Як відбувається листування з ДПС у електронному вигляді?
- 08.08.2024
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що листування платників із контролюючими органами в електронній формі регулюється
пунктом 42.4 ст. 42 ПКУ.
Листування контролюючих органів з платниками, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та є доступним в електронному кабінеті.
Датою вручення платнику документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, яка відправляється з електронного кабінету автоматично і свідчить про дату та час доставки документа платнику податків/фінансовому агенту. Якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день.
Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків/фінансовому агенту (його представнику).
При цьому указаний строк доставки документа в електронний кабінет не зараховується до строку надіслання документів, визначеного ПКУ.
Платник один раз протягом року може надіслати до контролюючого органу через електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через електронний кабінет.
Датою завершення листування платника податків через електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через електронний кабінет.
Якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з таким платником здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (п.42.5 ст.42 ПКУ). Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд.10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
Згідно з п.п.69.2 прим. 2 п. 69 підрозд.10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ документ, надісланий контролюючим органом до електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ГУ ДПС у Київській області