Про затвердження Регламенту підготовки та проведення засідань виконавчого комітету Фастівської міської ради
- 10.03.2021
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
від 02.03.2021 року №_56_
Про затвердження Регламенту
підготовки та проведення засідань
виконавчого комітету Фастівської
міської ради
Відповідно до статей 51, 53 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет Фастівської міської ради вирішив:
- Затвердити Регламент підготовки та проведення засідань виконавчого комітету Фастівської міської ради, що додається.
- Визнати таким, що втратили чинність рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 18 грудня 2015 р. № 438, від 20 березня 2020 р.
№ 124.
- Контроль за даним рішенням покласти на міського голову.
Міський голова М.В.Нетяжук
Додаток
до рішення виконавчого комітету
№ 56 від_02.03.2021_
Регламент підготовки та проведення засідань
виконавчого комітету Фастівської
міської ради
1.Загальні положення
1.1. Виконавчий комітет ради (далі виконавчий комітет) відповідно до статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є виконавчим органом ради, який утворюється нею на строк її повноважень і забезпечує розгляд та вирішення питань, віднесених вищезгаданим законом до відання виконавчих органів ради.
1.2. Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила.
1.3. Основною формою роботи виконавчого комітету є його засідання.
1.4 Засідання виконавчого комітету проводяться за планом один раз на місяць, третьої п’ятниці. Початок засідання о 1300 годині. В разі виникнення питань, які потребують невідкладного вирішення проводиться позачергове засідання виконавчого комітету за розпорядженням міського голови.
1.5. Засідання виконавчого комітету проводяться відкрито. У випадках визначених законом засідання виконавчого комітету може бути закритим. Рішення з цього питання приймається більшістю від складу присутніх членів виконавчого комітету.
1.6. Засідання виконавчого комітету є правомочним, якщо в ньому бере участь більше половини членів виконавчого комітету від загального його складу.
1.7. Члени виконавчого комітету зобов’язані брати участь у його засіданнях. У разі, якщо з поважних причин член виконавчого комітету немає можливості взяти участь у засіданні, він про це заздалегідь повідомляє міського голову або керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету.
У разі відсутності члена виконавчого комітету без поважних причин більш ніж половини засідань протягом півроку, голова вносить пропозиції на розгляд ради про внесення змін до персонального складу виконавчого комітету, крім членів виконавчого комітету, які входять до складу за посадою.
1.8. На засіданні виконавчого комітету можуть бути присутні депутати ради, народні депутати України, депутати інших рівнів рад, керівники виконавчих органів ради, а також запрошені особи.
1.9. Повідомлення членів виконавчого комітету і доповідачів, співдоповідачів про дату, час і місце проведення засідання виконавчого комітету, завчасне ознайомлення їх з проектами рішень здійснює загальний відділ.
1.10. Присутність запрошених осіб на засідання виконавчого комітету з розгляду основного питання забезпечують керівники виконавчих органів ради, відповідальні за підготовку зазначеного питання на засідання виконавчого комітету, за погодженням міського голови.
1.11.Члени виконавчого комітету повідомляються загальним відділом про засідання виконавчого комітету не пізніше, як за чотири дні до засідання, крім випадків термінового розгляду питань.
1.12.На засідання виконавчого комітету загальним відділом офіційним листом запрошується прокурор міста.
1.13.Список присутніх на засідання виконавчого комітету ради формується безпосередньо перед засіданням та надається міському голові, який виносить даний список на затвердження членами виконавчого комітету
1.14. Засідання виконавчого комітету здійснюється відповідно до порядку денного, який формує керуючий справами (секретар) виконавчого комітету за погодженням з міським головою.
1.15. На засіданні виконавчого комітету міської ради, за пропозиціями головуючого, порядок денний засідання виконавчого комітету може бути доповнений проектами рішень, які є невідкладними та потребують термінового вирішення, або їх розгляд на засіданні виконавчого комітету міської ради не потребує додаткового вивчення. При цьому проект рішення, який пропонується включити до порядку денного, повинен відповідати вимогам пункту 2.6 цього Регламенту.
1.16. Відкриває і веде засідання виконавчого комітету міський голова, а у разі його відсутності з поважних причин, – посадова особа, яка здійснює його повноваження. Порядок денний засідання і порядок роботи затверджується виконавчим комітетом на початку засідання.
1.17. У процесі розгляду питань порядку денного може проводитися обмін думками членів виконавчого комітету та запрошених.
1.18. Для доповіді та інформації надається до 10 хвилин, для співдоповіді і виступів при обговоренні – до 5 хвилин. У необхідних випадках головуючий на засіданні може змінити час тривалості виступів в ході засідання. Обговорення питань припиняється головуючим.
1.19. На засіданні виконавчого комітету ведеться протокол. У протоколі засідання зазначаються:
- дата, час і місце проведення засідання;
- присутні на засіданні члени виконавчого комітету та запрошені;
- прізвище головуючого на засіданні;
- питання порядку денного;
- прізвища доповідачів та виступаючих з кожного питання;
- прийняті рішення.
Протокол ведеться в стислій формі, фіксуються лише прийняті рішення , а не хід обговорення питання.
В десятиденний термін після засідання виконавчого комітету міської ради керуючий справами (секретар)виконавчого комітету складає протокол, який підписує головуючий та секретар. До протоколу додаються рішення, прийняті на засіданні виконавчого комітету.
- Підготовка проектів рішень
2.1.Рішення виконавчого комітету приймаються на виконання законів України, указів Президента України, постанов Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, рішень ради, а також відповідно до плану роботи виконавчого комітету, за пропозиціями виконавчих органів ради, постійних комісій ради, підприємств, установ , організацій та громадян.
Проекти рішень розробляються також за дорученнями міського голови або в ініціативному порядку заступниками міського голови в межах своєї компетенції , секретарем ради, керуючим справами (секретарем) виконавчого комітету.
Персональна відповідальність за якість та своєчасність підготовки проектів рішень виконавчого комітету ради покладається на керівників виконавчих органів ради, заступників міського голови та керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету згідно з розподілом обов’язків.
2.2.Разом з проектом рішення виконавчого комітету, подається лист-клопотання за підписом керівника виконавчого органу ради, організації, установи-ініціатора прийняття такого акту, пояснювальна записка, що містить необхідне обґрунтування , або документ, на підставі якого підготовлений проект, довідкові статистичні дані тощо.
За повноту матеріалів, що додаються до проекту рішення
(тобто наявність необхідних документів, що додаються до нього) відповіда-льність несе виконавець, який готує питання.
2.3.Проект рішення виконавчого комітету обов’язково повинен мати посилання на нормативно-правові акти, на підставі яких приймається цей акт, а також на статтю, пункти та підпункти відповідної статті, які вказують на належність до власних (самоврядних) повноважень (пункт «а») або делегованих повноважень (пункт «б») Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
2.4.Якщо рішення виконавчого комітету , що готується, тягне за собою зміни або доповнення до раніше прийнятих документів, подаються окремим актом одночасно з проектом.
2.5.Розробка та розгляд виконавчим комітетом проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності здійснюються в установленому цим Регламентом порядку з обов’язковим дотриманням процедури, визначеної Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Висновок щодо дотримання розробником регуляторного акта процедури, визначеної Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», надається виконавчим органом ради, до повноважень якого входить здійснення контролю за реалізацією органами місцевого самоврядування вказаного Закону, за встановленою формою з відповідним відображенням в аркуші ознайомлення з проектом регуляторного акта.
Строк, протягом якого виконавчий орган ради, до повноважень якого входить здійснення контролю за реалізацією органами місцевого самоврядування Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», розглядає проект регуляторного акта на відповідність дотримання вимог вказаного Закону, становить п’ять календарних днів.
У разі непогодження проекту регуляторного акта виконавчим органом ради, до повноважень якого входить здійснення контролю за реалізацією органами місцевого самоврядування Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у зв’язку із порушенням розробником регуляторного акта регуляторної процедури, визначеної чинним законодавством України, аркуш погодження з проектом регуляторного акта вищевказаним виконавчим органом ради підписується із зауваженнями, про що додається відповідний висновок у письмовій формі. Проект регуляторного акта повертається розробнику на доопрацювання.
У разі погодження проекту регуляторного акта виконавчим органом ради, до повноважень якого входить здійснення контролю за реалізацією органами місцевого самоврядування Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», надається відповідний висновок у письмовій формі.
Забороняється винесення на розгляд виконавчого комітету проекту регуляторного акта, якщо наявна хоча б одна з таких обставин:
- відсутній аналіз регуляторного впливу;
- проект регуляторного акта не був оприлюднений або оприлюднений з порушеннями ст.ст. 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
- відсутній позитивний висновок виконавчого органу ради, до повноважень якого входить здійснення контролю за реалізацією органами місцевого самоврядування Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Відповідальність за винесення на розгляд виконавчого комітету таких проектів рішень несуть відповідальний, який готує проект рішення, заступник міського голови (відповідно до розподілу посадових обов’язків) та начальник юридичного управління міської ради.
2.6.Проекти рішень виконавчого комітету ради візуються заступниками міського голови відповідно до розподілу обов’язків, керуючим справами (секретарем) виконавчого комітету, начальником юридичного управління, керівником виконавчого органу ради, який готує проект рішення. Проекти рішень виконавчого комітету ради пов’язані з бюджетним фінансуванням обов’язково погоджуються з начальником фінансового управління, а регуляторних актів – начальником управління економіки та міжнародного співробітництва.
2.7. Термін перебування проекту рішення на візуванні в кожної посадової особи не повинен перевищувати 1 робочого дня, у юриста (в разі необхідності проведення детального вивчення та підготовки юридичного висновку) – 2 робочих днів.
2.8. За наявності розбіжностей щодо проекту рішення виконавчого комітету, виконавець який вносить проект, повинен забезпечити їх узгодження із зацікавленими органами та організаціями з метою пошуку взаємоприйнятого рішення.
У разі, коли такого рішення не знайдено, проект візується посадовою особою, яка має зауваження, із припискою «із зауваженнями», а самі зауваження викладаються письмово на окремому аркуші. Оригінали зауважень обов’язково додаються до проекту рішення виконавчого комітету.
2.9.Проекти рішень виконавчого комітету оприлюднюються на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради. Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідальність за оприлюднення проектів несуть керівники структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ та організацій комунальної форми власності, якими розроблені ці проекти.
2.10. Проекти рішень виконавчого комітету та інші матеріали, що планується винести на розгляд виконавчого комітету, подаються виконавцями до загального відділу в друкованій та електронній формі не пізніше як за 5 календарних днів до їх розгляду на засіданні виконавчого комітету.
Персональна відповідальність за якість та своєчасність підготовки документів покладається на посадових осіб, які готували і погоджували проекти документів, контроль за своєчасністю підготовки документів здійснюють заступники міського голови і керуючий справами (секретар) виконавчого комітету.
Відповідальність за ідентичність текстів рішень виконавчого комітету на паперових й електронних носіях несуть посадові осіби, які готували проект рішення.
2.11.Загальний відділ не пізніше як за 3 дні до чергового засідання виконавчого комітету надсилає проекти рішень членам виконавчого комітету в електронному вигляді на персональні електронні скриньки.
2.12. Внести зміни до проектів рішень, які надіслані членам виконавчого комітету та оприлюднені на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради, можливо тільки з дозволу міського голови. Після чого проект рішення повторно надсилається членам виконавчого комітету з позначкою «зі змінами».
2.13.Проекти рішень виконавчого комітету ради повинні містити пункт щодо посадових осіб, на яких покладається контроль за їх виконанням.
Контроль за виконанням рішення виконавчого комітету здійснюється міським головою особисто, заступниками міського голови, керуючим справами (секретаря) виконавчого комітету..
2.14. Проекти рішень, які подані не в строки, включаються до порядку денного засідання виконавчого комітету тільки з дозволу міського голови (у разі його відсутності з поважних причин – посадової особи, яка здійснює його повноваження) безпосередньо на засіданні виконавчого комітету.
2.15.Незавізовані проекти рішень до порядку денного чергового засідання виконавчого комітету включаються тільки за погодженням міського голови.
- Особливості організації та проведення засідань виконавчого комітету в умовах надзвичайних ситуацій та/або надзвичайного стану
3.1.В умовах запровадження надзвичайної ситуації або надзвичайного стану, спричинених спалахами епідемій та пандемій, що створюють загрозу життю і здоров’ю значних верств населення та введення такого стану відповідного до законодавства на всій території України , або окремих територіях засідання виконавчого комітету можуть проводитися в режимі відеоконференції/аудіо конференцій або з використанням електронного цифрового підпису (дистанційне засідання).
3.2.До порядку денного дистанційних засідань можуть включатися виключно питання невідкладного внесення змін до місцевого бюджету, інші питання, щодо невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій або якнайшвидшої ліквідації особливо тяжких наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених спалахами епідемій та пандемій чи реалізації повноважень, пов’язаних з такими обставинами, процедурні питання.
3.3. Рішення про дистанційне засідання доводиться до відома членів виконавчого комітету і населення не пізніш як за 24 години до його початку із зазначенням порядку денного та порядку відкритого доступу до трансляції дистанційного засідання. Рішення про дистанційне засідання розміщується на офіційному веб-сайті ради з одночасним направленням цієї інформації та проектів актів з супровідними документами на офіційну електронну адресу членів виконавчого комітету. Запис дистанційного засідання є невід’ємною частиною протоколу засідання виконавчого комітету
3.4.Технічне забезпечення та організація дистанційних засідань покладається на відділ інформаційних технологій та комп’ютерного забезпечення.
3.5.Порядок проведення дистанційних засідань повинен забезпечувати: – можливість реалізації прав членів виконавчого комітету, ідентифікацію особи, яка бере участь у засіданні колегіального органу; встановлення та фіксацію результатів голосування стосовно кожного питання.
3.6.Черговість голосування проходить в алфавітному порядку кожним окремим членом виконавчого комітету після оголошення початку голосування та прізвища. Голосування на засіданні, що проводиться дистанційно, здійснюється членами виконавчого комітету особисто і відкрито шляхом підняття рук та висловлення своєї позиції «за», «проти» чи «утримався».
3.7. Підрахунок голосів під час голосування на засіданні, що проводиться дистанційно, здійснюється секретарем виконавчого комітету, а у разі неможливості взяти участь у такому засіданні секретаря підрахунок голосів здійснюється головуючим на засіданні.
3.8. На засіданні виконавчого комітету, що проводиться дистанційно, ведеться протокол засідання. Аудіо/відео запис засідання є невід’ємною частиною протоколу.
3.9. Протокол проведеного дистанційного засідання в електронному вигляді розміщується на офіційному веб-сайті ради. Протокол проведеного у дистанційного засідання ради оформлюється у паперовому вигляді відповідно до загальних правил, а у разі відсутності такої можливості – протягом 10 робочих днів з дня завершення періоду запровадженого надзвичайного стану чи надзвичайної ситуації.
- Прийняття рішень
4.1.З усіх питань порядку денного з урахуванням змін і доповнень до проектів,що виникли в процесі обговорення на засіданні, виконавчий комітет приймає рішення.
4.2.Рішення виконавчого комітету приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету.
4.4.Рішення виконавчого комітету можуть прийматися без обговорення, якщо до проекту рішення не надійшло зауважень, і на цьому не наполягає ніхто із членів виконавчого комітету.
4.5.У разі незгоди міського голови з рішенням виконавчого комітету, він може зупинити його дію своїм розпорядженням та винести це питання на розгляд ради.
4.6.Рішення, прийняті з урахуванням висловлених у ході обговорення зауважень, протягом двох днів після засідання виконавчого комітету, крім рішень, для яких виконавчий комітет установив інший термін, доопрацьовуються виконавцями та передаються до загального відділу, який надає їх на підпис міському голові, а в разі його відсутності з поважних причин, – посадовій особі, яка здійснює його повноваження.
4.7.Рішення виконавчого комітету підписуються міським головою, а в разі його відсутності з поважних причин, – посадовою особою, яка здійснює його повноваження, додатки до рішень – керуючим справами(секретарем) виконавчого комітету.
4.8. Підписані рішення виконавчого комітету ради надходять у загальний відділ, які реєструються в системі електронного документообігу «АСКОД» шляхом присвоєння порядкового реєстраційного номера.
Датою рішень виконавчого комітету є дата засідання.
4.9. Копії рішень виконавчого комітету ради надсилаються загальним відділом у п’ятиденний термін після підписання посадовим особам, що готували даний проекти рішень.
4.10.Рішення виконавчого комітету міської ради оприлюднюються на офіційному веб-сайті не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження документа.
4.11.Рішення виконавчого комітету нормативно-правового характеру набувають чинності з моменту їх оприлюднення, якщо не встановлено іншого терміну введення їх в дію.
Керуючий справами (секретар)
виконавчого комітету Л.О.Тхоржевська