Про затвердження Положення  про облікову політику КНП ФМР «Фастівський міський центр первинної медичної (медико-санітарної)допомоги»

  • 26.11.2021

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

Від  22.11.2021                                                                             №567

 

Про затвердження Положення  про облікову політику

КНП ФМР «Фастівський міський центр первинної

медичної (медико-санітарної)допомоги»

Відповідно до листа КНП ФМР «Фастівський міський ЦПМСД» від 30.08.2021р. №493 та з метою врегулювання порядку ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності, дотримання єдиної методики відображення в бухгалтерському обліку і звітності господарських операцій та порядку оцінки об’єктів обліку,  забезпечення своєчасного надання достовірної фінансової звітності, у відповідності до ч.5 ст.8  Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність у Україні» від 16.07.1999р. №996-ХІV, Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затверджених наказом Мінфіну України від 07.02.2013р. №73,   керуючись ст.26, 28, 32 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” , виконавчий комітет вирішив :

  1. Затвердити Положення про облікову політику комунального некомерційного підприємства Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» (додається).
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з питань медицини.

 

Міський голова                                                                М.В. Нетяжук

 

 

 

Додаток                                                                                                            до рішення                                                                                                           виконавчого комітету                                                                                                            від_22.11.2021 №__567_

ПОЛОЖЕННЯ

про облікову політику Комунального некомерційного підприємства

Фастівської міської ради

 «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги»

Назва підприємства   КНП ФМР «Фастівський міський Центр ПМСД»
Державна реєстрація   Свідоцтво про державну реєстрайцію від 03.01.2018р. №10333
Юридична адреса   Київська область,

м. Фастів, вул. Київська, 57

Код ЄДРПОУ   01107935
Код неприбутковості   0048
Дочірні підприємства, філії та представництва   Відсутні
Організаційно – правова форма   Комунальне підприємство

У відповідності до Закону України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р. №996-ХІV, Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативних актів, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання і подання фінансової звітності та з метою забезпечення своєчасного надання достовірної інформації користувачам фінансової звітності застосовуються наступні положення.

  1. Загальні положення.

 

1.1. Метою облікової політики є обрання в межах, передбачених стандартами та іншими нормативними документами, методів, методик, способів оцінки, форм організації обліку, які використовуються підприємством для ведення поточного обліку і складання фінансової звітності.

1.2. Положення про облікову політику розроблений відповідно до вимог Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та затверджується власником або уповноваженим органом.

1.3. Зміни до наказу про облікову політику вносяться у разі зміни вимог статуту підприємства; у разі, якщо зміни облікової політики забезпечать більш повне відображення господарських операцій в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності; у разі зміни вимог законодавства до ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.

Зміни до наказу про облікову політику підприємства вносяться шляхом внесення розпорядчим документом змін до чинного Положення про облікову політику КНП ФМР «ФМЦПМСД» після погодження з власником або уповноваженим органом.

1.4. Відповідальність за дотримання облікової політики покладається на керівника підприємства.

1.5. Положенням про облікову політику повинні керуватися всі особи, пов’язані у своїй діяльності з вирішенням питань, що визначаються обліковою політикою: директор підприємства, працівники бухгалтерії, яку очолює головний бухгалтер; працівники всіх підрозділів, що відповідають за складання, виконання та своєчасне подання первинних документів в бухгалтерію.

  1. Організація бухгалтерського обліку.

2.1. Ведення бухгалтерського обліку і контролю покладається на бухгалтерію підприємства, яку очолює головний бухгалтер. У своїй роботі головний бухгалтер та працівники бухгалтерії керуються Національним положенням (стандартів) бухгалтерського обліку та затвердженими посадовими інструкціями, які визначають обов’язки і міру персональної відповідальності кожного працівника.

2.2. Для ведення бухгалтерського обліку застосовувати журнально-ордерну систему обліку.

2.3. Первинна документація, яка підтверджує здійснення господарських операцій, роздруковується щомісячно, групується за певними ознаками та своєчасно відображається в регістрах бухгалтерського обліку.

2.4. Облікові регістри (журнали-ордери, оборотні відомості, та ін.) зберігаються в електронному вигляді, а при необхідності (на вимогу контролюючих, судових органів та своїх благодійників) роздруковуються на паперових носіях.

2.5. Підставою для відображення господарських операцій в бухгалтерському обліку є первинні документи. Первинні документи складають під час проведення операції, а якщо це неможливо, то безпосередньо після її закінчення. Відображення в обліку господарської операції відбувається в тому звітному періоді, у якому така господарська операція фактично відбулася

2.6. Первинні документи складають на паперових носіях або у вигляді електронних записів у формі, яка придатна до приймання їх змісту та виключає можливість, в подальшому, внесення неправдивих даних (ст.5 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг»).

2.7. Для ведення бухгалтерського обліку в організації застосовуються наступні форми первинної облікової документації:

№ з/п Код документа Назва первинного документа
  Облік особового складу

Відповідно до наказу Державного комітету статистики України №489 від 05.12.2008р. 

1. Форма П-1 Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу
2. Форма П-3 Наказ (розпорядження) про надання відпустки
3. Форма П-4 Наказ (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту)
4. Форма П-5 Табель обліку використання робочого часу
  Облік нарахування та виплати заробітної плати (наказ №489)
5. Форма П-6 Розрахунково-платіжна відомість працівника
6. Форма П-7 Розрахунково-платіжна відомість (зведена)
    Касові операції та їх інвентаризація

Відповідно до Положення від 29.12.2017р. №148

     
7. Форма КО-1 Прибутковий касовий ордер
 8. Форма КО-2 Видатковий касовий ордер
9. Форма КО-2 Журнал реєстрації прибуткових і видаткових касових документів
10. Форма КО-4 Касова книга
11. Додаток 7 Акт про результати інвентаризації наявних коштів
  Облік розрахунків з підзвітними особами

Відповідно до наказу Мінфіна від 28.09.2015р. №841

12.   Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт
  Безготівкові розрахунки

Відповідно до Постанови НБУ  від 21.01.2004  № 22

13. Додаток 3 Платіжне доручення
  Облік нематеріальних активів

Відповідно до наказу Мінфіна від 22.11.2004 №732

14. Форма НА-1 Акт введення в господарський оборот об’єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів
15. Форма НА-2 Інвентарна картка обліку об’єкта права інтелектуальної власності у складі НА
16. Форма НА-3 Акт вибуття (ліквідації) об’єкта права інтелектуальної власності у складі НА
17. Форма НА-4 Інвентаризаційний опис об’єктів права інтелектуальної власності у складі НА
  Облік запасів

Відповідно до наказу Мінстату від 21.06.1996р. №193, від 22.05.1996р. №145, від 21.06.1996 № 192

18. Довільної форми Накладна
19. Форма Н-11 Накладна – вимога на відпуск (внутрішнє переміщення матеріалів)
20. Довільної форми Акт приймання – передачі  (МШП, матеріалів, товарів, тощо)
21. Форма М-2 Довіреність
    Наказ Мінстату України від 29.12.1995 № 352
22. Форма 03-3 Акт на списання малоцінних та швидкозношуваних предметів
23.   Наказ Мінфіна України від 17.06.2015 № 572
24. Форма М-21 Інвентаризаційний опис
  Облік основних засобів

Відповідно до наказу Мінфіну 13.09.2016 № 818

25. Довільної форми Акт приймання – передачі основних засобів
26. Форма 03-1 Акт введення в експлуатацію основних засобів
27. Форма 03-2 Акт передачі на ремонт, реконструкцію та модернізацію основних засобів
28. Форма 03-3 Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів та кількісного обліку м-ів.
29. Дод.5 Картки обліку пробігу автомобільних шин
30. Форма 03-6 Відомість амортизації основних засобів (крім ІНМА)
31. Форма 03-7 Відомість амортизації інших необоротних матеріальних активів
32. Форма інв.1 Інвентаризаційний опис основних засобів
  Облік розрахунків з контрагентами
33. Довільної форми Договори, акти приймання – передачі виконаних робіт, рахунки – фактури
34. Акт звірки взаєморозрахунків
   
     
     
  Регістри бухгалтерського обліку
35. Форма 308 бюджет Головна книга
36. наказ Міністерства фінансів України
від 29 грудня 2000 р. N 356
Регістри бухгалтерського обліку

ГРОШОВІ КОШТИ -Журнал1 К-т рах.30 відомість 1.1;К-т рах.31 від.1.2;

РОЗРАХУНКИ -Журнал3 від.3.1 рах.36; від. 3.2 рах.37; від.3.3 рах.63; від.3.5 рах. 68; від.3.6 рах.64;

НЕОБОРОТНІ АКТИВИ і ФІНАНСОВІ ІНВЕСТИЦІЇ- журнал 4 від.4.1 рах.15;

Від.4.3 рах. 12

ВИТРАТИ – журнал 5а (обороти за рах.81,83,84,85,92,94)

ДОХОДИ – журнал6 (обороти за К-т рах.70,71,74,79)

КАПІТАЛ –журнал7 (обороти за К-т рах.40,41,42,44,48)

  Звітність організації
37. Форма 4Д  Звіту з ЄСВ
38. Форма 1ДФ Об’єднана звітність з нарахування ПДФО, ЄСВ, військового збору
39. Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, затверджена наказом МФУ від 17.06.2016р. №553 (у редакції наказу МФУ від 28.04.2017р. №469)
40.              – Фінансова звітність малого підприємства(річний) (ф.1 «Баланс», ф. «Звіт про фінансовий результат», ф.3 «Звіт про фінансові результати» );

Квартальний Держказначейству,- місячну,щоквартальну, річну (ф.2, ф.4-3,ф.7)

2.8. Відображення господарських операцій підприємства здійснюється відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку та Інструкції про його застосування, затвердженого наказом Мінфіну від 30.11.1999р. № 291, а також визначених субрахунків (додаток до Положення №1).

2.9. Для обліку витрат організація використовує 8-й та 9-й клас рахунків.

2.10. Перелік посад, які мають право на відображення фактів здійснення господарських операцій в первинних документах і підписання первинних документів та осіб, яким дозволено отримувати та видавати ТМЦ, затверджується наказом керівника  підприємства.

Перелік посад, які наділяються правом видачі дозволу на проведення господарських операцій та підписання первинних документів

№ з/п

Право підпису

Займана посада

1

2

3

1

Право першого підпису

Директор

2

Право другого підпису

Медичний директор

3

Право другого підпису

Інші за наказом власника, уповноваженого органу, директора

 

Право доводиться до відома працівників під особистий підпис.

Перелік посад, які наділяються правами отримувати та видавати товарно-матеріальні цінності та несуть всю повноту відповідальності за такі дії, згідно з посадовими інструкціями

№ з/п

Займана посада

1

2

1

Завідувач господарством

1.1

Водій (невідкладна допомога)

1.2

Водій (амбулаторія№1)

1.3

Водій (амбулаторія№2)

2

Завідувач складом

3

Головна медична сестра

4

Старша сестра медична

5

Сестра медична маніпуляційна

 

Перелік доводиться до відома працівників під особистий підпис.

 

2.11. Перелік первинних документів, які є підставою для відображення здійснених господарських операцій в бухгалтерському обліку благодійної організації:

№з/п Господарська операція Первинний документ
1. Придбання основних засобів Договір, рахунок-фактура (за умови підтвердження його оплати), акт приймання-передачі, накладна
2. Придбання запасів (МШП, матеріалів, товарів) Якщо запаси придбані у постачальника – рахунок-фактура (за умови підтвердження його оплати), видаткові накладні; якщо запаси надійшли як благодійна допомога – видаткові накладні, акти прийому-передачі
3. Оприбуткування нематеріальних активів Акт прийому НА, з зазначенням  дати надходження в організацію об’єкта НА, його первинна вартість, строк його корисного використання, знос, основні характеристики об’єкта НА; документи, що підтверджують права організації на об’єкт інтелектуальної власності.
4. Отримання або надання послуг, в тому числі безоплатних Договір, акт виконаних робіт, акт надання послуг,  рахунок (у разі платних послуг)
5. Отримання гранту, благодійної допомоги Грантова угода, або договір на надання благодійної допомоги. В договорі повинні бути прописані сума коштів, цілі використання, умови звітності за цільове використання коштів перед благодійником
6. Передача основних засобів Акт приймання – передачі
7. Передача запасів Накладна, акт приймання – передачі
8. Списання ОЗ та запасів Рішення власника, Акт списання

2.12. За своєчасне складання первинних документів і достовірність інформації, яка міститься в них, а також за їх передачу, в обумовлені терміни, за призначенням, несуть відповідальність особи, які склали та підписали ці документи.

2.13. Підприємство на початок звітного року складає кошторис доходів та витрат, фінансовий план, план використання  бюджетних коштів.

На кінець поточного року підприємство складає звіт виконання фінансового плану , фінансовий та бюджетний звіти.

2.14. До адміністративних витрат підприємства  відносяться наступні витрати:

  • загальні корпоративні витрати апарату управління підприємством (організаційні витрати, витрати на проведення річних зборів, представницькі витрати тощо);
  • витрати на службові відрядження і утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу;
  • витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона);
  • винагороди за професійні послуги апарату управління підприємством (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо);
  • витрати на зв’язок апарату управління підприємством (поштові, телеграфні, телефонні, телекс, факс тощо);
  • амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання;
  • витрати на врегулювання спорів у судових органах апарату управління підприємством;
  • податки, збори та інші передбачені законодавством обов’язкові платежі (крім податків, зборів та обов’язкових платежів, що включаються до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг);
  • плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов’язані з купівлею-продажем валюти; { Абзац десятий пункту 18 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів N 1591 від 09.12.2011 }
  • інші витрати загальногосподарського призначення апарату управління підприємством.

2.15. З метою розподілу витрат, використовуються рахунки класу 8: рахунок 80 – матеріальні витрати, рахунок 81 – витрати на оплату праці, рахунок 82- відрахування на соціальні заходи (єсв), рахунок 83- амортизація, рахунок 84-інші операційні витрати, рахунок 85 – інші витрати та рахунки класу 9 для розподілу витрат по виду діяльності.

2.16. Оплата праці працівникам підприємства здійснюється в межах затвердженого кошторису доходів та витрат на поточний рік, фінансового плану  від­повідно до штатного  розкладу та на підставі табелю об­ліку робочого часу.

2.17. Ведення касових операцій здійснювати відповідно до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, за­твердженого постановою НБУ від 29.12.2017р. № 148. Ліміт каси встановлюється наказом директора підприємства.

2.18. Облік витрат, пов’язаних з відрядженням, норми добових на службові відрядження, терміни подачі звіту про використання коштів та інші питання, пов’язані з обліком службових відряджень, визначаються діючим законодавством на момент проведення господарської операції.

2.19. Для приймання готівки від платних послуг  РРО не застосовується, надходження та видача готівки з каси оформлюється прибутковими та видатковими ордерами.

2.20. Грошові кошти і товарно-матеріальні цінності, використані на забезпечення статутної діяльності підприємства відображається за кредитом рахунків обліку грошових коштів і товарно-матеріальних цінностей у кореспонденції з рахунком 30 «Готівка» та 20 «Виробничі запаси»

2.21. Підприємство використовує доходи виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених Статутом.

2.22. При складанні фінансової звітності встановити межу суттєвості в розмірі 100 грн. Всі об’єкти обліку, які належать до активів, зобов’язань, власного капіталу, доходів та витрат підприємства відображаються окремо у фінансовій звітності, якщо їх величина перевищує 100 грн.

2.23. Відповідальність за подання фінансової, податкової, статистичної звітності та звітності з ЄСВ, у встановлені законодавством строки, несе головний бухгалтер підприємства.

  1. Основні засоби.

3.1. Основним засобом визнавати актив, якщо очікуваний термін його корисного використання (експлуатації) становить понад один рік і вартість якого  перевищує 6 000 грн.

3.2. Об’єктом основних засобів вважати закінчений пристрій з усіма пристосуваннями та приладдям до нього, що передбачено п.4 П(С)БО 7, який затверджено наказом Мінфіну від 27.04.2000 № 92

3.3. Термін корисного використання основних засобів встановлюється комісією, яка призначається наказом керівника підприємства. Термін корисного використання може бути переглянутий у разі зміни очікуваних економічних вигод від  використання об’єкту основних засобів внаслідок його поліпшення (дообладнання, реконструкція, модернізація, модифікація, добудова) та ремонту. 

3.4. Визначити ліквідаційну вартість основних засобів рівною нулю.

3.5. Оцінка первісної вартості:

 

 

 

 

Операції з основними засобами Оцінка первісної вартості
1. Придбання основних засобів за рахунок цільового та нецільового фінансування та за кошти від іншої діяльності Об’єкт ОЗ зараховується на баланс підприємства за первісною вартістю з урахуванням витрат, зазначених у п.8 П(С)БО 7. Амортизація нараховується протягом терміну корисного використання, установленого підприємством (але не меншого мінімально допустимого терміну), щомісячно починаючи з місяця, наступного за місяцем уведення об’єкта ОЗ в експлуатацію
4. Отримання ОЗ за договором дарування в якості благодійної допомоги для використання в статутних цілях або за договором пожертви Первісна вартість об’єкта ОЗ дорівнює їх справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7. Доходи, отримані від використання об’єкту основного засобу, повинні бути направлені на забезпечення статутної діяльності. Отримання ОЗ оформлюється актом приймання – передачі, на підставі якого основні засоби зараховуються на баланс.
5. Безоплатно отримані ОЗ Первісна вартість об’єкта основних засобів дорівнює їх справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7. Для обліку безоплатно отриманих основних засобів застосовувати субрахунок 424 «Безоплатно отримані необоротні активи». Справедлива вартість основних засобів визначається комісією, призначеною керівником, яка її встановлює шляхом вивчення ринкових цін на аналогічні об’єкти з тим самим рівнем зношеності або за сумою залишкової вартості (або здатності до експлуатації). Підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів. Дохід відображається за кредитом рахунку 745.
7. Створені підприємством основні засоби Первісна вартість об’єкта ОЗ, створеного власними силами, складається з витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7; створеного за допомогою сторонніх організацій складається з витрат на оплату вартості їх робіт та витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7
8. Ремонт основних засобів Витрати на ремонт не відносяться на збільшення первісної вартості ОЗ та списуються у витрати підприємства
9. Поліпшення основних засобів Поліпшення ОЗ (дообладнання, реконструкція, модернізація, модифікація, добудова) збільшують первісну вартість ОЗ на суму витрат, пов’язаних з їх поліпшенням
10. Об’єкти, переведені до основних засобів із оборотних активів  Первісна вартість об’єкта основних засобів дорівнює їх собівартості, яка визначається відповідно до П(С)БО 9

3.6. Відповідно до П(С)БО 7 «Основні засоби» обрано метод нарахування амортизації основних засобів та інших необоротних матеріальних активів – прямолінійний. Амортизація основних засобів проводиться до досягнення залишкової вартості об’єктом його ліквідаційної вартості.

3.7. Нарахування амортизації здійснювати з урахуванням мінімально допустимих строків корисного використання основних засобів, встановлених ст.138 ПКУ:

 

3.8. Можливе проведення переоцінки основних засобів, якщо залишкова вартість об’єкта суттєво відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу.

3.9. Межа суттєвості для проведення пере­оцінки основних засобів визначається у розмірі 10 % відхилення залишкової вартості таких об’єктів основних засобів від їх справедливої вартості.

3.10. Переоцінка основних засобів для цілей бухгалтерського обліку проводиться шляхом залучення суб’єкта оціночної діяльності відповідно до ст.7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від від 12.07.2001 № 2658-ІІІ.

3.11.  Для організації обліку та забезпечення контролю за збереженням необоротних активів кожному об’єкту призначається семизначний інвентарний номер ( перші три цифри- номер рахунку, четверта цифра – підрозділ, останні три,- порядковий номер).

3.12. Присвоєні об’єктам необоротних активів інвентарні номери зберігати за ними на весь період їх перебування в підприємстві. Номери об’єктів, що вибули або ліквідовані, не присвоювати іншим об’єктам, що надійшли,  протягом трьох років.

3.13. Орендовані об’єкти основних засобів залишати з інвентарним номером орендодавця.

3.14. Аналітичний облік основних засобів вести в інвентарних картках обліку основних засобів.

3.15. Витрачання коштів на утримання автомобілів і використання пального проводиться з безумовним дотриманням вимог Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43;

3.16. Вимоги щодо забезпечення контролю за дотриманням Норм експлуатаційного пробігу автомобільних шин та порядку їх коректування залежно від умов експлуатації, затверджених наказом Міністерства інфраструктури  «Про затвердження Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі» від 20.05.2006 № 488, та Картки обліку пробігу автомобільних шин;

Для контролю роботи транспортних засобів, роботи водіїв, використання палива використовують подорожні листи легкового автомобіля (за формою № 3) – затверджений наказом Держкомстата України № 74 вiд 17.02.98р. Згідно п. 1.3 Інструкція № 74  подорожній лист є підставою списання палива, а також використання  контролю службовогo легкового автомобіля під час виконання службових службових поїздок. Контроль за використанням пального та роботою автотранспорту покладено на посадових осіб згідно наказу директора підприємства.

  1. Малоцінні необоротні матеріальні активи (МНМА).

4.1. До малоцінних необоротних матеріальних активів відносити активи, відмінні від основних засобів (на підставі класифікації, поданої в п.5 П(С)БО 7 «Основні засоби»), термін використання яких більше ніж один рік, а вартісна оцінка яких дорівнює сумі, що не перевищує 6 000 грн.

4.2. Амортизація нараховується в першому місяці використання МНМА у розмірі 100% їх вартості.

4.3. Переоцінку МНМА не проводити.

  1. Нематеріальні активи (НМА).

5.1. Придбаний або отриманий нематеріальний актив відображається в балансі тільки в тому випадку, якщо існує ймовірність одержання майбутніх економічних вигод від його використання, пов’язаного з виконанням комплексу благодійних заходів, спрямованих на вирішення завдань, що відповідають статутним цілям підприємства,  та його вартість може бути достовірно визначена.

5.2. Первісна вартість нематеріального активу складається з ціни придбання та інших витрат, безпосередньо пов’язаних з придбанням активу та доведенням його до стану, в якому він придатний для використання за призначенням.

5.3. Первісна вартість створеного нематеріального активу власними силами складається зі всіх витрат на створення, виробництво і підготовку активу до використання.

5.4. Якщо програмне забезпечення для комп’ютера є невіддільною частиною, пов’язаного з ним програмного забезпечення, яке необхідне для його безперебійної роботи, то таке програмне забезпечення враховується у складі основного засобу.

5.5. Підприємство самостійно встановлює термін корисного використання нематеріальних активів за кожним об’єктом окремо при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс). Термін корисного використання нематеріальних активів встановлюється комісією, призначеною наказом керівника підприємства.

5.6. Термін корисного використання нематеріального активу переглядається наприкінці звітного періоду, якщо в наступному періоді очікуються зміни терміну корисного використання активу або зміни умов отримання майбутніх економічних вигод.

5.7. Нематеріальні активи амортизуються прямолінійним методом впродовж очікуваного терміну їх використання. Нарахування амортизації починається в місяці, наступному після введення нематеріального активу в експлуатацію.

5.8. Амортизація нематеріальних активів провадиться до досягнення залишкової вартості об’єктом його ліквідаційної вартості.

5.9. Межа суттєвості для проведення пере­оцінки нематеріальних активів визначається у розмірі 10 % відхилення залишкової вартості таких об’єктів нематеріальних активів від їх справедливої вартості.

5.10. Переоцінка за справедливою вартістю, на дату балансу, здійснюється тих нематеріальних активів, щодо яких існує активний ринок.

5.11. Переоцінку нематеріальних активів проводити шляхом залучення суб’єкта оціночної діяльності відповідно до ст.7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від від 12.07.2001 № 2658-ІІІ.

5.12. Результати переоцінки нематеріальних активів відображати в регістрах аналітичного обліку нематеріальних активів (інвентарних картках ф. № НА-2, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2004р. № 732).

5.13. Якщо витрати, пов’язані з удосконаленням нематеріальних активів, збільшенням можливостей і терміну їх використання, приведуть у майбутньому до збільшення економічних вигод, такі витрати збільшують первісну вартість нематеріального активу.

5.14. Витрати, які здійснюються для підтримання об’єкта в придатному для використання стані, списується як  складова витрат того періоду, в якому вони були понесені.

5.15. Ліквідаційна вартість нематеріальних активів прирівнюється до нуля.

5.16. Нематеріальні активи списуються з балансу в результаті неможливості отримання підприємством надалі економічних вигод від їх використання. Рішення про списання нематеріальних активів приймається  власником або органом управління.

  1. Запаси.

6.1. Підприємство визнає запаси активами, необхідними  для  виконання  мети та завдань, що відповідають статутним цілям підприємства.

6.2. Одиницею запасів визначено окреме найменування.

6.3. Отримані запаси зараховуються на баланс за первісною вартістю, яка складається із суми фактичних витрат на їх придбання, передбачених П(С)БО 9.

6.4. В зв’язку з тим, що запаси утримуються підприємством як для управлінських цілей так і для здійснення послуг, запаси (матеріали, товари, офісний та господарський інвентар), в підприємстві, обліковуються на рахунку 20 «Запаси», в т.ч.:

201-«Сировина та матеріали» – обліковується медикаменти та вироби медичного призначення;

202- «Брухт чорного та кольорових металів» – брухт, отриманий в результаті списання, або демонтажу при проведені капітального ремонту;

203 «Паливо» – бензин та скраплений газ;

205 «Будівельні матеріали» – матеріали господарчі, буд.матеріали;

207 «Запасні частини» – запасні частини, вузли, готові деталі, які використовуються для ремонту;

209 «Інші матеріали» – бланки суворої звітності, канц.товари

6.5. Аналітичний облік запасів відображається в кількісно – сумовому вигляді.

6.6. Під час віднесення транспортно-заготівельних витрат до вартості отриманих запасів використовувати прямий метод включення ТЗВ до первісної вартості запасів.

6.7. Для забезпечення обліку медикаментів на підприємстві наказом директора у відповідність до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 “Запаси”, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 року № 246, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02 листопада 1999 року за № 751/4044; Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 10 січня 2007 року № 2; Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 27 червня 2013 року № 635, призначені матеріально-відповідальні осіби для збереження медикаментів у структурних підрозділах КНП ФМР «ФМЦПМСД» з укладанням з ними письмових договорів про повну індивідуальну матеріальну відповідальність.

6.8. Предмети, термін використання яких менше року, обліковуються на рахунку 22 «Малоцінні й швидкозношувані предмети». В момент передачі МШП в експлуатацію відбувається їх списання з балансу (виключення їх вартості зі складу активів).

6.9. Для забезпечення збереження МШП в експлуатації здійснюється оперативний кількісний облік за місце експлуатації з визначенням відповідальних осіб.

6.10. Облік операцій централізованого отримання медикаментів (вакцини) ведеться на рах. 281.

  1. Дебіторська заборгованість.

7.1. Визнання, оцінка та облік дебіторської заборгованості здійснюється відповідно до П(С)БО 10 «Дебіторська заборгованість», який затверджений наказом Міністерством фінансів України від 08.10.1999р. №237 зі змінами та доповненнями.

7.2. Дебіторська заборгованість включається до балансу за чистою вартістю реалізації.

7.3. Поточна дебіторська заборгованість класифікується як сумнівна, якщо оплата від контрагента не надійшла протягом 30 днів з дати, установленої в договорі.

7.4. Критерії віднесення дебіторської заборгованості до безнадійної встановлюються відповідно до П(С)БО 10 та пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

7.5. Безнадійна заборгованість списується з балансу відповідно до наказу керівника підприємства на підставі проведеної інвентаризації та письмового обґрунтування доцільності списання. Списання безнадійної заборгованості з позабалансового рахунку здійснюється на підставі наказу директора та оформлюється бухгалтерською довідкою.

  1. Інші доходи.

8.1. Узагальнення інформації про інші доходи від операційної діяльності підприємства у звітному періоді ведеться на рахунку 71 “Інший операційний дохід”.

8.2. За кредитом рахунку 71 “Інший операційний дохід” відображається збільшення (одержання) доходу, за дебетом – списання в порядку закриття на рахунок 79 “Фінансові результати”.

8.3. Аналітичний облік ведеться за субрахунками:

703 – дохід від реалізації робіт і послуг (кошти від наданих медичних послуг-НСЗУ, платні         послуги);

713 – Дохід вiд операційної оренди активів;

718 – Дохід вiд безоплатно одержаних оборотних активів;

719 – Інші доходи від операційної діяльності відшкодування комунальних послуг орендарями).

  1. Визнання доходів та витрат.

9.1. Доходи від цільового фінансування на придбання оборотних активів, визнаються доходами протягом тих періодів, в яких зазнали витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування відповідно до п.17 П(С)БО 15.

9.2. Доходи від цільового фінансування на придбання основних засобів, нематеріальних активів визнаються протягом строку корисного використання придбаних об’єктів, пропорційно сумі нарахованої амортизації відповідно до п.18 П(С)БО 15.

9.3. Доходи від цільового фінансування, які підприємство отримує для компенсації попередньо здійснених витрат, визнаються доходом одночасно з визнанням дебіторської заборгованості відповідно до п.19 П(С)БО 15.

9.4. Оцінка ступеня завершеності операцій з надання послуг чи виконання робіт, здійснюється шляхом вивчення виконаної роботи. Дохід визнається відразу після завершення робіт, виконання яких підтверджується актом виконаних робіт відповідно до пп.10-14 П(С)БО 15.

9.5. Дохід від операційної оренди визнається щомісячно протягом року та відображається за кредитом субрахунку 713 «Дохід від операційної оренди активів». Дохід, отриманий від оренди використовується виключно на фінансування статутної діяльності неприбуткової організації.

9.6. Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов’язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення), відповідно до п.6 П(С)БО 16.

9.7. Адміністративні витрати, інші операційні витрати, інші витрати визнаються витратами у тому періоді, в якому вони здійснені відповідно до п.7 П(С)БО 16.

9.8. Платежі за договорами операційної оренди визнаються витратами рівномірно на всьому протязі терміну дії оренди.

9.10. Суми попередньої оплати і отримані аванси доходами не визнаються.

9.11. Отримана поворотна фінансова допомога в бухгалтерському обліку доходом не визнається, тому, що сума такої допомоги не збільшує активи та не зменшує зобов’язання; Безповоротна фінансова допомога визнається доходом.

9.10. Повернення сум поворотної фінансової допомоги не визнається витратами, тому, що в бухгалтерському обліку витрати відображаються одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов’язань.

9.11. Витрати, щодо яких на момент складання фінансової звітності не отримано первинних документів від контрагентів, визнаються в періоді отримання доходу, для отримання якого вони здійснені, або їх фактичного понесення, якщо витрати неможливо прямо пов’язати з доходом. Операція за не отриманими первинними документами відображається на підставі бухгалтерської довідки, складеної останнім числом грудня з зазначенням розрахункової суми витрат.

9.12. Якщо на підставі первинних документів, отриманих після складання та затвердження фінансової звітності, виявлено помилку або встановлено що різниця між сумою фактичних витрат та розрахунковою сумою витрат суттєво впливає на фінансову звітність попереднього періоду складається бухгалтерська довідка в місяці виявлення помилки. Виправляється фінансова звітність за попередній помилковий рік. Подається уточнюючий Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткового підприємства з виправленою фінансовою звітністю.

9.13. Доходи і витрати від діяльності включати до звіту про фінансові результати на підставі принципів нарахування і відповідності, відо­бражати в бухгалтерському обліку і фінансових звітах тих періодів, до яких во­ни відносяться.

  1. Фінансовий результат.

10.1. На субрахунку 791 “Результат операційної діяльності” визначається прибуток (збиток) від операційної діяльності підприємства. За кредитом субрахунку відображається в порядку закриття рахунків сума доходів від іншої операційної діяльності,-рахунок 71 та рахунок 70 ,- доходи від реалізації, за дебетом – сума в порядку закриття рахунків інших операційних  витрат (рахунок 94).

  1. Інвентаризація.

11.1. Для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку і фінансової звітності проводити інвентаризацію активів і зобов’язань.

11.2. Щорічну інвентаризацію проводити станом на 30 листопада поточного року.

11.3. Порядок проведення інвентаризації майна організації визначається Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань від 02.09.2014р. №879.

11.4. Інвентаризація активів та зобов’язань здійснюється на підставі Наказу керівника підприємства.

11.5. Перед початком інвентаризації керівником підприємства призначається інвентаризаційна комісія.

11.6. Результати інвентаризації відображаються в інвентаризаційних описах та актах інвентаризації, які складаються в 2-х примірниках.

11.7. По завершенню інвентаризації інвентаризаційні описи та акти інвентаризації підписуються всіма членами інвентаризаційної комісії та матеріально – відповідальними особами.

11.8. На майно, що належить іншим підприємствам (оренда, відповідальне зберігання), складається окрема звіряльна відомість, копія якої відправляється власнику майна.

11.9 Усі операції з готівкою проводити з дотриманням вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженою постановою Правління НБУ від 29.12.2017 №148.  Інвентаризацію каси проводити згідно наказу директора «Про організацію роботи каси»,- планово, раптово, перед складанням річної фінансової звітності та у разі зміни касира.

  1. Документообіг.

12.1. Документообіг на підприємстві регламентується додатком до Положення про облікову політику (додаток до Положення №2), який містить перелік і форми первинних облікових документів, строки їх складання, перелік посадових осіб, відповідальних за складання, виконання, перевірку, обробку та строки і порядок передачі в архів.

12.2. Після закінчення кожного звітного місяця первинні документи підшиваються (брошуруються) за тематичною ознакою разом з обліковими регістрами, на підставі яких вони складені. Підшивання (брошурування) здійснюється за облікові періоди, які встановлює підприємство, в залежності від обсягу документів на підприємстві. На обкладинці папки (справи) вказується: найменування підприємства, назва і порядковий номер папки (справи); період, за який підшито документи (рік, квартал, місяць, кілька місяців).

12.3. Не закінчені у діловодстві документи зберігаються у поточному робочому архіві підприємства, в визначеному для зберігання місці (шафи, полиці).

11.4. Строки зберігання типових документів на електронних носіях відповідають строкам зберігання аналогічних документів на паперових носіях.

12.5. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 1 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством.

12.6. Перелік типових документів, що створюються під час діяльності підприємства, є основою для складання Номенклатури справ.

 

 

Керуюча справами (секретар)

виконавчого комітету Фастівської міської ради                               Л. О. Тхоржевська

Директор КНП ФМР

«Фастівський міський ЦПМСД»                                                          В.В. Курліковський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до Положення  №1

 

План  рахунків

Синтетичні рахунки (рахунки першого порядку) Субрахунки (рахунки другого порядку)
Код Назва Код Назва
1 2 3 4
10 Основні засоби 101 Земельні ділянки
103 Будинки та споруди
104 Машини та обладнання
105 Транспортні засоби
108 Багаторічні насадження
109 Інші основні засоби
11 Інші необорт

ні матеріальні активи

111 Бібліотечні фонди
112 Малоцінні необоротні матеріальні активи
1121 Малоцінні необоротні матеріальні активи (груповий облік)
1122 Малоцінні необоротні матеріальні активи (по  кожному об»єкту)
117 Інші необоротні матеріальні активи
122 Права користування майном
127 Інші нематеріальні активи
13 Знос (амортизація) необоротних активів 131 Знос основних засобів
132 Знос інших необоротних матеріальних активів
1321 Знос інших необоротних матеріальних активів (по рахунку 10)
1322 Знос інших необоротних матеріальних активів (по рахунку 11)
15 Капітальні інвестиції 151 Капітальне будівництво
152 Придбання (виготовлення) основних засобів
1521 Придбання основних засобів
1522 Виготовлення та модернізація основних засобів
153 Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів
1531 Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів
1532 Виготовлення та модернізація  інших необоротних матеріальних активів
20 Виробничі запаси 201 Сировина й матеріали
202 Купівельні напівфабрикати та комплектуючі вироби
203 Паливо
205 Будівельні матеріали
207 Запасні частини
209 Інші матеріали
22 Малоцінні та швидкозношувані предмети   За видами предметів
28 Товари 281 Товари на складі
30 Каса 301 Каса в національній валюті
31 Рахунки в банках 311 Поточні рахунки в національній валюті
36  

Розрахунки з покупцями та замовниками

361  

Розрахунки з вітчизняними покупцями

 

37 Розрахунки з різними дебіторами 371 Розрахунки за виданими авансами
372 Розрахунки з підзвітними особами
373 Розрахунки за нарахованими доходами
377 Розрахунки з іншими дебіторами
378 Розрахунки з державними цільовими фондами.
38 Резерв сумнівних боргів   За дебіторами
39 Витрати майбутніх періодів   За видами витрат
40 Статутний капітал   За видами капіталу
41 Пайовий капітал   За видами капіталу
42 Додатковий капітал 423 Дооцінка активів
424 Безоплатно одержані необоротні активи
44 Нерозподілені прибутки (непокриті збитки) 441 Прибуток нерозподілений
442 Непокриті збитки
443 Прибуток, використаний у звітному періоді
48 Цільове фінансування і цільові надходження   За об’єктами фінансування (482;484)
61 Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями 611 Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями в національній валюті
63 Розрахунки з постачальниками та підрядниками 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками
633 Розрахунки з учасниками ПФГ (мед.)
64 Розрахункиза податками й платежами 641 Розрахунки за податками
642 Розрахунки за обов’язковими платежами
65 Розрахунки за

страхування

651 За пенсійним забезпеченням
652 За соціальним страхуванням
653 За страхуванням на випадок безробіття
655 За страхуванням майна
66 Розрахунки за виплатами працівникам 661 Розрахунки за заробітною платою
662 Розрахунки з депонентами
663 Розрахунки за іншими виплатами
68 Розрахунки за іншими операціями    
681 Розрахунки за авансами одержаними
685 Розрахунки з іншими кредиторами
6851 Розрахунки з іншими кредиторами (профвнески)
6853 Розрахунки з іншими кредиторами (за виконавчими документами)
69 Доходи майбутніх періодів   За видами доходів
70 Дохди від реалізації    
703 Дохід від реалізації робіт і послуг
71 Інший операційний дохід 710 Дохід від первісного визнання та від зміни вартості активів, які обліковуються за справедливою вартістю
711 Дохід від реалізації іноземної валюти
712 Дохід від реалізації інших оборотних активів
713 Дохід від операційної оренди активів
714 Дохід від операційної курсової різниці
715 Одержані штрафи, пені, неустойки
716 Відшкодування раніше списаних активів
717 Дохід від списання кредиторської заборгованості
718 Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів
719 Інші доходи від операційної діяльнос
79 Фінансові результати 791 Результат операційної діяльності
792 Результат фінансових операцій
793 Результат іншої звичайної діяльності
794 Результат надзвичайних подій
80 Матеріальні витрати 801 Витрати сировини й матеріалів
803 Витрати палива й енергії
805 Витрати будівельних матеріалів
806 Витрати запасних частин
809 Інші матеріальні витрати
81 Витрати на оплату праці 811 Виплати за окладами й тарифами
812 Премії та заохочення
813 Компенсаційні виплати
814 Оплата відпусток
815 Оплата іншого невідпрацьованого часу
816 Інші витрати на оплату праці
82 Відрахування на соціальні заходи 821 Відрахування на пенсійне забезпечення
822 Відрахування на соціальне страхування
823 Страхування на випадок безробіття
83 Амортизація 831 Амортизація основних засобів
832 Амортизація інших необоротних матеріальних активів
833 Амортизація нематеріальних активів
84 Інші операційні витрати   84 За видами витрат
9 Витрати діяльності 91 Загальновиробничі витрати
    92 Адміністративні витрати
    94 Інші витрати операційної діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до Положення  №2

 

Документообіг на підприємсті  КНП ФМР «Фастівський міський Центр ПМСД»

№ п/п Найменування форм звітності Відповідальний виконавець за складання та передачу  документу Відповідальний виконавець за прийняття та оброблення документів Термін передачі первинних документів до обробки Місце зберігання оброблених документів
1 2 3 4 5 6
1 Накладні  на отримані від постачальників товарно-матеріальні цінності МВО ,  що проводять  закупівлю ТМЦ Комірник Протягом 3-х робочих днів з дня отримання ТМЦ Бухгалтер
2 Реєстри та накладні на  отримання ТМЦ і видатки по підприємству Комірник Бухгалтер Щомісячно до 2 числа наступного місяця Бухгалтер
3 Акти та відомості на списання ТМЦ Матеріально-відповідальні особи Бухгалтер Щомісячно до 5 числа  наступного місяця Бухгалтер
4 Подорожні листи Бухгалтер

 

Водії Щоденно до 08.00 Бухгалтер
Водії,-

здача використаних та оформлених  подорожніх листків

Бухгалтер

 

Щоденно до 08-00

За попередній день

Бухгалтер
5 Подорожні листи Водії Бухгалтер Щомісячно до 30 числа звітного періоду Бухгалтер
6 Накази про надання відпусток Інспектор відділу кадрів  Бухгалтера по нарахуванню заробітної плати Згідно графіку або за14 днів до початку відпустки Бухгалтер
7 Табелі робочого часу Керівники структурних підрозділів , або особи що їх заміняють Бухгалтера по нарахуванню заробітної плати Щомісячно до 25 числа, а внесення виправлень до 1 числа наступного місяця Бухгалтерія
8 Листки непрацездатності Комісія соцстрах Бухгалтера по нарахуванню заробітної плати Двічі на місяць до 15 та 25 числа звітного періоду Бухгалтерія
9 Накази по підприємству Інспектор ВК Бухгалтера по нарахуванню заробітної плати Щоденно по мірі складання, але не пізніше 31 числа поточного місяця Бухгалтерія
10 Авансові звіти:

–          про відрядження

 

Особи, які були у відрядженні Бухгалтер Не пізніше 3 робочих днів з моменту події Бухгалтерія
11 Накладні на отримані основні засоби зі складу Матеріально-відповідальні особи Постійно діюча комісія по підприємству Протягом 1 робочого дня  з моменту події, але не пізніше 30 числа поточного місяця  
12 Акти введення в дію та вибуття основних засобів Комісія постійна Головний бухгалтер Протягом 2 робочих  днів з моменту події, але не пізніше 30 числа поточного місяця Бухгалтерія
13 Акти здачі-прийняття робіт, послуг Керівники структурних підрозділів , або особи що їх заміняють Головний бухгалтер Щомісячно до 1 числа після звітного періоду  
14 Акти здачі-прийняття робіт, послуг Постійна комісія Бухгалтер Щомісячно до 1 числа після звітного періоду  
15 Регістри бух.обліку згідно розподілу обовˊязків між бухгалтерами        
16 ГРОШОВІ КОШТИ -Журнал1 К-т рах.30 відомість 1.1;К-т рах.31 від.1.2; Бухгалтер Головний бухгалтер Щомісячно 01 числа наступного за  звітним Бухгалтерія
17 РОЗРАХУНКИ -Журнал3 від.3.1 рах.36; від. 3.2 рах.37; від.3.3 рах.63; від.3.5 рах. 68; від.3.6 рах.64;

 

Бухгалтер Головний бухгалтер Щомісячно 01 числа наступного за  звітним Бухгалтерія
18 Зведена відомість по заробітній платі Бухгалтер Головний бухгалтер Щомісячно 01 числа наступного за  звітним Бухгалтерія
Відомість залишків по МВО Бухгалтер МВО Щомісячно 01 числа наступного за  звітним Бухгалтерія
19 Вимоги та накладні на переміщення запасів Матеріально-відповідальні особи, створюють у момент події,

Постійно діюча комісія

Бухгалтер,

матеріально-відповідальні особи

Протягом доби, але не пізніше 30 числа поточного місяця  
20 Відомість  на переміщення 03 та актів виходу з ладу обладнання Постійна комісія Головний бухгалтер   Бухгалтерія
21 Прибуткові та видаткові касові ордери Бухгалтер Головний бухгалтер Щодня в момент прийняття та видачі готівки Бухгалтер
22 Звіт про надходження та використання  коштів на розрахункових рахунках Головний  бухгалтер   Щодня

до 09-00

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ