Інвентаризація 2024

  • 31.10.2024

Перед складанням річного фінансового звіту підприємство, установа й організація зобов’язані проводити інвентаризацію. Нагадаємо, що треба зробити перед її проведенням.

Для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства, установи й організації зобов’язані проводити інвентаризацію активів і зобов’язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка (ч. 1 ст. 10 Закону про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні).

Для ФОПів такого обов’язку немає, бо вони фінзвітність не складають. Хоча й для них така процедура буде корисна перед складанням річної податкової звітності.

Процедура організації та проведення інвентаризації досить повно й докладно описана у наказі Міністерства фінансів України від 02.09.2014  № 879 « Про затвердження Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань».

Дані про проведення інвентаризації та строки треба зазначити у Наказі про облікову політику підприємства/ установи/ організації.

Оскільки керівник підприємства, установи й організації несе відповідальність за організацію інвентаризації, він повинен правильно та своєчасно видати наказ на створення комісії для її проведення. У наказі має зазначити початок та завершення робіт з інвентаризації. З цим наказом треба ознайомити всіх членів комісії. Також необхідно у довільній формі скласти План-графік проведення інвентаризації усіх об’єктів, які перебувають на  балансі підприємства/ установи/ організації.

У Плані-графіку проведення інвентаризації треба зазначити таку інформацію:

місце, де члени комісії будуть проводити інвентаризацію;

цінності, які треба проінвентаризувати;

у які строки необхідно провести інвентаризацію;

хто відповідальний за її проведення.

Після того, як керівник затвердить План-графік інвентаризації, ознайомте з інформацією, яку зазначили в ньому, під особистий підпис, усіх членів інвентаризаційної комісії.

Отже, аби правильно та своєчасно розпочати інвентаризацію активів та зобов’язань установи, підготуйте необхідні документи. Аби звірити дані, під час інвентаризації бухгалтерія має зупинити всі операції з оприбуткування та списання активів та зобов’язань. Результати проведеної інвентаризації відображайте у річній фінансовій звітності установи.

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ