Про звернення Фастівської міської ради Київської області до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Ради національної безпеки і оборони України щодо належного фінансування та підтримки органів місцевого самоврядування у формуванні сил територіальної оборони

  • 23.02.2022

ПРОЄКТ

 

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

Про звернення Фастівської міської ради Київської області до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Ради національної безпеки і оборони України щодо належного фінансування та підтримки органів місцевого самоврядування у формуванні сил територіальної оборони

Керуючись ст. 25 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, враховуючи звернення голови фракції депутатів у Фастівській міській раді від політичної партії “Європейська Солідарність” Мирослави Смірнової від 24 січня 2022 року № 1,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Ради національної безпеки і оборони України щодо належного фінансування та підтримки органів місцевого самоврядування у формуванні сил територіальної оборони (текст звернення додається).
  2. Направити звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Ради національної безпеки і оборони України.
  3. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради.

 

Міський голова                                                         Михайло НЕТЯЖУК

 

 

 

 

Додаток

до рішення міської ради

від _____________ № ______

 

 

Президентові України

вул. Банкова, 11, м. Київ, 01220  

 

Верховна Рада України

вул. Михайла Грушевського, 5,

м. Київ, 01008

 

Кабінет Міністрів України

вул. Михайла Грушевського, 12/2,

м. Київ, 01008

 

Рада національної безпеки і оборони України

вул. Петра Болбочана, 8,

м. Київ, 01601

 

У час, коли біля кордонів України зосереджено понад 100 тис. військових, сотні одиниць бронетехніки збройних сил Російської Федерації і загроза повномасштабного військового вторгнення країни – агресора зростає швидкими темпами, особливу увагу необхідно приділити обороноздатності країни, зокрема формуванню, оснащенню та навчанню сил територіальної оборони, що відносяться до окремого роду сил Збройних Сил України.

Відповідно до Закону України “Про основи національного спротиву” повноваження у сфері національного спротиву розподілені між Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольської міськими адміністраціями, а також обласними, районними, міськими, сільськими та селищними радами. Органи місцевого самоврядування визначені як ключові виконавці програм національного спротиву і створення системи територіальної оборони.

На превеликий жаль, як вище керівництво держави, так і РНБО та профільні центральні органи виконавчої влади не достатньо беруть участь й не в повній мірі виконують свої обов’язки у формуванні сил ТРО, а також не надають допомоги органам місцевого самоврядування, необхідної для виконання завдань та вимог Закону «Про основи національного спротиву» – як в частині організаційного, так і матеріально-фінансового забезпечення. Без потужного фінансового та ресурсного забезпечення інститут територіальної оборони не зможе виконувати передбачені Законом функції та завдання. Місцеві бюджети не здатні покрити самостійно видатки на оснащення сил територіальної оборони, формування та функціонування добровольчих формувань територіальних громад, а також проведення належного навчання й підготовки громадян до національного спротиву як у мирний час, так і особливий період.

Адже саме на місцеві бюджети покладено функції компенсації різниці тарифів, а зростання цін на енергоносії для промислових підприємств, і, як наслідок, удорожчання товарів, робіт і послуг суттєво підвищують вартість місцевих соціальних програм. Також в умовах епідемії коронавірусної хвороби щоразу покладає саме на місцеві бюджети завдання порятунку хворих, забезпечення лікарень обладнанням та ліками, виплат для медиків. Навіть виконання задавненої обіцянки центральної влади про підвищення заробітних плат медикам,  уряд має намір перекласти на місцеві бюджети.

Проаналізувавши Державний бюджет на 2022 рік, бачимо, що у ньому передбачені завищені показники доходів місцевих бюджетів. За даними Державної казначейської служби, і з запланованих на січень 28 344,7 млн. грн. доходів місцевих бюджетів по загальному фонду станом на 21 січня 2022 року отримано лише 13 958,2 млн. грн., тобто лише 49% від запланованого. Зрозуміло, що вже у січні стануть відчутними відхилення від плану надходжень до місцевих бюджетів.

Обсяг міжбюджетних трансфертів місцевим бюджетам на виконання делегованих повноважень значно занижені. Це суперечить ст. 142 Конституції України, яка передбачає, що витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.

Особливо кризова ситуація складається на районному рівні. Згідно із ст.14 Закону, обласні та районні ради забезпечують у межах відповідних видатків місцевих бюджетів належне фінансування заходів територіальної оборони місцевого значення, сприяють створенню добровольчих формувань територіальних громад.

На сьогодні у районних бюджетах немає коштів навіть на забезпечення діяльності самих рад; виключення районних бюджетів з системи горизонтального вирівнювання позбавляє районні ради реально брати участь у заходах територіальної оборони. Це означає, що реалізація Закону “Про основи національного спротиву” зі створення системи територіальної оборони може бути повністю провалена, у зв’язку із відсутністю коштів на відповідні програми.

Беручи до уваги викладене вище, ми депутати Фастівської міської ради Київської області, як представники громади, звертаємось до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України з пропозицією:

  • терміново розробити проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2022 рік”, у якому передбачити фінансове забезпечення виконання Закону “Про основи національного спротиву”;
  • на час розробки і прийняття комплексного рішення, підтримати проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2022 рік” щодо збільшення видатків на оборону та зміцнення обороноздатності держави (№ 6542 від 24.01.2022). Ним, зокрема, встановлюється обов’язок Кабінету Міністрів України протягом десяти днів з дня набрання чинності цим Законом забезпечити виділення з резервного фонду Державного бюджету України 300 млн. гривень для потреб організації територіальної оборони.

Прийняті зазначені вище законопроекти, дозволять місцевим бюджетам вже у І кварталі 2022 року отримати кошти для створення системи національного спротиву. Що є одним із пріоритетних у час військової загрози з боку держави-агресора – Російської Федерації.

Ми, депутати Фастівської міської ради Київської області закликаємо до консолідації всіх державницьких сил, до припинення політичних воєн на знищення опонентів. Сьогодні, в умовах гібридної війни, яка системно ведеться проти держави Україна, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, армія і громадянське суспільство мають бути в єдності. І лише разом ми стримаємо ворога.

 

 

 

Міський голова                                                                  Михайло НЕТЯЖУК

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ