Про затвердження Положення про відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Фастівської міської ради в новій редакції

  • 17.12.2021

                                                                                                                                    Проект

 

 

 

ФАСТІВСЬКА  МІСЬКА  РАДА 

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

Про затвердження Положення

про відділ державного архітектурно-будівельного контролю

виконавчого комітету Фастівської міської ради в новій редакції

Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», рішення Фастівської міської ради № 5-ІІ-VIII від 24.11.2020 року  «Про затвердження структури виконавчих органів ради, загальної чисельності  апарату ради та її виконавчих органів», враховуючи лист Державної інспекції архітектури та містобудування України від 25.11.2021 року № 936/03/12-21, керуючись ст. 25, ч. 4 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити Положення про відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Фастівської міської ради в новій редакції (додаток).
  2. Рішення Фастівської міської ради № 39-XXXІ-VII від 30.08.2017 року вважати таким, що втратило чинність.
  3. 2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету Фастівської міської ради.

 

 

 

Міський голова                                                                               М.В.Нетяжук

 

 

 

 

Додаток

до рішення міської ради

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Фастівської міської ради

І. Загальні положення

  1. Відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Фастівської міської ради Київської області є структурним підрозділом виконавчого комітету Фастівської міської ради Київській області (надалі – відділ держархбудконтролю).

Повне найменування: Відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Фастівської міської ради Київської області.

Скорочене найменування: Відділ ДАБК виконавчого комітету Фастівської міської ради.

У своїй діяльності відділ держархбудконтролю підзвітний та підконтрольний міській раді та міському голові. Відділ безпосередньо підпорядкований міському голові.

Відділ держархбудконтролю з питань здійснення повноважень, передбачених Законом України “Про регулювання містобудівної діяльності”, є підконтрольним центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (Державна інспекція архітектури та містобудування України, далі – ДІАМ).

Відділ держархбудконтролю у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінрегіону та ДІАМ, рішеннями міської ради, її виконавчого комітету та розпорядженнями міського голови.

ІІ. Основні завдання

  1. Основним завданням відділу держархбудконтролю є здійснення відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності.

2.1. Відділ держархбудконтролю відповідно до покладених на нього завдань:

1)  надає, отримує, реєструє, повертає документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, щодо об’єктів будівництва віднесених до незначного (СС1) класу наслідків (відповідальності), відмовляє у видачі таких документів, анулює їх, скасовує їх реєстрацію;

2) приймає в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти ( реєструє декларації про готовність об’єкта до експлуатації та повертає такі декларації на доопрацювання для усунення виявлених недоліків);

3) здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об’єктів містобудування, проектної документації щодо об’єктів, розташованих у межах відповідних населених пунктів;

4) здійснює контроль за виконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю;

5) розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю;

6) розглядає відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності із прийняттям відповідних рішень;

7) здійснює інші повноваження, визначені законом.

ІІІ. Права

  1. Посадові особи відділу держархбудконтролю для виконання покладених на них завдань під час перевірки мають право:

1) безперешкодного доступу до місця будівництва об’єкта та до прийнятих в експлуатацію об’єктів, що підлягають обов’язковому обстеженню;

2) складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, накладати штрафи відповідно до закону;

3) у разі виявлення порушеня вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видати обов’язкові для виконання приписи щодо:

усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних нори, стандартів і правил;

зупинення підготовчих та будівельних робіт;

4) проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у випадках, передбачених законодавством, паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації;

5) проводити згідно із законодавством перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об’єктів, вимогам стандартів, будівельних норм і правил;

6) залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій;

7) отримувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;

8) вимагати у випадках, передбачених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;

9) забороняти за вмотивованим письмовим рішенням начальника відділу держархбудконтролю експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, не прийнятих в експлуатацію;

10) здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо- та відеотехніки;

11) здійснювати контроль за дотриманням порядку обстеження та паспортизації об’єктів, а також за здійсненням заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації.

Начальник відділу держархбудконтролю призначається на посаду та звільняється з посади міським головою.

Виконавчий комітет Фастівської міської ради протягом трьох днів після призначення (зміни) начальника відділу держархбудконтролю інформує про це ДІАМ.

На посаду начальника відділу держархбудконтролю призначається особа з вищою освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за відповідним напрямом професійного спрямування (будівництво та архітектура або право), стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та/або державній службі на керівних посадах не менш як три роки або при необхідності (виходячи із виконання виконавчим органом основних завдань та функцій) стаж роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менш як п’ять років, вільно володіє комп’ютерною технікою та державною мовою в обсягах, достатніх для виконання службових обов’язків.

ІV. Керівництво

  1. Начальник відділу держархбудконтролю:

1) очолює відділ держархбудконтролю, здійснює керівництво його діяльністю, представляє його у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її межами, несе персональну відповідальність за виконання покладених законом на зазначений орган завдань;

2) організовує та контролює виконання у відділі держархбудконтролю Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінрегіону, ДІАМ, рішень міської ради, її виконавчого комітету та розпоряджень міського голови;

3)  здійснює інші повноваження, визначені законом.

4.1.  Відділ держархбудконтролю видає акти у передбаченій законом формі, організовує та контролює їх виконання.

4.2. Начальник відділу держархбудконтролю має в підпорядкуванні одного спеціаліста, який призначаються на посаду та звільняється з посади відповідно до закону.

4.3. Чисельність працівників, структура, кошторис та штатний розпис відділу держархбудконтролю затверджуються рішенням міської ради.

Під час визначення чисельності працівників враховується обсяг заходів державного архітектурно-будівельного контролю, дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності, які будуть здійснюватися відділом держархбудконтролю.

Відділ держархбудконтролю та його працівники забезпечуються засобами, необхідними для провадження своєї діяльності.

4.4. Відділ ДАБК не має статусу юридичної особи.

4.5. Відділ ДАБК має свої бланки, круглу печатку із своїм найменуванням, інші печатки, штампи.

  1. V. Взаємовідносини з іншими підрозділами
  1. Відділ держархбудконтролю під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, а також підприємствами, установами та організаціями.

 

 

Секретар міської ради                                                                  Л.І. Рудяк

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ