Про схвалення проекту Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади
- 26.01.2023
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА Київської області ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ Р І Ш Е Н Н Я
|
20.01.2023 м. Фастів № 29
|
Про схвалення проекту
Програми легалізації виплати заробітної
плати та зайнятості населення на території
Фастівської міської територіальної громади
З метою забезпечення захисту трудових і економічних прав, активізації роботи щодо легалізації трудових відносин, вирішення економічних та соціальних проблем, вжиття заходів щодо посилення соціальної захищеності від безробіття на території Фастівської міської територіальної громади, керуючись підпунктом пункту б) частини 1 статті 34 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні»,виконавчий комітет міської ради вирішив:
- Схвалити проект Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади згідно Додатку.
- Доручити управлінню соціального захисту населенню виконавчого
комітету Фастівської міської ради винести схвалений проект Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громадина розгляд Фастівської міської ради.
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Зикову О.Б..
Міський голова Михайло НЕТЯЖУК
Додаток до рішення
до виконкому
№______ від
Програма
легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади
м. Фастів
2023 рік
Програма
легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення
на території Фастівської міської територіальної громади
ЗМІСТ
I. | Паспорт Програми. | 2 |
II. | Загальні Положення. | 3 |
III. | Мета Програми. | 4 – 6 |
IV. | Очікувані результати. | 6 |
V. | Основні принципи Програми. | 6 |
VI. | Організація управління. | 6 |
VII. | Координація та контроль за ходом виконання Програми. | 6 |
VIII. | Заходи з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. | 6 |
- I. Паспорт Програми.
1. | Ініціатор розроблення Програми. | Виконавчий комітет Фастівської міської ради. |
2. | Розробник Програми | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради |
3. | Учасники Програми | Структурні підрозділи виконавчого комітету Фастівської міської ради, Фастівська міськрайонна філія Київського обласного центру зайнятості, Фастівська ДПІ ГУ ДПС у Київській обл., ГУ ПФУ у Київській обл., ГУ Держпраці у Київській обл., підприємства, установи та організації, фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю. |
4. | Термін реалізації Програми | Необмежений. |
5. | Фінансування Програми | Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного або місцевого бюджету, інших джерел використання яких не заборонено чинним законодавством України. |
II.Загальні положення
Сучасні процеси політичної та економічної перебудови України свідчать, що серед багатьох проблем, які потребують радикального вирішення, існує проблема тіньової економіки. Аджетіньовийобігкапіталівможе стати одним ізосновнихфакторівнестабільності в державі та негативно впливати на економіку, соціально-політичнежиття, духовніцінностісуспільства.
Існування тіньової економіки невід’ємно пов’язано з наявністю тіньової зайнятості, коли громадяни, виконуючи роботу легально або нелегально, в обхід держави не сплачують податки та внески як в пенсійний, так і фонди державного соціального страхування.
Останнім часом набулирозвиткунестандартніформи найму робочоїсили, які лежать поза межами державного контролю та дозволяютьроботодавцямуникативіддовгостроковоївідповідальності за працівника, використовуючийогопрацю як товар.
Широко використовуєтьсятака форма регулюваннятрудовихвідносин як укладанняцивільно-правовихдоговорівміжроботодавцем та найманимпрацівником, яка взагалі не регулюєтьсячиннимтрудовимзаконодавством.
Тіньовазайнятістьнабуланайбільшогорозвитку в торгівлі, громадськомухарчуванні, легкійпромисловості, будівництві, сільськомугосподарстві, на транспорті, в сферінаданнярізного роду послуг.
У контекстіданоїпроблеминабуваютьгостротипитаннящодоукриттяреальнихдоходів як суб’єктамигосподарювання, так і громадянами. Так, офіційнийрівеньзаробітної плати в малому бізнесі в 2 рази нижчий, ніж в традиційнійсферіекономіці. Такаситуаціябільшоюміроюпояснюєтьсядією принципу «виплатизаробітної плати в конвертах».
Такаситуаціямаєнегативнінаслідки як для економіки, так і для суспільства в цілому, а саме:
– втрачаютьсяробочімісця,
– занижуєтьсяфактичнийрівеньдоходівнаселення, насамперед за рахунокприховуваннязаробітної плати,
– недоотримаютькошти державний та місцевий бюджет, Пенсійний фонд України внаслідокприховуваннятіньовими структурами своїхреальнихдоходів;
– для населенняперіоднеофіційноїроботи не враховуєтьсядо страхового стажу при призначенні та перерахункахпенсії. Вони залишаютьсясоціальнонезахищеними у випадкаххвороби, нещасноговипадку на виробництві, безробіття, незаконного звільнення.
Програма легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади визначає заходи розв’язання проблеми тіньової зайнятості населення, зниження рівня безробіття шляхом легалізації робочих місць, збільшення надходжень до державного та місцевого бюджету, передбачає консолідацію зусиль усіх сторін соціального діалогу, що спрямовані на підвищення рівня соціального захисту працюючих громадян.
III. Мета Програми
Метою прийняття Програми легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на території Фастівської міської територіальної громади є :
- активізація роботи щодо легалізації виплати заробітної плати та
зайнятості населення;
- зменшення рівня безробіття шляхом легалізації робочих місць;
- захист трудових та економічних прав жителів територіальної громади,
зокрема;
- захист прав працюючих громадян на відпустку, зокрема додаткову та
без збереження заробітної плати, відпустку з вагітності та пологів;
- захист прав працюючих громадян на відпустку, зокрема додаткову та
без збереженнязарплати, відпустку з вагітності та пологів;
– захист прав працюючихгромадян на оплату листа непрацездатності;
– захист правпрацюючихгромадян на соціальнестрахування на
випадокбезробіття;
– захист прав працюючихгромадян надостроковийвихід на пенсію,
якщовони працюють в шкідливихумовах;
– захист прав працюючихгромадян наскороченийробочий день,
тиждень, якщо вони працюють в шкідливихумовах
– захист прав працюючихгромадян на охоронупраці;
– захист прав працюючихгромадян насоціальнестрахуваннявід
нещаснихвипадків на виробництві та професійнихзахворювань;
– збільшеннянадходжень до державного та місцевого бюджету за
рахунок поширеннябазиоподаткування;
- збільшеннянадходжень до Пенсійного фонду України зарахунок
збільшення базиплатників.
- IV. Очікуванірезультати
Вигоди | Витрати |
Сфера інтересівдержави | |
1. Забезпеченняреалізації
державноїполітики в сферіпраці та зайнятостінаселення.
|
1. Додаткові витрати робочого
часупосадових осіб органів місцевого самоврядування, місцевих органів державної виконавчої влади та інших структур, які будуть брати участь в реалізації заходів Програми. |
2. Удосконалення системи взаємодії між всіма гілками виконавчої влади. | Не передбачено. |
3.Формування більш чіткої та
оперативної системи контролю за діяльністю суб’єктів господарювання на місцевому рівні. |
Не передбачено. |
1. Зменшення обсягу тіньової
зайнятості. |
Не передбачено. |
2. Підвищення рівня правової
культурироботодавців та їх відповідальності за використання найманої робочої сили |
Не передбачено. |
5.Збільшеннянадходжень до державного та місцевого бюджету за рахунок збільшенняоподаткування. | Не передбачено. |
6.Збільшеннянадходжень до Пенсійного фонду України за рахунокпоширеннябазиплатників. | Не передбачено. |
Сфера інтересівсуб’єктівгосподарювання. | |
1. Удосконаленнясистеми
взаємодіїміжсуб’єктамигосподарювання, органами місцевогосамоврядування, місцевими органами державноївиконавчоївлади та іншими структурами, якімаютьповноваження державного контролю. |
Не передбачено.
|
2. Упорядкуванняпроведенняперевіроктериторіальними органами державноївиконавчоївлади та інших структур, якімаютьповноваження державного контролю. | Не передбачено. |
3. Зменшеннявитрат, пов’язаних з проведеннямперевірококремокожним з числа місцевихорганів державноївиконавчоївлади та інших структур, якімаютьповноваження державного контролю. | Не передбачено. |
4.Зниженнярівнякорумпованостіорганівдержавноївиконавчоївлади та інших структур, якімаютьповноваження державного контролю. | Не передбачено. |
Сфера інтересівгромадян | |
1. Забезпеченняреалізації права
громадян на працю та пенсійнезабезпечення. |
Не передбачено. |
2. Забезпеченнясоціальної захищеностігромадян на випадокхвороби, безробіття, нещасноговипадку на виробництві, незаконного звільнення.
|
Не передбачено. |
V.Основні принципи Програми:
- принцип об’єктивності;
- принцип гласності;
- принцип самостійності;
- принцип рівності.
VI.Організація управління
Програма з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення на територіїФастівської міської територіальної громади передбачає участь в її реалізації: структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради, Фастівської міськрайонної філії Київського обласного центру зайнятості, ГУ ПФУ у Київській області, Фастівської ДПІ ГУ ДПС у Київській області, ГУ Держпраці у Київській області, суб’єктів господарської діяльності громади, інших сторін соціального діалогу.
VII.Координація та контроль за ходом виконанняПрограми
Координацію виконання заходів Програми здійснює управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. Контроль за виконаннямПрограмипокладається на першого заступника міськогоголови з питань діяльності виконавчих органів ради.
VIII. Заходи з легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення
№ п/п | Назва заходу | Виконавці | Термін виконання |
1. | Проведення засідань міської комісії з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. | За необхідністю. |
2. | Проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи щодо легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради, ГУ ПФУ у Київській області, ГУ Держпраці у Київській обл., Фастівська ДПІ ГУ ДПС у Київській області. | Постійно. |
3. | Розміщення на офіційному сайті Фастівської міської ради інформаційних матеріалів стосовно легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. | Постійно. |
4. | Проведення моніторингу оформлення трудових відносин. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. | Постійно. |
5. | Надання до Державної служби України з питань праці інформації стосовно суб’єктів господарювання, які використовують незадекларовану працю. Ініціювання позапланових заходів державного контролю з питань виявлення фактів використання найманої праці без належного оформлення трудових відносин. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. | При наявності інформації щодо використання суб’єктами господарювання незадекларованої праці. |
6. | Надання комісією з організації торгівлі, розміщення сезонних об’єктів сфери послуг, відпочинку та розваг, розміщення об’єктів зовнішньої реклами на території м. Фастів до УСЗН виконавчого комітету Фастівської міської ради інформації про суб’єктів господарювання, які подали документи для прийняття рішень у сфері господарської діяльності.
|
Відділ сфериобслуговуваннянаселення, розміщенняреклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради. | Перед засіданням комісії. |
7.
|
Включення до обов’язкового переліку документів, які подаються до виконавчого комітету Фастівської міської ради стосовно отримання дозволів, інформації про наявність найманих працівників та рівень встановленої заробітної плати. | Відділ сфериобслуговуваннянаселення, розміщенняреклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради. | При підготовці відповідного проекту рішення щодо затвердження інформаційних карток. |
8.
|
При підготовці проектів рішень суб’єктів господарювання, що стосуються їх господарської діяльності ( на засідання виконкому та сесію міської ради), попереджати суб’єктів господарської діяльності, про необхідність надання документів стосовно укладених трудових договорів з найманими працівниками та розміру середньомісячної заробітної плати .
|
Відділ з питань раціонального використання земель виконавчого комітету Фастівської міської ради , відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради, відділ сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради. |
При підготовці відповідних проектів рішень. |
9.
|
Включення до тендерної документації ( на підставі ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»), яка готується керівниками відповідних структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради при проведенні публічних закупівель, як необхідної умови участі в тендері – наявність необхідної кількості найманих працівників та виплата середньої заробітної плати на рівні не менше «індикативного». | Керівники
структурних підрозділів виконавчого комітету Фастівської міської ради при формуванні тендерних пропозицій. |
При формуванні тендерних пропозицій. |
10.
|
Розпорядникам бюджетних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти, тендерних процедур (конкурсів) на виконання послуг, що замовляються структурними підрозділами виконавчого комітету Фастівської міської ради, враховувати наявність необхідного кваліфікованого персоналу та рівень заробітної плати у суб’єктів-учасників відповідних конкурсів та тендерів. | Розпорядникибюджетнихкоштів. | При проведеннітендернихзакупівель.
|
11.
|
Надання до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради інформації стосовно кількості укладених суб’єктами господарювання трудових договорів. | Фастівська ДПІ ГУ ДПС України у Київській області. | Щомісячно. |
12.
|
Надання до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради інформації стосовно нових зареєстрованих на території громади суб’єктів господарювання. | ГУ ПФУ у Київській обл., Фастівська ДПІ ГУ ДПС України у Київській області. | Щомісячно. |
13.
|
Надання до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради інформації стосовно суб’єктів господарювання, які виплачують заробітну плату на рівні менше мінімальної. | ГУ ПФУ у Київській обл., Фастівська ДПІ ГУ ДПС України у Київській області. | При наявності такої інформації. |
14.
|
Виготовлення на біл-бордах, сіті-лайтах соціальної реклами , спрямованої на упередження виплати заробітної плати в «конвертах» та негативних наслідків «тіньової» оплати праці , легалізацію трудових відносин роботодавців з найманими працівниками, на подолання негативних наслідків виплати «тіньової» заробітної плати. | Виконавчий комітет Фастівської міської ради. | При наявності фінансування. |
15.
|
При укладанні договорів виконавчого комітету міської ради з перевізниками пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування враховувати кількість оформлених трудових договорів та відповідність рівня заробітної плати найманих працівників середньої заробітної плати по м. Фастів. | Управління економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради | При проведенні конкурсу. Постійно. |
16.
|
Створення « гарячої лінії» щодо можливості повідомлення про факти використання незадекларованої праці. | Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради. | Після затвердження Програми. |
Керуючий справами ( секретар) Леся ТХОРЖЕВСЬКА
виконавчого комітету Фастівської
міської ради