Про затвердження Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення  на території Фастівської міської територіальної громади

  • 01.02.2023

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

Р І Ш Е Н Н Я

26.01.2023                                           м. Фастів                             № 13-ХХХV-VІІІ

 

 

 

Про затвердження Програми легалізації виплати

заробітної плати та зайнятості населення  на території

Фастівської міської територіальної громади

З метою забезпечення  захисту трудових і економічних прав, активізації роботи щодо легалізації трудових відносин, вирішення економічних та  соціальних проблем, вжиття заходів щодо посилення соціальної захищеності від безробіття на території Фастівської міської територіальної громади, враховуючи рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради № 29           від 20..01.2023 «Про схвалення проекту Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади»,  керуючись ст. 25, п.22 ч.1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити Програму легалізації виплати заробітної плати та зайнятості

населення  на території Фастівської міської територіальної громади (додаток).

  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію

міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту, освіти, культури,

спорту, сім’ї та молоді.

 

 

 

 Міський голова                                                            Михайло НЕТЯЖУК

 

 

 

 

Додаток

до рішення міської ради

 

Програма

легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади

 

 

 

 

м. Фастів

2023 рік

 

 

 

Програма

легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення

на території Фастівської міської територіальної громади

 

ЗМІСТ

 

     I. Паспорт Програми. 2
II. Загальні Положення. 3
III. Мета Програми.     4 – 6
IV. Очікувані результати. 6
V. Основні принципи Програми. 6
VI. Організація управління. 6
VII. Координація та контроль за ходом виконання Програми. 6
VIII. Заходи з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. 6

 

  1. I. Паспорт Програми.
1. Ініціатор розроблення Програми. Виконавчий комітет Фастівської міської ради.
2. Розробник Програми Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради
3. Учасники  Програми Структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради, Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості, Фастівська ДПІ ГУ ДПС у Київській обл., ГУ ПФУ у Київській обл., ГУ Держпраці у Київській обл., підприємства, установи та організації, фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю.
4. Термін реалізації Програми Необмежений.
5. Фінансування Програми Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного або місцевого бюджету, інших джерел використання яких не заборонено чинним законодавством України.

 

II.Загальні положення

 

Сучасні процеси політичної та економічної перебудови України свідчать, що серед багатьох проблем, які потребують радикального вирішення, існує проблема тіньової економіки. Адже тіньовий обіг капіталів може стати одним із основних факторів нестабільності в державі та негативно впливати на економіку, соціально-політичне життя, духовні цінності суспільства.

Існування тіньової економіки невід’ємно пов’язано з наявністю тіньової зайнятості, коли громадяни, виконуючи роботу легально або нелегально, в обхід держави не сплачують податки та внески як в пенсійний, так і фонди державного соціального страхування.

Останнім часом набули розвитку нестандартні форми найму робочої сили, які лежать поза межами державного контролю та дозволяють роботодавцям уникати від довгострокової відповідальності за працівника, використовуючи його працю як товар.

Широко використовується така форма регулювання трудових відносин як укладання цивільно-правових договорів між роботодавцем та найманим працівником, яка взагалі не регулюється чинним трудовим законодавством.

Тіньова зайнятість набула найбільшого розвитку в торгівлі, громадському харчуванні, легкій промисловості, будівництві, сільському господарстві, на транспорті, в сфері надання різного роду послуг.

У контексті даної проблеми набувають гостроти питання щодо укриття реальних доходів як суб’єктами  господарювання, так і громадянами. Так, офіційний рівень заробітної плати в малому бізнесі в 2 рази нижчий, ніж в традиційній сфері економіці. Така ситуація більшою мірою пояснюється дією принципу «виплати заробітної плати в конвертах».

Така ситуація має негативні наслідки як для економіки, так і для суспільства в цілому, а саме:

– втрачаються робочі місця,

– занижується фактичний рівень доходів населення, насамперед за рахунок приховування заробітної плати,

– недоотримають кошти державний та  місцевий  бюджет, Пенсійний фонд України  внаслідок приховування тіньовими структурами своїх реальних доходів;

для населення період неофіційної роботи не враховується до страхового стажу при призначенні та перерахунках пенсії. Вони залишаються соціально незахищеними у випадках хвороби, нещасного випадку на виробництві, безробіття, незаконного звільнення.

Програма легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади  визначає заходи розв’язання  проблеми тіньової зайнятості населення, зниження рівня безробіття шляхом легалізації робочих місць, збільшення надходжень до державного та місцевого бюджету,  передбачає консолідацію зусиль усіх сторін соціального діалогу, що спрямовані на підвищення рівня соціального захисту працюючих громадян.

III. Мета Програми

 

Метою прийняття Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади    є :

  • активізація роботи щодо легалізації виплати заробітної плати та

зайнятості населення;

  • зменшення рівня безробіття шляхом легалізації робочих місць;
  • захист трудових та економічних прав жителів територіальної громади,

зокрема;

  • захист прав працюючих громадян на відпустку, зокрема додаткову та

без збереження заробітної плати, відпустку з вагітності та пологів;

  • захист прав працюючих громадян  на відпустку, зокрема додаткову та

без збереження зарплати, відпустку з вагітності та пологів;

–    захист прав працюючих громадян  на оплату листа непрацездатності;

–    захист  прав працюючих громадян   на соціальне страхування на

випадок безробіття;

–     захист прав працюючих громадян  на достроковий вихід на пенсію,

якщо  вони  працюють  в шкідливих умовах;

–     захист прав працюючих громадян  на скорочений робочий день,

тиждень,  якщо вони працюють в шкідливих умовах

–     захист прав працюючих громадян на охорону праці;

–     захист прав працюючих громадян  на соціальне страхування від

нещасних  випадків на виробництві та професійних захворювань;

–     збільшення надходжень до державного та  місцевого бюджету за

рахунок  поширення бази  оподаткування;

  • збільшення надходжень до Пенсійного фонду України  за рахунок

збільшення  бази платників.

 

  1. IV. Очікувані результати

 

Вигоди Витрати
Сфера інтересів держави
1.     Забезпечення реалізації

державної політики в сфері праці та зайнятості населення.

 

 

 

 

1. Додаткові витрати робочого

часу посадових осіб органів місцевого самоврядування, місцевих органів державної виконавчої влади та інших  структур,  які  будуть брати участь в реалізації заходів Програми.

2. Удосконалення системи взаємодії між всіма гілками виконавчої влади. Не передбачено.
        3. Формування більш чіткої та

оперативної системи контролю за діяльністю суб’єктів  господарювання на місцевому рівні.

Не передбачено.
4.     Зменшення обсягу тіньової зайнятості. Не передбачено.
5.     Підвищення рівня правової

культури роботодавців та їх відповідальності за використання найманої робочої сили.

Не передбачено.
6. Збільшення надходжень до державного та   місцевого бюджету за рахунок  збільшення  оподаткування. Не передбачено.
7. Збільшення надходжень до Пенсійного фонду України  за рахунок поширення бази платників. Не передбачено.
Сфера інтересів суб’єктів  господарювання.
1. Удосконалення системи взаємодії між суб’єктами господарювання, органами місцевого самоврядування, місцевими органами державної виконавчої влади та іншими структурами, які мають повноваження державного контролю. Не передбачено.

 

2. Упорядкування проведення перевірок територіальними органами державної виконавчої влади та інших структур, які мають повноваження державного контролю. Не передбачено.
3. Зменшення витрат, пов’язаних з проведенням перевірок окремо кожним з числа місцевих органів  державної виконавчої влади та інших структур, які мають повноваження державного контролю. Не передбачено.
 4.Зниження рівня корумпованості органів державної виконавчої влади та інших структур, які мають повноваження державного контролю. Не передбачено.
Сфера інтересів громадян
1.      Забезпечення реалізації права

громадян на працю та пенсійне забезпечення.

Не передбачено.
 

2.     Забезпечення соціальної

захищеності громадян на випадок хвороби, безробіття, нещасного випадку на виробництві, незаконного звільнення.

Не передбачено.

 

  1. Основні принципи Програми:

 

  • принцип об’єктивності;
  • принцип гласності;
  • принцип самостійності;
  • принцип рівності.

 

  1. VI. Організація управління

 

Програма з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади  передбачає участь в її реалізації:   структурних  підрозділів  виконавчого комітету Фастівської міської ради, Фастівської міськрайонної філії Київського обласного центру зайнятості, Фастівської ДПІ ГУ ДПС у Київській області,  ГУ Держпраці у Київській області, суб’єктів господарської діяльності громади, інших сторін  соціального діалогу.

 

VII. Координація та контроль за ходом виконання Програми

 

Координацію виконання заходів  Програми здійснює управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. Контроль за виконанням Програми покладається на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

 

VIII. Заходи з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення

 

№ п/п Назва заходу Виконавці Термін виконання
1. Проведення   засідань  міської комісії  з  питань  легалізації виплати  заробітної плати і зайнятості населення. Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. За необхідністю.
2. Проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи щодо легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради, ГУ ПФУ у Київській області, ГУ Держпраці у Київській обл., Фастівська ДПІ ГУ ДПС у Київській області. Постійно.
3. Розміщення на офіційному сайті Фастівської міської ради інформаційних матеріалів стосовно легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. Постійно.
4. Проведення моніторингу оформлення трудових відносин Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. Постійно.
5. Надання до Державної служби України з питань праці інформації стосовно суб’єктів господарювання, які використовують незадекларовану працю. Ініціювання позапланових заходів державного контролю з питань виявлення фактів використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин. Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. При наявності інформації щодо використання суб’єктами господарювання незадекларованої праці.
6. Надання   комісією з організації торгівлі, розміщення сезонних об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території м. Фастів до УСЗН виконавчого комітету Фастівської міської ради  інформації  про  суб’єктів господарювання, які подали документи для прийняття рішень у сфері господарської діяльності. Відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради. Перед засіданням комісії.
7.

 

 

 

 

 

 

 

Включення до обов’язкового переліку документів, які подаються до виконавчого комітету Фастівської міської ради стосовно  отримання дозволів,  інформації про наявність найманих працівників та рівень встановленої заробітної плати. Відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради. При підготовці відповідного проекту рішення щодо затвердження інформаційних карток.
 

8.

 

При підготовці проектів рішень суб’єктів господарювання, що стосуються їх господарської діяльності ( на засідання виконкому та сесію міської ради), попереджати суб’єктів господарської діяльності, про необхідність надання документів стосовно укладених трудових договорів з найманими працівниками та розміру середньомісячної заробітної плати.

 

Відділ з питань раціонального використання земель виконавчого комітету Фастівської міської ради , відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради,  відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради.  

При підготовці відповідних проектів рішень.

9.

 

Включення до тендерної документації ( на підставі ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»), яка готується керівниками відповідних структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради при проведенні публічних закупівель, як необхідної умови участі в тендері – наявність необхідної кількості найманих працівників та виплата середньої заробітної плати на рівні не менше «індикативного». Керівники

структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради при формуванні тендерних пропозицій.

При формуванні тендерних пропозицій.
10.

 

Розпорядникам бюджетних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти, тендерних процедур (конкурсів) на виконання послуг, що замовляються структурними підрозділами виконавчого комітету Фастівської міської ради, враховувати наявність необхідного кваліфікованого персоналу та рівень заробітної плати у суб’єктів-учасників відповідних конкурсів та тендерів. Розпорядники бюджетних коштів. При проведенні тендерних закупівель.

 

11.

 

Надання до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради інформації стосовно кількості укладених суб’єктами господарювання трудових договорів. Фастівська ДПІ ГУ ДПС України у Київській області. Щомісячно.
12.

 

 

 

 

 

 

Надання до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради інформації стосовно нових зареєстрованих на території громади суб’єктів господарювання. ГУ ПФУ у Київській обл., Фастівська ДПІ ГУ ДПС України у Київській області. Щомісячно.
13.

 

Надання до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради інформації стосовно суб’єктів господарювання, які виплачують заробітну плату на рівні менше мінімальної. ГУ ПФУ у Київській обл., Фастівська ДПІ ГУ ДПС України у Київській області. При наявності такої інформації.
14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виготовлення  на біл-бордах, сіті-лайтах соціальної реклами, спрямованої на упередження виплати заробітної плати  в «конвертах» та негативних наслідків «тіньової» оплати праці , легалізацію трудових відносин  роботодавців з найманими  працівниками, на подолання негативних наслідків виплати «тіньової» заробітної плати. Виконавчий комітет Фастівської міської ради. При наявності фінансування.
15.

 

 

 

 

 

 

 

 

При укладанні договорів виконавчого комітету міської ради з перевізниками пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування враховувати кількість оформлених трудових договорів та  відповідність рівня заробітної плати найманих працівників середньої заробітної плати по м. Фастів. Управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради При проведенні конкурсу. Постійно.
16.

 

Створення «гарячої лінії» щодо можливості повідомлення про факти використання незадекларованої праці. Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. Після затвердження Програми.

 

 

 

Секретар міської ради                                                                Людмила РУДЯК

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ