Формування території для розміщення, експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства з організацією вулично-транспортної мережі за межами с. Мала Снітинка Фастівського району Київської області
- 22.02.2023
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
проекту документу державного планування – детального плану території
«Формування території для розміщення, експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства з організацією вулично-транспортної мережі за межами с. Мала Снітинка Фастівського району Київської області»
На виконання статті 10 та 12 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», з метою одержання та врахування зауважень та пропозицій громадськості в рамках громадського обговорення в процесі стратегічної екологічної оцінки, Фастівська міська об’єднана територіальна громада інформує:
- Інформація про Замовника
Виконавчий комітет Фастівської міської ради. Пл. Соборна, 1 м. Фастів Фастівський район Київської області, 08500.
- Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Містобудівна документація – детальний план території : «Формування території для розміщення, експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства з організацією вулично-транспортної мережі за межами с. Мала Снітинка Фастівського району Київської області», що розроблено ТОВ “Ідеал-Центр” на підставі рішення Фастівської міської ради Фастівського району Київської області від 24.02.2022 р. № 11-ХVIIІ-VIIІ.
Метою розроблення документації є:
– визначення планувальної організації;
– визначення планувальних обмежень використання території, переважних та супутніх видів використання території, містобудівних умов і обмежень;
– визначення комплексності намірів проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території;
– організація транспортного і пішохідного руху;
– охорона і поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки.
- Детальний план території визначає:
1) принципи планувально-просторової організації забудови;
2) червоні лінії та лінії регулювання забудови;
3) у межах визначеного комплексним планом, генеральним планом населеного пункту функціонального призначення режим та параметри забудови території, розподіл територій згідно з будівельними нормами;
4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території;
5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;
6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;
7) черговість та обсяги інженерної підготовки території;
8) систему інженерних мереж;
9) порядок організації транспортного і пішохідного руху;
10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;
При розробці детального плану території було використано наступну документацію та вихідні дані:
– Схема планування Київської області, розроблена ДП “УКРНДПІЦИВІЛЬБУД”, 2021 р.;
– Схема планування Фастівського району, розроблена ДП “УКРНДПІЦИВІЛЬБУД”;
Генеральний напрямок проходження великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва, погоджений протокольним рішенням Київської обласної державної адміністрації від 17.07.2007 року, Ме 326-р та вимоги розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.03.2009 Хо 296-р;
– Відомості Державного земельного кадастру про земельні ділянки приватної власності, розташовані в межах запроектованої земельної ділянки ВКАД (отримано за допомогою електронного кабінету з землевпорядника)
– дані Публічної кадастрової карти України.
Враховані державні інтереси для розроблення детального плану території наданих Київською обласною державною адміністрацією, лист від 07.11.2022 № 7230/02/31-2022.
Під час розроблення детального плану було враховано наступні законодавчі та нормативні документи:
– Земельний кодекс України;
– Закон України «Про основи містобудування»;
– Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закон України «Про автомобільні дороги»;
– Закон України «Про дорожній рух»;
– Закон України «Про транспорт»;
– Закон України «Про автомобільний транспорт»;
– Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя»;
– Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– Закон України «Про охорону земель»;
– Закон України «Про енергозбереження»;
– Закон України «Про охорону навколишнього середовища»;
– Закон України «Про природно-заповідний фонд України»;
– Закон України «Про охорону культурної спадщини»;
– ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»;
– Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні (новий ДБН Б.1.1-14:2021;
– Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів;
– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
– ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги»;
– ДБН В.2.5-20-2018 «Газопостачання. Інженерне обладнання будинків і споруд»;
– ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди»;
– ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди»;
– ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки й гаражі для легкових автомобілів»;
– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
– ГБН В.2.3-37641918-549:2018 «Автомобільні дороги. Майданчики для стоянки транспортних засобів і відпочинку учасників дорожнього руху».
– постанова Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 № 841 «Про затвердження положення про порядок проведення евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру»;
– постанова Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 Хе 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту»;
– заходи «Обласна цільова програма захисту населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2018-2022 роки», затвердженої рішенням Київської обласної ради від 27.04.2018 № 401-21-МІІ.
Затверджений у чинному порядку детальний план території стане обов’язковим документом для всіх організацій та установ, які здійснюють будівництво на території. Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються детальним планом території відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
- Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Проектні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території проектування. Проектні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку обумовлюються в тому числі завданням на розроблення детального плану території. Територія детального плану розташована у західній частині Київської області, у північній частині Фастівського району. Напрямок запроектованої інженерно-транспортної мережі (дороги) проходить по територіям Фастівської міської територіальної громади. Нові адміністративні центри і склад територіальних громад Київської області затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 715-р 3 «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Київської області».
Проектні рішення детального плану території виконані відповідно до: ДБН Б.2.2 12:2019 «Планування та забудова територій», ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів».
За функціональним призначенням проектна територія в межах смуги відведення автомобільної дороги відноситься до транспортної інфраструктури.
Проект визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно- захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища поза територією населених пунктів.
До сфери охоплення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) детального плану території відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень.
В процесі здійснення СЕО збираються та використовуються наступні вихідні дані:
- Регіональна доповідь про стан навколишнього природного середовища у Київській області;
- Законодавчі акти, які мають відношення до проекту детального плану: – Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-МІ із змінами;
– Закон України «Про внесення змін до статті 8 Закону України «Про автомобільні з дороги» щодо класифікації автомобільних доріг загального користування» від 20.12.2011 р. № 4203-МГ;
– Постанова ВРУ «Про Концепцію сталого розвитку населених пунктів» від 24.12.1999. № 1359-ХТУ;
– Земельний кодекс України від 25.10.2001 р. № 2768-Ш (із змінами);
– Закон України “Про охорону атмосферного повітря”;
– Закон України “Про відходи”;
– Закон України “Про екологічну мережу України”;
– Закон України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”;
і – низка інших законодавчих та підзаконних актів в сфері охорони довкілля, розміщення та експлуатації об’єктів та мереж інженерної та транспортної інфраструктури.
- Дані моніторингу стану довкілля, що здійснюється існуючими державними суб’єктами моніторингу довкілля на регіональному та місцевому рівні.
- Інші доступні джерела інформації.
- Ймовірні наслідки:
Детальний план території є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
– грунти;
– атмосферне повітря;
– водні ресурси;
– стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок);
– кліматичні фактори;
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– здійснення природоохоронних заходів, спрямованих на зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря;
– зменшення впливу забруднення повітря та грунтів автотранспортом шляхом реконструкції і будівництва доріг з твердим покриттям;
б) для територій з природоохоронним статусом;
території з природоохоронним статусом в межах проектування відсутні.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: враховуючи географічне положення ділянки проектування наслідки реалізації проектних рішень документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення не передбачаються.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено;
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території на території Фастівського району Київської області – без впровадження проектних змін та за можливості територіальна та/або технологічна альтернатива.
Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. У разі незатвердження документу державного планування, а саме містобудівної документації детальний план території на території Фастівського району Київської області, та відмова від реалізації проекту призведе до неможливості розвитку економіки, району та області, як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. За даним варіантом подальший стабільний розвиток території є, очевидно, проблематичним, і ця о альтернатива зведе до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови та погіршення ландшафту в цілому. Розгляд територіальної альтернативи неможливий у зв’язку з узгодженістю просторового планування з наявними транспортними об’єктами, в ході проходження процедури стратегічної екологічної оцінки буде розглядатись варіанти технологічної альтернативи виконання проектних рішень проекту документу державного планування.
Оцінка ефективності вказаного альтернативного варіанту буде відображена у Звіті про, стратегічну екологічну оцінку.
В ході розробки детального плану території та здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту документу державного планування буде розглядатись територіальна альтернатива розміщення об’єктів на запроектованій території та різні технологічні варіанти проектування комунікацій у відповідності до актуальної ситуації на місцевості.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки;
Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення детального плану території, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення, З огляду на стратегічний характер такого виду документації як детальний план території, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки проекту такого документу мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану території. Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним. Цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування.
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для розробки стратегічної екологічної оцінки передбачається використовувати наступну інформацію: – доповіді про стан довкілля,
– статистичну інформацію,
– дані моніторингу стану довкілля,
– екологічні паспорти регіону;
– оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля. Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність запланованої діяльності і обгрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
З метою забезпечення охорони природного середовища в межах території, що проектується та на суміжних ділянках, рекомендовано виконання ряду планувальних та інженерних заходів по облаштуванню території:
– здійснення упорядкування проектних територій, їх ландшафтний благоустрій та обладнання сучасними системами та технологіями;
– дотримання параметрів санітарно-захисних зон, відстаней та охоронних зон;
– забезпечення території централізованою планово-регулярною санітарною очисткою із запровадженням системи роздільного збирання відходів та своєчасного їх видалення, здійснення загального благоустрою території;
– проведення комплексу заходів за умови необхідності з інженерної підготовки території та здійснення впорядкування поверхневого стоку.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку;
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозовані зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено;
3) Характеристика стану довкілля, умови життєдіяльності працюючих та населення, стан їх здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу;
4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я працюючих та населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом;
5) Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я працюючих та населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) Опис наслідків реалізації проектних рішень документу державного планування для довкілля, а також для здоров’я працюючих та населення, у тому числі кумулятивних, синергічних, позитивних і негативних наслідків;
7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) Обгрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я працюючих та населення;
10) Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я працюючих (за наявності);
11) Резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-6 цієї частини, розраховане на широку аудиторію. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається змістом та характером проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання. Обласні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та реалізують державну політику у сфері охорони здоров’я (відповідні підрозділи з питань охорони навколишнього природного середовища та з питань охорони здоров’я), у межах своєї компетенції надають у письмовій формі свої зауваження і пропозиції до «Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки» у строк, що не перевищує 15 днів з дня отримання такої Заяви – обов’язково. За відсутності письмових зауважень і пропозицій протягом зазначеного строку замовник самостійно визначає обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що має бути включена до Звіту про стратегічну екологічну оцінку.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Виконавчий комітет Фастівської міської ради. Відділ містобудування та архітектури Фастівської міської ради. пл. Соборна, 1 м. Фастів Фастівський район Київської області, 08500
Електронна адреса: fastiv_arh@ukr.net.
Строк подання зауважень та пропозицій: становить 15 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документу державного планування «Формування території для розміщення, експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства з організацією вулично-транспортної мережі за межами с. Мала Снітинка Фастівського району Київської області» (відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» ст. 10, п. 5, 6).
Повна назва документа державного планування місцевого рівня (містобудівна документація): Детальний план території «Формування території для розміщення, експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства з організацією вулично-транспортної мережі за межами с. Мала Снітинка Фастівського району Київської області”.