Про звернення Фастівської міської ради Київської області до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення внесення змін до Бюджетного кодексу України, передбачених законопроектом № 6062
- 03.12.2021
Проєкт
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
Про звернення Фастівської міської ради Київської області до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення внесення змін до Бюджетного кодексу України, передбачених законопроектом № 6062
Враховуючи звернення депутатів Фастівської міської ради від фракції Політичної партії “Європейська Солідарність” від 05 листопада 2021 року б/н, керуючись ст. 25 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо недопущення внесення змін до Бюджетного кодексу України, передбачених законопроектом № 6062 (текст звернення додається).
- Направити звернення до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.
- Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради.
Міський голова М. В. Нетяжук
Додаток
до рішення міської ради
Президенту України
Володимиру ЗЕЛЕНСЬКОМУ
вул. Банкова, 11,
м. Київ, 01220
Верховній Раді України
вул. Грушевського, 5,
м. Київ, 01008
Кабінету Міністрів України
вул. Грушевського, 12/2,
м. Київ, 01008
Ми, депутати Фастівської міської ради Київської області, що є представниками інтересів Фастівської міської територіальної громади, глибоко стурбовані щодо можливості порушення фінансової спроможності місцевого самоврядування та ігнорування базових норм Європейської Хартії місцевого самоврядування.
Зокрема, надзвичайно турбують зміни до Бюджетного кодексу України, що передбачені законопроектом № 6062. В першу чергу, це буде ударом по фінансовій децентралізації та інфраструктурних проектах на місцевих рівнях.
Цим проектом передбачається:
– ліквідація з 2023 року бюджету розвитку місцевих бюджетів, що є катастрофою для територіальних громад. Джерела доходів бюджету розвитку планується закріпити за загальним фондом місцевих бюджетів. Це означає, що громади не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках, не зможуть належно планувати розвиток. Адже саме з бюджетів розвитку фінансуються капітальні видатки громад, які спрямовуються на: соціально-економічний розвиток, виконання інвестиційних проектів, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів соціально-культурної сфери – шкіл, дитсадків, лікарень, об’єктів житлово-комунального господарства, будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів, придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги, тощо. Ліквідація бюджетів розвитку означає, що замість капітальних інфраструктурних видатків на місцевому рівні ми побачимо, як за ці цільові кошти бюджетів розвитку буде лататися “поточка” місцевих бюджетів. Як наслідок, через недофінансування місцевих бюджетів з Держбюджету;
– введення новели ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу, згідно з якою “повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до Державного бюджету, здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку”;
– внесення змін до ч.4 ст. 103-2 Бюджетного кодексу, якою передбачається, що залишки коштів за освітньою субвенцією, що не використані протягом наступного бюджетного періоду, вилучати до державного бюджету. Цим самим, органи місцевого самоврядування повністю демотивуються в оптимізації використання цієї субвенції;
– доповнення Земельного кодексу (Розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення») пунктом 53, яким “установити, що у 2022 році надходження від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності, передбачених пунктом 61 Перехідних положень Земельного кодексу України, зараховуються: 70 відсотків до спеціального фонду державного бюджету та спрямовуються на розвиток та поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених систем за рішенням Кабінету Міністрів України (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм), погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету; 30 відсотків до бюджету розвитку місцевих бюджетів”. Це є грубим порушенням засад місцевого самоврядування;
– внесення змін до пункту 21 Розділу VI “Прикінцеві та перехідні положення” Бюджетного Кодексу, за якими погашення заборгованості за середньостроковими позиками перед державним бюджетом, здійснюється “у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України”. Сьогодні передбачено законодавче врегулювання погашення цієї заборгованості.
У зв’язку із вищевикладеним складається враження, що із запровадженням змін, передбачених законопроектом № 6062, місцеві ради перетворюються в статистів формування місцевих бюджетів, бо Міністерство фінансів і посадовці місцевих державних адміністрацій отримують повноваження зупиняти рішення місцевих рад про бюджет.
Ми, депутати Фастівської міської ради Київської області ради звертаємося з пропозицією:
До Президента України:
як гаранту Конституції України, не допустити порушення міжнародних зобов’язань України, зокрема Європейської Хартії місцевого самоврядування та, у разі прийняття проєкту Закону України “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України” (реєстр. № 6062), скористатись правом вето.
До Голови Верховної Ради України:
у разі розгляду проєкту Закону України “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України” (реєстр. № 6062), озвучити в залі позицію Фастівської міської ради та не використовувати під час голосування словосполучення “прошу підтримати та проголосувати”.
До Прем’єр-міністра України:
відкликати проєкт Закону України “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України” (реєстр. № 6062) на доопрацювання з метою виключення з цього проєкту дискримінаційних норм по відношенню до місцевого самоврядування.
Міський голова Михайло Нетяжук