Про зміну типу та найменування Фастівського навчально-виховного комплексу «Ліцей інформаційних технологій  – Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9» Фастівської міської ради Київської області та затвердження нової редакції статуту

  • 26.06.2019

 Проект

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

 

 

Про зміну типу та найменування Фастівського навчально-виховного комплексу «Ліцей інформаційних технологій  – Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 9» Фастівської міської ради Київської області та затвердження нової редакції статуту

 

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», керуючись ст.25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»

 

міська рада

 ВИРІШИЛА:

  1. Змінити тип та найменування загальноосвітнього навчального закладу з «Фастівський навчально-виховний комплекс «Ліцей інформаційних технологій – Спеціалізована загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів  №9» Фастівської  міської ради Київської області» на «Фастівський академічний ліцей № 9 Фастівської міської ради Київської області».
  2. Затвердити нову редакцію Статуту Фастівського академічного ліцею № 9 Фастівської міської ради Київської області (додається).
  3. Доручити керівнику закладу провести державну реєстрацію нової редакції Статуту Фастівського академічного ліцею № 9 Фастівської міської ради Київської області.
  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту, освіти, культури, спорту, сім’ї та молоді та заступника міського голови з гуманітарних питань.

Міський голова                                                                             М. В. Нетяжук

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

до рішення  міської  ради

№_____________________

від «_____»_____________

 

 

 

 

 

 

СТАТУТ

 

Фастівського академічного  ліцею  № 9

Фастівської міської ради

Київської області

 

 

(нова редакція)

 

 

  1. Загальні положення
    • Фастівський академічний ліцей № 9 Фастівської міської ради Київської області є закладом загальної середньої освіти комунальної форми власності, заснованим на комунальній власності територіальної громади міста Фастова, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти.
    • Повна назва: Фастівський академічний ліцей № 9 Фастівської міської ради Київської області.
    • Скорочена назва: Фастівський академічний ліцей № 9.
    • Юридична адреса Фастівського академічного ліцею № 9 Фастівської міської ради Київської області (далі – Ліцей): 08500, Київська область, м. Фастів, вул. Т. Шевченка, 51 .
    • Засновником Ліцею є Фастівська міська рада Київської області (далі – Засновник).
    • Ліцей є юридичною особою, діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником. Ліцей має рахунки в установах банку, печатку, штамп встановленого зразка, ідентифікаційний номер.
    • Ліцей має статус неприбуткового закладу освіти.
    • Метою діяльності Ліцею є: всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності: вільне володіння державною мовою;
здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова  грамотність; інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

  • Головними завданнями Ліцею є:
  • забезпечення повної загальної середньої освіти, створення умов для здобуття учнями освіти понад державний освітній мінімум;
  • виховання громадянина України;
  • формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання в учнів поваги доКонституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.
    • Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Фастівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Фастівського міського голови, наказами управління освіти Фастівської міської ради, іншими нормативно-правовими актами та власним Статутом.
    • Діяльність Ліцею базується за принципом рівних можливостей для всіх.
    • Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, власним Статутом та невід’ємними додатками до нього.
    • Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
  • дотримання фінансової дисципліни.
    • Мовою освітнього процесу в Ліцеї є державна мова.
    • Ліцей здійснює освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та за різними видами освіти.

Структурними підрозділами ліцею є: початкова школа, що забезпечує початкову освіту; гімназія, що забезпечує базову середню освіту; ліцей, що забезпечує профільну середню освіту.

  • Ліцей має власну символіку: прапор, гімн, герб, емблему, шкільну форму.
  • Взаємовідносини Ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
  • Реорганізація або ліквідація Ліцею здійснюється у порядку, встановленому чиним законодавством України.
  • З питань, не врегульованих Статутом, Ліцей керується чиним законодавством України.
  1. Організація освітнього процесу

2.1. Засновник закріплює за Ліцеєм відповідну територію обслуговування і до початку навчального року обліковує учнів, які мають його відвідувати.

2.2. Зарахування учнів до Ліцею проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

2.3. Відрахування та переведення учнів до інших закладів загальної середньої освіти для здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється у порядку, передбаченому чиним законодавством.

2.4. Зарахування учнів до Ліцею дозволяється проводити на конкурсних засадах.

2.5. Зарахування учнів до початкової школи та гімназії дозволяється на конкурсних засадах лише у випадках, якщо кількість поданих заяв на відповідний рівень загальної середньої освіти перевищує спроможність цього закладу. Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які проживають на території обслуговування Ліцею.

2.6. Навчальний рік у Ліцеї розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

2.7.Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процессу встановлюються Ліцеєм у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів і має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.
На основі освітньої програми Ліцей складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.8. Режим роботи Ліцею визначається ним на основі відповідних нормативно-правових актів.

2.9.Тривалість уроків у Ліцеї становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – одинадцятих класах – 45 хвилин.
Ліцей може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
Різниця в часі навчальних годин перших – четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

2.10. Тривалість канікул у Ліцеї протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

2.11. Освітній процес у Ліцеї здійснюється за груповою та індивідуальною  формами навчання у порядку, встановленому законодавством.

2.12. Бажаючим надається право і створюються умови для прискореного закінчення закладу, складання іспитів екстерном.

2.13. Наповнюваність класів у Ліцеї не може перевищувати 30 учнів.

2.14. Поділу класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється у порядку, передбаченому чинним законодавством.

2.15. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення Засновника у Ліцеї функціонують групи подовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти Зсновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

  • Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили заклад загальної середньої освіти I, II і III ступенів, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
  • Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту та способу здійснює заклад загальної середньої освіти.
  • Переведення  учнів до наступного класу Ліцею здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
  • Переведення учнів до іншого закладу загальної середньої освіти здійснюється згідно Порядку переведення учнів між закладами освіти.
  • Випускникам гімназії та ліцею видається відповідний документ про освіту. Зразки документів про загальну середню освіту затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. Виготовлення документів про загальну середню освіту здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
  • Виховання учнів у Ліцеї здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.
  • У Ліцеї забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
  • Примусове залучення учнів Ліцею до вступу у будь-які об’єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.
  1. Учасники освітнього процесу

3.1. Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є: здобувачі освіти, педагогічні працівники, практичні психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти, які залучаються до організації освітнього процесу, батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють.

3.2. Права та обов’язки здобувачів освіти:

3.2.1.Здобувачі освіти мають право на:

  • навчання та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;
  • користування бібліотекою; навчальною, науковою, культурною, спортивною інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.2.2. Здобувачі освіти зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів даного закладу освіти, Правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

3.3.  Права та обов’язки педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу:

3.3.1. Педагогічні працівники мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою;навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
  • участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

3.3.2. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституціїта законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.

Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором.

3.3.3. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього    процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами.

3.3.4. Відволікання педагогічних працівників відвиконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

3.4.Права та обов’язки батьків здобувачів освіти або осіб, які їх замінюють:

3.4.1.  Батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, мають право:

  • приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності закладу загальної середньої освіти;
  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладу освіти, органу управління освітою з питань освіти;
  • обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3.4.2. Батьки здобувачів освітиабо особи, які їх замінюють, зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • не допускати булінгу, цькування, домашнього насильства по відношенню до дітей та всіх учасників освітнього процесу;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів даного закладу освіти, Правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
  1. Управління закладом освіти

4.1. Управління Ліцеєм у межах повноважень, визначених законами та установчими документами даного закладу, здійснюють: засновник; керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та цим Статутом.

4.2. Засновник Ліцею:

  • затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
  • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
  • реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

4.3. Засновник закладу освіти зобов’язаний:

  • забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
  • у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
  • забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;
  • здійснює інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту».

4.4. Управління освіти Фастівської міської ради є органом, уповноваженим         Засновником, на управління Ліцеєм.

4.5. Управління освіти Фастівської міської ради:

  • укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником Ліцею, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;
  • розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником Ліцею з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
  • у разі ліквідації в установленому законодавством порядку комунального закладу загальної середньої освіти вживає заходів щодо влаштування учнів до інших закладів загальної середньої освіти;
  • організовує нормативне, програмне, матеріальне, науково-методичне забезпечення, перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників;
  • здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
  • забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
  • здійснює інші повноваження відповідно доКонституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», Положення про управління освіти.

4.6. Керівництво Ліцеєм здійснює директор, повноваження якого визначаються законом, даним Статутом та трудовим договором (контрактом).

4.7. Директор є представником Ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

4.8. Директор Ліцею призначається на посаду та звільняється з посади управлінням освіти.

4.9.  Директор Ліцею призначаєтьсяна посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше).

4.10. Одна і та сама особа не може бути директором Ліцею більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.

4.11.Конкурсний відбір проводиться відповідно до Порядку, затвердженому засновником.

4.12. Директор Ліцею в межах наданих йому повноважень:

  • організовує діяльність закладу освіти;
  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
  • сприяє здоровому способу життя учнів та працівників закладу освіти;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
  • відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
  • розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;
  • забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;
  • щороку звітує про свою роботу відповідно до законодавства;
  • здійснює інші повноваження, передбачені законом та трудовим договором (контрактом).

4.13. Колегіальним органом управління Ліцеєм є педагогічна рада, повноваження якої визначаються чинним законодавством та даним Статутом.

Усі педагогічні працівники закладу освіти мають брати участь у засіданнях педагогічної ради Ліцею.

Педагогічна рада Ліцею:

  • планує роботу закладу;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
  • формує систему та затверджує  процедури  внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
  • розглядає інші питання, віднесені чинним законодавством до її повноважень.

4.14. У Ліцеї можуть діяти:органи самоврядування працівників закладу освіти; органи самоврядування здобувачів освіти; органи батьківського самоврядування; інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є Загальні збори коллективу Ліцею.

4.15. У Ліцеї можуть функціонувати методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу.

4.16. Піклувальна рада Ліцею створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування Піклувальної ради Ліцею, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються Положенням про Піклувальну раду Ліцею, яке є невід’ємною частиною даного Статуту.

  1. Матеріально-технічна база

5.1. До майна Ліцею належать:

  • нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, тощо;
  • майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;
  • інші активи, передбачені законодавством.

5.2. Майно Ліцею перебуває в комунальній власності територіальної  громади м. Фастова, належитьйому на правах оперативного управління.

5.3.  Основні фонди, оборотні кошти та інше майно Ліцею не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

5.4.  Об’єкти  та майно Ліцею не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

5.5. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Ліцею, використовуються виключно на потреби закладу.

5.6. Майно Ліцею, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до статті 81  Закону України «Про освіту».

  1. Фінансово-господарська діяльність

6.1. Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється на основі його кошторису.

6.2.  Фінансово-господарська діяльність Ліцею проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України  «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

6.3. Джерелами фінансування Ліцею є:

  • державний бюджет;
  • місцевий бюджети;
  • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
  • доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • гранти вітчизняних і міжнародних організацій; дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;
  • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.

6.4.  Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади. Бухгалтерський облік Ліцею здійснюється централізованою бухгалтерією управління освіти.

Ліцей має право на фінансову самостійність у межах чинного законодавства.

6.5. Ліцей є неприбутковою організацією, що утворена та зареєстрована у порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткових організацій.

Доходи (прибутки) ліцею або їх частини не підлягають розподілу серед засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) Ліцею використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу освіти, покращення його матеріальної бази, реалізації мети (цілей) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

6.6. Ліцей має право згідно із законодавством придбати та/або орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу.

6.7.  Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства.

6.8. Ліцей має право надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу освіти мають право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

  1. Міжнароднеспівробітництво

7.1. Ліцей має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язкиіз закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

7.2.  Ліцей, педагогічні працівники, учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.

  1. Контроль за діяльністю Ліцею

8.1. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України  «Про освіту».

8.2. Інституційний аудит закладу, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання  ліцензійних умов.

Прикінцеві положення

З питань, не врегульованих даним Статутом, заклад освіти керується чинним законодавством України. Якщо одне з положень даного Статуту буде визнано недійсним, це не стосується решти його положень. Якщо одне із положень Статуту, у зв’язку із внесенням змін до законодавства, стає таким, що йому суперечить, Засновник застосовує норми, передбачені новим законодавством, та зобов’язується внести відповідні зміни. Внесення змін і доповнень до даного Статуту здійснюється за рішенням Засновника та реєструються у встановленому порядку.

 

 

Секретар міської ради                                                       С.А.Ясінський

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ