Про встановлення туристичного збору
- 07.07.2021
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пл. Соборна, 1, м.Фастів, Фастівський район, Київська область, 08500, тел.: 6-02-16; факс 6-31-00
Р І Ш Е Н Н Я
№ 13-ІХ-VIIІ
від 15.06.2021 року
Про встановлення туристичного збору
Керуючись ст. 268 Податкового кодексу України, cт. 64 Бюджетного кодексу України Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на підставі п.24 ч.1 ст.26, ч.1 ст.59, ч.1 ст.69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної депутатської комісії з питань бюджету, економіки та фінансів,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Порядок сплати туристичного збору на території Фастівської міської територіальної громади (далі – Фастівська МТГ) (додаток 1).
- Встановити ставки туристичного збору відповідно до п.3 Порядку сплати туристичного збору на території Фастівської МТГ.
- Фінансовому управлінню виконавчого комітету Фастівської міської ради оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Фастівської міської ради.
- Рішення Фастівської міської ради № 8-LХХVІІ-VІІ від 02.06.2020 року «Про встановлення туристичного збору на 2021 рік», рішення Оленівської сільської ради № 4-60-VII від 15.07.2020 року «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2021 рік (транспортного податку, єдиного податку, туристичного збору)», рішення Веприцької сільської ради № 438/2 від 14.07.2020 року «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2021 рік (транспортного податку, єдиного податку, акцизного податку, туристичного збору)», рішення Бортниківської сільської ради № 09-38-VII від 11.12.2019 року «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2020 рік (транспортного податку, єдиного податку, акцизного податку, туристичного збору)» визнати такими, що втратили чинність.
- Рішення набирає чинності з 01.01.2022 року.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на Фастівську ДПІ ГУ ДПС у Київській області в межах їх повноважень та на постійну депутатську комісію міської ради з питань бюджету, економіки та фінансів.
Міський голова М.В.Нетяжук
Додаток 1
до рішення міської ради
№ 13-ІХ-VIIІ
від 15.06.2021 року
Порядок сплати туристичного збору на території Фастівської МТГ
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Порядок про туристичний збір (далі – Порядок) розроблено на підставі Податкового кодексу, Бюджетного кодексу України та визначає порядок справляння туристичного збору на території Фастівської МТГ. Цей Порядок є обов’язковим до виконання юридичними та фізичними особами на території Фастівської МТГ.
1.2. Туристичний збір – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до міського бюджету.
Розділ 2. Платники збору:
2.1. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію Фастівської МТГ, на якій діє рішення міської ради про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 Податкового Кодексу.
Розділ 3. Платниками збору не можуть бути особи, які:
а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму на території Фастівської МТГ;
б) особи визначені підпунктом “в” підпункту 14.1.213 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу, які прибули у відрядження або тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом “б” підпункту 268.5.1 пункту 268.5 Податкового Кодексу, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого);
г) ветерани війни;
ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я;
е) діти віком до 18 років;
є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади;
ж) члени сім’ї фізичної особи першого та/або другого ступеня споріднення, визначені відповідно до підпункту 14.1.263 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу, які тимчасово розміщуються такою фізичною особою у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом “б” підпункту 268.5.1 пункту 268.5 Податкового Кодексу, що належать їй на праві власності або на праві користування за договором найму. Членами сім’ї фізичні особи першого ступеня споріднення, вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у т.ч. усиновлені. Членами сім’ї фізичні особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати й сестри, її баба та дід із боку матері та з боку батька, онуки (пп. 14.1.263 ПКУ).
Розділ 4. Ставка збору
4.1.Встановити ставку збору у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі):
у розмірі 0,5 відсотка – для внутрішнього туризму ;
у розмірі 1 відсотка – для в’їзного туризму.
Розділ 5. База справляння збору
5.1. Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених пунктом 6 даного Порядку.
Розділ 6. Місця проживання (ночівлі) та Податкові агенти
6.1. Встановити, що тимчасове розміщення на території Фастівської МТГ може здійснювати з у таких місцях проживання (ночівлі):
а) готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;
б) житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).
6.2. Визначити, що справляння туристичного збору на території Фастівської МТГ здійснюватися такими податковими агентами:
а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з підпунктом 268.7.2 пункту 268.7 Податкового Кодексу, фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених пунктом 6.1. даного розділу;
б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом “б” підпункту 268.5.1 пункту 268.5 Податкового Кодексу, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
в) юридичними особами, які уповноважуються Фастівською міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
6.3. Облік осіб, визначених пункту 3 даного розділу, ведеться податковими агентами туристичного збору окремо за кожною категорією.
6.4. Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування.
Розділ 7. Особливості справляння збору
7.1. Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, визначеними пунктом 4 даного Порядку, у місцях справляння збору.
За один і той самий період перебування платника збору на території Фастівської МТГ, на якій встановлено туристичний збір, повторне справляння збору, вже сплаченого таким платником збору, не допускається.
7.2. Особа здійснює тимчасове розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору відповідно до цього розділу.
7.3. У разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, на території Фастівської МТГ, сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі у встановленому Кодексом порядку.
Розділ 8. Порядок сплати збору
8.1. Податкові агенти сплачують туристичний збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал.
8.2. Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.
8.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.
Розділ 9. Податковий обов’язок
9.1. Податковим обов’язком визначається обов’язок платника сплатити суму податку в порядку і строки, визначені Податковим Кодексом України та цим розділом.
9.2. Податковий обов’язок виникає у платника за кожним податком і збором.
9.3. Податковим обов’язком є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов’язків платника податків, крім випадків передбачених Податковим Кодексом України.
9.4. Виконання податкового обов’язку може здійснюватися платником податку самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента.
9.5. Платники туристичного збору та податкові агенти несуть відповідальність за порушення порядку справляння та сплати туристичного збору відповідно до вимог чинного законодавства України.
- Контроль
10.1. Контроль за дотриманням вимог податкового законодавства у частині справляння туристичного збору здійснює Фастівська ДПІ ГУ ДПС у Київській області.
Секретар міської ради Л.І. Рудяк
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЄКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 19.03.2021 року оприлюднюється проєкт регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Фастівської міської ради «Про встановлення туристичного збору».
Даний проєкт розроблений з метою прозорого та ефективного встановлення ставок туристичного збору на території громади, заохочення платників до ділової доброчесності, прозорості та лояльності при прийнятті ставок туристичного збору.
Проєкт регуляторного акта та відповідний АРВ оприлюднено на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів в розділі «ЕКОНОМІКА / Регуляторна політика / 7. Оприлюднення нових проєктів регуляторних актів для проведення обговорень за участю представників громадськості» (http://fastiv-rada.gov.ua/7-opryliudnennia-novykh-proektiv-rehuliatornykh-aktiv-dlia-provedennia-obhovoren-za-uchastiu-predstavnykiv-hromadskosti/).
Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому вигляді від фізичних та юридичних осіб їх об’єднань в місячний термін з дня опублікування проєкту регуляторного акту за адресою: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.504 – тел. 04565 6-35-60 (фінансове управління), каб.111 – 04565 6-02-14 (відділ звернення громадян), каб. 306 – 04565 61395 (загальний відділ).
19.03.2021 року
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проєкту рішення Фастівської міської ради
«Про встановлення туристичного збору»
І.Визначення проблеми
Податковий кодекс України є законодавчим актом вищої юридичної сили, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 10 Податкового Кодексу України визначено перелік місцевих податків і зборів. До місцевих податків належать: єдиний податок та податок на майно. До місцевих зборів належать: збір за місця для паркування транспортних засобів та туристичний збір.
Установлення місцевих податків та зборів, не передбачених Податковим Кодексом України, забороняється.
Пунктом 24 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» задекларовано, що встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового Кодексу України, відноситься до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.
Згідно вимог п.12.3.3. статті 12 Податкового Кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
У 2020 році до місцевого бюджету від сплати туристичного збору надійшло 7076,00 грн. Сума запланованих надходжень на 2022 рік становить. 8 000,00 грн.
Урахувавши всі чинники, що впливають на формування ставки збору, зазначений проєкт рішення міської ради «Про встановлення туристичного збору» підготовлено з метою встановлення єдиної ставки туристичного збору. Рішення спрямоване на правове регулювання господарських і адміністративних відносин між суб’єктами господарювання (податковими агентами), органами місцевого самоврядування й фіскальними органами.
Кожен податок та збір є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством туристичний збір є одним з джерел надходжень загального фонду бюджету громади, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту.
Основні групи,на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | |
Держава | + | |
Суб’єкти господарювання, | + | |
у тому числі суб’єкти малого підприємництва* | + |
Підтвердження важливості проблеми
Відповідно до чинного законодавства повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування. Застосування регуляторної процедури не має альтернативи, проблема встановлення туристичного збору не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів.
Дана проблема не може бути розвʼязана за допомогою діючого регуляторного акту – рішення міської ради від 02.06.2020 року №8-LХХVІІ-VІІ «Про встановлення туристичного збору на 2021 рік», оскільки з листопада 2020 року, у звʼязку із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 600-р було затверджено перелік спроможних територіальних громад Київської області та розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 715-р визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Київської області, зокрема Фастівської, утворилася Фастівська міська територіальна громада. А дія діючого рішення поширюється тільки на територію м. Фастова. Окрім того, будуть і надалі застосовуватися ставки податку, затверджені рішеннями відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Враховуючи вищевикладене, виникла необхідність розробки Фастівською міською радою проєкту рішення «Про встановлення туристичного збору», яке буде діяти на території всієї громади з 2022 року.
Визначені місцеві податки і збори, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду бюджету і кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ та благоустрій громади. Суб’єктами, на яких неврегульованість зазначеної проблеми справлятиме негативний вплив, є: платники місцевих податків і зборів; органи державної податкової служби, на які покладені функції зі справляння місцевих податків і зборів; міська рада, яка повинна чітко дотримуватися принципу верховенства закону. Таким чином, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення Фастівської міської ради «Про встановлення туристичного збору».
ІІ. Цілі державного регулювання
Проєкт регуляторного акта «Про встановлення туристичного збору» розроблено на виконання вимог Податкового кодексу України та спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу, в цілому.
Основними цілями його прийняття є:
– визначення транспортного збору, що має справлятися на території Фастівської міської територіальної громади, в межах визначених Податковим кодексом України;
– своєчасне поповнення міського бюджету для вирішення проблем громади;
– відкритість процедури та прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань щодо сплати транспортного податку туристичного збору;
– приведення рішень про встановлення податків у відповідність до норм та вимог Податкового кодексу України;
– здійснення планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні міського бюджету Фастівської міської територіальної громади;
– дотримання вимог законодавства, зокрема норм Податкового Кодексу України;
– оптимізація місцевих податків та зборів в громаді, що дозволить усунути існуючі недоліки та проблеми з цього питання, збалансувати інтереси суб’єктів господарської діяльності, населення, органів влади.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Ця альтернатива не може бути прийнятою.
Відповідно до розпорядження КМУ від 20 травня 2020 року № 600-р було затверджено перелік спроможних територіальних громад Київської області, в т.ч. Фастівської, з адміністративним центром м. Фастів, у яку увійшло 9 (дев’ять) старостинських округів, утворилася Фастівська міська територіальна громада. По закінченню 2021 року рішення Фастівської міської ради від 02.06.2020 року №8-LХХVІІ-VІІ «Про встановлення туристичного збору на 2021 рік» продовжить свою дію тільки на території міста. Окрім того, будуть і надалі застосовуватися ставки податку, затверджені рішеннями відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, при цьому не будуть враховані інтереси всієї громади по встановленню таких ставок, також це створює певні незручності при сплаті платниками туристичного збору, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють сплату туристичного збору. |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України |
Дотримання вимог податкового законодавства.
Забезпечення досягнення цілей державного регулювання. Врегулювання правовідносин суб’єкта господарювання і контролюючих органів у процесі справляння збору. Затвердження такого регуляторного акта дозволить забезпечити надходження до бюджету територіальної громади для виконання цілей затверджених програм розвитку громади. Прогнозні надходження від запропонованого регулювання становлять 8,0 тис. грн. Забезпечення сталих надходжень до бюджету громади без погіршення умов для розвитку малого та мікропідприємництва. |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутні.
|
Дана альтернатива є частково прийнятою, оскільки вона забезпечить сплату туристичного збору, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2021 року, але це створює певні незручності при сплаті платниками податків, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють сплату туристичного збору.
Окрім того, будуть і надалі діяти рішення відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України |
Дотримання вимог чинного законодавства, забезпечення надходжень туристичного збору до бюджету прогнозовано 8,0 тис.грн. | Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутні | Витрати на сплату податку громадян, які підпадають під дію регулювання |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України |
Вирішення соціальних проблем громади за рахунок надходження туристичного збору до місцевого бюджету прогнозовано у сумі 8,0 тис. грн. | Особи, які будуть отримувати послуги з тимчасового проживання будуть сплачувати туристичний збір у розмірі передбаченим нормативно-правовим актом |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | – | – | – | 1 | 1 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | – | – | – | 100 | 100 |
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Платники туристичного збору будуть сплачувати податок за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду. | Витрати на сплату податку суб’єктами господарювання, які підпадають під дію регулювання |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України |
Створення прозорого механізму врегулювання ставки туристичного збору в рамках вимог Податкового кодексу України | Витрати на сплату податку суб’єктами господарювання, які підпадають під дію регулювання |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
2 | Згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України туристичний збір як такий, що є обов’язковим для встановлення, такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.
Незручності при сплаті платниками податків, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють сплату туристичного збору. Окрім того, будуть і надалі діяти рішення відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Дана альтернатива є частково прийнятою. |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України |
4 | Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства. |
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України |
Врегулювання правовідносин суб’єкта господарювання і контролюючих органів у процесі справляння збору. | Витрати суб’єктів господарювання при запровадженні даної альтернативи є незмінними. Фактично регулювання не впливає на суб’єктів господарювання, а лише наближує їх до виконання вимог чинного законодавства України. | Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить дотримання вимог податкового законодавства. |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Відсутні | Платники туристичного збору будуть сплачувати податок за ставками, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду. | Цілі прийняття акта можуть бути досягнуті частково.
Платники туристичного збору будуть сплачувати плату за ставками, що визначені рішеннями Фастівської міської ради, сільських та селищної рад, що об’єднані у Фастівську міську територіальну громаду. Недоотримання коштів до бюджету громади у зв’язку із скасуванням деяких рішень сільських та/або селищної рад через порушення чинного законодавства. |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 2
Прийняття регуляторного акта відповідно до вимог Податкового кодексу України |
Найбільш прийнятна альтернатива, оскільки цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Перевага обраного виду обумовлена процесами, пов’язаними з використанням збалансованих інтересів платників збору, податкових агентів, контролюючих органів. Прийняття зазначеного рівня ставки збору також забезпечить найвищий з можливих рівнів надходжень до місцевого бюджету, що надасть можливість збільшення видатків для фінансування соціально важливих місцевих програм і при цьому не створюватиме надмірного податкового навантаження на його платників, забезпечить зручний порядок обчислення суми збору та доступне його адміністрування. | Зміни у Податковому кодексі України, зменшення кількості платників збору.
Політична та економічна ситуація в країні. |
Альтернатива 1
Не прийняття регуляторного акта (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін) |
Вказана альтернатива не може бути прийнятою. Адже по закінченню 2021 року вона забезпечить сплату туристичного збору, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня 2021 року, це створюватиме певні незручності при сплаті платниками такого збору, у зв’язку із великою кількістю нормативних актів, які регулюють його сплату на території громади.
Окрім того, будуть і надалі діяти рішення відповідних сільських та селищної рад, що об’єдналися у Фастівську міську територіальну громаду, а деякі з яких були прийняті з порушенням Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». |
Х |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Запропоновані механізми та заходи за допомогою яких можна розв’язати проблему:
В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Фастівської міської територіальної громади, аналітичних показників щодо надходжень відповідних податків і зборів, основним механізмом який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих ставок туристичного збору.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акту:
– розробка проєкту рішення Фастівської міської ради «Про встановлення туристичного збору» та аналізу регуляторного впливу до нього;
– оприлюднення проєкту рішення разом з аналізом регуляторного впливу та отримання пропозицій та зауважень;
– підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проєкту рішення вимогами статей 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
– отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України;
– прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Фастівської міської ради;
– оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;
– сприяння веденню підприємницької діяльності суб’єктами господарювання, які є платниками місцевих податків і зборів, з метою росту їх платоспроможності;
– забезпечення надходжень встановлених податків і зборів до бюджету громади;
– проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарювання великого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одного суб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адміністрування зазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта») не проводилися.
Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва та мікропідприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 100 %. У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, перевищує 10%, здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для суб’єктів малого підприємництва (додаток до аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва( М-Тест)).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, тобто з 01.01.2022 року, та діє до моменту прийняття нового рішення, з можливістю внесення змін до нього та його скасування в разі змін у чинному законодавстві.
На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, значні темпи інфляції, різке здорожчання тарифів на енергоносії та продукти харчування при незмінному розмірі мінімальної заробітної плати. Ці фактори впливають на рівень платоспроможності населення та призводять до закриття підприємницької діяльності.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Виходячи з цілей державного регулювання для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі прогнозні статистичні показники:
№ | Показники результативності | 2022
прогноз |
|||
І кв. | ІІ кв. | ІІІ кв. | ІV кв. | ||
1 | Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб) | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Загальні надходження до місцевого бюджету від туристичного збору, ( грн.) | 2 000,00 | 2 000,00 | 2 000,00 | 2 000,00 |
3 | Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)* | 18,05/0,5 | 18,05/0,5 | 18,05/0,5 | 18,05/0,5 |
4 | Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта,% | 100 | 100 | 100 | 100 |
* Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати. Зростання розміру
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись фінансовим управлінням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись до дня набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік з дня набрання чинності регуляторного акту.
Періодичне відстеження результативності – один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
З огляду на показники результативності, визначені у попередньому розділі аналізу регуляторного акта, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватись статистичним методом.
У рамках статистичного методу відстеження проведено аналіз звітності про виконання дохідної частини бюджету в частині інформації щодо розміру надходжень до міського бюджету, кількості осіб, на яких поширюватиметься дія акта.
Міський голова М.В.Нетяжук
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 03.02.2021 р. по 04.03.2021 р.
Порядковий номер | Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) | Кількість учасників консультацій, осіб | Основні результати консультацій (опис) |
1 | Особисті зустрічі | 1 | Отримання інформації та пропозицій |
2 | Телефонні розмови. | 1 | У цілому запропоноване регулювання сприймається |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 1 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 0 (одиниць) та мікропідприємництва 1 (одиниць);
питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 100 (відсотків) (відповідно до таблиці “Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання” додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання
Порядковий номер | Найменування оцінки | У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) | Періодичні (за наступний рік) | Витрати за п’ять років |
Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | ||||
1 | Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) | 0 | 0 | 0 |
2 | Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування | 0 | 0 | 0 |
3 | Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) | 0 | 0 | 0 |
4 | Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) | 0 | 0 | 0 |
5 | Інші процедури (уточнити) (сплата податку) | 8 000,00 | 8 000,00 | 40 000,00 |
6 | Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
8 000,00 | 8 000,00 | 40 000,00 |
7 | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 1 | 1 | 1 |
8 | Сумарно, гривень | 8 000,00 | 8 000,00 | 40 000,00 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування
Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2021 році становить 6000,0 грн. та у погодинному розмірі 36,11 грн. ( ст.8 Закону України від 15.12.2020 року № 1082-IХ «Про державний бюджет України на 2021 рік) |
||||
9 | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
1г*36,11=36,11грн. | 236,11 | 180,55 |
10 | Процедури організації виконання вимог регулювання Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур |
2г*36,11=72,22 грн. | 72,22 | 361,10 |
11 | Процедури офіційного звітування Формула: витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік |
0 | 0 | 0 |
12 | Процедури щодо забезпечення процесу перевірок Формула: витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік |
0 | 0 | 0 |
13 | Інші процедури (уточнити) | 0 | 0 | 0 |
14 | Разом, гривень Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
108,33 | 108,33 | 541,65 |
15 | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 1 | 1 | 1 |
16 | Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
108,33 | 108,33 | 541,65 |
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженням лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів),не змінюючи порядок їх обчислення та інші адміністративні процедури.
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковий номер | Показник | Перший рік регулювання (стартовий) | За п’ять років |
1 | Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | 8000,00 | 40 000,00 |
2 | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | 108,33 | 541,65 |
3 | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання | 8 108,33 | 40 541,65 |
4 | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | 0 | 0 |
5 | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання | 8 108,33 | 40 541,65 |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Податковим кодексом України визначаються об’єкт, база оподаткування, податковий період, порядки обчислення суми податку, обчислення сум податку в разі зміни власника/ користувача об’єкта оподаткування, строк, порядок сплати податку та інші його обов’язкові елементи й повноваження органів місцевого самоврядування щодо його встановлення.
Цей податок не є новим. Запропоновані розміри ставок податку забезпечать виконання соціально важливих міських цільових програм, фінансування бюджетної сфери тощо.
З метою зменшення часу, необхідного для ознайомлення з актом, акт (після його затвердження) буде розміщено у вільному доступі на офіційному вебсайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів http://fastiv-rada.gov.ua/rehuliatorna-polityka/. Це дозволить скоротити час, необхідний для ознайомлення суб’єктів господарювання з актом орієнтовно на 10%, що в свою чергу скоротить витрати малого підприємництва.
Міський голова М.В.Нетяжук
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
проєкту рішення Фастівської міської ради
«Про встановлення туристичного збору»
Виконавець заходів з відстеження результативності: Фінансове управління виконавчого комітету Фастівської міської ради
Цілі прийняття акта
- встановлення обґрунтованих розмірів ставок туристичного збору на території Фастівської міської територіальної громади.
- забезпечення стабільних надходжень до міського бюджету.
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу щодо місцевих податків і зборів
Строк виконання заходів з відстеження: 5 днів (22.02.2021 – 26.02.2021 р.).
Тип відстеження: базове.
Заходи які були виконані з відстеження результативності – вивчення Податкового кодексу України, нормативно-правових актів, щодо визначення правомірності встановлення місцевих податків та зборів рішенням органу місцевого самоврядування.
Методи одержання результатів відстеження результативності: Статистичний метод.
Дані та припущення на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Відстеження результативності здійснюється на основі даних, одержаних від фінансового управління виконавчого комітету та ДПІ ГУ ДПС у Київській області, а саме – дохід в місцевий бюджет від сплати туристичного збору та кількість платників туристичного збору.
Кількісні показники результативності
Згідно з отриманою інформацією показники результативності становлять:
№ | Показники результативності | 2019 р. | 2020 р. | 2021 р.
план |
2022
прогноз |
1 | Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акту (кількість платників податку), (осіб) | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Загальні надходження до місцевого бюджету від туристичного збору, ( грн.) | 7541,00 | 7076,00 | 8000,00 | 8000,00 |
3 | Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн./год.)** | 80,6/2 | 50,26/2 | 56,62/2 | 72,22/2 |
4 | Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта,% | 100 | 100 | 100 | 100 |
*Відповідно до розпорядження КМУ від 20 травня 2020 року № 600-р було затверджено перелік спроможних територіальних громад Київської області, в т.ч. Фастівської, з адміністративним центром м. Фастів, у яку увійшло 9 (дев’ять) старостинських округів, утворилася Фастівська міська територіальна громада. Рішенням Фастівської міської ради від 24.11.2020 року № 1-II-VIII було утворено старостинські округи Фастівської міської ради. Тому, звітні дані за 2020 р. взяті з урахуванням приєднаних старостинських округів.
** Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати.
Висновки та рекомендації:
Регуляторний акт направлений на врегулювання відносин між суб’єктами господарської діяльності, органами місцевого самоврядування та Державними податковими органами.
Прийняття даного регуляторного акту забезпечить впорядкування сплати туристичного збору на території міста Фастів. Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного відстеження результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Міський голова М.В.Нетяжук