Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає ОВД: виведенні з експлуатації (ліквідація) об’єкту магістрального трубопроводу Газорозподільна станція ГРС Фастів-1 Боярського ЛВУ МГ.
- 12.04.2023
Додаток 2
до Порядку передачі документації
для надання висновку з оцінки впливу
на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
________07.04.2023________
(дата офіційного опублікування в Єдиному
реєстрі з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
не зазначається суб’єктом господарювання)
_______20234710558______
(реєстраційний номер справи про оцінку
впливу на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними
засобами ведення Єдиного реєстру
з оцінки впливу на довкілля,
для паперової версії зазначається
суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
__ Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор ГТС України»________________
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові
_________________ код ЄДРПОУ 42795490____________________________________
фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код або
______________________________________________________________________
серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання
_ТОВ «Оператор ГТС України», 03065, м. Київ, проспект Гузара Любомира, 44_________
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної
тел. +3(044) 239-78-70, _e-mail: info@tsoua.com _____________________________________
особи – підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[*].
Планована діяльність, її характеристика.
Планована діяльність полягає у виведенні з експлуатації (ліквідація) об’єкту магістрального трубопроводу Газорозподільна станція ГРС Фастів-1 Боярського ЛВУ МГ.
Газорозподільна станція (ГРС) – об’єкт газотранспортної системи, призначений для зниження тиску природного газу з одночасним вимірюванням йо-го витрат, одоруванням, та, за необхідності, підігрівом з метою подальшого розподілу споживачам.
На даний час транспортування газу природного газу через точку виходу з ГТС ГРС не здійснюється.
Технічна альтернатива 1.
Виведення з експлуатації основних виробничих засобів шляхом демонтажу. Ліквідація газопроводу-відводу без демонтажу, при якій проводиться фізичне від’єднання, продування, очищення трубопроводу та монтаж заглушок на його кінцях.
Всі споруди, що знаходяться над поверхнею землі, демонтуються, та проводиться рекультивація смуги відведення.
Технічна альтернатива 2.
Демонтаж, при якому всі підземні споруди також демонтуються та консервація основних виробничих засобів.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Адреса проммайданчика: 08500, Київська область, м. Фастів.
ГРС Фастів-1 розташована в південному напрямі від м. Фастів Київської області. Найближча житлова забудова – мікрорайон Потіївка знаходиться на відстані 990 м на зх. від ГРС. На пн. на відстані 990 м – залізнична дорога. Межі ділянки – сільськогосподарські угіддя. На сході на відстані 360 м розташований завод електротехнічного обладнання «Промінь». На пн. на відстані 990 м – залізнична дорога. Межі ділянки – сільськогосподарські угіддя.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Планована діяльність передбачається на території діючого підприємства відповідно до існуючого договору оренди земельної ділянки, тому територіальна альтернатива 2 не розглядається
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Ліквідація джерел забруднення атмосферного повітря. Збільшення територій, що вивільнені від промисловості та рекультивовані.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Передбачається демонтаж основних засобів, а також інших споруд, фундаментів, мереж, окремих ділянок вузла підключення ГРС.
До складу ГРС Фастів-1 Боярського ЛВУМГ входять наступні основні вузли:
– блок очистки природного газу (ПВ/фільтри) (УОГ);
– блок редукування (БР);
– блок спалювання суміші «пари одоранту-пари метану» (БО);
– вузол заміру газу (ВЗГ);
– пневмокран (ЗПК);
– комунікації ГРС;
– ємність конденсату (ЄК);
– блок підігріву газу (ПГА);
– паливна (котел опалення);
Газопровід-відвід (довжиною 0,15 км і діаметром 150х6 мм) від МГ Дашава-Київ
Передбачається демонтаж технологічного та допоміжного обладнання, задіяного в транспортуванні газу, а також інших споруд, фундаментів, мереж, окремих ділянок вузла підключення ГРС.
Площа території, яка вивільняється від промисловості – 0,82 га.
Ліквідацію газопроводу-відводу планується проводити без демонтажу.
Перед проведенням демонтажу стравлювання газу з обладнання і комунікацій та продувка газопроводу-відводу (в разі необхідності) буде здійснюватись через існуючі свічки, які по закінченні робіт будуть демонтовані.
По закінченню демонтажу передбачається благоустрій майданчика.
Всі технічні рішення здійснюються з урахуванням вимог діючих в Україні нормативних документів і стандартів.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
– по забрудненню атмосферного повітря – ліквідація джерел викидів;
– по шумовому впливу – відсутність шумового впливу;
– запобігання забрудненню поверхневих та підземних вод стоками;
– по поводженню з відходами – тимчасове розміщення відходів в спеціально відведених місцях, передача, згідно укладеним договорам, організаціям, які мають відповідну ліцензію;
– вплив на ґрунти може мати локальний характер.
щодо технічної альтернативи 2
Не допускати розвитку небезпечних геологічних процесів та явищ . Зняття родючого шару грунту зі смуги рекультивації з переміщенням у тимчасовий відвал, складування і збереження родючого шару грунту.
щодо територіальної альтернативи 1
Захист території передбачає: дотримання проектної технології для уникнення ерозійних процесів; охорону землі від забруднення відходами будівництва; охорону вод. Інженерно-геологічні, топографо-геодезичні, гідрологічні та інші вишукування . Всі роботи проводяться поза межами населених пунктів.
щодо територіальної альтернативи 2
територіальна альтернатива 2 не розглядається (див. п. 3)
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Об’єкт планованої діяльності існуючий. Плануються роботи щодо виведення з експлуатації основних засобів ГРС шляхом демонтажу. Забезпечити облаштування будівельного майданчика засобами освітлення, протипожежного водопостачання, пожежогасіння, сигналізації та зв’язку. Забезпечення повного збору та роздільне зберігання відходів залежно від виду та класу небезпеки.
щодо технічної альтернативи 2
Розробка траншеї з укладанням мінерального грунту на смугу тимчасового відводу земель.
щодо територіальної альтернативи 1
Озеленення території та здійснення благоустрою.
щодо територіальної альтернативи 2
територіальна альтернатива 2 не розглядається (див. п. 3)
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
Геологічне середовище. Незначне порушення земної поверхні. Змінення інженерно-гідрогеологічних умов та забруднення водоносних горизонтів та рівня залягання ґрунтових вод під час проведення запланованих робіт не передбачається.
Водне середовище. Використання води на господарсько-побутові потреби та утворення побутових стоків. В період виведення з експлуатації ГРС негативного впливу на стан підземних та поверхневих вод відбуватися не передбачається.
Повітряне середовище: Забруднення атмосферного повітря буде відбуватись при демонтажі, стравлюванні та продувці обладнання і комунікацій. Також вплив пов’язаний з експлуатацією автомобільної та будівельної техніки. Вплив від зазначених джерел на атмосферне повітря є незначним та буде носить тимчасовий характер. Викиди під час планованої діяльності пов’язані з необхідністю стравлювання природного газу з ділянки газопроводу-відводу перед початком робіт, з проведенням земляних, зварювальних, різальних робіт, роботою автотранспорту та будівельної техніки. Характер впливу – тимчасовий (лише під час проведення запланованих робіт).
Шумове забруднення. Автотранспорт та будівельна техніка. Характер впливу тимчасовий (тільки в період проведення планованих робіт). Акустичне навантаження на найближчу житлову забудову під час проведення будівельних робіт планується в межах норми.
Рослинний і тваринний світ: Механічне порушення поверхневого рослинного шару ґрунту в зоні проведення робіт. Вирубки дерево-чагарникової рослинності не передбачається. Вплив планованої діяльності на рослинний світ не передбачається.
Техногенне середовище: Утворення відходів. Під час провадження планованої діяльності буде утворюватися незначна кількість відходів ІІІ та ІV класу небезпеки.
Вплив на довкілля буде тимчасовий, тільки під час виконання запланованих робіт.
Радіаційне, іонізуюче та електромагнітне випромінення. Поводження з відпрацьованим обладнанням магістрального трубопроводу, під час його виведення з експлуатації та подальшого поводження з радіоактивно-забрудненими конструкційними елементами (фрагментами) магістрального трубопроводу (у разі їх виявлення в ході проведення радіаційного контролю), відбуватиметься згідно Плану заходів, у якому визначені та обґрунтовані організаційно-технічні заходи відповідно до правил і норм з радіаційної безпеки, погоджений з Держатомрегулюванням.
Землі та Грунти:. Порушення у наслідок земляних робіт. Родючий шар ґрунту не розробляється. Раціональне користування, охорона та захист земельної ділянки від забруднення забезпечується організацією санітарної очистки території планованої діяльності з вивозом будівельного сміття та рекультивації.
Клімат та мікроклімат: Під час планованої діяльності вплив на клімат і мікроклімат не очікується. Зміни мікроклімату не передбачаються.
щодо технічної альтернативи 2
Зменшення кількості відходів при консервації основних виробничих засобів.
Збільшення території, яка підлягає рекультивації
щодо територіальної альтернативи 1
Рекультивація території планованої діяльності
щодо територіальної альтернативи 2
територіальна альтернатива 2 не розглядається (див. п. 3)
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
Згідно із ст.3 ч.3 п.10 абзац 11 (будівництво магістральних продуктопроводів (трубопроводів для транспортування газу, аміаку, нафти або хімічних речовин)) та ст.3 ч.3 п.14 (розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини), а також ст.3 ч.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля немає.
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планується проведення оцінки впливу на геологічне середовище, атмосферне повітря, поверхневі та підземні води, ґрунти, рослинний і тваринний світ, ПЗФ, клімат, а також на соціальне і техногенне середовище. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, буде виконаний у відповідності із п.2 ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» 2059-VIII від 23 травня 2017 року.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде рішення Міненерго про виведення з експлуатації складової частини
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11
_магістрального трубопроводу_________________________________________________________,
Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міненерго (Постанова КМУ від 28 березня 2018 р. № 209 «Про затвердження Порядку виведення з експлуатації магістральних трубопроводів нафти,__
газу та продуктів їх переробки»)________________________________________________________
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департамент екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації, адреса: 01004, м. Київ, вул. Басейна, буд. 1/2-а, тел. +38(044)279-01-58, факс +38(044)234-96-15, e-mail: dep_eco@koda.gov.ua
Контактна особа: Ткаліч Ганна Іванівна, директорка Департаменту
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та
контактна особа)
[*] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.