Про затвердження та введення в дію оновленої  інструкції з охорони праці № 14  «При проведенні технічного обслуговування автотранспорту»

  • 17.09.2021

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області                           

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

 

 

Від 16.09.2021                                                                                                             № 283 од

 

 

Про затвердження та введення

в дію оновленої  інструкції з охорони праці

№ 14  «При проведенні технічного обслуговування

автотранспорту»

     З метою безумовного  забезпечення виконання  в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів вимог  ЗУ « Про охорону праці»,  підтвердження в подальшому стандарту ISO 9001:2015, на підставі:  ч. 1 ст. 13, п.8 ч. 2 ст. 13 ЗУ « Про охорону праці», наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 132 від 21.12.1993    « Про Порядок опрацювання і затвердження роботодавцем нормативних актів з охорони праці, що діють на підприємстві» ( із змінами та доповненнями), ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»( із змінами та доповненнями ), розпоряджень міського голови: № 79од. від 18.03.2021 « Про затвердження Положення про розробку інструкцій з охорони праці в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів»,  № 99 од. від 07.04.2021 « Про перегляд та оновлення діючих інструкцій з охорони праці, які діють в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів», керуючись пунктами 1,  20 частини 4 статті 42 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні»,

 

  1. Затвердити та ввести в дію оновлену інструкцію з охорони праці

№ 14 «При проведенні технічного обслуговування автотранспорту»( Додається).

  1.     Контроль за виконанням   цієї інструкції покласти на  начальника відділу з

питань праці управління соціального захисту населення виконавчого комітету

Фастівської міської ради Болілого Ю.М.

  1. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.

 

 

Міський голова                                                                                            М.В. Нетяжук  

 

Додаток

 до розпорядження

міського голови

 № 283од від 16.09.2021

                          ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ №14

ПРИ ПРОВЕДЕННІ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ АВТОТРАНСПОРТУ

  1.   ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.1. Дія цієї  інструкції поширюється на  працівників апарату Фастівської міської ради та її виконавчих органів, які  виконують роботи із профілактичного обслуговування та ремонту автотранспорту.

1.2. Інструкція з охорони праці при проведенні технічного обслуговування автотранспорту     (надалі – інструкція) є нормативним актом, що містить обов’язкові для дотримання вимоги з охорони праці під час виконання вищевказаного виду робіт .

1.3. Інструкція розроблена на основі наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці № 132 від 21.12.1993 « Про Порядок опрацювання і затвердження роботодавцем нормативних актів з охорони праці, що діють на підприємстві»                      ( із змінами та доповненнями), ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці»( із змінами та доповненнями відповідно до наказу Міністерства соціальної політики № 526 від 30.03.2017), розпоряджень міського голови: № 79од. від 18.03.2021 « Про затвердження Положення про розробку інструкцій з охорони праці в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів,                                  № 99 од. від 07.04.2021 « Про перегляд та оновлення діючих інструкцій з охорони праці, які діють в апараті Фастівської міської ради та її виконавчих органів» та інших нормативно – правових актів з охорони праці.

1.4. Профілактичне обслуговування та ремонт транспортних засобів необхідно виконувати відповідно:  до Правил охорони праці на автомобільному транспорті,    Положення про профілактичне обслуговування та ремонт рухомого складу автомобільного транспорту,  Правил експлуатації колісних транспортних засобів та цієї інструкції.

1.5.Профілактичне обслуговування та ремонт транспортних засобів проводиться на спеціально відведеній дільниці,  яка оснащена необхідним устаткуванням, пристроями, інструментом, приладами згідно з нормативно-технологічною документацією.

1.6. Виробниче устаткування і робочі місця слід розташовувати з урахуванням безпеки працюючих, зручності при виконанні технологічних операцій.

1.7. Працівники, які проводять обслуговування та ремонт транспортних засобів, агрегатів, вузлів та деталей, повинні мати справні інструменти та пристрої, що відповідають вимогам безпеки.

1.8. Перед початком роботи слід перевірити весь інструмент, несправний інструмент необхідно замінити.

1.9. Пристрої та інструменти, необхідні для виконання робіт, повинні використовуватись за призначенням, їх слід розміщувати у легкодоступних місцях таким чином, щоб виключалась можливість випадкового переміщення або падіння.

1.10. Робочі місця, виконання робіт на яких пов’язано з небезпекою для працюючих, повинні позначатися знаками безпеки  та відповідними галузевими нормативними документами.

1.11. Для зняття, установлення, а в окремих випадках транспортування деталей, вузлів, агрегатів вагою більше 20 кг необхідно використовувати підйомно-транспортні механізми, які обладнані спеціальними пристроями (захватами).

1.12. Забороняється у виробничих приміщеннях, де знаходяться автомобілі, у баках та балонах яких є паливо, зберігаються або використовуються горючі та легкозаймисті матеріали і рідини , користуватися відкритим вогнем.

1.13. Відходи  виробництва, відпрацьовані матеріали тощо повинні  прибиратися з робочого місця. Пролиті легкозаймисті та горючі матеріали повинні негайно бути  видалені.

1.14. Прибирати робочі місця від пилу, ошурків, стружки, дозволяється тільки щіткою.

1.15.Пуск двигуна та зрушення автомобіля з місця, його в’їзд і виїзд з виробничих приміщень гаража  слід проводити за умови забезпечення безпеки працюючих.

1.16.Особи, зайняті на роботах з профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів, повинні використовувати засоби індивідуального захисту.

1.17. При проведенні обслуговування та ремонту транспортних засобів поза установою слід виконувати вимоги безпеки, приведені у цьому розділі.

1.18. Працівник має право відмовитися від роботи, якщо створилася виробнича  ситуація небезпечна  для його життя чи здоров’я, або життя чи здоров’я  людей, які його оточують. 1.19. За невиконання вимог даної інструкції працівник  несе дисциплінарну, матеріальну, адміністративну та кримінальну відповідальність.

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

Перед початком роботи працівник повинен:

2.1. Упорядкувати робочий одяг, застібнути або обв’язати обшлаги рукавів, заправити одяг так, щоб не було кінців, що розвиваються, не можна працювати в легкому взутті: тапках, босоніжках.

2.2. Уважно оглянути робоче місце, забрати всі предмети, що заважають роботі.

2.3. Переконатися в тому, що робоче місце достатньо освітлене і світло, не буде сліпити очі.

2.4. Робочий інструмент і деталі розташувати в зручному і безпечному для користування порядку, переконатися в тому, що робочий інструмент, пристосування й засоби індивідуального захисту справні і відповідають вимогам охорони праці.

2.5. При ремонті чи технічному обслуговуванні автомобіля вивісити на рульове колесо табличку :”Двигун не запускати. Працюють люди.”

2.6. Якщо ремонтні роботи виконуються поблизу електричних проводів і електроустановок, виключити подачу струму на час роботи.

 

  1.            ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС  РОБОТИ.
    • Миття автомобілів, агрегатів, вузлів та деталей.

3.1.1. Миття автомобілів, агрегатів, вузлів та деталей повинно проводитися на відкритих площадках. Для миття та знежирення повинні застосовуватись негорючі суміші, пасти, розчинники та емульсії, а також ультразвукові та інші безпечні у пожежному відношенні установки. Агрегати і вузли, що надходять на миття, повинні звільнятись від масла, палива, гальмівної та охолоджуючої рідини.

3.1.2. 3абороняється застосовувати бензин та інші легкозаймисті рідини невідомого складу для протирання автомобілів, знежирення і миття деталей, вузлів і агрегатів.

3.2.Перевірка технічного стану транспортних засобів.

3.2.1. Перевірку технічного стану при випуску транспортних засобів на лінію та поверненні їх з лінії необхідно проводити при непрацюючому двигуні та загальмованих колесах. Виняток із цього правила складають випадки випробування гальм та рульового керування.

3.2.2. Для огляду транспортних засобів при недостатньому освітленні необхідно користуватися переносним світильником.

3.2.3. На території гаража  не повинно бути пролитих паливно – мастильних матеріалів та льоду.

3.2.4. Швидкість руху автотранспорту при заїзді в гараж  не повинна перевищувати                  10 км/год.

3.2.5. Для регулювання гальм після їх перевірки необхідно зупинити автомобіль і виключити двигун. Пускати двигун і зрушувати автомобіль з місця слід тільки після того, як водій переконається, що особи, які проводять регулювання, знаходяться у безпечній зоні.

3.3. Обов’язкові роботи профілактичного обслуговування та ремонт.

3.3.1. У місцях виконання та під час виконання робіт профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

– падіння вивішених частин транспортних засобів при обслуговуванні та ремонті підвіски, коліс, мостів тощо;

– падіння деталей, вузлів, агрегатів, інструменту;

– падіння працюючих на поверхні, з висоти;

– наїзди автомобілів;

– термічні фактори (пожежі при зливанні паливно -мастильних матеріалів з автомобілів, митті ними деталей, вузлів, агрегатів, зберіганні та залишенні їх на робочих місцях);

– наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (акролеїну, вуглецю оксиду, вуглеводнів аліфатичних граничних тощо);

– знижена температура повітря у холодний період року;

– недостатнє освітлення.

3.3.2. Автомобілі, агрегати та деталі, повинні бути вимиті, очищені від бруду і снігу.

3.3.3. Після постановки автомобіля на  профілактичне  обслуговування або ремонт  необхідно обов’язково зупинити двигун, установити важіль перемикання передач в нейтральне положення, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, а під колесо з обох боків підкласти упорні колодки.На рульове колесо повинна бути вивішена табличка з написом “Двигун не запускати працюють люди!

3.3.4. Автомобіль на оглядовій канаві повинен бути установлений так, щоб був вільним не тільки основний, але і запасний вихід.

3.3.5. Домкрат треба установлювати на рівну неслизьку поверхню. У разі неміцного ґрунту під основу домкрата необхідно підкласти міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

3.3.6. У виконанні робіт, пов’язаних із зняттям та установленням агрегатів, повинні брати участь два водія з обов’язковим інструктажем з охорони праці при виконанні цих робіт.

3.3.7. 3абороняється пуск двигуна автомобіля працівникам, які не мають на це право.

3.3.8. При включенні двигуна  необхідно передбачати відведення вихлопних газів за межі приміщення.

3.3.9. Перед проведенням робіт, які пов’язані з прокручуванням колінчастого та карданного валів у відповідності з технологічним процесом, необхідно додатково перевірити відключення запалювання , нейтральне положення важеля перемикання передач; звільнити важіль стоянкового гальма. Після виконання необхідних робіт автомобіль слід загальмувати стоянковим гальмом.

3.3.10. Забороняється прокручувати карданний вал за допомогою монтажної лопатки або інших предметів.

3.3.11. При необхідності виконання робіт під автомобілем, що знаходиться поза межами оглядової канави, підйомника, естакади, працівники повинні забезпечуватися і користуватися лежаками.

3.3.12. Усі регулювальні роботи на двигуні за виключенням регулювання карбюратора та кута випередження запалювання, повинні проводитися при непрацюючому двигуні.

3.3.13. Перед зняттям вузлів та агрегатів, які пов’язані із системами живлення, охолодження, мащення автомобіля (паливні баки, двигуни, коробки передач, задні мости тощо), необхідно спочатку злити із них паливо, масло та охолоджувальну рідину в спеціальну тару, не допускаючи їх проливання.

3.3.14. При проведенні ремонту паливних баків, а також паливопроводів, через які може витікати паливо із баків, останні перед ремонтом повинні бути повністю звільнені від нього. Зливання палива повинно здійснюватися у місцях, що виключають можливість його загоряння.

3.3.15. Важко доступні точки мащення необхідно змащувати за допомогою наконечників з гнучким шлангом або наконечників з шарнірами.

3.3.16. Ремонтувати паливні баки за допомогою зварювання або паяння можна тільки після зняття його з автомобіля, повного видалення залишків палива та знежирювання.

3.3.17. 3няті з автомобіля вузли та агрегати слід установлювати на спеціальні стійкі підставки.

3.3.18. Якщо зняття агрегатів і деталей пов’язане з великою фізичною напругою, а також створює незручності у роботі , необхідно застосовувати відповідні пристосування (знімачі), що забезпечують безпеку при виконанні цих робіт.

3.3.19. Перевіряти співвісність отворів дозволяється тільки за допомогою конусної оправки, а не пальцями.

3.3.20. Випресовування втулок, піввісей, підшипників та інших деталей повинно проводитися за допомогою знімачів і пресів.

3.3.21. При запресовуванні та випресовуванні деталей на пресі не дозволяється підтримувати деталі рукою.

3.3.22. При роботі гайковими ключами необхідно підбирати їх відповідно до розмірів гайок, правильно накладати ключ на гайку; не можна підтискувати гайку ривком.

3.3.23. Забороняється відкручувати гайки ключами більших розмірів з підкладанням металевих пластинок між гранями гайки і ключа, а також подовження рукоятки ключа шляхом приєднання іншого ключа або труби.

3.3.24. При роботі зубилом або іншим інструментом для рубки металу необхідно користуватися захисними окулярами для запобігання ураження очей металевими астинками.

3.3.25. При експлуатації електроінструмента необхідно додержуватись усіх вимог безпеки інструкції з експлуатації.

3.3.26. Перед початком роботи електроінструментом необхідно перевірити його справність.

3.3.27. Електричний інструмент, паяльні лампи дозволяється видавати особам, які пройшли інструктаж з охорони праці  та знають правила поводження з ними.

3.3.28. Перед тим, як користуватися переносними світильниками, необхідно перевірити наявність на лампі захисного скляного ковпака, захисної сітки і справність кабелю.

3.3.29. У зоні профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів забороняється:

– виконувати роботи на робочих місцях, які не відповідають вимогам безпеки; мити деталі, агрегати, руки і т.п. легкозаймистими рідинами (бензином, розчинниками тощо);

– зберігати та залишати легкозаймисті та горючі рідини, злите паливо, кислоти, порожню тару з-під палива та мастильних матеріалів тощо;

– проводити роботи з відкритим вогнем  і вжиття заходів протипожежної безпеки;

– заправляти автомобілі паливом;

– установлювати автомобілі з відкритими горловинами баків і при наявності течі із паливної системи.

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

Після закінчення роботи працівник повинен:

4.1. Упорядкувати робоче місце. Інструмент і пристосування протерти й скласти на відведене місце.

 4.2. Повідомити безпосередньому керівнику  про всі порушення й неполадки, що були виявлені в процесі роботи.

4.3. Забороняється мити руки в олії, бензині, гасі.

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ.

У разі виникнення аварії чи пожежі працівники повинні:

– негайно припинити роботу;

– повідомити безпосереднього керівника;

– вжити всіх необхідних заходів для усунення небезпеки.

5.1. При роботі з паяльною лампою, якщо вона спалахне, необхідно  терміново припинити доступ повітря до лампи (накрити брезентом), потім дати охолонути й випустити повітря.

5.2. При роботі з електроінструментом, у випадку, якщо відсутнє заземлення, пошкоджена ізоляція, іскріння, перегрів, необхідно негайно відключити інструмент від мережі.

5.3. Надання першої медичної допомоги:

5.3.1. Надання першої медичної допомоги при ураженні електричним струмом:

5.3.1.2.У разі ураження електричним струмом необхідно негайно звільнити потерпілого від дії електричного струму, відключивши електроустановку від джерела живлення, а при неможливості відключення – відтягнути його від струмоведучих частин за одяг або застосувавши підручний ізоляційний матеріал.

5.3.1.3.У разі відсутності у потерпілого дихання і пульсу необхідно робити йому штучне дихання і непрямий (зовнішній) масаж серця, звернувши увагу на зіниці. Розширені зіниці свідчать про різке погіршення кровообігу мозку. При такому стані необхідно негайно приступити до оживлення потерпілого і викликати швидку медичну допомогу за номером 103.

5.3.2. Перша допомога при пораненні.

5.3.2.1. Для надання першої допомоги при пораненні необхідно розкрити індивідуальний пакет, накласти стерильний перев’язочний матеріал, що міститься у ньому на рану і зав’язати її бинтом.

5.3.2.2. Якщо індивідуального пакету якимсь чином не буде, то для перев’язки необхідно використати чисту носову хустинку, чисту полотняну ганчірку і т. ін. На те місце ганчірки, що приходиться безпосередньо на рану, бажано накапати декілька капель настойки йоду, щоб одержати пляму розміром більше рани, а після нього накласти ганчірку на рану. Особливо важливо застосовувати настойку йоду зазначеним чином при забруднених ранах.

5.3.3. Перша допомога при переломах, вивихах, ударах.

5.3.3.1. При переломах і вивихах кінцівок необхідно пошкоджену кінцівку укріпити шиною, фанерною пластикою, палицею, картоном або іншим подібним предметом.

5.3.3.2. Пошкоджену руку можна також підвісити за допомогою перев’язки або хустки до шиї і прибинтувати до тулуба.

5.3.3.3.При переломі черепа (несвідомий стан після удару голови, кровотеча з вух або роту) необхідно прикласти до голови холодний предмет (грілку з льодом або снігом, чи холодною водою) або зробити холодну примочку.

5.3.3.4. При підозрінні перелому хребта необхідно потерпілого покласти на дошку, не підіймаючи його, чи повернути потерпілого на живіт обличчям униз, наглядаючи при цьому, щоб тулуб не перегинався, з метою уникнення ушкодження спинного мозку.

5.3.3.5. При переломі ребер, ознакою якого є біль при диханні, кашлю, чханні, рухах, необхідно туго забинтувати груди чи стягнути їх рушником під час видиху.

 

5.3.4. Перша допомога при кровотечі.

            Для того, щоб зупинити кровотечу, необхідно:

  • підняти поранену кінцівку вверх;
  • кровоточиву рану закрити перев’язочним матеріалом;
  • при сильній кровотечі, яку не можна зупинити пов’язкою, застосовується здавлювання кровоносних судин, які живлять поранену область, при допомозі згинання кінцівок в суглобах, а також пальцями, джгутом або закруткою; при великій кровотечі необхідно терміново викликати лікаря.

5.4. У разі виникнення пожежі необхідно повідомити керівника,  викликати пожежну охорону за номером 101  та приступити до гасіння її наявними засобами пожежогасіння.

5.4.1. Виконувати всі вказівки керівника  по ліквідації аварійної ситуації.

 

Керуючий справами ( секретар)                                                            Л.О. Тхоржевська

виконавчого комітету Фастівської

міської ради

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ