Про затвердження Антикорупційного кодексу Фастівської міської територіальної громади

  • 03.01.2025

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

Київської області

Р І Ш Е Н Н Я

 

__________________                        м. Фастів                     № _________________

 

Про затвердження Антикорупційного кодексу

Фастівської міської територіальної громади

З метою утвердження цінностей верховенства права та доброчесності, зміцнення авторитету служби в органах місцевого самоврядування, створення ефективної системи запобігання та протидії корупції у Фастівській міській раді, її виконавчих органах, юридичних особах публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, спрямованої на досягнення належного рівня виконання міською радою своїх функцій в інтересах громади, враховуючи демократичні принципи та право громадян на участь в управлінні місцевими справами, усвідомлюючи відповідальність перед територіальною громадою, для сприяння доброчесному управлінню, належному (доброму) врядуванню, посиленню довіри суспільства до інституту місцевого самоврядування, керуючись принципами нульової толерантності до корупції, законності, прозорості, доступності, неупередженості, політичної нейтральності, дотримання етичних норм поведінки, пріоритету інтересів громади, компетентності та ефективності, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції», ст. 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, керуючись ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити Антикорупційний кодекс Фастівської міської територіальної громади (додаток).
  2. Сектору з питань запобігання та виявлення корупції виконавчого комітету Фастівської міської ради розробити проєкти наступних актів:

2.1. Положення про доброчесне управління об’єктами права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади;

2.2. Методологія з оцінки доброчесності юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада;

2.3. Методологія антикорупційного аналізу потенційних та існуючих контрагентів при здійсненні публічних закупівель виконавчими органами Фастівської міської ради та юридичними особами публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада;

2.4. Порядок проведення громадської антикорупційної експертизи чинних актів нормативно-правового характеру Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, та їх проєктів;

2.5. Методологія проведення громадської антикорупційної експертизи чинних актів нормативно-правового характеру Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, та їх проєктів;

2.6. Положення про Робочу групу з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.

  1. Відділу з питань інформаційного забезпечення та по роботі зі ЗМІ виконавчого комітету Фастівської міської ради забезпечити функціонування на офіційному сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів розділу «Антикорупційна політика».
  2. Виконавчому комітету Фастівської міської ради:

4.1. утворити Робочу групу з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, затвердити положення про неї;

4.2. забезпечити функціонування телефонної «гарячої лінії» для повідомлень щодо можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.

  1. Робочій групі з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, після її утворення:

5.1. забезпечити розроблення проєкту Антикорупційної програми Фастівської міської ради;

5.2. провести оцінку корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету;

5.3. сформувати Реєстр корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.

  1. Керівникам юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада:

6.1. визначити посадових осіб (Уповноважених), відповідальних за реалізацію антикорупційних програм відповідних юридичних осіб;

6.2. затвердити Положення про посадову особу (Уповноваженого), відповідальну за реалізацію антикорупційної програми юридичної особи.

  1. Посадовим особам місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатам Фастівської міської ради, посадовим особам юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, забезпечити неухильне додержання положень Антикорупційного кодексу Фастівської міської територіальної громади.
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань регламенту, депутатської етики, забезпечення діяльності депутатів, законності і правопорядку, боротьби з корупцією, зв’язків із ЗМІ, громадськістю та політичними партіями.

 

 

 

Міський голова                                                                                           Михайло НЕТЯЖУК

 

 

 

 

 

Додаток

до рішення міської ради

 

 

АНТИКОРУПЦІЙНИЙ КОДЕКС

ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

 

Фастівська міська рада, як представницький орган місцевого самоврядування Фастівської міської територіальної громади та кожен депутат Фастівської міської ради, відчуваючи відповідальність перед територіальною громадою та своїми виборцями, усвідомлюючи відповідальність за утвердження цінностей верховенства права та доброчесності, прагнучи вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України, дбаючи про зміцнення авторитету служби в органах місцевого самоврядування, керуючись тим, що доброчесні і прозорі дії депутатів і посадових осіб місцевого самоврядування  значною  мірою сприяють доброчесному управлінню, належному (доброму) врядуванню, посиленню довіри суспільства до інституту місцевого самоврядування, керуючись принципами нульової толерантності до корупції у будь-яких її формах та проявах,  законності, прозорості, доступності, неупередженості, політичної нейтральності, дотримання етичних норм поведінки, пріоритету інтересів громади, компетентності та ефективності, доброчесності зобов’язуються дотримуватися положень, передбачених цим Кодексом.

 

I.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Стаття 1. Визначення термінів

У цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

Антикорупційний кодекс Фастівської міської територіальної громади – акт нормативного характеру органу місцевого самоврядування – Фастівської міської ради, дія якого поширюється на територію Фастівської міської територіальної громади, прийнятий у відповідності до Європейської хартії місцевого самоврядування, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про запобігання корупції», інших нормативно-правових актів;

антикорупційна політика – система заходів, принципів і правил, спрямованих на виявлення, запобігання та протидію корупційним проявам у діяльності посадових осіб місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, а також посадових осіб юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада;

антикорупційна експертиза – діяльність із виявлення в нормативно-правових актах, проектах нормативно-правових актів положень, які самостійно чи у поєднанні з іншими нормами можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією;

викривач – фізична особа, яка за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомила про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень цього Закону України «Про запобігання корупції», вчинених іншою особою, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходженням нею служби чи навчання або її участю у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання;

внутрішні канали повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» – способи захищеного (у тому числі анонімного) повідомлення інформації викривачем керівнику або уповноваженому підрозділу (особі) органу, юридичної особи, у яких викривач працює, проходить службу чи навчання або на замовлення яких виконує роботу, а так само до органу вищого рівня, уповноважена особа якого здійснює контроль за дотриманням антикорупційного законодавства на підвідомчих підприємствах, в установах та організаціях;

громадська антикорупційна експертиза – діяльність із виявлення в нормативно-правових актах, проектах нормативно-правових актів положень, які самостійно чи у поєднанні з іншими нормами можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, яка проводиться за ініціативою фізичних осіб, громадських об’єднань, юридичних осіб за рахунок коштів таких осіб, або з інших джерел, не заборонених законодавством;

доброчесність – необхідна морально-етична складова діяльності посадової особи місцевого самоврядування, депутата місцевої ради, посадової особи юридичної особи публічного права, яка визначає межу і спосіб її (його) поведінки, що базується на принципах доброго відношення до громадян та чесності у способі власного життя, виконанні своїх посадових обов’язків та розпорядженні об’єктами права комунальної власності територіальної громади;

зовнішні канали повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» – шляхи повідомлення інформації викривачем через фізичних чи юридичних осіб, у тому числі через медіа, журналістів, громадські об’єднання, професійні спілки тощо;

корупційне правопорушення – діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;

корупція – використання особою, зазначеною у частині першій статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей;

контрагент – фізична особа, фізична особа-підприємець чи юридична особа-резидент або нерезидент, з якою відповідний виконавчий орган Фастівської міської ради, юридична особа публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада має намір укласти договір про закупівлю товарів, робіт і послуг (потенційний контрагент) або вже уклав будь-який із зазначених договорів (наявний контрагент);

належне (добре) врядування – орієнтованість Фастівської міської ради, її виконавчого комітету на залученість та врахування інтересів громадськості, орієнтацію на консенсус у процесі прийняття рішень, підзвітність, відповідальність, прозорість діяльності, належне реагування на звернення, ефективність та результативність, відповідність принципу верховенства права;

оцінка доброчесності юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада – інструмент визначення, аналізу та безпосередньої оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, формування та реалізація заходів з мінімізації корупційних ризиків у їх діяльності;

посадова особа юридичної особи публічного права – голова та член наглядової ради, ради директорів, виконавчого органу, комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), ліквідатор, керівник, заступник керівника, головний бухгалтер, корпоративний секретар такої юридичної особи публічного права, а також особа, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу, та її заступники, голова та члени іншого органу управління юридичної особи (крім консультативного), якщо утворення такого органу передбачено законом або статутом юридичної особи публічного права;

потенційний конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

правопорушення, пов’язане з корупцією – діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність;

приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;

публічна закупівля – придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі»;

 «належна обачність» (Due Diligence) – процедура перевірки контрагентів, яка включає всебічний аналіз внутрішніх процесів контрагента щодо наявності антикорупційних політик та ефективності організації роботи з управління корупційними ризиками, заходів мінімізації корупційних ризиків, персональної доброчесності керівництва та працівників контрагента, історії виконання попередніх договорів;

реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

регулярні канали повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень – способи захищеного (у тому числі анонімного) повідомлення інформації викривачем органам прокуратури, Національній поліції, Національному антикорупційному бюро України, Державному бюро розслідувань, Національному агентству з питань запобігання корупції;

спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції – органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції;

система управління заходами боротьби з корупцією – замкнута система контролю, яка встановлює, впроваджує, підтримує, перевіряє та вдосконалює стратегії та цілі управління, які стосуються спеціальних вимог міжнародного стандарту ISO 37001:2016 «Система управління заходами боротьби з корупцією»;

уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції – сектор (відділ, управління) з питань запобігання та виявлення корупції, утворений у структурі Фастівської міської ради, її виконавчого комітету;

Уповноважений юридичної особи публічного права – посадова особа юридичної особи, відповідальна за реалізацію антикорупційної програми відповідної юридичної особи публічного права.

 

Стаття 2. Суб’єкти, на яких поширюються положення Антикорупційного кодексу Фастівської міської територіальної громади

Положення Антикорупційного кодексу Фастівської міської територіальної громади поширюються на посадових осіб місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатів Фастівської міської ради, посадових осіб юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.

 

     Стаття 3. Принципи антикорупційної політики

Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, зобов’язуються дотримуватись наступних принципів антикорупційної політики:

Додержання вимог закону та етичних норм поведінки. Під час виконання своїх службових повноважень посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, зобов’язані неухильно додержуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими у стосунках з громадянами, керівниками, колегами і підлеглими.

Пріоритету інтересів громади. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, представляючи територіальну громаду, діють виключно в її інтересах.

Політичної нейтральності. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, зобов’язані при виконанні своїх службових повноважень дотримуватися політичної нейтральності, уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків.

Неупередженості. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.

Нульової толерантності до корупції. Поведінка посадових осіб місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатів Фастівської міської ради, а також посадових осіб юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада спрямована на негативне ставлення до корупції в суспільстві, громаді, державі в цілому.

Доступності. Гарантія вільного доступу громадян, юридичних осіб до інформації про діяльність Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, постійних комісій Фастівської міської ради, юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.

Відкритості та прозорості. Забезпечення відкритості інформації про діяльність Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатів Фастівської міської ради, постійних комісій Фастівської міської ради, юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, у відповідності до вимог національного законодавства та міжнародних вимог і стандартів (Європейської хартії місцевого самоврядування, Конвенції ООН проти корупції (UNCAC), Декларації ООН про право на розвиток, принципів відкритого урядування (Open Government Partnership, OGP).

Компетентності і ефективності. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, сумлінно, компетентно, вчасно, результативно і відповідально виконують свої повноваження та професійні обов’язки, їх дії та рішення не повинні допускати зловживань та неефективного використання об’єктів права комунальної власності територіальної громади.

Нерозголошення інформації. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, а також посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом.

Утримання від виконання незаконних рішень чи доручень. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, незважаючи на приватні інтереси, утримуються від виконання рішень чи доручень керівництва, якщо вони суперечать закону.

Доброчесності. Антикорупційна політика Фастівської міської ради, направлена на формування та реалізацію необхідної морально-етичної складової діяльності посадової особи місцевого самоврядування, депутата місцевої ради, посадової особи юридичної особи публічного права, яка визначає межу і спосіб її (його) поведінки, що базується на принципах доброго відношення до громадян та чесності у способі власного життя, виконанні своїх посадових обов’язків та розпорядженні об’єктами права комунальної власності територіальної громади.

 

Стаття 4. Пріоритетність заходів щодо запобігання, виявлення, усунення та мінімізації корупційних ризиків

Заходи щодо запобігання, виявлення, усунення та мінімізації корупційних ризиків визначаються як пріоритетні у діяльності Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатів Фастівської міської ради, а також юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.

 

  1. II. АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

Стаття 5. Антикорупційна програма Фастівської міської ради

  1. Антикорупційною програмою Фастівської міської ради є комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.
  2. Антикорупційна програма Фастівської міської ради затверджується рішенням Фастівської міської ради строком на три роки.
  3. У разі неефективності заходів усунення/мінімізації корупційних ризиків за результатами періодичного моніторингу та оцінювання стану виконання Антикорупційної програми Фастівської міської ради упродовж двох років поспіль, вона може переглядатися раніше.
  4. Антикорупційна програма Фастівської міської ради є обов’язковою щодо дотримання/виконання її посадовими особами Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатами Фастівської міської ради, посадовими особами юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.
  5. Звіт та періодичні звіти про результати виконання Антикорупційної програми Фастівської міської ради розміщуються на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради у розділі «Антикорупційна політика».

 

Стаття 6. Обговорення проєкту Антикорупційної програми Фастівської міської ради з громадськістю

  1. Проєкт Антикорупційної програми Фастівської міської ради підлягає обов’язковому обговоренню протягом місяця з громадськістю шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради, з метою отримання пропозицій та/або зауважень до нього.
  2. Після обговорення з громадськістю проєкт Антикорупційної програми Фастівської міської ради подається на затвердження Фастівській міській раді.

 

Стаття 7. Вимоги до Антикорупційної програми Фастівської міської ради

Антикорупційна програма Фастівської міської ради повинна передбачати:

1) визначення засад загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у відповідній сфері, заходи з їх реалізації, а також з виконання антикорупційної стратегії та державної антикорупційної програми;

2) оцінку корупційних ризиків у діяльності органу, установи, організації, причини, що їх породжують та умови, що їм сприяють;

3) заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків, осіб, відповідальних за їх виконання, строки та необхідні ресурси;

4) навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування;

5) процедури щодо моніторингу, оцінки виконання та періодичного перегляду програм;

6) інші спрямовані на запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням заходи.

 

Стаття 8. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету

  1. Фастівською міською радою під час підготовки проекту Антикорупційної програми проводиться оцінка корупційних ризиків у її діяльності та діяльності її виконавчого комітету.
  2. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету проводиться Робочою групою з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету (далі – Робоча група), яка утворюється виконавчим комітетом Фастівської міської ради.

Персональний склад Робочої групи затверджується розпорядженням міського голови.

До персонального складу Робочої групи залучаються представники громадськості за квотою, не менш як 30 відсотків від її загального складу.

За необхідності до персонального складу Робочої групи можуть також залучатись експерти.

  1. Положення про Робочу групу з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету розробляється Уповноваженим виконавчим органом Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції та затверджується рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
  2. Основними завданнями Робочої групи є:

1) ідентифікація потенційних корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради, її виконавчого комітету;

2) аналіз та оцінка існуючих процедур та механізмів запобігання корупції;

3) розробка рекомендацій щодо удосконалення антикорупційних заходів та політик;

4) підготовка звіту з результатами оцінювання та пропозиціями щодо подальших кроків;

5) підготовка проекту Антикорупційної програми Фастівської міської ради.

  1. Робоча група діє на принципах відкритості та прозорості.
  2. Виконавчий комітет Фастівської міської ради забезпечує необхідну підтримку та ресурси для роботи Робочої групи.
  3. Термін проведення оцінювання корупційних ризиків визначається розпорядженням міського голови, з урахуванням конкретних обставин та потреб Фастівської міської територіальної громади.
  4. За результатами проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, Робочою групою складається звіт, який подається на затвердження виконавчому комітету Фастівської міської ради.

 

Стаття 9. Реєстр корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету

  1. Після затвердження звіту за результатами проведення оцінки корупційних ризиків, Робочою групою з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету формується Реєстр корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.
  2. Відповідальною особою за формування Реєстру корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету є голова Робочої групи з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету.
  3. Реєстр корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету є невід’ємною частиною Антикорупційної програми Фастівської міської ради.

 

III. АНТИКОРУПЦІЙНІ ПРОГРАМИ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ПУБЛІЧНОГО ПРАВА, ЗАСНОВНИКОМ ЯКИХ Є ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

 

Стаття 10. Антикорупційна програма юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада

  1. Антикорупційною програмою юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада є комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи.
  2. Антикорупційна програма юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, в обов’язковому порядку затверджується керівником відповідної юридичної особи строком на три роки.
  3. У разі неефективності заходів усунення/мінімізації корупційних ризиків за результатами періодичного моніторингу та оцінювання стану виконання антикорупційної програми юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, вона може переглядатися раніше.
  4. Антикорупційна програма юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, затверджується після її обговорення протягом місяця з працівниками відповідної юридичної особи. Текст антикорупційної програми повинен перебувати у постійному відкритому доступі для працівників юридичної особи.
  5. Положення щодо обов’язковості дотримання антикорупційної програми юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, включаються до трудових договорів, правил внутрішнього розпорядку юридичної особи, а також можуть включатися до договорів, які укладаються юридичною особою.
  6. Для реалізації антикорупційної програми юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, керівником юридичної особи призначається особа, відповідальна за реалізацію антикорупційної програми (далі – Уповноважений), правовий статус якої визначається внутрішнім положенням (посадовою інструкцією), цим Кодексом.
  7. Звіт про результати виконання антикорупційної програми юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, розміщується на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради у розділі «Антикорупційна політика».

 

Стаття 11. Вимоги до антикорупційної програми юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада

  1. Антикорупційна програма юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, може містити, зокрема, такі положення:

1) сферу застосування та коло осіб, на які поширюються її положення;

2) вичерпний перелік та опис антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядок їх виконання (застосування), зокрема порядок проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичної особи;

3) норми професійної етики працівників юридичної особи;

4) права і обов’язки працівників та засновника юридичної особи у зв’язку із запобіганням і протидією корупції у діяльності юридичної особи;

5) права і обов’язки Уповноваженого як посадової особи, відповідальної за запобігання корупції, та підпорядкованих йому працівників (у разі їх наявності);

6) порядок регулярного звітування Уповноваженого перед засновником юридичної особи;

7) порядок здійснення належного нагляду, контролю та моніторингу за дотриманням антикорупційної програми у діяльності юридичної особи, а також оцінки результатів здійснення передбачених нею заходів;

8) умови конфіденційності інформування Уповноваженого працівниками про факти підбурення їх до вчинення корупційного правопорушення або про вчинені іншими працівниками чи особами корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;

9) процедури захисту працівників, які повідомили інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення;

10) процедуру інформування Уповноваженого працівниками про виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, а також порядок врегулювання виявленого конфлікту інтересів;

11) порядок проведення індивідуального консультування Уповноваженим працівників юридичної особи з питань застосування антикорупційних стандартів та процедур;

12) порядок проведення періодичного підвищення кваліфікації працівників у сфері запобігання і протидії корупції;

13) застосування заходів дисциплінарної відповідальності до працівників, які порушують положення антикорупційної програми;

14) порядок вжиття заходів реагування щодо виявлених фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, зокрема, інформування уповноважених державних органів, проведення внутрішніх розслідувань;

15) порядок внесення змін до антикорупційної програми.

  1. IV. УПОВНОВАЖЕНИЙ ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ

 

Стаття 12. Уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції

  1. З метою організації та здійснення заходів із запобігання та виявлення корупції, передбачених Законом України «Про запобігання корупції», у структурі Фастівської міської ради (її виконавчого комітету) утворюється уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.
  2. 2. Керівник уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції підзвітний і підконтрольний міському голові.
  3. Міський голова забезпечує гарантії незалежності уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції від впливу чи втручання у його роботу.
  4. Положення про уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції затверджується рішенням Фастівської міської ради.

 

Стаття 13. Основні завдання уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції

  1. Основними завданнями уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції є:

1) розроблення, організація та контроль за проведенням заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним з корупцією;

2) організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, підготовки заходів щодо їх усунення, внесення міському голові відповідних пропозицій;

3) надання методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;

4) здійснення заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування міського голови та Національного агентства з питань запобігання корупції про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;

5) перевірка факту подання суб’єктами декларування декларацій та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» порядку;

6) здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі розгляд повідомлень про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», у тому числі юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада;

7) забезпечення захисту посадових осіб місцевого самоврядування, які повідомили про порушення вимог цього Закону, від застосування негативних заходів впливу з боку керівника або роботодавця відповідно до законодавства щодо захисту викривачів;

8) інформування міського голови, керівника юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, Національного агентства з питань запобігання корупції або інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;

9) здійснення моніторингу стану виконання Антикорупційної програми Фастівської міської ради та антикорупційних програм юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада;

10) здійснює координацію діяльності уповноважених юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада;

11) здійснює моніторинг внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону України «Про запобігання корупції», в тому числі отримує та організовує розгляд повідомленої інформації через такі канали, як повідомлення через чат-бот «АнтиКор», повідомлення через засоби веб-сайту Фастівської міської ради, повідомлення через телефонну «гарячу лінію» та направляє таку інформацію, що містить конструктивне наповнення, до уповноважених суб’єктів реагування за необхідності;

12) проводить перевірки організації роботи із запобігання і виявлення корупції юридичними особами публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.

  1. Інші завдання уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції, права, обов’язки та повноваження його керівника та працівників визначаються у Положенні про уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.

 

Стаття 14. Керівник уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції

  1. Керівник уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції є посадовою особою місцевого самоврядування, призначається на посаду міським головою за результатами конкурсу у порядку, визначеному Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими нормами чинного законодавства.
  2. До персонального складу конкурсної комісії з питань добору кандидата на посаду керівника уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції може бути залучений за згодою представник Національного агентства з питань запобігання корупції, громадськість, експерти.
  3. Кваліфікаційні вимоги до посади керівника уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції:

– повна вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра (спеціаліста) в галузі права;

– стаж роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та/або державній службі, на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше одного року, вільно володіє українською мовою;

– не має судимостей та не перебуває в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;

– інші вимоги передбачені чинним законодавством до посадових осіб місцевого самоврядування.

  1. 4. Керівник уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції підзвітний і підконтрольний міському голові.
  2. 5. Керівник уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції:

1) забезпечує діяльність уповноваженого виконавчого органу, відповідає за стан, організацію та якість роботи, за виконання планових та інших завдань, достовірність звітних показників;

2) здійснює антикорупційну експертизу та візування рішень Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, відповідно до компетенції уповноваженого виконавчого органу, його завдань та функцій;

3) організовує роботу та бере участь у службовому розслідуванні, яке проводиться з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконання вимог Закону України «Про запобігання корупції» в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або приписом НАЗК;

4) має доступ до документів та інформації, розпорядником яких є Фастівська міська рада, її виконавчі органи, юридичні особи публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, відповідно до компетенції уповноваженого виконавчого органу та з урахуванням обмежень, встановлених законодавством;

5) має право витребувати від виконавчих органів Фастівської міської ради, юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, інформацію щодо виконання заходів, передбачених антикорупційною програмою Фастівської міської ради, антикорупційними програмами юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада;

6) має право викликати та опитувати осіб, дії або бездіяльність яких стосуються повідомлених викривачем фактів, отримувати від посадових осіб Фастівської міської ради, її виконавчих органів письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших передбачених вимог, обмежень та заборон;

7) має інші права, обов’язки та повноваження, встановлені Положенням про уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.

 

  1. V. ПРАВОВИЙ СТАТУС УПОВНОВАЖЕНОГО ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ ПУБЛІЧНОГО ПРАВА, ЗАСНОВНИКОМ ЯКОЇ Є ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

 

Стаття 15. Правовий статус Уповноваженого юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада

  1. Уповноважений юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, є посадовою особою юридичної особи, що призначається відповідно до законодавства про працю керівником юридичної особи або її засновником у порядку, передбаченому ухваленою Антикорупційною програмою.
  2. Уповноваженим юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, може бути фізична особа, яка здатна за своїми діловими та моральними якостями, професійним рівнем, станом здоров’я виконувати відповідні обов’язки.
  3. Не може бути призначена на посаду Уповноваженого особа, яка:

1) має непогашену чи не зняту в установленому законом порядку судимість;

2) за рішенням суду визнана недієздатною чи дієздатність якої обмежена;

3) звільнена з посад у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування за порушення присяги або у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, – протягом трьох років з дня такого звільнення.

  1. Несумісною з діяльністю Уповноваженого юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, є робота на посадах, зазначених у пункті 1частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», а також будь-яка інша діяльність, яка створює реальний чи потенційний конфлікт інтересів з діяльністю юридичної особи.
  2. У разі виникнення обставин несумісності Уповноважений юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада у дводенний строк з дня виникнення таких обставин зобов’язаний повідомити про це роботодавця з одночасним поданням заяви про розірвання трудового договору за власною ініціативою.
  3. Обов’язки Уповноваженого юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, можуть бути покладені на керівника юридичної особи.

 

Стаття 16. Підстави дострокового припинення повноважень Уповноваженого юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада

  1. Уповноважений юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, може бути звільнений з посади достроково в разі:

1) розірвання трудового договору за ініціативи Уповноваженого;

2) розірвання трудового договору з ініціативи керівника юридичної особи або її засновника;

3) неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров’я відповідно до висновку медичної комісії, що створюється за рішенням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я;

4) набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення його померлим;

5) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;

6) смерті.

  1. Про звільнення особи з посади Уповноваженого юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, до Фастівської міської ради протягом двох робочих днів керівником юридичної особи направляється письмове повідомлення та забезпечується невідкладне подання нової кандидатури на вказану посаду.

 

  1. VI. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ДЛЯ ПОВІДОМЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО МОЖЛИВІ ФАКТИ КОРУПЦІЙНИХ АБО ПОВ’ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ ПРАВОПОРУШЕНЬ ІНШИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ»

 

Стаття 17. Забезпечення умов для повідомлення інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції»

  1. Фастівська міська рада та її виконавчий комітет забезпечують функціонування внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».
  2. Подання повідомлень (у тому числі анонімних) через внутрішні канали повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» здійснюється через відкритий для цілодобового доступу Єдиний портал повідомлень викривачів, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції», а також шляхом використання форми «Повідомити про корупцію» на офіційному сайті Фастівської міської ради та чат-боту для повідомлень (в т.ч. анонімних).
  3. Інформація про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, отримана через регулярні канали повідомлення такої інформації, вноситься до Єдиного порталу повідомлень викривачів Уповноваженим виконавчим органом Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.
  4. При використанні особами будь-яких інших способів здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» (направлення повідомлення, у тому числі анонімного, у паперовій або електронній формі чи здійснення повідомлення на особистому прийомі, через спеціальну телефонну лінію тощо) їм гарантуються дотримання умов конфіденційності та анонімності.
  5. При використанні особою зовнішніх каналів здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», внесення інформації до Єдиного порталу повідомлень викривачів здійснюється не пізніше наступного робочого дня з моменту її виявлення Уповноваженим виконавчим органом Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції, викладених у повідомленні.

 

     Стаття 18. Чат-бот для повідомлень про корупцію

  1. З метою залучення громадськості до виявлення та запобігання можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень на території Фастівської міської територіальної громади, створюється чат-бот «АнтиКор» для повідомлень (в т.ч. анонімних) про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
  2. Чат-бот «АнтиКор» діє на платформі месенджера telegram, що забезпечує його максимальну доступність та зручність у використанні.
  3. Повідомлення, надіслані через чат-бот «АнтиКор», опрацьовуються Уповноваженим виконавчим органом Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції у відповідності до статті 21 цього Кодексу. Таким повідомленням забезпечується конфіденційність та анонімність.

 

 

 

Стаття 19. Повідомлення про корупцію через веб-сайт Фастівської міської ради

  1. На головній сторінці веб-сайту Фастівської міської ради створюється вкладка «Повідомити про корупцію» та розробляється онлайн-форма повідомлення (в тому числі, анонімного) щодо можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
  2. Повідомлення, надіслані через вкладку «Повідомити про корупцію» офіційного веб-сайту Фастівської міської ради, опрацьовуються Уповноваженим виконавчим органом Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції у відповідності до статті 21 цього Кодексу. Таким повідомленням забезпечується конфіденційність та анонімність.

 

Стаття 20. Повідомлення про корупцію через телефонну «гарячу лінію»

  1. Фастівська міська рада забезпечує функціонування телефонної «гарячої лінії» для повідомлення (в тому числі анонімного) щодо можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
  2. Повідомлення щодо можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, які надійшли через телефонну «гарячу лінію», опрацьовуються Уповноваженим виконавчим органом Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції у відповідності до статті 21 цього Кодексу. Таким повідомленням забезпечується конфіденційність та анонімність.

 

Стаття 21. Порядок здійснення перевірки за повідомленнями

  1. Викривач самостійно визначає, які канали використовувати для повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», а саме: внутрішні, регулярні або зовнішні канали.
  2. Вимоги до повідомлень (у тому числі анонімних) про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» та порядок їх розгляду визначаються Законом України «Про запобігання корупції» та цим Кодексом.

Повідомлення підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація містить фактичні дані, що вказують на можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», які можуть бути перевірені.

  1. Повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», здійснене через зовнішні або внутрішні канали повідомлення такої інформації, підлягає попередньому розгляду уповноваженим виконавчим органом Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.
  2. У разі якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не відповідає вимогам Закону України «Про запобігання корупції», його подальший розгляд здійснюється у порядку, визначеному для розгляду звернень громадян, про що інформується особа, яка здійснила повідомлення.
  3. У разі якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не належить до компетенції Фастівської міської ради або юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, до якої воно надійшло, подальший розгляд такого повідомлення припиняється, про що інформується особа, яка здійснила повідомлення, з одночасним роз’ясненням щодо компетенції органу або юридичної особи, уповноважених на здійснення розгляду чи розслідування фактів, викладених у повідомленні.
  4. У разі якщо наведена у повідомленні інформація стосується діяльності посадових осіб місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатів Фастівської міської ради, посадових осіб юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, порядок розгляду такого повідомлення визначається міським головою.
  5. У разі якщо за результатами попереднього розгляду повідомлення викладена у ньому інформація підтверджується, керівник уповноваженого виконавчого органу Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції звертається до міського голови з ініціативою щодо проведення службового розслідування.
  6. У разі якщо в ході проведення попереднього розгляду виявляються ознаки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, матеріали передаються відповідному спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції або Державному бюро розслідувань.
  7. Особі, яка здійснила повідомлення, надається детальна інформація про результати розгляду повідомлення.

 

VII. ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ У ДІЯЛЬНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, ЇЇ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ, ДЕПУТАТІВ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, ПОСАДОВИХ ОСІБ ПУБЛІЧНОГО ПРАВА, ЗАСНОВНИКОМ ЯКИХ Є ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

 

Стаття 22. Запобігання корупції у діяльності посадових осіб місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутатів Фастівської міської ради

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, у своїй діяльності зобов’язуються неухильно дотримуватися положень Закону України «Про запобігання корупції», цього Кодексу та вживають наступних заходів із запобігання корупції, а саме:

1) обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища;

2) обмеження щодо одержання подарунків;

3) запобігання одержанню неправомірної вигоди або подарунка та поводження з ними;

4) обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності;

5) обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій місцевого самоврядування;

6) обмеження спільної роботи близьких осіб;

7) запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;

8) додержання правил етичної поведінки;

9) забезпечення прав та гарантій захисту викривачів.

  1. Контроль за реалізацією таких заходів покладається на уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.

 

Стаття 23. Загальні засади запобігання корупції у діяльності юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада

  1. Юридичні особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада забезпечують розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності юридичної особи.
  2. Керівник юридичної особи, Фастівська міська рада забезпечують регулярну оцінку корупційних ризиків у її діяльності і здійснюють відповідні антикорупційні заходи. Для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи можуть залучатися незалежні експерти, зокрема для проведення аудиту.
  3. Посадові та службові особи юридичних осіб, інші особи, які виконують роботу та перебувають з юридичними особами у трудових відносинах, зобов’язані:

1) не вчиняти та не брати участі у вчиненні корупційних правопорушень, пов’язаних з діяльністю юридичної особи;

2) утримуватися від поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю юридичної особи;

3) невідкладно інформувати посадову особу, відповідальну за запобігання корупції у діяльності юридичної особи, керівника юридичної особи або Фастівську міську раду про випадки підбурення до вчинення корупційного правопорушення, пов’язаного з діяльністю юридичної особи;

4) невідкладно інформувати посадову особу, відповідальну за запобігання корупції у діяльності юридичної особи, керівника юридичної особи або Фастівську міську раду про випадки вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень іншими працівниками юридичної особи або іншими особами;

5) невідкладно інформувати посадову особу, відповідальну за запобігання корупції у діяльності юридичної особи, керівника юридичної особи або Фастівську міську раду про виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів.

 

VIII. ГРОМАДСЬКА АНТИКОРУПЦІЙНА ЕКСПЕРТИЗА

 

Стаття 24. Громадська антикорупційна експертиза

  1. За ініціативою фізичних осіб, громадських об’єднань, юридичних осіб може проводитися громадська антикорупційна експертиза чинних актів нормативно-правового характеру Фастівської міської ради, її виконавчого комітету та їх проєктів.
  2. Проведення громадської антикорупційної експертизи чинних актів нормативно-правового характеру Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, та їх проєктів, а також оприлюднення результатів експертизи здійснюються за рахунок відповідних фізичних осіб, громадських об’єднань, юридичних осіб або інших джерел, не заборонених законодавством.
  3. Результати громадської антикорупційної експертизи підлягають обов’язковому розгляду суб’єктом видання (прийняття) відповідного акта.

 

Стаття 25. Порядок та Методологія проведення громадської антикорупційної експертизи

Порядок та Методологія проведення громадської антикорупційної експертизи чинних актів нормативно-правового характеру Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, та їх проєктів затверджується Фастівською міською радою.

 

  1. IX. НОРМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ

 

Стаття 26. Норми професійної етики

  1. Етична поведінка посадових осіб місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету грунтується на принципах служби в органах місцевого самоврядування, визначених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування», Загальними правилами етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженими наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05 серпня 2016 року №158, а також загальних вимогах до поведінки посадових осіб, визначених Законом України «Про запобігання корупції».
  2. Депутати Фастівської міської ради, здійснюючи депутатські повноваження, повинні додержуватися правил депутатської етики, визначених Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», Кодексом етики депутата Фастівської міської ради, Регламентом Фастівської міської ради, цим Кодексом, а також загальними вимогами до їх поведінки, визначеними Законом України «Про запобігання корупції».
  3. Посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані брати участь у регулярних навчаннях та тренінгах з питань етики для підтримки високих стандартів професійної поведінки та забезпечення дотримання норм професійної етики.

 

Стаття 27. Додержання вимог закону та етичних норм поведінки

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, під час виконання своїх повноважень зобов’язані неухильно додержуватися вимог законів України та загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими у стосунках з громадянами, керівниками, колегами і підлеглими.

 

 

Стаття 28. Пріоритет інтересів

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, представляючи Фастівську міську територіальну громаду, діють виключно в їх інтересах.

 

Стаття 29. Політична нейтральність

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, зобов’язані при виконанні своїх повноважень дотримуватися політичної нейтральності, уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків.

 

Стаття 30. Неупередженість

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.

 

Стаття 31. Компетентність і ефективність

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, сумлінно, компетентно, вчасно, результативно і відповідально виконують повноваження та професійні обов’язки, рішення Фастівської міської ради, доручення міського голови, не допускають зловживань та неефективного використання комунальної власності.

 

Стаття 32. Нерозголошення інформації

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом.

 

Стаття 33. Утримання від виконання незаконних рішень чи доручень

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, незважаючи на приватні інтереси, утримуються від виконання рішень чи доручень керівництва, якщо вони суперечать закону.
  2. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, самостійно оцінюють правомірність наданих керівництвом рішень чи доручень та можливу шкоду, що буде завдана у разі виконання таких рішень чи доручень.
  3. У разі отримання для виконання рішень чи доручень, які посадова особа місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, посадова особа юридичної особи публічного права, засновником якої є Фастівська міська рада, вважає незаконними або такими, що становлять загрозу охоронюваним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам, вона повинна негайно в письмовій формі повідомити про це міського голову, керівника підприємства, установи, організації, в якій вона працює.

 

Стаття 34. Доброчесність

  1. Посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада зобов’язані неухильно додержуватись принципу доброчесності при виконанні своїх обов’язків та здійсненні наданих повноважень.
  2. X. НАВЧАННЯ ТА ЗАХОДИ З ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО ПРОГРАМ АНТИКОРУПЦІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ

 

Стаття 35. Навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування

  1. З метою підтримання рівня знань посадових осіб місцевого самоврядування, ознайомлення зі змінами в антикорупційному законодавстві, формування правової свідомості, нетерпимого ставлення до корупції, а також мінімізації корупційних ризиків, вчинення корупційних або повʼязаних з корупцією правопорушень, у Фастівській міській раді, її виконавчому комітеті проводяться заходи з поширення актуальної інформації щодо програм антикорупційного спрямування.
  2. Відповідальність за проведення заходів з поширення актуальної інформації щодо програм антикорупційного спрямування покладається на уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.
  3. Посадові особи зобов’язані організовувати та брати участь у регулярних навчаннях та тренінгах з питань запобігання корупції для підтримки високих стандартів професійної поведінки та забезпечення дотримання норм професійної етики.

 

  1. XI. НАЛЕЖНЕ ВРЯДУВАННЯ ТА ДОБРОЧЕСНЕ УПРАВЛІННЯ

 

Стаття 36. Належне (добре) врядування

  1. Належне (добре) врядування та нульова толерантність до корупції є безумовними цінностями, яких зобов’язані дотримуватись посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.
  2. Належне (добре) врядування на рівні Фастівської міської територіальної громади повинно бути орієнтоване на залученість та врахування інтересів громадськості, орієнтацію на консенсус у процесі прийняття рішень, підзвітність, відповідальність, прозорість діяльності, належне реагування, ефективність та результативність, відповідність принципу верховенства права.

 

Стаття 37. Політика доброчесного управління обєктами права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади

  1. З метою доброчесного управління об’єктами права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади, Фастівською міською радою затверджується Положення про доброчесне управління об’єктами права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади.
  2. Положення про доброчесне управління об’єктами права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади розробляється Робочою групою, до складу якої залучаються посадові особи місцевого самоврядування, депутати Фастівської міської ради, представники громадськості та, за необхідності, експерти. Персональний склад Робочої групи з питань розроблення Положення про доброчесне управління об’єктами права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади затверджується розпорядженням міського голови.

 

Стаття 38. Доброчесність юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада

  1. З метою визначення, аналізу та безпосередньої оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, формування та реалізації заходів з мінімізації корупційних ризиків, Фастівською міською радою затверджується Методологія з оцінки доброчесності юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.

 

XII. АНТИКОРУПЦІЙНИЙ АНАЛІЗ ПОТЕНЦІЙНИХ ТА ІСНУЮЧИХ КОНТРАГЕНТІВ ПРИ ЗДІЙСНЕННІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

 

Стаття 39. Антикорупційний аналіз потенційних та існуючих контрагентів при здійсненні публічних закупівель

  1. З метою запобігання виникненню можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень при здійсненні публічних закупівель, встановлення доброчесності контрагента та відсутності ризиків настання репутаційних, фінансових чи інших втрат внаслідок співпраці з конрагентом для виконавчих органів Фастівської міської ради, юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, рішенням Фастівської міської ради затверджується Методологія антикорупційного аналізу потенційних та існуючих контрагентів при здійсненні публічних закупівель виконавчими органами Фастівської міської ради та юридичними особами публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.
  2. Проведення аналізу потенційних та існуючих контрагентів при здійсненні публічних закупівель виконавчими органами Фастівської міської ради та юридичними особами публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, покладається на уповноважений виконавчий орган Фастівської міської ради з питань запобігання та виявлення корупції та Уповноважених юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада.
  3. З метою запобігання можливим збиткам від співпраці з недоброчесними контрагентами, у Фастівській міській раді, її виконавчому комітеті, юридичних особах публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, запроваджується політика «належної обачності» (Due Diligence).
  4. 4. До положень договорів, укладених виконавчими органами Фастівської міської ради та юридичними особами публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, за результатами публічних закупівель, обов’язково включаються антикорупційні застереження.

 

XIII. НЕЗАЛЕЖНИЙ АУДИТ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЗАХОДАМИ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ

 

Стаття 40. Незалежний аудит системи управління заходами боротьби з корупцією

  1. З метою незалежного оцінювання та безперервного покращення ефективності системи управління заходами боротьби з корупцією у Фастівській міській раді, її виконавчому комітеті, Фастівська міська рада передбачає обов’язковість проведення періодичного (1 раз на 2 роки) та обов’язкового (перед створенням) незалежного аудиту системи управління заходами боротьби з корупцією.
  2. Для проведення незалежного аудиту системи управління заходами боротьби з корупцією у Фастівській міській раді, її виконавчому комітеті залучаються сертифіковані спеціалісти-аудитори.
  3. Незалежний аудит системи управління заходами боротьби з корупцією у Фастівській міській раді, її виконавчому комітеті, юридичних особах публічного права, засновником, яких є Фастівська міська рада, проводиться за рахунок коштів місцевого бюджету.
  4. Керівники юридичних осіб публічного права, засновником, яких є Фастівська міська рада, можуть прийняти рішення про проведення аудиту системи управління заходами боротьби з корупцією відповідної юридичної особи.

 

XIV. ВІДНОСИНИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНО УПОВНОВАЖЕНИМИ СУБЄКТАМИ У СФЕРІ ПРОТИДІЇ КОРУПЦІЇ

 

Стаття 41. Відносини зі спеціально уповноваженими субєктами у сфері протидії корупції

  1. Фастівська міська рада, її виконавчий комітет, юридичні особи публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, у встановленому порядку:

1) своєчасно надають інформацію спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції щодо можливих корупційних правопорушень, а також відповідну інформацію до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;

2) сприяють проведенню перевірок і розслідувань фактів корупційних правопорушень;

3) надають доступ до документів, матеріалів та баз даних, необхідних для проведення таких перевірок;

4) беруть участь у проведенні спільних заходів зі спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції.

 

  1. XV. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ВЧИНЕННЯ КОРУПЦІЙНИХ АБО ПОВ’ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ ПРАВОПОРУШЕНЬ

 

Стаття 42. Відповідальність за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень

  1. За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень посадові особи місцевого самоврядування Фастівської міської ради, її виконавчого комітету, депутати Фастівської міської ради, посадові особи юридичних осіб публічного права, засновником яких є Фастівська міська рада, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому чинним законодавством.

 

 

Секретар міської ради                                                                                    Людмила РУДЯК

 

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ