Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них.
- 31.01.2020
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
від 23.09.2019 № 494
м. Фастів
Про затвердження Переліку
платних послуг, які можуть надаватись
Комунальним некомерційним підприємством
Фастівської міської ради «Фастівський міський
Центр первинної медичної (медико-санітарної)
допомоги» та тарифів на них.
Розглянувши звернення директора КНПФМР «ФМЦПМСД», щодо затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них, відповідно до ст. 9,13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року № 1160 – IV, відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 р.№1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров’я та вищих медичних закладах освіти» (із змінами та доповненнями) та керуючись п.п. 2, п. «а», ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет вирішив :
- Затвердити перелік платних медичних послуг, які надаються Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них (додаток 1).
- Забезпечити надання платних послуг безоплатно пільговим категоріям громадян та громадянам, які користуються правом на оплату послуг у розмірі 50 % (згідно додатку 2).
- Перелік платних медичних послуг ввести в дію з 01 жовтня 2019 року.
- Директор КНПФМР «ФМЦПМСД»:
4.1. організацію надання платних послуг здійснювати відповідно до чинного законодавства.
4.2. довести перелік платних медичних послуг та перелік пільгових категорій населення по наданню платних послуг до відома населення міста Фастова в засобах масової інформації, на території закладу охорони здоров’я (приміщення амбулаторії ЗПСМ №1 вул. Київська,57, амбулаторії ЗПСМ №2 вул. І.Ступака,11 та ін.).
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови О.П.Давиденко.
Міський голова М.В. Нетяжук
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
№ ____________
«_______»_______________ 2019року
Перелік платних послуг, які можуть надаватись
Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них
Код послуги | Найменування послуги | Одиниця виміру | Вартість без ПДВ |
Функціональна діагностика | рент.0%, премія 0% | ||
001 | Довготривале ЕКГ-дослідження -Холтеровське моніторування (М-стрічка) обробка матеріалів за добу | дослідження | 230,00 |
002 | Реоенцефалографія з комп’ютерним аналізом у спокої | дослідження | 183,00 |
Ендоскопічні дослідження | |||
003 | Езофагогастродуоденоскопія діагностична для дорослих | дослідження | 297,00 |
Рентгенологічні дослідження | |||
004 | Рентгенографія периферійних відділів кістяка та хребта в одній проекції | дослідження | 82,00 |
005 | Рентгенографія периферійних відділів кістяка та хребта у двох проекціях | дослідження | 135,00 |
006 | Рентгенографія черепа у двох проекціях | дослідження | 109,00 |
007 | Рентгенографія колоносових пазух | дослідження | 68,00 |
008 | Рентгенографія скронево-щелепного суглоба | дослідження | 94,00 |
009 | Рентгенографія нижньої щелепи | дослідження | 94,00 |
010 | Рентгенографія кісток носа | дослідження | 64,00 |
011 | Рентгенографія зубів | дослідження | 61,00 |
012 | Рентгенографія скроневої кістки | дослідження | 94,00 |
013 | Рентгенографія ключиці у двох проекціях | дослідження | 106,00 |
014 | Рентгенографія ребер із аутокомпресією під час дихання | дослідження | 142,00 |
015 | Рентгенографія грудини з компресією під час дихання | дослідження | 232,00 |
016 | Рентгенографія грудного відділу хребта з компресійним поясом під час дихання | дослідження | 195,00 |
017 | Рентгенографія кісток таза | дослідження | 82,00 |
018 | Рентгенографія м’яких тканин | дослідження | 68,00 |
019 | Рентгенографія одного плечового, ліктьового, променезап’ясткового, колінного чи гомілковостопного суглоба | дослідження | 68,00 |
020 | Флюорографія органів грудної клітини в боковій або прямій передній проекції | дослідження | 67,00 |
021 | Мамографія обох молочних залоз в двох проекціях (з можливістю запису результатів на електронний носій пацієнта) | дослідження | 354,00 |
Ультразвукові дослідження | |||
Трансабдомінальні ультразвукові дослідження органів гепатобіліарної системи | |||
022 | Дослідження ультразвукове комплексне: печінка+жовчний міхур+жовчні протоки+підшлункова залоза+селезінка | дослідження | 158,00 |
023 | Дослідження ультразвукове: печінка + жовчний міхур+жовчні протоки | дослідження | 60,00 |
024 | Дослідження ультразвукове печінки | дослідження | 41,00 |
025 | Дослідження ультразвукове: жовчний міхур+жовчні протоки | дослідження | 41,00 |
026 | Дослідження ультразвукове підшлункової залози | дослідження | 60,00 |
027 | Дослідження ультразвукове: селезінка+судини портальної системи | дослідження | 60,00 |
Трансабдомінальні дослідження сечостатевої системи | |||
028 | Дослідження ультразвукове комплексне для чоловіків: нирки+надниркові залози+сечовий міхур з визначенням залишкової сечі+передміхурова залоза | дослідження | 158,00 |
029 | Дослідження ультразвукове: нирки+надниркові залози | дослідження | 60,00 |
030 | Дослідження ультразвукове сечового міхура з визначенням залишкової сечі | дослідження | 41,00 |
031 | Дослідження ультразвукове передміхурової залози | дослідження | 41,00 |
032 | Дослідження ультразвукове яєчків | дослідження | 41,00 |
033 | Дослідження ультразвукове комплексне для жінок: нирки+надниркові залози+сечовий міхур з визначенням залишкової сечі+матка+яєчники | дослідження | 177,00 |
034 | Дослідження ультразвукове комплексне: матка+яєчники | дослідження | 100,00 |
035 | Дослідження ультразвукове комплексне: матка при вагітності+перинатальне обстеження стану плода | дослідження | 177,00 |
Ультразвукові дослідження новонароджених | |||
036 | Ультразвукове дослідження головного мозку | дослідження | 119,00 |
037 | Ультразвукове дослідження внутрішніх органів | дослідження | 119,00 |
038 | Ультразвукове дослідження суглобів та кісток | дослідження | 119,00 |
Керуючий справами виконавчого комітету Л.О. Тхоржевська
Заступник директора з економічних питань А.В.Блейчик
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
№ ____________
«_______»_______________ 2019року
Перелік пільгових категорій громадян м.Фастова по наданню платних послуг у Комунальному некомерційному підприємстві Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги»
Медичні послуги надаються безоплатно наступним категоріям громадян:
- діти віком до трьох років;
- учасники бойових дій та інваліди війни відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
- особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до категорій 1 та 2 відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
- неповнолітні діти померлих громадян, віднесених до категорій 1 та 2, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
- інваліди та особи, які отримують державну соціальну допомогу, призначену замість пенсії, відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;
- діти-інваліди відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;
- Медичні працівники КНПФМР «ФМЦПМСД»
50% розмір оплати:
- діти віком від трьох до шести років;
- інваліди I і II груп відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;
- ветерани військової служби, ветерани органів внутрішніх справ, ветерани податкової міліції, ветерани державної пожежної охорони, ветерани Державної кримінально-виконавчої служби, ветерани служби цивільного захисту, ветерани Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації відповідно до Закону України “Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист”;
- почесні донори України відповідно до Закону України “Про донорство крові та її компонентів” і громадяни України, нагороджені нагрудним знаком “Почесний донор СРСР”, відповідно до постанови Верховної Ради України від 23 червня 1995 р. № 240/95-ВР “Про введення в дію Закону України “Про донорство крові та її компонентів”
- діти з багатодітних сімей відповідно до Закону України “Про охорону дитинства”;
- особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до категорії 3 відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
- учасники війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, а також особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;
- неповнолітні діти померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
Керуючий справами виконавчого комітету Л.О. Тхоржевська
Заступник директора з економічних питань А.В.Блейчик
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 22.08.2019 року в мережі інтернет на офіційному Веб-сайті Фастівської міської ради опублікується проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них».
Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування проекту даного рішення.
Поштова адреса: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.111,
тел. 6-02-14
22.08.2019 року
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них»
І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання.
Відповідно до п.п.2 п.а ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено право виконавчих органів міських рад встановлювати тарифи на платні послуги, що надають заклади охорони здоров’я комунальної форми власності.
В умовах дефіциту бюджетних коштів, необхідно враховувати, що важливим джерелом додаткових коштів для системи охорони здоров’я є платні послуги, які надаються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 №1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах».
Розпорядження КМУ від 30.11.2016 №1013-р схвалена концепція реформи фінансування системи охорони здоров’я України. Вона закріплює модель національного солідарного медичного страхування з 100% покриттям громадян. Регулюватиме стосунки між лікарем та пацієнтом створений єдиний національний замовник – Національна служба здоров’я України, який плануватиме та закуповуватиме медичні послуги для громадян, напряму контрактуватиме медичні заклади, оцінюватиме та контролюватиме якість послуг, підтримуватиме електронну систему збору та обміну медичною інформацією тощо. Держава впроваджує поняття гарантованого пакету медичної допомоги. Йдеться про чітко визначений набір медичних послуг та ліків, право на отримання якого матимуть всі без винятку громадяни України. Гарантований пакет медичної допомоги щороку переглядатиметься та публікуватиметься.
Протягом 2018 року такий механізм запроваджено на рівні первинної медико-санітарної допомоги. З липня 2018 року центр первинної медико-санітарної допомоги міста уклав з Національною службою здоров’я України договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій і змінив статус розпорядника бюджетних коштів на одержувача бюджетних коштів. Витрати постачальників медичної допомоги на надання медичних послуг та лікарських засобів, які не входять до державного гарантованого пакета медичної допомоги, відшкодовуватимуться пацієнтами в повному обсязі шляхом прямої оплати або через механізм добровільного медичного страхування.
Ціни на послуги, що виходять за межі державного гарантованого пакета медичної допомоги та не покриваються бюджетним фінансуванням, встановлюються постачальниками медичних послуг відповідно до положень Закону України «Про ціни та ціноутворення».
Враховуючи зазначене, у зв’язку із зверненням закладу охорони здоров’я міста Фастів, підготовлено проект рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них»», яким тарифи на платні послуги видаються у новій редакції.
Тарифи на платні послуги визначені на підставі поданих закладом охорони здоров’я міста розроблених ТОВ «Медицина ВМ» розрахункових матеріалів відповідно до нормативно-правових актів України з питань ціноутворення. Тарифи на платні медичні послуги формуються закладом охорони здоров’я із застосуванням нормативно-витратного методу на підставі державних і галузевих норм оплати праці, норм часу, норм використання матеріальних ресурсів, цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення та витрат, пов’язаних з управлінням і обслуговуванням закладу тощо. Ці тарифи встановлюються без прибутку. Порядок застосування тарифів на платні послуги з медичного обслуговування не є предметом регулювання цього проекту рішення.
Проблема – невідповідність тарифів на послуги, які можуть надавати заклади охорони здоров’я міста, економічно обґрунтованому рівню та неврегульованість платежів в закладах.
На даний час КНПФМР«ФМЦПМСД» надає медичні послуги за тарифами, розрахованими у 2014 році. Базою для визначення вартості медичних послуг були розрахунки фактичних витрат за 2013 рік та планові показники 2014 року. Чинні тарифи не враховують темпи підвищення заробітної плати працівників медичних установ, зростання цін на медикаменти, вироби медичного призначення, реактиви та інші предмети і матеріали, які входять до складу прямих витрат, зростання витрат на оплату комунальних послуг та інших накладних витрат, тощо.
Крім того, було придбане нове сучасне обладнання для закладів і його використання дозволяє розширити асортимент послуг; заходи з оптимізації видатків закладів охорони здоров’я, застосування сучасних технологій обслуговування і новітнього обладнання дозволило зменшити вартість окремих послуг.
Тарифи на платні медичні послуги економічно обґрунтовуються та встановлюються виходячи з фактичних витрат на кожну послугу окремо. Кошти, які будуть отримані від надання платних послуг, будуть використані на заходи, пов’язані з організацією надання послуг, а також для відновлення матеріально-технічної бази закладу.
Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту рішення:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | |
Держава | + | |
Суб’єкти господарювання, | + | |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва | + |
Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки не будуть використані повноваження виконавчого органу Фастівської міської ради щодо регулювання цін (тарифів).
Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки вартість платних медичних послуг на сьогодні не є економічно обґрунтованою та не відповідає економічній ситуації.
Для вирішення проблеми, пов’язаної із розширенням переліку послуги та сфери їх застосування, які планує надавати зазначений заклад охорони здоров’я, пропонується встановити тарифи на платні послуги цього закладу.
ІІ. Цілі регулювання.
Цілями прийняття зазначеного рішення є:
- надання якісних послуг за економічно обґрунтованими тарифами фізичним та юридичним особам, а також:
- реалізація владних повноважень, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» ;
- встановлення економічно обґрунтованих тарифів на платні послуги з медичного обслуговування, які надаються зазначеним вище лікувально-профілактичним комунальним закладом охорони здоров’я;
- отримання власних надходжень до спеціального фонду закладу охорони здоров’я. Так, статтею 18 Основ законодавства України про охорону здоров’я визначено, що фінансування охорони здоров’я здійснюється за рахунок державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування та будь-яких джерел, не заборонених законодавством. При цьому, заклад охорони здоров’я має право надавати платні послуги у сфері охорони здоров’я за визначеним переліком;
- забезпечення прозорості при розрахунках із страховими компаніями, суб’єктами господарювання за договорами, іноземними громадянами за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров’я та вищих медичних закладах освіти»;
- необхідність запровадження економічно обґрунтованих тарифів на медичні послуги, які слугуватимуть визначенню необхідних коштів для фінансування медичних закладів при розрахунках за медичну допомогу населенню, що оплачується державою.
Забезпечення надання якісних медичних послуг за зверненням громадян без направлення сімейних лікарів та по договору медичного страхування, розрахунки за яке проводяться на основі тарифів.
До то ж, для виживання на ринку послуг при конкуренції з недержавним сектором охорони здоров’я, державні і комунальні лікувально-профілактичні заклади повинні використовувати найновітніші світові досягнення медичної науки і практики для успішного вирішення проблем діагностики, профілактики та лікування виявлених захворювань. Це необхідно для своєчасного проведення підвищення кваліфікації персоналу, поліпшення необхідного рівня матеріально-технічного забезпечення та інших показників, які гарантують надання якісних послуг населенню. Виконання цих завдань можливе лише за умови наявності необхідних коштів, одним з джерел їх надходження є платні медичні послуги.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей.
- Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1 | Залишення тарифів на платні медичні послуги без змін |
Альтернатива 2 | Відміна державного регулювання тарифів на медичні послуги, тобто залишити формування тарифів у вільному режимі ціноутворення |
Альтернатива 3 | Прийняття даного регуляторного акта, що передбачає затвердження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надає КНПФМР «ФМЦПМСД» |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Залишення тарифів на платні медичні послуги без змін |
Відсутні | Не передбачено |
Альтернатива 2
Відміна державного регулювання тарифів на медичні послуги, тобто залишити формування тарифів у вільному режимі ціноутворення |
Відсутні | Зазначений нормативно-правовий акт не буде відповідати вимогам чинного законодавства, зокрема, постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 №1548 |
Альтернатива 3
Прийняття даного регуляторного акта, що передбачає затвердження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надає КНПФМР «ФМЦПМСД» |
Зміцнення довіри до влади за рахунок прозорих дій;
Реалізація державної політики у сфері ціноутворення та регулювання цін. |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Залишення тарифів на платні медичні послуги без змін |
Відсутні | Враховуючи, що тарифи не відповідатимуть економічно обґрунтованому рівню витрат, підприємство не зможе забезпечити кваліфікаційний рівень фахівців, поліпшувати необхідний рівень матеріально-технічного забезпечення, так як результат надавати громадянам якісні послуги з діагностики, профілактики та лікування виявлених захворювань. Виконання цих завдань можливе лише за умови наявності необхідних коштів, одним з джерел їх надходження є платні медичні послуги |
Альтернатива 2
Відміна державного регулювання тарифів на медичні послуги, тобто залишити формування тарифів у вільному режимі ціноутворення |
Не передбачено
|
Може привести до негативних соціальних наслідків, зокрема, надмірне зростання вартості цих послуг та недопустимість для більшості населення |
Альтернатива 3
Прийняття даного регуляторного акта, що передбачає затвердження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надає КНПФМР «ФМЦПМСД» |
Захист громадян від необґрунтованого зростання розміру плати за послуги, що надаються лікарнею;
Забезпечення громадяни якісними послугами за економічно обґрунтованими тарифами упорядковує інтереси та відносини медичного закладу, громадян та суб’єктів господарювання |
Не передбачено
|
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | об’єктивно визначити неможливо | об’єктивно визначити неможливо | об’єктивно визначити неможливо | об’єктивно визначити неможливо | Х |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | об’єктивно визначити неможливо | об’єктивно визначити неможливо | об’єктивно визначити неможливо | об’єктивно визначити неможливо | Х |
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Залишення тарифів на платні медичні послуги без змін |
Відсутні | Погіршення якості медичних послуг; збиткова діяльність закладу охорони здоров’я міста, як суб’єкту господарювання. |
Альтернатива 2
Відміна державного регулювання тарифів на медичні послуги, тобто залишити формування тарифів у вільному режимі ціноутворення |
Відсутні | Вказане може привести до необґрунтованого завищення розміру плати за послуги, що в свою чергу спричинить їх недоступність для більшості споживачів |
Альтернатива 3
Прийняття даного регуляторного акта, що передбачає затвердження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надає КНПФМР «ФМЦПМСД» |
Приведення вартості послуг до економічно обґрунтованого рівня; забезпечує досягнення цілей державного регулювання; повністю відповідає потребам у вирішенні проблем | Відсутність можливості швидко змінювати розмір плати за послуги, у разі зростання мінімальної заробітної плати, тарифів на комунальні послуги та інших витрат, які входять до собівартості послуг, що надає КНПФМР «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» |
Сумарні витрати за альтернативами | Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1 | – |
Альтернатива 2 | – |
Альтернатива 3 | – |
Вплив на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва об’єктивно визначити не можливо.
Враховуючи, що при встановленні запропонованих тарифів на послуги, КНПФМР «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» матиме змогу покривати всі витрати по їх наданню, покращувати кваліфікаційний рівень фахівців та забезпечувати необхідний рівень матеріально-технічного забезпечення, єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми є видання зазначеного регуляторного акту.
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні вищезазначеної проблеми та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей.
Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству та сприяє покращенню результатів фінансово-господарської діяльності підприємства.
- Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за 4-бальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1
Залишення тарифів на платні медичні послуги без змін |
1 | Не сприяє розв’язанню визначеної проблеми. |
Альтернатива 2
Відміна державного регулювання тарифів на медичні послуги, тобто залишити формування тарифів у вільному режимі ціноутворення |
1 | Не відповідність принципам регуляторної політики; не можливе введення без внесення відповідних змін до законодавчої бази.
Не сприяє розв’язанню визначеної проблеми. |
Альтернатива 3
Прийняття даного регуляторного акта, що передбачає затвердження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надає КНПФМР «ФМЦПМСД» |
3 | Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті майже повною мірою, разом з тим довготривала процедура затвердження тарифів та відсутність можливості швидко змінювати розмір тарифу, у разі зростання мінімальної заробітної плати, тарифів на комунальні послуги та інші витрати, впливатиме на своєчасне покриття витрат підприємства, які включаються до собівартості послуг. |
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Залишення тарифів на платні медичні послуги без змін | Відсутні | Збиткова діяльність суб’єкта господарювання | Цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті |
Відміна державного регулювання тарифів на медичні послуги, тобто залишити формування тарифів у вільному режимі ціноутворення | Відсутні | Необґрунтоване підвищення тарифів, як наслідок надмірна плата суб’єктів господарювання та населення за надані послуги | Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті; не відповідність вимогам чинного законодавства; надмірне зростання вартості послуг та недоступність для більшості населення. |
Прийняття даного регуляторного акта, що передбачає затвердження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надає КНПФМР «ФМЦПМСД» | Приведення вартості послуг до економічно обґрунтованого рівня; забезпечує досягнення цілей державного регулювання; повністю відповідає потребам у вирішенні проблем | Відсутні | Цілі регуляторного акта будуть досягнуті майже повною мірою |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Залишення тарифів на платні медичні послуги без змін | Не сприяє розв’язанню визначеної проблеми. | Х |
Відміна державного регулювання тарифів на медичні послуги, тобто залишити формування тарифів у вільному режимі ціноутворення | – не відповідність принципам регуляторної політики;
– не можливе без внесення відповідних змін до законодавчої бази |
Х |
Прийняття даного регуляторного акта, що передбачає затвердження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надає КНПФМР «ФМЦПМСД» | – надання якісних послуг за економічно обгрунтоваю вартістю;
– покращення результатів фінансово-господарської діяльності КНПФМР «ФМЦПМСД» |
У разі підвищення тарифів на комунальні послуги, розміру мінімальної заробітної плати тощо, граничний розмір плати за послуги КНПФМР «ФМЦПМСД» буде переглянутий |
Враховуючи, що при встановленні запропонованих тарифів на нові послуги підприємство матиме змогу покривати всі витрати по їх наданню, покращувати кваліфікаційний рівень фахівців та забезпечувати необхідний рівень матеріально-технічного забезпечення, єдиним способом розв’язання вищезазначеної проблеми є прийняття зазначеного регуляторного акту.
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та забезпечує поступове досягнення встановлених цілей.
Запропонований спосіб відповідає діючому законодавству, а також дозволить стабілізувати фінансовий стан підприємства, не допускаючи погіршення якості послуг або припинення їх надання. Видання цього регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, починаючи з дня набрання ним чинності.
Таким чином, єдиною дієвою альтернативою є прийняття рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради.
- V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Тарифи на медичні послуги, що пропонуються комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги», в умовах ринкової економіки визначаються рядом зовнішніх та внутрішніх факторів.
Одним із зовнішніх факторів є регулююча роль держави на ціни та ціноутворення.
Державне регулювання цін і тарифів здійснюється згідно із Законом України «Про ціни і ціноутворення».
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 місцеві органи виконавчої влади регулюють тарифи на платні послуги, що надають лікувально-профілактичні заклади охорони здоров’я.
Цінова політика медичного закладу в значній мірі залежить від виду ринку, кожний з яких ставить свої проблеми в галузі ціноутворення.
Державне регулювання тарифів стримує їх ріст на ринку медичних послуг.
Проектом рішення розширюється перелік платних медичних послуг, які надає Комунальне некомерційне підприємство Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги». Ці тарифи встановлюються на економічно обґрунтованому рівні без прибутку.
Базою для визначення тарифів на послуги є розрахунок витрат, пов’язаних з безпосереднім їх наданням.
Основними складовими собівартості медичних послуг, які надають заклади охорони здоров’я міста, є:
– заробітна плата основного медичного персоналу;
– нарахування на заробітну плату;
– прямі матеріальні витрати та інші прямі витрати (вартість лікарських засобів та виробів медичного призначення, витрати на деззасоби, малоцінний та швидкозношуваний медичний інвентар тощо);
– загальновиробничі витрати.
Забезпечення умов для покращення результатів фінансово-господарської діяльності медичних закладів в умовах недофінансування галузі, жорсткої конкуренції на ринку медичних послуг, потребує постійного підвищення якості медичних послуг, оновлення матеріальної бази, підвищення кваліфікації медичного персоналу, що можливо лише при наявності коштів на ці заходи. Здійснення усіх завдань може бути впроваджено тільки при достатній кількості коштів.
Відповідно до вимог регуляторної політики повідомлення про оприлюднення проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них»», та аналіз впливу регуляторного акта для обговорення та отримання зауважень, пропозицій від зацікавлених фізичних та юридичних осіб розміщені на офіційному порталі міської ради, http://www.fastiv-rada.gov.ua/ для отримання пропозицій та зауважень протягом одного місяця.
VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Платні послуги дають можливість забезпечити покриття першочергових потреб Комунального некомерційного підприємства Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та компенсувати витрати, пов’язані з їх наданням. Введення рішенням регульованих тарифів на послуги забезпечить можливість користуватись ними широким верствам населення і спрямовано на забезпечення соціальної захищеності місцевого населення та забезпечення належної якості послуг.
Враховуючи, що встановлення тарифів здійснюється шляхом публічного обговорення, то тарифи встановлюватимуться з урахуванням інтересів усіх зацікавлених сторін. На дію регуляторного акта можуть вплинути такі економічні зовнішні фактори як: підвищення тарифів на комунальні послуги, розміру мінімальної заробітної плати тощо, при яких розмір тарифів на платні медичні послуги може бути переглянутий.
Проект рішення не містить дискримінаційних або таких, що обмежують конкуренцію норм. У разі прийняття регуляторного акта виконавчим комітетом Фастівської міської ради будуть реалізовані повноваження, надані йому постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 №1548, а встановлені розміри тарифів забезпечать медичному закладу беззбиткову роботу та можливість залучити кошти на поліпшення її матеріально-технічної бази.
Виконання вимог даного рішення не потребує додаткових витрат виконавчого органу Фастівської міської ради.
Узагальнені результати оцінки очікуваних вигод та витрат, які понесуть зацікавлені сторони при виконанні вимог регуляторного акта, наведені в таблиці.
№ | Об’єкт впливу | Витрати | Вигоди |
1 | Держава;
виконавчий орган Фастівської міської ради |
Витрат не зазнає
|
Дотримання вимог діючого законодавства стосовно процедури прийняття регуляторного акта, виконання повноважень щодо державного регулювання цін/тарифів |
2 | Суб’єкт господарювання (КНПФМР «ФМЦПМСД») | Відсутність можливості швидко змінювати розмір тарифів за надані послуги у разі зміни економічних умов | Поповнення бюджетних призначень, фінансовий стан підприємства буде покращуватись, гарантовано покриття всіх витрат від надання послуг. Отримані доходи будуть спрямовані на удосконалення матеріально-технічної бази закладу, підвищення рівня заробітної плати працівників закладу охорони здоров’я згідно з урядовими рішеннями та відповідними наказами Міністерства охорони здоров’я України |
3 | Споживачі:
населення; суб’єкти господарювання |
Оплати за отримані послуги за економічно обґрунтованими тарифами | Прозорість, забезпечення стабільного економічно обґрунтованого рівня тарифів, участь у обговоренні проекту регуляторного акта, надання пропозицій та зауважень. |
В цілому, якщо залишити тарифи на зазначені послуги без змін, то підприємство не взмозі буде їх надавати, оскільки не зможе покривати видатки, пов’язані з наданням цих послуг. Отже, населення і суб’єкти господарювання змушені будуть шукати дані послуги в інших закладах охорони здоров’я за межами м.Фастів, що призведе до незручностей та додаткових витрат для отримання цих послуг.
Тест малого підприємництва не проводиться у зв’язку з тим, що об’єктивно визначити кількість суб’єктів господарювання неможливо.
VIІ.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії регуляторного акту не обмежено і залежить від економічної стабільності в країні.
Регуляторний акт діє до будь-яких змін на законодавчому рівні, розмірів витрат у складі собівартості послуги. Якщо такі зміни призведуть до підвищення собівартості, буде запроваджено процедуру внесення змін до регуляторного акта або підготовки та прийняття нового акта в установленому порядку.
VIIІ.Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Забезпечення населення медичними послугами високої якості та в достатньому обсязі залежить від адекватності матеріально-технічної бази, професіоналізму та кваліфікації лікарів, компетентності керівників, психологічної готовності населення піклуватися про стан свого здоров’я.
Основними показниками результативності дії регуляторного акту є стабільне функціонування закладу та його достатнє фінансування для забезпечення населення якісними медичними послугами за економічно обґрунтованими тарифами.
Показниками результативності запровадження цього регуляторного акта слід вважати:
Показники | 2018 рік | 01.01.2019 -01.07.2019рік |
Кількість суб’єктів господарювання, на які поширюється дія акта яким встановлюються тарифи на платні медичні послуги | – | – |
Кількість наданих платних послуг | 3197 | 729 |
Надходження до спецфонду від надання платних послуг, тис.грн. | 230409,37 | 52577,25 |
*Розмір коштів та час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта* | – | – |
**Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту | 100% | 100% |
*Розмір коштів та час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта.
Виконання вимог регуляторного акта не потребує від суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких він поширюється додаткових витрат не передбачених законодавством України.
**Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту.
Інформування зацікавлених суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб про рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради буде здійснено шляхом його оприлюднення на офіційному сайті Фастівської міської ради http://www.fastiv-rada.gov.ua/ у розділі «Регуляторна політика».
ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Основний метод відстеження результативності – здійснення порівняльного аналізу.
Джерелами отримання інформації для відстеження результативності є:
– звітність Комунального некомерційного підприємства Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» щодо надходження коштів за надання платних медичних послуг;
– використання існуючої законодавчої та правової бази у сфері надання платних послуг.
Базове відстеження результативності регуляторного акту проведено на етапі його підготовки.
Повторне відстеження здійснюватиметься через один рік після набуття чинності регуляторного акту, за результатами якого можливе здійснення порівняння базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін.
Періодичне відстеження планується здійснювати один раз в три роки з дня виконання заходів повторного відстеження та з метою подальшого удосконалення рішення виконкому Фастівської міської ради.
Директор КНПФМР «ФМЦПМСД» В.В.Курліковський
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них»»
Виконавець заходів відстеження – Комунальне некомерційне підприємство Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги».
Цілі прийняття акта – встановлення економічно обґрунтованих тарифів на платні послуги, що надаються КНПФМР «ФМЦПМСД», сприяння збільшенню надходжень до спеціального фонду та покращення результатів фінансово-господарської діяльності підприємства.
Строк виконання заходів з відстеження – 15 днів (15.07.19 –30.07.19рр.)
Тип відстеження заходів – базове.
Заходи які були виконані з відстеження результативності – вивчення чинного законодавства : ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.96 № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров’я та вищих медичних закладах освіти»
Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних та фінансових звітів.
Аналіз отримання значень показників результативності –
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися КНПФМР «ФМЦПМСД» шляхом аналізу кількості наданих платних послуг та розміру надходжень до спецфонду від надання платних послуг.
Кількісні значення показників результативності
Показники | 2018 рік | 01.01.2019-01.07.2019 |
Кількість суб’єктів господарювання, на які поширюється дія акта яким встановлюються тарифи на платні медичні послуги | – | – |
Кількість наданих платних послуг | 3197 | 729 |
Надходження до спецфонду від надання платних послуг, тис.грн. | 230409,37 | 52577,25 |
*Розмір коштів та час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта* | – | – |
**Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту | 100% | 100% |
Висновки та рекомендації
Прийняття рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради «Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватись Комунальним некомерційним підприємством Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» та тарифів на них»» надасть змогу вирішити питання стабільного функціонування закладу та його достатнє фінансування для забезпечення населення якісними медичними послугами за економічно обґрунтованими тарифами.
Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Директор КНПФМР «ФМЦПМСД» В.В.Курліковський