Про затвердження Положення про субланку Фастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області
- 13.07.2023
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
11.07.2023 м.Фастів №306
Про затвердження Положення про субланку Фастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області
З метою здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період у Фастівської міської територіальної громаді, враховуючи розпорядження голови облдержадміністрації від 25.12.2015 №494 «Про затвердження Положення про територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту Київської області», відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 №11, постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2015 №101 „Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту”, керуючись п.3 ч.1 ст.36, ст.40 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”:
1.Затвердити Положення про субланку Фастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області, що додається.
- Вважати таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради №20 від 21.01.2016 року «Про затвердження Положення про Фастівську міську ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту».
- Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.
Міський голова Михайло НЕТЯЖУК
Додаток
до рішення виконавчого
комітету від 11.07.2023 №306
ПОЛОЖЕННЯ
про субланку Фастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області
- Це Положення регулює питання здійснення заходів цивільного захисту, визначає склад органів управління та сил цивільного захисту, планування діяльності субланки Фастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області(далі – субланка), порядок виконання нею завдань та організації взаємодії.
- У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:
ланка територіальної підсистеми – складова частина територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється Фастівською районною державною адміністрацією і до якої входить субланка ланки територіальної підсистеми, органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;
субланка Фастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської області –складова частина Фастівської районної ланки територіальної підсистеми, яка утворюється виконавчим комітетом Фастівської міської ради і до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;
органи управління цивільного захисту субланки Фастівської МТГ – виконавчий комітет Фастівської міської ради, керівні органи підприємств, установ та організацій Фастівської МТГ, а також їх структурні підрозділи (посадові особи), призначені для безпосереднього керівництва діяльністю у сфері цивільного захисту відповідно до компетенції;
координаційні органи – міська територіальна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, комісія з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ та організацій Фастівської МТГ, міська та об’єктова спеціальна комісія з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, що утворюються для координації діяльності виконавчого комітету Фастівської міської ради, підприємств, установ та організацій Фастівської МТГ, пов’язаної з техногенно-екологічною безпекою, захистом населення і територій Фастівської МТГ, запобіганням і реагуванням на надзвичайні ситуації.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України, Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 11 (Офіційний вісник України, 2014 р., № 8, ст. 245).
- Основною метою створення і функціонуваннясубланкиФастівської міської територіальної громади Фастівської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Київської областіє здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період на території Фастівської МТГ.
- Завданнями субланкиФастівської МТГє:
1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;
3) планування заходів цивільного захисту;
4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Фастівської МТГ, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
11) здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період;
14) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
15) інші завдання, визначені законом.
- СубланкаФастівської МТГ утворюється виконавчим комітетом Фастівської міської ради.
Положення про субланкуФастівської МТГ затверджується виконавчим комітетом Фастівської міської ради.
- Безпосереднє керівництво субланкою Фастівської МТГздійснює міський голова міста Фастова.
- До складу субланки Фастівської МТГ входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.
- Для координації діяльності місцевих органів виконавчої влади, суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту функціонують:
на рівні Фастівської МТГ– міська територіальна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Фастівської міської ради;
на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.
Міська територіальна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання здійснюють свою діяльність відповідно до затверджених, в установленому порядку положень про них.
Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні у разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, діяльність яких провадиться відповідно до положень про такі комісії. Рішення про утворення такої комісії приймає керівник субланкиФастівської МТГ або суб’єкта господарювання, у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного рівня.
- Постійно діючими органами управління цивільного захисту субланкиФастівської МТГ, до повноважень яких належать питання організації та здійснення заходів цивільного захисту, є:
на рівні Фастівської МТГ – виконавчий комітет Фастівської міської ради, сектор з питань надзвичайних ситуацій, цивільного захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради, Фастівське РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
на об’єктовому рівні – керівник суб’єкта господарювання, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до законодавства.
- Для забезпечення цілодобового управління у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту субланки Фастівської МТГ, координації їх дій, забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в районах виникнення надзвичайних ситуацій функціонують:
1) на місцевому рівні:
– міський єдиний диспетчерський центр;
– оперативно-чергові служби Фастівського РУ ГУ ДСНС України у Київській області та Фастівського РУП ГУ НП України в Київській області;
2) на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (у разі їх утворення).
У разі виникнення надзвичайних ситуацій до організації заходів з ліквідації їх наслідків залучаються представники заінтересованих органів державної влади.
- Для забезпечення сталого управління заходами цивільного захисту та реалізації функцій, передбачених на особливий період, субланкою Фастівської МТГ використовується державна система пунктів управління.
Перелік та кількість засобів управління, якими обладнуються пункти управління, порядок їх використання визначаються виконавчим комітетом Фастівської міської ради, залежно від завдань, що вирішуються на такому пункті управління.
- До складу сил цивільного захисту субланкиФастівської МТГ належать:
1) підрозділи (частини) оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Фастівського РУ ГУ ДСНС України у Київській області;
2) служба медицини катастроф у складі центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф системи екстреної медичної допомоги;
3) комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби та аварійно-рятувальні служби громадських організацій;
4) об’єктові та територіальні формування цивільного захисту;
5) об’єктові та територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту;
6) добровільні формування цивільного захисту.
До складу субланки Фастівської МТГ входять територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту, що утворюються органами управління і суб’єктами господарювання відповідно до законодавства.
- Облік сил цивільного захисту субланки Фастівської МТГ ведеться Фастівським РУ ГУ ДСНС України у Київській області.
- Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються та забезпечуються органами управління цивільного захисту, що їх утворили, з урахуванням необхідності проведення робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або запобіганням її виникненню в автономному режимі протягом не менш як трьох діб.
- Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла в Фастівській МТГ, встановлюється один із таких режимів функціонування субланки Фастівської МТГ: повсякденного функціонування; підвищеної готовності; надзвичайної ситуації; надзвичайного стану.
Режими функціонування територіальної підсистеми встановлюються відповідно до статей 11-15 Кодексу цивільного захисту України, заходи з їх реалізації визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 р. № 11
Режим повсякденного функціонування субланки Фастівської МТГ встановлюється за умов нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій.
Режим підвищеної готовності тимчасово встановлюється у разі загрози виникнення надзвичайної ситуації за рішенням Кабінету Міністрів України, Київської обласної державної адміністрації у повному обсязі для обласної підсистеми або частково для окремих її ланок, територій, об’єктів, за рішенням Фастівської районної державної адміністрації ланки територіальної підсистеми в повному обсязі або частково для кількох окремих її субланок, а також рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Режим надзвичайного стану у повному обсязі або частково для окремих ланок, територій, об’єктів тимчасово встановлюється у межах території, на якій введено правовий режим надзвичайного стану відповідно доЗакону України „Про правовий режим надзвичайного стану”.
- З моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях субланка Фастівської МТГв повному обсязі переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду.
Переведення субланкиФастівської МТГ у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, плану цивільного захисту Київської області на особливий період, Плану цивільного захисту Фастівської МТГ на особливий період.
Підготовка субланкидо виконання завдань цивільного захисту в умовах особливого періоду здійснюється завчасно у мирний час.
В особливий період субланка функціонує відповідно до Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно з вимогами законів України „Про правовий режим воєнного стану”, „Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також інших нормативно-правових актів.
Виконання завдань цивільного захисту під час функціонування субланкив умовах особливого періоду здійснюється у взаємодії з відповідним військовим командуванням.
- Основними завданнями, що виконуються субланкою Фастівської МТГ відповідно до режимів, є:
1) у режимі повсякденного функціонування:
забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;
забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;
здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;
розроблення і виконання цільових програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;
підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
2) у режимі підвищеної готовності:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів;
3) у режимі надзвичайної ситуації:
здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
визначення зони надзвичайної ситуації;
здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються;
4) у режимі надзвичайного стану – виконання завдань відповідно до Закону України „Про правовий режим надзвичайного стану”.
- Планування діяльності субланки:
для організації діяльності субланки Фастівською міською радою та її виконавчим комітетом, суб’єктами господарювання розробляються та затверджуються:
1) план основних заходів цивільного захисту субланки на рік;
2) план цивільного захисту на особливий період (розробляється у масштабі МТГ, а також суб’єкта господарювання, який продовжує роботу у воєнний час та який віднесено до категорії цивільного захисту);
3) план реагування на надзвичайні ситуації (розробляється у МТГ, на суб’єкті господарювання), а суб’єктами господарювання з чисельністю працюючого персоналу 50 осіб і менше розробляється та затверджується інструкція щодо дій персоналу суб’єкта господарювання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій;
4) план локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки;
5) план проведення цільової мобілізації для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій державного рівня у мирний час або відповідні заходи в мобілізаційних планах щодо проведення такої цільової мобілізації (розробляється на всіх рівнях).
Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності субланки Фастівської МТГ та суб’єктів господарювання здійснюють: департамент цивільного захисту, оборони та взаємодії з правоохоронними органами Київської обласної державної адміністрації та Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області.
- З метою забезпечення здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на території Фастівської МТГ проводиться постійний моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій. Суб’єкти моніторингу, спостереження, лабораторного контролю та прогнозування надзвичайних ситуацій на місцевому та об’єктовому рівні визначаються Фастівською міською радою та її виконавчим комітетом, суб’єктами господарювання.
- Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до Порядку організації оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій та організації зв’язку у сфері цивільного захисту, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
Органи управління цивільного захисту надають населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.
- Для керівництва аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами під час виникнення будь-якої надзвичайної ситуації призначається керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
- Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:
1) виконавчим комітетом Фастівської міської ради у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – один із заступників міського голови;
2) керівником суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об’єктового рівня – керівник або один із керівників суб’єкта господарювання відповідно до затвердженого розподілу обов’язків.
- Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Рішення про утворення та ліквідацію штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
Керівництво роботою штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації здійснює його начальник, який призначається керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, відповідно до характеру надзвичайної ситуації.
Завдання, функції та порядок діяльності штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, види та зразки оперативно-технічної і звітної документації встановлюються у визначеному порядку.
- З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту функціональних підсистем і субланки, під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами та силами відпрацьовуються плани такої взаємодії.
Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується безпосередньо між органами управління та силами субланки і функціональних підсистем.
- Основну частину робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту субланки Фастівської МТГ а також відповідних підрозділів функціональних підсистем.
Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.
У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.
Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.
- Фінансування заходів у сфері цивільного захисту здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів суб’єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.
Фінансове забезпечення діяльності сил цивільного захисту здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів суб’єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.
- Матеріальні резерви для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій створюються з метою їх використання у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій:
субланкою Фастівської МТГ матеріальний резерв Фастівської МТГ;
суб’єктами господарювання – об’єктові матеріальні резерви.
- Для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету, формується резервний фонд відповідного бюджету.
Кошти резервного фонду відповідного бюджету можуть використовуватися, в тому числі, на:
здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру;
здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом’якшення її можливих наслідків;
капітальний ремонт або реконструкцію, пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру;
придбання житла у випадку відселення мешканців з аварійних будинків унаслідок надзвичайної ситуації.
Керуючий справами (секретар)
виконавчого комітету Леся ТХОРЖЕВСЬКА