Комплексний підхід в організації інклюзивного навчання дітей з розладами аутистичного спектру в закладі дошкільної освіти
- 04.10.2021
Діти дощу- хто вони? Що треба знати про аутизм? Сьогодні питання навчання дітей із розладами аутичного спектра (РАС) в освітньому просторі звучить надзвичайно гостро. Будь-яку дитину з аутизмом можна привчити до порядку, організованості, адаптувати в дитячому колективі й сприяти її послідовному розвитку. Але для цього процес уведення дитини з аутизмом в освітній простір має бути ретельно продуманим і підготовленим командою психолого-педагогічного супроводу.
Технології командної взаємодії розглядали фахівці ЗДО № 8 «Джерельце» на першому засіданні обласної педагогічної студії “Комплексний підхід в організації інклюзивного навчання дітей з розладами аутистичного спектру в закладі дошкільної освіти”, на яке 1 жовтня завітали директори та педагогічні працівники закладів дошкільної освіти з інклюзивними групами Київської області та Фастівської громади.
Керівник педстудії директор ЗДО №8 «Джерельце» Тетяна Салтикова наголосила, що найважливішою умовою ефективного навчання дитини з аутизмом є узгоджена робота міждисциплінарної групи супроводу, яка впроваджує індивідуальну програму розвитку і відстежує успішність досягнення поставлених актуальних цілей. Також своїм досвідом ділилася вихователь групи з інклюзивним навчанням Любов Короленко. Вихователь-методист закладу Ольга Романова розкрила проблеми взаємодії з родинами, що виховують дітей з РАС.
Загурська Світлана Миколаївна, кандидат філософських наук, методист Центру підтримки інклюзивної освіти Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів назвала ресурси середовища (предметно-просторові, організаційно-смислові, соціально-психологічні) і ресурси дітей з аутизмом, розкриття яких сприяє впровадженню якісного освітнього процесу для них.
Підсумки засідання підвела консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Вікторія Шуляк та спрямувала подальшу роботу педагогічної студії на практичний аспект процесу психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі.