для укриття населення як споруди подвійного призначення та найпростіші укриття, забезпечення оперативного реагування на надзвичайні ситуації, забезпечення захисту населення, навколишнього природного середовища і небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки, об’єктів з масовим перебуванням людей від пожеж, підвищення рівня протипожежного захисту та створення сприятливих умов для реалізації державної політики у сфері пожежної безпеки.
- ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І СПОСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ,
ОБСЯГІВ ТА ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ;
СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Оптимальним варіантом розв’язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру є реалізація державної політики у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій шляхом:
- системного здійснення першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;
- реконструкції (модернізації) існуючої системи централізованого оповіщення, як складової частини єдиної державної системи централізованого оповіщення та створення на її базі міської автоматизованої системи централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, шляхом реконструкції (модернізації) технічних засобів оповіщення для забезпечення технічної можливості виконання завдань, що покладаються на систему оповіщення в сучасних умовах;
- використання в системі оповіщення цифрових телекомунікаційних систем і систем комутації, сучасних побутових електронних пристроїв отримання аудіовізуальної інформації для забезпечення збільшення чисельності населення, яке своєчасно отримує повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, та значного розширення території оповіщення;
- створення умов для доведення сигналів та повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій до осіб з фізичними, психічними, інтелектуальними та сенсорними порушеннями, керівників підприємств, установ і організацій УТОСу та УТОГу, інших підприємств, установ і організацій, що надають послуги особам з інвалідністю та маломобільним групам населення, визначених місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, або за місцем роботи зазначених осіб (у доступній для них формі), керівників інтернатних закладів, закладів охорони здоров’я, які мають ліжковий фонд, пенітенціарних установ;
- створення умов для інтеграції автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення, якими обладнуються об’єкти підвищеної небезпеки, до автоматизованої системи автоматизованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
- створення системи автоматизованого оповіщення керівного складу цивільного захисту та інформування населення;
- забезпечення непрацюючого населення і особового складу спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту засобами індивідуального захисту;
- створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків;
- утримання існуючих об’єктів фонду ЗСЦЗ громади;
- комплексне освоєння підземного простору міста та інших населених пунктів громади для розміщення в ньому споруд, що можуть бути використані для укриття населення як споруди подвійного призначення та найпростіші укриття;
- розроблення і реалізація заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям та загибелі людей на водних об’єктах громади;
- проведення роз’яснювальної та профілактичної роботи серед населення, в першу чергу серед дітей та підлітків;
- залучення волонтерів з числа спортсменів до комплектування сезонних рятувальних постів після проходження ними навчання за програмою плавців-рятувальників.
Розв’язання проблеми забезпечення пожежної безпеки полягає у комплексному вирішенні проблемних питань у сфері пожежної безпеки шляхом впровадження організаційних засад функціонування системи протипожежного захисту на всіх рівнях, підвищення ефективності управління з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань забезпечення пожежної безпеки, удосконалення науково-технічної і ресурсної бази, що сприятиме підвищенню рівня пожежної безпеки.
Джерелами фінансування Програми є кошти державного, обласного та районного бюджетів, бюджету Фастівської міської територіальної громади, за рахунок добровільних пожертвувань фізичних і юридичних осіб, благодійних організацій, об’єднань громадян, в тому числі іноземних та інших джерел фінансування не заборонених чинним законодавством України.
Фінансування Програми з бюджету Фастівської міської територіальної громади здійснюється в межах кошторисних призначень, передбачених відповідними рішеннями, виходячи з реальних можливостей бюджету та його пріоритетів.
Програму передбачається виконати протягом 2025 – 2029 років.
- ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ (НАПРЯМКІВ) ПРОГРАМИ
У рамках виконання Програми передбачається вирішити такі завдання та здійснити заходи за такими основними напрямками:
- удосконалення системи управління силами та засобами територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області;
- подальший розвиток сил цивільного захисту, забезпечення їх належного матеріально-технічного забезпечення та оснащення сучасним обладнанням;
- забезпечення гарантованого Конституцією України права громадян на захист їх життя і здоров’я від надзвичайних ситуацій та їх негативних наслідків;
- запобігання виникненню та створення передумов для своєчасної та успішної ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах і території, що характеризуються незадовільним техногенним та екологічним станом;
- забезпечення оповіщення керівного складу територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, населення Фастівської міської територіальної громади про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій техногенного, природного або воєнного (військового) характеру;
- забезпечення непрацюючого населення, спеціалізованих служб і формувань цивільного захисту засобами індивідуального захисту;
- забезпечення безпеки населення на водних об’єктах;
- створення матеріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків;
- удосконалення системи підготовки фахівців з питань цивільного захисту, та відповідного навчання населення;
- забезпечення захисту населення в ЗСЦЗ, проведення захисту навколишнього природного середовища і небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки, об’єктів з масовим перебуванням людей від пожеж, підвищення рівня протипожежного захисту та створення сприятливих умов для реалізації державної політики у сфері пожежної безпеки.
- ПЕРЕЛІК ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ
Удосконалення управління у сфері цивільного захисту:
- Приведення у відповідність до вимог законодавства структури територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (сектор з питань НС,ЦЗН);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Спеціалізовані служби цивільного захисту.
Постійно (згідно з Положенням про територіальну підсистему ЄДС ЦЗ Київської області).
- Упровадження інженерно-технічних вимог цивільного захисту, забезпечення захисту населення в ЗСЦЗ, збільшення фонду ЗСЦЗ усіх категорій захисту:
2.1. Завершити технічну інвентаризацію ЗСЦЗ як об’єктів нерухомого майна.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (сектор з питань НС,ЦЗН);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Балансоутримувачі ЗСЦЗ.
Постійно.
2.2. З урахуванням результатів технічної інвентаризації відкоригувати обліки наявного фонду ЗСЦЗ, розрахунки укриття всіх категорій населення в новоутворених ЗСЦЗ.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (сектор з питань НС,ЦЗН);
Фастівський РУ ГУ ДСНС України у Київській обл.,
Балансоутримувачі ЗСЦЗ.
Постійно.
2.3. Забезпечити утримання ЗСЦЗ в належному стані, що перебувають у державній, приватній та комунальній власності, балансоутримувачами (власниками) об’єктів, які їх фактично зберігають, утримують або використовують для власних господарчих, побутових та інших незаборонених законодавством потреб, забезпечивши виконання комплексу заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (сектор з питань НС,ЦЗН);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Балансоутримувачі ЗСЦЗ.
Постійно.
2.4. Забезпечити врахування у бюджеті Фастівської міської територіальної громади (кошторисах) витрат, пов’язаних з будівництвом, капітальним ремонтом та утриманням наявних ЗСЦЗ, здійснювати відповідні видатки на зазначені цілі.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (фінансове управління);
Балансоутримувачі ЗСЦЗ.
Постійно.
2.5. Продовжити роботу з комплексного освоєння підземного простору міста та інших населених пунктів громади для розміщення в ньому споруд соціально-побутового, виробничого та господарського призначення, що можуть бути використані для укриття населення як споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (сектор з питань НС,ЦЗН);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Балансоутримувачі ЗСЦЗ.
Постійно.
2.6. Забезпечити надання проектантам, забудовникам (інвесторам), та іншим зацікавленим органам вихідних даних та завдань на розробку розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту при виконанні містобудівної та інших видів проектної документації.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (відділ містобудування та архітектури);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Балансоутримувачі ЗСЦЗ.
Постійно
- Створення системи оповіщення керівного складу органів управління субланки Фастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області та населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, аварій і ліквідації їх наслідків:
3.1. Підготовка проекту створення системи централізованого оповіщення.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (сектор з питань НС,ЦЗН);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області.
3.2. Закупка обладнання, монтаж і введення в експлуатацію системи централізованого оповіщення.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради;
Управління розвитку територій і благоустрою Веприцького, Малоснітинського, Великоснітинського, Фастівецького старостинських округів Фастівської міської ради;
Керівники об’єктів з масовим перебуванням людей, інтернатних закладів (для дітей, осіб з фізичними, психічними, інтелектуальними та сенсорними порушеннями, осіб похилого віку), закладів охорони здоров’я, які мають ліжковий фонд, пенітенціарних установ, підприємств, установ і організацій УТОСу та УТОГу, інших підприємств, установ і організацій, що надають послуги особам з інвалідністю та маломобільним групам населення, визначених місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, або за місцем роботи зазначених осіб, промислових підприємств, вузлових залізничних станцій, шахт, місць збереження небезпечних речовин тощо.
3.3. Експлуатаційно-технічне обслуговування системи централізованого оповіщення.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області.
Постійно.
3.4. Забезпечення функціонування системи централізованого оповіщення.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області.
Постійно.
3.5. Забезпечення непрацюючого населення, яке потрапляє до зони можливого хімічного, радіологічного забруднення навколо об’єктів підвищеної небезпеки, а також служб (формувань) цивільного захисту засобами індивідуального захисту.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Керівники ЦЗ зазначених об’єктів.
Постійно.
3.5.1. Зобов’язати підприємства, установи та організації всіх форм власності, суб’єкти забезпечення цивільного захисту, у відповідності до вимог законодавства забезпечити працівників та службовців промисловими засобами захисту органів дихання згідно норм належності.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Суб’єкти господарювання всіх форм власності, розташованих на території Фастівської міської територіальної громади.
Постійно.
3.6. Забезпечення безпеки населення на водних об’єктах:
3.6.1. Визначення місць масового відпочинку населення на водних об’єктах, оформлення на них відповідних документів (паспортизація).
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Керівники підприємств, установ, організацій та особи, які використовують водні об’єкти громади.
Постійно, до 01 квітня щороку.
3.6.2. Проведення водолазного обстеження дна акваторій пляжів (водних об’єктів) з усуненням небезпечних для купання предметів з дна акваторії пляжів, (водних об’єктів), укладання договорів на обслуговування з професійними аварійно-рятувальними службами.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Комунальна рятувальна -водолазна служба „Київська обласна служба порятунку” (за згодою);
Керівники підприємств, установ, організацій та особи, які використовують водні об’єкти громади.
Щороку перед початком купального сезону.
3.6.3. Забезпечення створення, обладнання та утримання рятувальних постів і рятувальних засобів на водних об’єктах.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Керівники підприємств, установ, організацій та особи, які використовують водні об’єкти громади.
Постійно.
3.6.4 Проходження матросами-рятувальниками (плавцями–рятувальниками) рятувальних постів, в тому числі з громадських та волонтерських організацій початкової та подальшої професійної підготовки у спеціалізованих навчальних закладах і спеціалізованої підготовки за програмою домедичної підготовки «Медицина невідкладних станів».
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Керівники підприємств, установ, організацій та особи, які використовують водні об’єкти громади;
Навчальний пункт аварійно-рятувального загону спеціального призначення ГУ ДСНС України у Київській області (за згодою);
Керівники громадських та волонтерських організацій (за згодою);
Київський обласний центр медичної допомоги та медицини катастроф.
Щороку.
3.6.5 Встановлення щитів з написами «Купатися заборонено» в місцях, заборонених для купання, віх (червоних буїв) з написами „Небезпечно” в небезпечних місцях акваторій.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (КП ФМР «Фастів-благоустрій»);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Керівники підприємств, установ, організацій та особи, які використовують водні об’єкти громади;
Постійно.
3.6.6 Забезпечення через засоби масової інформації доведення до населення інформації, проведення круглих столів, щодо правил користування водними об’єктами громади, поводження на воді, прийомів надання допомоги особам, які потопають.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Комунальна рятувально-водолазна служба „Київська обласна служба порятунку” (за згодою);
Керівники громадських та волонтерських організацій (за згодою).
Постійно.
3.6.7 Перегляд договорів оренди водних об’єктів з метою внесення змін (доповнень) до них в частині обов’язкового покладання відповідальності за дотримання правил охорони життя людей на водних об’єктах на конкретних посадових осіб.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Керівники підприємств, установ, організацій та особи, які використовують водні об’єкти громади з фізкультурно-оздоровчою метою або для відпочинку людей (за згодою).
Постійно.
3.6.8. Проведення занять з учнями загальноосвітніх шкіл, щодо правил поведінки на воді в місцях та районах розташування рятувальних станцій Комунальної рятувально-водолазної служби „Київська обласна служба порятунку” та підрозділів ГУ ДСН України в Київській області.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (управління освіти);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Комунальна рятувально-водолазна служба „Київська обласна служба порятунку”(за згодою).
За окремим планом щороку.
3.7. Створення матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків:
3.7.1. Забезпечити накопичення та утримання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків на об’єктах, призначених або пристосованих для їх зберігання, з урахуванням їх оперативної доставки до зон можливих надзвичайних ситуацій.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Суб’єкти господарювання громади.
Постійно.
3.7.2. Забезпечити належне зберігання та облік матеріального резерву Фастівської міської територіальної громади для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Суб’єкти господарювання громади.
Постійно.
3.7.3. У разі використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків забезпечити їх поповнення та подальше накопичення згідно з встановленими нормами та річними графіками за рахунок відповідних бюджетів.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Суб’єкти господарювання громади.
Постійно.
3.7.4. Під час організації робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій на відповідних територіях і розташованих на них об’єктах забезпечити порядок використання місцевого та об’єктових матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків відповідно до рівня надзвичайної ситуації.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Суб’єкти господарювання громади.
Постійно.
3.7.5. Здійснювати відпуск матеріально-технічних цінностей з місцевих або об’єктових матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків тільки за рішеннями виконавчого комітету Фастівської міської ради або суб’єктів господарювання відповідно.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Суб’єкти господарювання громади.
За потребою.
3.7.6. Вживати заходів щодо створення матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків об’єктового рівня.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Суб’єкти господарювання громади.
Постійно.
3.8. Забезпечення пожежної безпеки:
3.8.1. Опрацювати питання створення нових аварійно-рятувальних підрозділів та служб, відновлення діяльності та подальший розвиток підрозділів пожежної охорони Фастівської міської територіальної громади, добровільних протипожежних формувань, формувань цивільного захисту, та створення комунальних спеціалізованих аварійно-рятувальних підрозділів та служб для реагування на можливі надзвичайні ситуації техногенного і природного характеру та ліквідації їх наслідків, в залежності від рівня їх техногенного навантаження та інших небезпечних факторів.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Постійно.
3.9. Забезпечити навчання населення правилам пожежної безпеки у побуті.
Виконавчий комітет Фастівської міської ради;
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
Постійно (згідно з планом).
3.9.1. Організувати проведення щорічних шкільних, змагань юних рятувальників «Школа безпеки».
Виконавчий комітет Фастівської міської ради (управління освіти);
Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області.
Щороку.
- КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Розробником Програми є сектор з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Виконавцями Програми є:
- структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради;
- підприємства, установи, організації усіх форм власності, розташовані на території Фастівської міської територіальної громади;
- комісія Фастівської міської територіальної громади з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Фастівської міської ради;
- комісія з питань евакуації виконавчого комітету Фастівської міської ради;
- Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області (за згодою);
- Управління регіонального розвитку і житлово-комунального господарства Борівського, Оленівського, Мотовилівського, Мотовилівськослобідського старостинських округів Фастівської міської ради;
- Управління розвитку територій та благоустрою Веприцького, Малоснітинського, Великоснітинського, Фастівецького старостинських округів Фастівської міської ради.
Координацію та контроль виконання Програми здійснює постійна комісія Фастівської міської ради з питань комунальної власності та житлово-комунального господарства і розвитку місцевого самоврядування.
- ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ,
ВИЗНАЧЕННЯ ЇЇ ЕФЕКТИВНОСТІ
- Реконструкція (модернізація) системи централізованого оповіщення та забезпечення функціонування діючої системи оповіщення:
- забезпечення проведення інвентаризації діючої системи та підготовка проекту реконструкції (модернізації) системи централізованого оповіщення;
- забезпечення безперебійного функціонування діючої системи централізованого оповіщення та її експлуатаційно-технічного обслуговування до введення в експлуатацію нової системи;
- забезпечення щорічного виконання завдань і заходів проекту реконструкції (модернізації) системи централізованого оповіщення Фастівської міської територіальної громади, закупівлю та монтаж апаратури та необхідного обладнання;
- досягнення 100% рівня забезпечення оповіщення керівного складу органів управління цивільного захисту та інформування населення про надзвичайні ситуації.
- Створення системи централізованого оповіщення Фастівської міської територіальної громади та забезпечення їх функціонування:
- забезпечення підготовки проекту місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Фастівської міської територіальної громади.
- забезпечення щорічного виконання завдань і заходів проекту створення місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Фастівської міської територіальної громади, закупівлю та монтаж апаратури та необхідного обладнання в межах кошторисних призначень, передбачених відповідними рішеннями, виходячи з реальних можливостей бюджету та його пріоритетів;
- забезпечення безперебійного функціонування системи місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення Фастівської міської територіальної громади та її експлуатаційно-технічного обслуговування;
- досягнення 100% рівня забезпечення оповіщення керівного складу органів управління цивільного захисту та інформування населення про надзвичайні ситуації.
- Забезпечення засобами індивідуального захисту населення, яке потрапляє до зони можливого хімічного забруднення (придбання промислових протигазів):
- у відповідності до чинного законодавства досягнення 100% забезпечення засобами індивідуального захисту населення, яке потрапляє до зони можливого хімічного забруднення (придбання промислових протигазів) та засобів індивідуального захисту для спеціалізованих служб цивільного захисту і формувань Фастівської міської територіальної громади.
- Забезпечення створення та функціонування рятувальних постів та встановлення попереджувальних знаків на водних об’єктах:
- забезпечення безпеки людей на водних об’єктах громади та доведення до населення правил користування водними об’єктами громади, поводження на воді, прийомів надання допомоги особам, які потопають.
- Організація та здійснення запобіжних заходів на випадок виникнення надзвичайних ситуацій, створення передумов для їх локалізації та ліквідації, забезпечення проведення невідкладних аварійно-відновлювальних робіт, надання допомоги та забезпечення нормальних умов життєдіяльності для громадян, які постраждали від наслідків надзвичайних ситуацій, в тому числі шляхом розгортання та утримання тимчасових пунктів проживання та харчування:
- досягнення 100% рівня створення і накопичення матеріальних резервів різних рівнів для попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, а також забезпечення функціонування відповідних місць для його зберігання.
- Забезпечення захисту населення в ЗСЦЗ та проведення захисту населення, навколишнього природного середовища і небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки, об’єктів з масовим перебуванням людей від пожеж, підвищення рівня протипожежного захисту та створення сприятливих умов для реалізації державної політики:
- згідно вимог ДБН;
- згідно чинного законодавства з створення та утримання фонду ЗСЦЗ;
- згідно чинного законодавства з пожежної безпеки;
- підвищення вогнестійкості будівель та споруд, шляхом просочення конструкцій огнетривкими сумішами;
- приведення у робочий стан димових і вентиляційних каналів і їх обслуговування (утримання).
Реалізація Програми є ефективним механізмом забезпечення цивільного захисту населення і територій Фастівської міської територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в мирний час і в особливий період, що буде реалізовано у спроможності стабільно функціонувати, адаптуватися до умов, що постійно змінюються, протистояти та швидко відновлюватися після впливу будь-якого виду загроз та базується на відповідності виконання завдань визначених чинним законодавством у сфері цивільного захисту.
Секретар міської ради Людмила РУДЯК