Інформація щодо дій громадян при перейменуванні вулиці

  • 24.05.2022

У м. Фастів та Фастівській територіальній громаді планується перейменувати вулиці та провулки, назви яких пов’язані з російською державою-агресором чи історією російської імперії і СРСР та діячами тоталітарного режиму.

З метою уникнення непорозумінь надаємо роз’яснення щодо дій громадян при перейменуванні вулиці.

Законодавством не передбачено внесення змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, договору міни, договору дарування, тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об’єкт нерухомого майна, а тому вони є чинними та не потребують заміни чи отримання нового правовстановлюючого документа.

У разі необхідності здійснення нотаріальних дій з нерухомістю (продаж, успадкування, дарування тощо) через центр надання адміністративних послуг у відділі містобудування та архітектури виконавчого органу Фастівської міської ради можна  безкоштовно отримати довідку про перейменування вулиці. На підставі правовстановлюючих документів зі старою назвою вулиці і довідки відділу містобудування та архітектури нотаріус видає новий правовстановлюючий документ з новою назвою вулиці (провулку).

В той же час, з власної ініціативи або у разі необхідності (продаж, дарування, тощо) власник майна (в тому числі земельної ділянки), відносно якого відбулись зміни у назві вулиці (провулку тощо), відповідно до законодавства має право самостійно (або уповноважити на це іншу особу за довіреністю) звернутись до органу державної реєстрації правна нерухоме майно з заявою про внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у зв’язку із зміною назви чи перейменування вулиці  (провулку) відповідно до рішення Фастівської міської ради.

Чи обов’язково потрібно вносити зміни до паспорту, якщо було змінено назву вулиці, де ви зареєстровані?

  Ні, не обов’язково. Статтею 6 Закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» визначено, що у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, із збереженням попередніх даних, із подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку. Зазначені відомості за бажанням особи вносяться до документів, до яких вносяться відомості про реєстрацію місця проживання/перебування. Обов’язку особи звертатися до органів реєстрації для внесення таких відомостей до документів законодавством не передбачено.

 Куди звертатися, щоб внести зміни до паспорту, якщо ви вирішили все таки це зробити?

 Повноваження у сфері реєстрації місця проживання/перебування та зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб з 4 квітня 2016 року делеговані утвореним органам реєстрації (об’єднані територіальні громади, виконавчі органи сільських, селищних або міських рад, сільським головам (у випадку, коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено). У Фастівській міській територіальній громаді  – це відділ ведення Єдиного демографічного реєстру та старостати сіл громади.

Відомості вносяться безоплатно, але потрібно мати при собі паспорт та ідентифікаційний номер.

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ