Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської  територіальної громади

  • 19.04.2023

 

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р І Ш Е Н Н Я

від 17.04.2023р.                           м.Фастів                                           № 174

 

 

Про затвердження Порядку погодження

місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери

послуг, відпочинку та розваг на території

Фастівської міської  територіальної громади

З метою упорядкування розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, у відповідності до Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Закону України «Про дозвільну систему в сфері господарської діяльності» , Закону України «Про захист прав споживачів», постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», наказу Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», керуючись пп.1  п. б ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив:

  1. Затвердити Порядок погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади (додаток).
  2. Вважати таким що втратило чинність рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 13 липня 2017р. № 242 «Про затвердження Порядку погодження місць розміщення об’єктів торгівлі,сезонних об’єктів сфери послуг, об’єктів відпочинку та розваг на території міста Фастова».
  3. Вважати таким що втратило чинність рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 21 травня 2021р. № 250 «Про умови використання літніх майданчиків для здійснення комерційної діяльності в складі закладів громадського харчування».
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Зикову О. Б.

 

 

 

Міський голова                                                                                  Михайло НЕТЯЖУК

 

 

Додаток

до рішення  виконавчого комітету Фастівської міської ради

 

ПОРЯДОК

погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади

 

 І. Загальні положення

 

  • Цей Порядок встановлює порядок погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади для здійснення підприємницької діяльності з врахуванням архітектурних, санітарно-гігієнічних, пожежних, торгівельних норм, функціонально-планувальних та історико-культурних чинників.
  • Дія цього Порядку поширюється на всіх суб’єктів господарювання, які облаштовують об’єкти торгівлі, здійснюють діяльність у сфері послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.
  • Облаштування об’єктів торгівлі, діяльність у сфері послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади здійснюється суб’єктами господарювання після отримання відповідного погодження на розміщення та облаштування об’єктів виїзної/виносної торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, відповідно до вимог цього Порядку.
    • 4.Суб’єкт господарювання при організації виїзної/виносної торгівлі, повинен керуватися та дотримуватися вимог Законів України «Про захист прав споживачів», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про споживчу кооперацію», «Про безпечність та якість харчових продуктів», «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про дорожній рух», Порядку провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 833, Правилами дорожнього руху, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, що затверджено наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 08 липня 1996 року № 369, Правил будови і безпечної експлуатації атракціонної техніки, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 01.03.2006 р. №110, наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002 р. №219 «Про затвердження Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства», інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність та діяльність в сфері послуг.

ІІ.Визначення термінів

 

  • В цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

2.1.1. Торгівля – це вид економічної діяльності в сфері товарообігу, що охоплює купівлю-продаж товарів кінцевому споживачу та надання йому торговельних послуг.

2.1.2. Торгівля поза межами торговельного приміщення (виїзна/виносна торгівля) – сукупність нестаціонарних, пересувних пунктів з продажу товарів, які пристосовані для тривалої роздрібної торгівлі товарами населенню на розвіз або рознос (лотки, розкладки, стенди, палатки, засоби пересувної мережі тощо), через торгові автомати.

            2.1.3. Засоби пересувної мережі – автомагазини, автокафе, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки), розноски, лотки, столики, тощо.

2.1.4. Сезонна мережа торгівлі – мережа роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, яка відкрита для обслуговування населення на певний сезон року – тільки на літо, весну або зиму тощо. У складі сезонної мережі можуть бути палатки, кіоски, ятки тощо, об’єкти ресторанного господарства (під тентами, на верандах, у павільйонах легкого типу, збірні та переносні), в складі закладів громадського харчування, які розміщені у парках , пляжах, стадіонах  і в інших місцях.

2.1.5. Торгівля з лотків – роздрібна торгівля з реалізації продовольчих та непродовольчих товарів, що здійснюється з пересувних наметів, лотків для вуличної торгівлі.

2.1.6. Схема розміщення об’єкта сезонної мережі торгівлі – схема розміщення, виконана на топографо-геодезичній основі із зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення території, прилеглої до об’єкта (розташування квітників, під’їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами мощення тощо).

2.1.7. Об’єкти у сфері послуг, відпочинку та розваг – пристрій або комбінація пристроїв, які пересувають або спрямовують відвідувача (відвідувачів) заданою траєкторією або в певній зоні з метою розваг, або інші пристрої, які використовуються в місцях дозвілля для розваги населення й активного відпочинку:

  • катальні механізовані та немеханізовані, у тому числі каруселі, гойдалки, качалки, катальні гори, гірки, колеса огляду, вежі, дороги, автодроми, катапульти, машинки тощо;
  • атракціони з еластичними елементами (катапульти, стрибки з висоти на еластичному тросі, тощо);
  • цирки;
  • водні, у тому числі гірки, спуски, тощо.
  • спортивні, у тому числі силові, тренажери, тири, батути, тощо;
  • обладнання дитячих ігрових майданчиків, утому числі каруселі, гойдалки, качалки, гірки тощо.
  • видові та ігрові атракціони;
  • надувні атракціони, у тому числі водні;
  • атракціони у яких використовуються тварини;
  • лабіринти, кімнати сміху;
  • послуги які надаються з використанням тварин, тощо.

2.1.8. Заклад ресторанного господарства – організаційно-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торговельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає і організовує споживання продукції власного виробництва і закупних товарів, може організовувати дозвілля споживачів.

2.1.9. Літній майданчик для здійснення комерційної діяльності в складі закладів громадського харчування – місце для надання послуг з харчування біля стаціонарного (капітального) закладу громадського харчування, який відкритий для обслуговування населення на певний сезон року, розміщений на відкритому повітрі (під тентами, на верандах) та виготовлений з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, та встановлений тимчасово, без улаштування фундаменту, не є капітальною спорудою.

  • Терміни, що не визначені у цьому Порядку, вживаються у значенні, встановленому чинним законодавством.

 

ІІІ. Вимоги, умови, порядок отримання Погодження на розміщення та облаштування об’єктів торгівлі поза межами торговельного приміщення

 

3.1. Вимоги до розміщення та облаштування об’єктів торгівлі поза межами торговельного приміщення

 

  • Розміщення об’єктів торгівлі поза межами торговельного приміщення (далі -виїзна/виносна торгівля) проводиться суб’єктами господарювання на території Фастівської міської територіальної громади після отримання погодження Комісії з організації торгівлі, розміщення об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Фастівської міської територіальної громади та рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради, відповідно до вимог будівельних, санітарних, пожежних, охорони праці, техніки безпеки та мати належний естетичний вигляд.
  • Протягом дня та після закінчення роботи суб’єкт господарювання повинен забезпечувати чистоту на прилеглій до пункту виїзної/виносної торгівлі території. У випадках порушення Правил благоустрою на території населених пунктів Фастівської міської територіальної громади, затверджених рішенням Фастівської міської ради №30-ІХ-VIIІ від 15.06.2021 року, суб’єкт господарювання, який здійснює торгівлю, може бути притягнутий до адміністративної відповідальності, відповідно до вимог статті 152 КУпАП.

3.1.3.Розміщення пунктів виїзної/виносної торгівлі дозволяється в районах вулиць, площ та інших орієнтирів, за умови дотримання правил безпеки руху транспорту й пішоходів.

  • Лотки, столи, ємкості з напоями та інші пересувні елементи вуличної торгівлі розміщуються лише на тротуарах завширшки не менше 5 метрів за межею пішохідної частини. Товар і звільнена від нього тара повинні складуватися на тротуарі поруч із зазначеними пересувними елементами і за межами його пішохідної частини.

3.1.5 Заборонено розміщення пунктів виїзної/виносної торгівлі:

  • в межах міських комунікацій;
  • на газонах, зелених насадженнях;
  • на землях, обтяжених правами землекористувачів, без їх згоди;
  • в природоохоронних зонах, охоронних зонах пам’ятників історії та культури (за винятком обслуговування міських заходів);
    • Реалізація овочів, фруктів, плодів, ягід, баштанних культур в період сезонного продажу не дозволяється на вулицях в центральній частині міста.

3.1.7. Реалізація овочів, фруктів, плодів, ягід, баштанних культур в період продажу здійснюється зі спеціальних контейнерів, сіток, піддонів, встановлюється не нижче 50 см від землі.

  • На об’єкті виїзної/виносної торгівлі на видному місці повинна бути встановлена вивіска із зазначенням назви суб’єкта господарювання, вивіска про режим роботи. Рекламно – інформаційне оформлення об’єкта торгівлі повинно бути типовим для даного суб’єкта господарювання та здійснюватись державною мовою.
  • Суб’єкти господарювання, яким погоджено розміщення та облаштування об’єкта виїзної/виносної торгівлі, забезпечують дотримання на цих об’єктах вимог чинного законодавства у сфері торгівлі і громадського харчування.
  • Суб’єкти господарювання зобов’язані укладати з найманими працівниками Трудові договори відповідно до вимог Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів.

 

  • Порядок отримання Погодження на розміщення та облаштування обєкта торгівлі поза межами торгівельного приміщення на території Фастівської міської територіальної громади

 

3.2.1. Погодження на розміщення та облаштування об’єкта виїзної/виносної торгівлі на території Фастівської міської територіальної громади видається на підставі рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради.

3.2.2. Для отримання погодження заявник подає до відділу звернення громадян виконавчого комітету Фастівської міської ради заяву на ім’я міського голови та наступні документи:

– копія виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із зазначенням основних видів діяльності юридичної особи;

– витяг з реєстру платників податку;

– план – схему розміщення місця торгівлі із зазначенням метражу;

– асортиментний перелік товарів;

– лист-згоду від землекористувача (у разі, якщо земельна ділянка перебуває на праві постійного користування).

3.2.3. Рекомендація про погодження місця торгівлі надається Комісією з організації торгівлі, розміщення об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Фастівської міської територіальної громади у присутності не менше як половини її складу відкритим голосуванням більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Комісії.

3.2.4. Рекомендація  Комісії щодо погодження місця торгівлі оформляється протоколом, який підписують голова та секретар Комісії.

3.2.5. Відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради в термін до 30-ти днів готує  проєкт рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про Погодження на розміщення та облаштування об’єкта виїзної/виносної торгівлі на території Фастівської міської територіальної громади.

3.2.6. У разі відмови Комісією з організації торгівлі, розміщення об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Фастівської міської територіальної громади заявнику надається  лист з умотивованим обґрунтуванням.

3.2.7. Рішення про отримання погодження на розміщення об’єкту торгівлі поза межами торгівельного закладу є підставою для укладення договору про пайову участь в утриманні об’єктів благоустрою

 

3.3. Умови провадження торговельної діяльності поза межами торговельного приміщення

 

3.3.1. Під час виїзної/виносної торгівлі забороняється:

  • продаж продовольчих товарів, якщо при їх продажу відсутні умови для дотримання санітарних норм і правил, а також умови для додержання температурних режимів по зберіганню та продажу цих товарів;
  • продаж товарів без наявності сертифікатів і гігієнічних висновків на кожен вид і партію товарів які реалізуються.
  • продаж товарів, вільна реалізація яких заборонена, а також тих, що не мають відповідного маркування, належного товарного вигляду, на яких строк придатності не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, строк придатності яких минув, а також тих, що надійшли без документів, передбачених законодавством, зокрема, які засвідчують їх якість та безпеку;
  • використання газобаллонного обладнання для живлення кавомашини або іншого додаткового обладнання;
  • продаж харчових продуктів і напоїв із застосуванням посуду одноразового використання за відсутності ємкостей для його збору і подальшої утилізації, а також повторне використання цього посуду.

3.3.2. У разі здійснення виїзної/виносної торгівлі на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням прізвища, імені та по батькові продавця, а також відомості про суб’єкта господарювання, що здійснює торгівлю(для ФО-П – прізвище, ім’я , по- батькові; для юридичної особи – найменування, адреса і номер телефону;).

3.3.3. Суб’єкт господарювання чи його наймані працівники, які безпосередньо здійснюють виїзну/виносну торгівлю продовольчими та непродовольчими товарами, повинні мати та пред’явити на вимогу:

  • документи про надходження товарів до продажу (товарно-транспортні накладні із зазначенням назви, сорту, кількості, ціни та загальної вартості товару);
  • документи, що засвідчують відповідність якості товарів вимогам нормативних документів (для імпортних товарів – копії сертифікатів, викладені мовою країни-експортера і українською та завірені печаткою суб’єкта господарювання, від якого одержані ці товари);
  • для товарів, що підлягають обов’язковій сертифікації у накладній або в іншому відвантажувальному документі має бути зазначено реєстраційний номер сертифікатів відповідності та/або реєстраційні номери декларацій про відповідність;
  • копії гігієнічних висновків;
  • ярлики (цінники) або покажчики цін;
  • у випадках застосування пересувної мережі(транспортного засобу) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з відмітками про переобладнання транспортного засобу, видане у встановленому порядку Центром надання послуг з використання транспортних засобів Міністерства внутрішніх справ України, дотримання санітарно-гігієничних вимог стосовно транспорту.
  • копію трудового договору між суб’єктом господарювання та найманим працівником;
  • договір на вивіз твердих побутових відходів;
  • особова медична книжка;
  • документ про проходження інструктажу з охорони праці.

 

 

  1. IV. Вимоги до розміщення, умови погодження місця розташування та порядок надання дозволу на розміщення об’єкту сфери послуг – літнього майданчика

в складі закладів громадського харчування

 

4.1. Вимоги до розміщення та умови погодження місця розташування об’єкту сфери послуг – літнього майданчика в складі закладів громадського харчування

 

  • Літні майданчики в складі закладів громадського харчування (далі – літні майданчики) встановлюються виключно біля стаціонарних (капітальних) закладів громадського харчування.
  • Літні майданчики мають бути встановлені без втручання у несучі конструкції будівлі та легко демонтуватися у разі необхідності проведення робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівлі, тротуарів та інших окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності.
  • Літні майданчики розташовуються виключно в межах фасаду стаціонарного (капітального) закладу громадського харчування зі збереженням вільних проходів у вхідні (в’їзні) брами будинків. Збільшення лінійних розмірів майданчика поза межі закладу можливе лише за умови письмової згоди власників (орендарів) сусідніх приміщень.
  • При встановленні літніх майданчиків на пішохідних доріжках, тротуарах та алеях ширина для проходу пішоходів повинна бути не менше 1,8м. Встановлення майданчика не має перешкоджати вільному руху пішоходів.
  • Майданчики встановлюються із забезпеченням безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення.
  • При розміщенні літніх майданчиків в межах пішохідної зони необхідно передбачати проїзд для автотранспорту спеціальних служб шириною не менше 3,5 м.
  • Розміщення майданчиків проводиться з дотриманням структурної побудови, стилістичної єдності фасадів, з урахування зовнішнього опорядження фасадів.
  • При облаштуванні літніх майданчиків необхідно передбачати:

– покриття – мощення фігурними елементами мощення, або інше декоративне покриття;

– огородження – декоративне збірно-розбірне, висотою не більше 1м, або у вигляді чаш з декоративними рослинами;

– накриття – складані парасольки без реклами, при блокуванні майданчика до будівлі – маркізи;

– озеленення – виносні та навісні чаші з декоративними рослинами;

– передбачити освітлення, контейнери для сміття, доступ до бездротового Інтернету;

– забезпечення вільний доступ до санвузлів в складі базового об’єкту.

4.1.9 Не допускається:

– застосування елементів, не передбачених п.1.7 (намети, рекламні засоби, скління,черепиця, металочерепиця, а також рубероїд та асбестоцементні плити тощо);

– розміщення літніх майданчиків біля фасадів адміністративних і культових будівель, безпосередньо біля пам’ятників, фонтанів, клумб тощо;

– на зупинці громадського транспорту на відстані ближче ніж 20м в обидві боки по тротуару від установленого дорожнього знаку, що її позначає;

– ближче ніж за 100м до залізничних переїздів;

– під час облаштування літнього майданчика не допускається пошкодження або знищення зелених насаджень;

– облаштування літніх майданчиків без погодження з виконавчим комітетом Фастівської міської ради.

4.1.10 В охоронних зонах інженерних комунікацій дозволяється розміщувати літні майданчики виключно за погодженням з утримувачем інженерних комунікацій, які експлуатують інженерні комунікації.

 

4.2. Порядок надання дозволу на розміщення об’єкту сфери послуг – літнього майданчика в складі закладів громадського харчування

 

4.2.1 Для отримання дозволу на розміщення об’єкту сфери послуг – літнього майданчика в складі закладів громадського харчування власник або уповноважена ним особа за дорученням (з доданням нотаріально завіреної копії доручення) подає  заяву (згідно додатку 1 до Порядку) на ім’я міського голови Фастівської міської ради до виконавчого комітету Фастівської міської ради.

До заяви додаються  наступні документи та матеріали:

  • Копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності або копія виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців;
  • Фотофіксація місця розташування літнього майданчика;
  • Передпроєктні пропозиції (кольорові) облаштування літнього майданчику для здійснення комерційної діяльності в складі закладів громадського харчування (схема благоустрою прилеглої території з нанесеними фігурними елементами мощення, озелененням території, контейнерами для сміття; план розміщення технологічного обладнання та візуалізація літнього майданчика з елементами декору огорожі, накриття та озеленення);
  • Право власності на приміщення закладу громадського харчування або договір оренди;
  • Договір про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів;
  • Довідка від Фастівського районного управління Держпродспоживслужби про державну реєстрацію потужності;
  • Наказ про прийняття на роботу та/або повідомлення про прийняття працівника на роботу до ДФС (копія).

Заява, що надійшла до виконавчого комітету Фастівської міської ради передається до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради, який розглядає подані документи та виносить їх на розгляд постійно діючої комісії з вирішення питань погодження будівництва, реконструкції та перепланування. Положення про Комісію та її склад затверджується рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.

4.2.2. Комісія розглядає матеріали, визначає технічну можливість та у разі  отримання всіх необхідних документів з позитивними висновками, заява з пакетом визначених документів поступає на розгляд виконавчого комітету Фастівської міської ради для розгляду питання щодо можливості надання дозволу на розміщення об’єкту сфери послуг – літнього майданчика в складі закладів громадського харчування.

4.2.3. Відмова щодо можливого розміщення об’єкту сфери послуг – літнього майданчика в складі закладів громадського харчування надається автоматично, у разі якщо:

– замовником не представлені всі необхідні документи вказані в даному Порядку;

– заявлений об’єкт не відповідає будівельним, функціональним, санітарним, протипожежним нормам та ін.;

– є вмотивовані скарги від мешканців будинку або населеного пункту;

– заявлений заявником об’єкт не відповідає концепції забудови населеного пункту, а архітектурне рішення фасадів будинку та благоустрою прилеглої території не узгоджене відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради.

4.2.4. У разі відмови постійно діючої комісії з вирішення питань погодження будівництва, реконструкції та перепланування заявнику надається  лист з умотивованим обґрунтуванням.

4.2.5. Рішення про отримання дозволу на розміщення об’єкту сфери послуг – літнього майданчика в складі закладів громадського харчування є підставою для укладання договору про пайову участь в утриманні об’єктів благоустрою.

 

  1. Умови, порядок погодження місця розміщення та порядок облаштування об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади

 

5.1. Умови погодження місця розміщення та порядок облаштування об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади

 

  • При здійсненні діяльності у сфері послуг, організації відпочинку та розваг не повинні створюватись будь-які незручності для пішоходів та проїзду транспортних засобів на території Фастівської міської територіальної громади.
  • На видному місці, де розміщується об’єкт сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади повинна бути встановлена вивіска із зазначенням назви суб’єкта господарювання, вивіска про режим роботи та місце розташування санітарно-гігієнічного приміщення. Рекламно – інформаційне оформлення об’єкта сфери послуг, відпочинку та розваг повинно бути типовим для даного суб’єкта господарювання та здійснюватись державною мовою.
  • Суб’єкти господарювання зобов’язані укладати з найманими працівниками Трудові договори відповідно до вимог Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів.

 

  • Порядок отримання погодження на облаштування та розміщення об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади

 

  • Погодження на розміщення та облаштування об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади видається на підставі рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради.
  • Для отримання погодження на розміщення та облаштування об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, суб’єкт господарської діяльності подає до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Фастівської міської ради наступні документи:

– копія виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із зазначенням основних видів діяльності юридичної особи;

– дозвіл територіального управління Державної служби України з питань праці;

– параметри, перелік та кількість об’єктів послуг у сфері відпочинку та розваг;

– витяг з протоколу засідання комісії з перевірки знань з охорони праці;

– паспорт та протокол випробувань на кожен атракціон вказаний в п. 2.1 даного Порядку;

– гігієнічні висновки на установки для виробництва цукрової вати та попкорну,

– копію трудового договору між суб’єктом господарювання та найманим працівником;

– схему розміщення;

– лист-згоду від землекористувача (у разі, якщо земельна ділянка перебуває на праві постійного користування).

  • Рекомендація про погодження на облаштування та розміщення об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг надається Комісією з організації торгівлі, розміщення об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Фастівської міської територіальної громади у присутності не менше як половини її складу відкритим голосуванням більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Комісії.
  • Рекомендація Комісії щодо погодження на облаштування та розміщення об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг оформляється протоколом, який підписують голова та секретар Комісії.
  • Відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради в термін до 30-ти днів готує проєкт рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про погодження облаштування та розміщення об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.
  • Об’єкт сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади встановлюється при умові його забезпечення суб’єктом господарювання електропостачанням, шляхом укладення договору з ДТЕК «Київські регіональні електромережі».
  • Встановлення об’єкту сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади є можливим за наявності всіх необхідних дозвільних документів, укладання з комунальними підприємствами Фастівської міської територіальної громади договору про прибирання та вивіз твердих побутових відходів та договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою.
  • У разі відмови Комісією з організації торгівлі, розміщення об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Фастівської міської територіальної громади заявнику надається лист з умотивованим обґрунтуванням.

 

  1. Робота комісії з організації торгівлі, розміщення об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Фастівської міської територіальної громади

 

  • Склад комісії з організації торгівлі, розміщення об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території Фастівської міської територіальної громади затверджується рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
  • Комісія проводить засідання по мірі надходження звернень щодо отримання Погодження на розміщення та облаштування об’єктів торгівлі, об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.
  • Участь членів Комісії є обов’язковою.
  • Засідання Комісії є правочинним при наявності 50% членів комісії від загального складу (або їх представників).
  • На розгляд Комісії виносяться звернення суб’єктів господарювання, пов’язані з організацією та встановленням об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.
  • Секретар Комісії формує порядок денний, веде протокол засідання Комісії.
  • На засіданні члени Комісії ознайомлюються з поданим пакетом документів та приймають рішення лише шляхом голосування.
  • На засідання Комісії можуть бути запрошені заявник або уповноважена ним особа.
  • Члени Комісії, при необхідності, проводять обстеження об’єкта торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг з виїздом на місце, про результати обстеження доповідають на наступному засіданні комісії та приймають відповідне рішення.

 

  • Скасування Погодження на розміщення та облаштування об’єкта торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади

 

  • Погодження на розміщення та облаштування об’єкта торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади може бути скасоване при виявленні наступних порушень:
  • встановлення об’єкта торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг не на визначеному місці розміщення;
  • збільшення розміру виділеної площі земельної ділянки ;
  • систематичне недотримання санітарно-гігієнічних норм, встановлених для об’єктів певного типу;
  • недотримання асортиментного переліку товарів, дозволених для реалізації на об’єкті торгівлі;
  • наявність неодноразових письмових обґрунтованих скарг мешканців громади;
  • норм протипожежної безпеки;

–          неодноразове недотримання правил торгівлі, експлуатації атракціонів, належним чином, зафіксоване інспекторами з благоустрою;

  • пошкодження або знищення елементів благоустрою;
  • невиконання наданих пропозицій та зобов’язань;
  • невиконання та порушення вимог рішень Фастівської міської ради та її виконавчого комітету;
  • відсутність Трудового договору між суб’єктом господарювання та найманим працівником;
  • відсутність Договору на вивіз твердих побутових відходів.
  • відсутність договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою.
    • При отриманні фактів допущених порушень відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів надсилає письмове попередження суб’єкту господарювання щодо необхідності їх усунення в десятиденний термін.
    • У випадку представлення суб’єктом господарювання доказів усунення виявлених порушень останнє не підлягає скасуванню. При не усуненні недоліків у встановлений термін виноситься рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради про скасування  Погодження.
    • Об’єкти, на які не оформлено належним чином документи, відповідно до вимог цього Порядку, вважаються самовільно встановленими та підлягають демонтажу .

 

Керуючий справам                                                                               Леся  ТХОРЖЕВСЬКА

(секретар)виконавчого комітету

 

 

Додаток 1

до Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, затвердженого рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради №___ від ______

 

Міському голові  Михайлу НЕТЯЖУКУ

______________________________________

що проживає__ __________________________

тел._____________________________

 

ЗАЯВА

щодо облаштування літніх майданчиків для здійснення комерційної діяльності

в складі закладів громадського харчування

 

Суб’єкт підприємницької діяльності _____________________________________________

(повне найменування юридичної або фізичної особи)

Адреса суб’єкта підприємницької діяльності, телефон __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Прошу надати погодження на облаштування літнього майданчика біля  існуючого (ресторану, кафе, кафетерію, бару, їдальні) за адресою:

_____________________________________________________________________________                                                                         (адреса місця розташування відкритого літнього майданчика)

терміном на  __________________________________________________________________

Характеристика (розміри, площа, приблокована до базового об’єкту або з відступом від нього, з сонцезахисними пристроями (вказати тип) або без, аргументована необхідність встановлення піддонів, таінше)_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

Перелік реалізації асортименту товару  __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

До заяви додаються:

  • Копія свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності або копія виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців;
  • Фотофіксація місця розташування літнього майданчика;
  • Передпроєктні пропозиції (кольорові) облаштування літнього майданчику для здійснення комерційної діяльності в складі закладів громадського харчування (схема благоустрою прилеглої території з нанесеними фігурними елементами мощення, озелененням території, контейнерами для сміття; план розміщення технологічного обладнання та візуалізація літнього майданчика з елементами декору огорожі, накриття та озеленення);
  • Право власності на приміщення закладу громадського харчування або договір оренди;
  • Договір про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів;
  • Довідка від Фастівського районного управління Держспоживслужби про державну реєстрацію потужності;
  • Наказ про прийняття на роботу та/або повідомлення про прийняття працівника на роботу до ДФС (копія).

__________________ 20 ____  р.        ______________           _________________________

(дата надходження заяви)                                      (підпис)                               (прізвище, ім’я, по батькові)

 

Додаток 2

До Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, затвердженого рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради №___ від ______

 

Міському голові  Михайлу НЕТЯЖУКУ

______________________________________

що проживає__ __________________________

тел._____________________________

 

ЗАЯВА

щодо розміщення об’єкта торгівлі за межами торгівельних приміщень

 

Суб’єкт підприємницької діяльності       _________________________________________

(повне найменування юридичної або фізичної особи)

Адреса суб’єкта підприємницької діяльності, телефон __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Прошу надати погодження на розміщення об’єкту торгівлі за межами торгівельних приміщень за адресою:

_____________________________________________________________________________                                                                         (адреса місця розташування відкритого літнього майданчика)

терміном на  __________________________________________________________________

 

 

До заяви додаються:

копія виписки/витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із зазначенням основних видів діяльності юридичної особи;

– витяг з реєстру платників податку;

– план – схему розміщення місця торгівлі із зазначенням метражу;

– асортиментний перелік товарів;

– лист-згоду від землекористувача (у разі, якщо земельна ділянка перебуває на праві постійного користування).

 

__________________ 20 ____  р.        ______________           _________________________

(дата надходження заяви)                                      (підпис)                               (прізвище, ім’я, по батькові)

 

 

 

ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЄКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ

 

Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 06.03.2023 року оприлюднюється проєкт регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проєкту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сезонних об’єктів сфери послуг, об’єктів відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади ».

Даний проєкт розроблений з метою забезпечення умов для задоволення підприємницької ініціативи у здійсненні виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, її впорядкування та визначення розмірів плати за користуванням місцем для здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг.

Проєкт регуляторного акта та відповідний АРВ оприлюднено на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів в розділі «ЕКОНОМІКА / Регуляторна політика / 7. Оприлюднення нових проєктів регуляторних актів для проведення обговорень за участю представників громадськості» (http://fastiv-rada.gov.ua/7-opryliudnennia-novykh-proektiv-rehuliatornykh-aktiv-dlia-provedennia-obhovoren-za-uchastiu-predstavnykiv-hromadskosti/).

Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому вигляді від фізичних та юридичних осіб їх об’єднань в місячний термін з дня опублікування проєкту регуляторного акту за адресою: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1 – тел. 04565 6-18-85 (відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів), каб.111 – 04565 6-02-14 (відділ звернення громадян), каб. 306 – 04565 6-13-95 (загальний відділ).

 

 

06.03.2023 року

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради

«Про затвердження Порядок погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади»

 

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Порядок погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади», підготовлений у відповідності до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».

 

  1. Визначення проблеми

 

Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Київської області» від 12.06.2020р. № 715-р, рішенням Фастівської міської ради від 24.11.2020 р. № 1-II-VIII «Про утворення старостинських округів Фастівської міської ради»» були внесені зміни до територіального устрою міста Фастова, що стало підставою для прийняття рішення «Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сезонних об’єктів сфери послуг, об’єктів відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади ».

Причинами виникнення проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання, можна вважати зміни, які сталися у чинному законодавстві, у зв’язку з чим рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 13.07.2017р. № 242 «Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сезонних об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг на території міста Фастів» не відповідає законодавчим нормам. На території старостинських округів це питання не врегульовано. Тому виникла необхідність прийняття даного документу.

Проблема проявляється переважно у теплу пору року, коли на території громади з’являються осередки сезонної торгівлі, сфери послуг і розваг. Торгівля поза межами торговельного приміщення (виїзна/виносна торгівля), а також надання послуг у сфері відпочинку та розваг набувають стихійного характеру та потребують впорядкування, ускладнюється контроль за дотриманням суб’єктами підприємницької діяльності законодавства щодо захисту прав споживачів, санітарних норм та вимог інших нормативно-правових актів. Часто в результаті розміщення об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг пошкоджуються об’єкти благоустрою громади. Це потребує виділення додаткових коштів міського бюджету на оновлення чи ремонт таких об’єктів.

До того ж, суб’єкти господарювання, що здійснюють торгівлю у стаціонарних приміщеннях, сплачують значні кошти за придбання, будівництво чи оренду торгівельних приміщень. Суб’єкти господарювання, що здійснюють виїзну (виносну) торгівлю нічого не сплачуються за розміщення об’єктів торгівлі, при цього встановлюють їх в найпривабливіших місцях. Тому, для створення більш рівних умов для суб’єктів господарювання, а також для акумулювання коштів місцевого бюджету з метою оновлення чи ремонту об’єктів благоустрою, необхідно здійснювати плату за розміщення об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.

Законодавство стосовно розміщення на території населених пунктів об’єктів виїзної (виносної) торгівлі не врегульоване, непрозоре та відображається в різних нормативно – правових актах неоднозначно. Повного переліку документів, які подаються до органу місцевого самоврядування для надання погодження на здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг, а також порядок розрахунку оплати за розташування об’єкту в окремому законодавчому акті не зазначено. Розміщення об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлового – комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» часто є неможливим, оскільки такі об’єкти часто не є тимчасовими спорудами. Тому виникла необхідність розробки та прийняття Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади з урахуванням інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.

Нормативно-правова основа даного рішення ґрунтується на законах України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про захист прав споживачів», «Про благоустрій населених пунктів», «Про регулювання містобудівної діяльності», постанові Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення», наказу Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 08.07.1996 р. № 369 «Про затвердження Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі», інших нормативно-правових актах.

 

Аналіз втрат місцевого бюджету у 2023 році

 

з/ п

Назва показника У разі прийняття рішення У разі не прийняття рішення Відхилення,

грн

  Очікуваний обсяг надходжень, грн   Очікуваний обсяг надходжень, грн
  Витрати пов’язані з виконанням Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сезонних об’єктів сфери послуг, об’єктів відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади та Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд в утриманні об’єктів благоустрою  громади Формула:

ПУрічна = Пз х Сбв х Кф, де

Розрахунково за рік: 10 м2 (усереднений показник загальної площі ТС) х 331,20 грн. (базова нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки Х коефіцієнт індексації) х 3,0 (розмір коефіцієнта функціонального використання) =        9 936,00 грн. /1 об’єкт

9 936,00/1 об’єкт

 

 

 

298 080,00/     30 об’єктів

0 9 936,00/1 об’єкт

 

 

 

298 080,00/     30 об’єктів

 

В разі прийняття рішення «Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади» очікується, що в бюджет Фастівської міської ради у 2023 році надійдуть кошти в сумі 298 080,00 грн. В наступні роки сума надходжень змінюватиметься залежно від кількості погоджених та встановлених об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади та кількості звернень суб’єктів господарювання, що виявлять бажання здійснювати виїзну (виносну) торгівлю та/або надання послуг.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни +
Держава +
Суб’єкти господарювання +
у тому числі суб’єкти малого підприємництва +

 

Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям даного рішення, полягає у проведенні заходів по впорядкуванню виїзної (виносної) торгівельної діяльності та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, створення належних умов для їх здійснення та обслуговування споживачів.

Прийняття даного нормативно-правового акта вирішить наступні питання:

  • сприяння розвитку підприємницької діяльності та інфраструктури у громаді;
  • належна організація благоустрою;
  • поповнення місцевого бюджету Фастівської міської територіальної громади;
  • створення рівних умов для суб’єктів господарювання, що здійснюють торгівлю в приміщеннях (власних чи орендованих) та виїзну (виносну) торгівлю.

 

  1. Цілі регулювання

 

Основною метою проекту регуляторного акта є забезпечення умов для задоволення підприємницької ініціативи у здійсненні виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, її впорядкування та визначення розмірів плати за користуванням місцем для здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг.

 

Основними цілями розробки проекту регуляторного акту є:

  • створення нормативно-правового акта, який відповідає вимогам чинного законодавства України;
  • забезпечення використання території громади з безумовним дотриманням правил благоустрою підприємцями при здійсненні виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг;
  • забезпечення єдиного підходу до усіх суб’єктів, задіяних у здійсненні виїзної (виносної) торгівлі на території громади, та прозорості щодо виконання встановлених вимог;
  • визначення механізму надання погодження суб’єктам підприємницької діяльності на здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади;
  • спрямування надходжень від плати за користування місцями розміщення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг до міського бюджету.
  • здійснення органами мiсцевого самоврядування функцій, закріплених статтею 30 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні».

В результаті прийняття даного рішення у 2023 році очікуються надходження до міського бюджету в розмірі близько 298 080,00 грн. В наступні роки сума надходжень змінюватиметься залежно від кількості погоджених та встановлених об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади та кількості звернень суб’єктів господарювання, що виявлять бажання здійснювати виїзну (виносну) торгівлю та/або надання послуг.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

  1. Визначення альтернативних способів:
Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1 Прийняття рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради

«Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади».

Обраний спосіб досягнення встановлених цілей є найраціональніший. У зв’язку з цим досягнення зазначених цілей можливе лише при прийнятті даного рішення.

Альтернатива 2 Не приймати рішення виконавчого комітету Фастівської  міської ради

«Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади»  та залишити ситуацію зі стихійним розміщенням виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території громади без змін.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 –   встановлення чіткої прозорої процедури прийняття рішень щодо розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг;

–   залучення додаткових коштів в місцевий бюджет;

–   покращення рівня благоустрою та естетичного вигляду населених пунктів громади.

– витрати часу спеціалістів на підготовку рішення та інших документів, що стосуються виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг.

 

Альтернатива 2 -відсутність можливості позитивного розгляду заяв суб’єктів підприємництва щодо розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері розваг;

–   безпідставні витрати коштів міського бюджету для обслуговування та ремонту елементів благоустрою;

–   втрата можливості наповнення місцевого бюджету.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 –   розширення можливостей громадян в отриманні послуг у сфері виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг;

–   забезпечення належного технічного стану елементів благоустрою загального

користування на території громади.

Альтернатива 2

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Під дію регулювання підпадають близько 30 суб’єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають

під дію регулювання, одиниць

30 30
Питома вага групи у загальній

кількості, відсотків

100 100

 

Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1 –   отримання можливості здійснювати виїзну (виносну) торгівлю та/або надання послуг у сфері відпочинку та розваг та отримувати дохід від здійснення такої діяльності;

–   отримання прозорих умов і правил на здійснення підприємницької діяльності із застосуванням об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг;

–   мінімізація виникнення ризиків щодо проявів корупційних діянь.

Витрати часу суб’єктами господарювання на отримання дозволу на розміщення об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг.

У разі отримання погодження: плата за розміщення об’єкту виїзної (виносної) торгівлі або надання послуг у сфері відпочинку та розваг (сплата пайової участі в утримання об’єктів благоустрою) в середньому на один об’єкт за рік –             9 936,00 грн.

Альтернатива 2 Відсутні Відсутні

 

Під час проведення оцінки впливу регуляторного акту на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва необхідно окремо обрахувати та кількісно визначити витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, додається).

 

Сумарні витрати за альтернативами* Сума витрат, грн.
Альтернатива 1 Сумарні витрати для суб’єктів

господарювання великого і середнього підприємництва

згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу

регуляторного акта

Альтернатива 2 Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативност і (за

чотирибальною системою

оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1 3 Цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повністю, так як суб’єкти господарювання будуть керуватися Порядком, в якому  прописана чітка процедура здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.

Це забезпечить можливість здійснювати виїзну (виносну) торгівлю та/або надання послуг у сфері відпочинку та розваг суб’єктами господарювання, отримувати дохід від здійснення такої діяльності, а також забезпечить додаткові надходження до місцевого бюджету.

Альтернатива 2 1 Проблема продовжує існувати. Відсутня впевненість

щодо вирішення проблем в майбутньому.

 

Рейтинг результативно сті Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця

альтернативи у рейтингу

Альтернатив а 1 – прийняття рішення про затвердження регуляторного акту Для громадян:

–   розширення можливостей в отриманні послуг у сфері виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг з організації відпочинку та розваг;

–   забезпечення належного технічного стану елементів благоустрою загального користування на території громади;

Для суб’єктів господарювання:

забезпечення можливості здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території громади;

–   забезпечення чітких та прозорих правил для здійснення діяльності у даній сфері.

Для місцевого самоврядування:

–   результативність даного рішення, підтримка суб’єктів господарювання, які бажають здійснювати виїзну (виносну) торгівлю та надавати послуги у сфері відпочинку та розваг;

–   ліквідація стихійної виїзної

(виносної) торгівлі;

–   залучення додаткових коштів в  місцевий бюджет;

–   покращення рівня благоустрою, естетичного вигляду та санітарного стану населених пунктів громади.

Для суб’єктів господарювання:

–   витрати часу на подання заяв про здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг та отримання погоджень.

–   сплата пайової участі в утримання об’єктів благоустрою в середньому на один об’єкт за рік –   9 936,00 грн.

Для органу місцевого самоврядування:

–   витрати часу

на обробку даних заяв, підготовки проектів рішень виконавчого комітету міської ради, надання відповідних консультацій з даного питання.

Прийняття відповідного рішення сприятиме вирішенню існуючих проблем щодо розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг.
Альтернатив а 2 – відсутність регулювання Для місцевого самоврядування – залишиться питання стихійного розміщення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території громади, відсутність надходжень до                     місцевого бюджету.

 

Для громадян – відсутність надходжень за користування місцями виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг, необґрунтовані витрати на виконання робіт, пов’язаних з відновленням та утриманням елементів благоустрою.

 

Для суб’єктів господарювання – додаткові витрати на оплату штрафних санкцій за порушення вимог законодавства в сфері благоустрою.

Для суб’єктів господарювання – ризик втрати можливості здійснення виїзної (виносної торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг через відсутність механізму розміщення. Альтернатива має низьку ефективність, цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнені і проблема продовжить існувати.

 

Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію

запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1 Розробка та прийняття регуляторного акта Перевага обраної альтернативи забезпечить досягнення передбачених цілей та задовольнить

усіх суб’єктів впливу

На дію регуляторного акта можуть вплинути зміни у діючому законодавстві

України.

Альтернатива 2

Відсутність регулювання

Питання, які виникли на сьогоднішній день щодо здійснення виїзної (виносної) торгівлі, надання послуг у сфері відпочинку та розваг

залишаться невирішеними.

Х

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

  1. Оприлюднення проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади» з метою громадського обговорення проекту регуляторного акта, надання зауважень та пропозицій від громадськості.
  2. Прийняття даного рішення надасть можливість суб’єктам господарювання, в рамках чинного законодавства, здійснювати виїзну (виносну) торгівлю та надавати послуги у сфері відпочинку та розваг на території громади та сплачувати пайову участь за розташування об’єктів торгівлі та/або надання послуг. В результаті встановлення запропонованих розмірів плати прогнозуються надходження до місцевого бюджету у 2023 році в розмірі близько 298 080,00 грн. В наступні роки сума надходжень змінюватиметься залежно від кількості погоджених та встановлених об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади та кількості звернень суб’єктів господарювання, що виявлять бажання здійснювати виїзну (виносну) торгівлю та/або надання послуг.

 

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Запропонований проект рішення не потребує додаткових фінансових витрат з місцевого бюджету.

Запровадження даного регулювання спростить умови ведення бізнесу при здійсненні виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади.

Найбільш значний вплив зовнішніх факторів на дію вищезазначеного акта можливий при виникненні змін у чинному законодавстві. В цьому випадку може мати місце невідповідність положень регуляторного акта нормам, що встановлюються нормативно- правовими актами вищої юридичної сили. Зазначена обставина негативно вплине на виконання вимог акта, проте може бути подолана шляхом внесення відповідних корегувань або змін до нього.

 

VІІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на необмежений термін з моменту затвердження даного рішення на засіданні виконавчого комітету Фастівської міської ради, оскільки відносини щодо здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг мають постійний характер.

У разі внесення змін до чинного законодавства України, до даного регуляторного акта також будуть вноситись відповідні зміни згідно з регуляторною процедурою. Також існує можливість його скасування.

 

VІІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

З метою відстеження результативності цього регуляторного акта визначено наступні показники результативності:

п/п

Показник 2023 р.

прогноз

1 Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од. 30
2 Кількість звернень суб’єктів підприємництва щодо здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг, од. 30
3 Кількість наданих погоджень на розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг, од. 30
4 Кількість скасованих погоджень на розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг через недотриманням умов даного регуляторного акта суб’єктами господарювання, од. 0
5 Розмір надходжень до місцевого бюджету від сплати  пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою, грн. 298 080,00
6 Розмір коштів і час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на одного суб’єкта господарювання), грн./год. 39,26/1
7 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % 100

 

 

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта

Строки відстеження результативності регуляторного акта:

  • базове відстеження проведене на стадії розробки проекту регуляторного акта;
  • повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом;
  • періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Вид даних при відстеженні результативності регуляторного акта: для визначення значень показників результативності та відстеження ефективності дії регуляторного акта будуть використовуватися дані відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів, фінансового управління Фастівської міської ради та управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися відділом сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів  виконавчого комітету Фастівської міської ради.

 

Міський голова                                                                                     Михайло НЕТЯЖУК

 

Начальник відділу сфери обслуговування населення,                  Лариса БРУЙ

розміщення реклами та захисту прав споживачів

 

Додаток 1

до аналізу регуляторного впливу

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

 

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 04.01.2023р. по 04.02.2023 р.

 

 

№ з/п

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців,

експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
1 Спілкування в телефонному режимі 7 Обговорено запропонований проект рішення. Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, а саме їх витрат (витрат часу та матеріальних) на запровадження регулювання

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі): кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання (30 одиниць), проблема справляє вплив на 100 % (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» аналізу впливу регуляторного акта) суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання.

 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання:
№ з/ п Найменування оцінки У перший рік

(стартовий рік провадженн я регулювання)

Періодичні (за наступний рік) Витрати за п’ять років
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв,

машин, механізмів)

0 0 0
2 Процедури повірки та/або постановки на

відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0 0 0
3 Процедури експлуатації обладнання

(експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

0 0 0
4 Процедури обслуговування обладнання

(технічне обслуговування)

0 0 0
5 Інші процедури

– Витрати пов’язані з виконанням Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади та Порядку визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд в утриманні об’єктів благоустрою  громади  (у разі розміщення стаціонарної палатки, площею 10 кв.м протягом 1 року: ПУрічна = Пз х Сбв х Кф, де

Розрахунково за рік: 10 м2 (усереднений показник загальної площі ТС) х 331,20 грн. (базова нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки Х коефіцієнт індексації) х 3,0 (розмір коефіцієнта функціонального використання) = 9 936,00 грн. /1 об’єкт

9 936,00 9 936,00 49 680,00
6 Разом, гривень Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

9 936,00 9 936,00 49 680,00
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 30
8 Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’ єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

298 080,00 298 080,00 1 490 400,00
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо

виконання регулювання та звітування

9 Процедури отримання первинної інформації про  вимоги регулювання

Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва

(заробітна плата) Х оціночна кількість форм

*(зп. 6 500,00  грн. на міс., сер. кільк. роб год. за місяць — 1987, вартість 1 год. = 39,26 грн.)

39,26 39,26 196,30
10 Процедури організації виконання вимог регулювання 0 0 0
11 Процедури офіційного звітування 0 0 0
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок 0 0 0
13 Інші процедури Х Х Х
14 Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9+10+11+12+13)

39,26 39,26 196,30
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що

повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

30
16 Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів

малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

1 177,80 1 177,80 5 889,00

 

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Норма робочого часу у 2022 році становила при 40-годинному робочому тижні – 1987 години (згідно листа Міністерства економіки України від 12.08.2021р. № 47-03/520 «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2022 рік»).

Використовується мінімальний розмір заробітної плати, що на 01.01.2022 року становить 6 500,00 та 39,26 грн. у погодинному розмірі (6500,00*12/1987 = 39,26 грн).

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

 

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання. Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Виконавчий комітет Фастівської міської ради

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва – за потреби окремо для

суб’єктів малого та мікро- підприємництва)

Планові витрати часу на

процедуру

Вартість часу співробітника органу

державної влади відповідної категорії

(заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що

припадают ь на одного

суб’єкта

Оцінка кількості

суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адмініструв ання регулюванн я (за рік), гривень
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання:

– надання консультаційних послуг суб’єкту,

3 години

 

 

 

30 хв.

 

66,43 грн/год (середня зарплата головного спеціаліста)

66,43х3=199,29 грн.

1 30 5 978,70
–   прийняття заяви від      суб’єкта;

–   підготовка проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради;

–   повідомлення суб’єкта про прийняте рішення.

30 хв.

 

1 година

 

 

1 година

  1

 

1

 

 

1

   
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

Камеральні

– відстеження стану надходжень коштів пайової участі від суб’єктів господарювання Виїзні (при необхідності)

1 година 66,43 грн/год 1 30 1 992,90
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог

регулювання

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог

регулювання

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами

господарювання

6. Підготовка звітності за результатами регулювання 8 годин 66,43 грн/год 1 531,44
7. Інші адміністративні

процедури (уточнити):

Разом за рік Х Х Х Х 8 503,04
Сумарно за п’ять років Х Х Х Х 42 515,20

 

Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер Показник Перший рік регулювання

(стартовий)

За п’ять років (орієнтовно)
1 Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання

регулювання

298 080,00 1 490 400,00
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання

регулювання та звітування

1 177,80 5 889,00
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого

регулювання

299 257,80 1 496 289,00
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого

підприємництва

8 503,04 42 515,20
5 Сумарні витрати на виконання

запланованого регулювання

307 760,84 1 538 804,20

 

  1. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

 

На основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (за перший рік регулювання та за п’ять років) впровадження компенсаторних заходів не потрібно.

З метою зменшення часу, необхідного для ознайомлення з актом, акт (після його затвердження) буде розміщено у вільному доступі на офіційному вебсайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів http://fastiv-rada.gov.ua/rehuliatorna-polityka/. Це дозволить скоротити час, необхідний для ознайомлення суб’єктів господарювання з актом орієнтовно на 10%, що в свою чергу скоротить витрати малого підприємництва.

 

 

 

 

Міський голова                                                                                     Михайло НЕТЯЖУК

 

 

 

Начальник відділу сфери обслуговування населення,                  Лариса БРУЙ

розміщення реклами та захисту прав споживачів

 

 

Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта

проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради

«Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади»»

 

Виконавець заходів з відстеження – Відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів.

 

Мета прийняття акта: даний проект рішення міської ради є нормативно-правовим документом, який спрямований на забезпечення умов для задоволення підприємницької ініціативи у здійсненні виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади, її впорядкування та визначення розмірів плати за користуванням місцем для здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг.

 

Строк виконання заходів з відстеження – 5 днів (06.02.2023 – 10.02.2023 рр.).

 

Тип відстеження – базове.

 

Метод одержання результатів відстеження результативностіаналіз статистичних даних.

 

Кількісні та якісні значення показників результативності:

Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:

п/п

Показник 2019 р. 2020 р. 2021 р. 2022 р.
1 Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од. 20 25 30 4
2 Кількість звернень суб’єктів підприємництва щодо здійснення виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг, од. 20 25 30 4
3 Кількість наданих погоджень на розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг, од. 20 25 30 4
4 Кількість скасованих погоджень на розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг через недотриманням умов даного регуляторного акта суб’єктами господарювання, од. 0 0
5 Розмір надходжень до міського бюджету від сплати  пайової участі (внеску) в утриманні об’єктів благоустрою, грн. 3 561,97 8 606,37 5 185,29 0
6 Розмір коштів і час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на одного суб’єкта господарювання), грн./год.
7 Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % 100 100 100 100

 

Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

 

Прийняття рішення виконавчого комітету Фастівською міською радою «Про затвердження Порядку погодження місця розміщення об’єктів торгівлі, сфери послуг, відпочинку та розваг на території Фастівської міської територіальної громади» сприятиме встановленню чіткої прозорої процедури прийняття рішень щодо розміщення на території громади об’єктів виїзної (виносної) торгівлі та надання послуг у сфері відпочинку та розваг, залученню додаткових коштів в місцевий бюджет та покращенню рівня благоустрою та естетичного вигляду населених пунктів громади.

Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

 

 

Міський голова                                                                                      Михайло НЕТЯЖУК

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ