Щодо проекту Положення про наглядову раду Фастівської БЛІЛ
- 10.07.2023
Проект Положення про наглядову раду Фастівської БЛІЛ створено відповідно до проекту Постанови Кабінету Міністрів України «Про наглядову раду закладу охорони здоров’я». Даний проект відповідає усім вимогам, які висуває до даного органу профільне Міністерство охорони здоров’я.
Про це під час понеділкової апаратної наради доповіли Юлія Казакова, медична директорка Фастівської БЛІЛ, голова постійної комісії з питань охорони здоров’я, соціального захисту, освіти, культури, спорту, сім’ї та молоді та Інна Костюк, начальниця відділу охорони здоров’я, які працювали над положенням.
Нагадаємо, функціонування спостережних рад (попередніх відповідних органів) було скасовано. Наразі стоїть питання формування ефективних наглядових рад за принципами прозорості, незалежності, компетентності та професійності.
Відповідно до Пояснювальної записки профільного міністерства та підготовленого фахівцями проекту рішення, наглядова рада утворюється рішенням власника закладу охорони здоров’я у кількості від 5 д о 15 осіб:
- Представники власника: від 2 до 7 осіб (40% складу) – це можуть бути посадові особи, депутати
- Незалежних членів – від 3 до 8 осіб (60% складу).
До кандидатів у незалежні члени наглядової ради (представників громадськості) висувається ряд вимог:
- Вища освіта за спеціальностями із галузей знань «охорона здоров’я», «управління та адміністрування», «публічне управління та адміністрування», «право, «соціальні та поведінкові науки
- Довід роботи не менше 5 років у одній або сукупно із декількох вищезазначених галузей
- Відсутність непогашеної або незнятої судимості
- Відсутність фактів притягнення до відповідальності, пов’язаних із корупційною діяльністю
Для формування складу наглядової ради має бути проведено конкурсний відбір на посаду незалежного члена наглядової ради.
Рішення наглядової ради, прийняті в межах її компетенції, обов’язкові до виконання закладом охорони здоров’я.
До повноважень наглядової ради належить:
1) погодження стратегічного, річного планів діяльності закладу охорони здоров’я,
2) погодження проектів фінансового плану закладу охорони здоров’я та звіту про його виконання;
3) погодження принципів побудови організаційної структури закладу охорони здоров’я, внесення пропозицій щодо оптимізації організаційної структури за напрямами діяльності;
4) надання рекомендацій власнику закладу охорони здоров’я (уповноваженому ним органу) щодо призначення на посаду та/або звільнення з посади керівника закладу охорони здоров’я
5) забезпечення запобігання, виявлення та врегулювання конфліктів інтересів керівника закладу охорони здоров’я та членів наглядової ради закладу охорони здоров’я, а також інформування власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу) про виявлені порушення;
6) погодження рішень про вчинення значних правочинів, якщо сума або вартість майна, що є предметом такого правочину, перевищує розмір, визначений чинним законодавством або статутом закладу охорони здоров’я;
7) надання згоди на вчинення господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість у випадках, передбачених законом;
8) утворення підрозділу внутрішнього аудиту закладу охорони здоров’я, затвердження порядку проведення внутрішнього аудиту та надання власнику закладу охорони здоров’я (уповноваженому органу) звітів за його результатами;
9) прийняття рішення про необхідність проведення зовнішнього аудиту закладу охорони здоров’я
10) формування політик уникнення конфлікту інтересів у закладі охорони здоров’я та затвердження правил ділової етики;
1 1) створення системи контролю за дотриманням норм етики та деонтології,
12) затвердження внутрішніх політик з питань забезпечення належного розгляду скарг
13) створення системи контролю за дотриманням прав працівників закладу охорони здоров’я, а також за забезпеченням належного розгляду скарг працівників щодо порушення їх прав;
14) інформування власника закладу охорони здоров’я (уповноваженого ним органу) про недоліки діяльності такого закладу, випадки недодержання норм етики та деонтології
15) подання пропозицій власнику закладу охорони здоров’я (уповноваженому ним органу) та/або керівнику закладу охорони здоров’я щодо вжиття заходів для усунення виявлених порушень та підвищення рівня безпеки пацієнтів у закладі охорони здоров’я;
16) оприлюднення результатів своєї роботи та висвітлення своєї діяльності у засобах масової інформації