Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів
- 26.10.2021
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
Від 19.10.2021 № 502
м.Фастів
Про встановлення граничних тарифів
на транспортні послуги з перевезення пасажирів
Керуючись Законом України «Про автомобільний транспорт», пп.2 п.а ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказами Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», від 07.05.2010 року №278 «Про затвердження Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту» та враховуючи, що рішення пройшло процедуру регуляторної політики, виконавчий комітет вирішив:
- Встановити граничні тарифи на транспортні послуги з перевезення пасажирів, згідно з додатком 1.
- Затвердити та ввести в дію з __.__.2021 року тарифи на перевезення пасажирів на міському пасажирському транспорті згідно додатку 2.
- Сектору торгівлі та транспорту проконтролювати внесення змін перевізниками, які здійснюють перевезення пасажирів автомобільним транспортом на маршрутах загального користування, до паспортів маршрутів, а саме: у розділ «Таблиця вартості проїзду на маршруті» відповідно до додатку 2.
- Рішення виконавчого комітету від 16.04.2021 року №161 «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів» вважати таким, що втратило чинність.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з питань ЖКГ Матвійчук В.А.
Міський голова М.В. Нетяжук
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
№502 від 19.10.2021 р.
Граничні тарифи на перевезення пасажирів на міському пасажирському транспорті
1. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в звичайному режимі. | 10,00 |
2. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в режимі маршрутного таксі. | 10,00 |
Керуючий справами (секретар) виконавчого
комітету Фастівської міської ради Л.О. Тхоржевська
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
№502 від 19.10.2021 р.
Тарифи на перевезення пасажирів на міському пасажирському транспорті
1. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в звичайному режимі. | 8,00 |
2. Вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в режимі маршрутного таксі. | 8,00 |
Керуючий справами (секретар) виконавчого
комітету Фастівської міської ради Л.О. Тхоржевська
Планові витрати операційної діяльності | |
Розрахунок витрат на паливо | |
Транспортний засіб | БАЗ А079.14 «Еталон» |
Лінійна норма витрат палива на 100 км | 19,1 |
Коефіцієнт приведення лінійної норми витрат на 1 км | 0,01 |
Лінійна норма витрат на 1 км | 0,19 |
Сумарний коефіцієнт (+1) | 1,15 |
Загальні нормативні витрати палива на 1 км пробігу, л | 0,2185 |
Річний пробіг, км | 67233 |
Витрати палива транспортного засобу за 1 рік, л | 14690,4105 |
Вартість палива, грн./л | 29,14 |
Вартість палива, що припадає на транспортний засіб, грн. | 428078,562 |
Розрахунок витрат на мастильні матеріали | |
Загальні нормативні витрати палива на 1 км пробігу, л | 0,22 |
Корегуючий коефіцієнт | 0,01 |
Вартість моторних олив, грн. | 165 |
Вартість трансмісійних олив, грн. | 90 |
Вартість спеціальних олив, грн. | 95 |
Вартість пластичних олив, грн. | 80 |
Витрати на мастильні матеріали, грн./км | 0,946 |
Витрати на мастильні матеріали в рік, грн./км | 63602,418 |
Розрахунок витрат на шини | |
Експлуатаційна норма середнього ресурсу шин | 60000 |
Коефіцієнт коригування | 1 |
Вартість шин, що встановлені на 1 транспортний засіб | 26580 |
Скорегована експлуатаційна норма ресурсу шин | 60000 |
Витрати на автомобільні шини, грн./км | 0,443 |
Витрати на шини в рік | 29784,219 |
Розрахунок витрант на акумуляторні батареї | |
Інтенсивність використання транспортного засобу в місяць, км | 5602,75 |
Вартість акумуляторних батарей, грн. | 4500 |
Експлуатаційна норма | 20 |
Коефіцієнт коригування | 1 |
Витрати на акумуляторні батареї на 1 км пробігу, грн./км | 0,080317701 |
Витрати на акумуляторні батареї річний пробігу, грн./км | 5400 |
Витрати на оплату праці | |
Витрати на оплату праці водіїв: | |
1. Місячний оклад | 6946 |
2. Додаткова З.П. коп./год., в т.ч.: | |
2.1. доплати та надбавки | 1527,9 |
2.2. оплата відпуток | 3473 |
3. Заробітна плата основна і додаткова, грн./коп. (2 водії) | 23893,8 |
Заробітна плата основна і додаткова, грн./коп. (2 водії), за рік | 286725,6 |
Відрахування на соціальні заходи в рік, грн | 63079,632 |
Витрати на оплату праці ремонтних робітників | |
1.Річний пробіг, тис.км | 67233 |
2. Періодичність видів технічного обслуговування, км: | |
ТО 1 | 5000 |
ТО 2 | 20000 |
3. Нормативи трудомісткості: | |
3.1. що л/год. на одне обслуговування | 0,7 |
3.2. ТО-1 л/год. на одне обслуговування | 5,5 |
3.3. ТО-2 л/год. на одне обслуговування | 18 |
3.4. поточний ремонт, л/год. на 1000 км | 5,5 |
4. Кількість обслуговувань на річний пробіг, одиниць: | |
4.1. що л/год. на одне обслуговування | 329 |
4.2. ТО-1 л/год. на одне обслуговування | 13 |
4.3. ТО-2 л/год. на одне обслуговування | 3 |
5. Трудомісткість робіт з ТО і ПР на 1000 км, л/год.: | |
5.1. що л/год. на одне обслуговування | 230,3 |
5.2. ТО-1 л/год. на одне обслуговування | 71,5 |
5.3. ТО-2 л/год. на одне обслуговування | 54 |
5.4. поточний ремонт, л/год. на 1000 км | 369,7815 |
Всього | 725,5815 |
6. Трудомісткість робіт з ТО і ПР на 1000 км, л/год. | 10,79204409 |
7. Місячний оклад | 6174 |
8. Розмір доплат і надбавок, % | |
8.1. за інтенсивність праці | 1234,8 |
8.2. з урахуванням відпустки | 487,15 |
9. Годинна тарифна ставка з урахуванням надбавки, коп./год. | 7895,95 |
10. Заробітна плата ремонтних робітників на 1 км пробігу | 85,2134405 |
Заробітна плата ремонтних робітників в рік, грн | 57291,55245 |
Відрахування на соціальні заходи в рік, грн | 12604,14154 |
Заробітна плата водіїв та ремонтних робітників в рік, грн | 344017,1524 |
Відрахування на соціальні заходи в рік, грн | 75683,77354 |
Витрати на технічні огляди | |
Вартість 1 технічного огляду, грн | 700 |
Вартість технічного огляду для діючого та резервного ТЗ в рік, грн. | 2800 |
Амортизація транспортних засобів | |
Первісна ватрість за даними перевізника становить, грн. | 598000 |
Місячна сума амортизації, грн. | 5979,99 |
Річна сума амортизації /(2021 рік), грн. | 71789,88 |
Витрати на технічне обслуговування та поточний ремонт | |
1. Коефіцієнт випуску парку | 0,9 |
2. Пробіг до ТО (згідно Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту) | |
ТО-1 | 5000 |
ТО-2 | 20000 |
3. Кількість обслуговувань на річний пробіг, одиниць | |
ЩО | 328,5 |
ТО-1 | 13,4466 |
ТО-2 | 3,36165 |
4. Норми витрат матеріалів на одне обслуговування, грн. | |
ЩО | 13,61 |
ТО-1 | 57,29 |
ТО-2 | 164,14 |
Нормативи витрат на ремонт матеріалів і запасних частин, грн. /1000 км (грн. /1 км) | 340,2 |
5. Витрати запасних частин і матеріалів на 1 км пробігу, грн./км | 0,426363371 |
6. Витрати запасних частин і матеріалів річний пробіг, грн./км | 28665,68855 |
Витрати на медичний огляд водіїв | |
Вартість проходження медичної комісії, грн. | 350 |
Вартість отримання сертифікатів нарко-психологічного диспансеру, грн. | 300 |
Ватрість витрат на рік (2 водії), грн. | 650 |
Щоденний медичний огляд (2 водії) в рік, грн. | 2400 |
Всього витрати на медичний огляд водіїв на рік становлять, грн. | 3050 |
Загальновиробничі витрати | |
оренда бокса та місця для стоянки ТЗ (включаючи резервний ТЗ), грн. | 30678 |
страхування водіїв та пасажирів (2 водія), грн. | 1800 |
страхування ТЗ – величина залежить від обраної перевізником системи страхування, страхувальника та згідно з відомостями перевізників (як для діючих, так і для резервних ТЗ) становить, грн. | 2400 |
витрати на охорону праці – в калькуляції враховано вартість необхідних для автобуса 2 аптечок (аварійної та експлуатаційної) типу АМА-2 , вартість аптечок враховано як для діючих, так і для резервних ТЗ, грн. | 1940 |
витрати на забезпечення пожежної безпеки – в калькуляції враховано вартість 2 порошкових вогнегасників об’ємом в залежності від повної маси ТЗ: ВП-3 (до 5 т., 300 грн./од.), ВП-5 (понад 5 т., 345 грн./од.), вартість вогнегасників враховано як для діючих, так і для резервних ТЗ, грн. | 1290 |
Всього на загальновиробничі витрати | 38108 |
Всього планові витрати операційної діяльності, грн. | 1090979,694 |
Плановий прибуток | |
109097,9694 | |
272744,9234 | |
545489,8468 | |
Обсяг транспортної роботи | |
Маршрут | №2 |
Довжина оборотного рейсу, км | 11,4 |
Нульовий пробіг, км | 13,2 |
Оборотних рейсів на день | 15 |
Середньоденний пробіг ТЗ | 184,2 |
Річний пробіг | 67233 |
Середньомісячний пробіг | 5602,75 |
Обсяг пасажироперевезень | |
Характеристика пасажиромісткості ТЗ | |
місць для сидіння | 19 |
загальна пасажиромісткість | 40 |
2019 рік | |
Робочих днів | 250 |
Вихідних днів | 115 |
За 2019 рік, чол. | 146025 |
2020 рік | |
Робочих днів | 251 |
Вихідних днів | 115 |
За 2020 рік, чол. | 183375 |
Середня кількість пасажирів за 2 роки | 146478 |
Тариф на перевезення | |
8,192886733 | |
9,31009856 | |
11,17211827 |
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЄКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 17.09.2021 року оприлюднюється проєкт регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проєкту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів».
Даний проєкт розроблений з метою забезпечення балансу інтересів перевізників, що обслуговують міські маршрути загального користування та пасажирів, приведення у відповідність тарифів на послуги з перевезення пасажирів до економічно обґрунтованого рівня, забезпечення безпеки та якості транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах загального користування у місті Фастів, створення прозорого конкурентного середовища та збільшення ефективності використання рухомого складу.
Проєкт регуляторного акта та відповідний АРВ оприлюднено на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів в розділі «ЕКОНОМІКА / Регуляторна політика / 7. Оприлюднення нових проєктів регуляторних актів для проведення обговорень за участю представників громадськості» (http://fastiv-rada.gov.ua/7-opryliudnennia-novykh-proektiv-rehuliatornykh-aktiv-dlia-provedennia-obhovoren-za-uchastiu-predstavnykiv-hromadskosti/).
Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому вигляді від фізичних та юридичних осіб їх об’єднань в місячний термін з дня опублікування проєкту регуляторного акту за адресою: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1, каб.313, тел. 04565 6-31-02 (сектор торгівлі та транспорту) / 08500, м.Фастів, пл.Соборна,1, каб.111 – 04565 6-02-14 (відділ звернення громадян), каб. 306, тел. 04565 6-13-95 (загальний відділ).
17.09.2021 року
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради
«Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів»
Аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог статті 8, 9 та 13 Закону України від 11.09.2003 №1160-ІV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308 (зі змінами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1151).
І. Визначення проблеми
Питання перевезення пасажирів громадським транспортом є сферою загальних інтересів підприємців та органів місцевої влади, а саме: для підприємців – це здійснення господарської діяльності з метою отримання прибутку, для громади – вирішення питання комфортного та своєчасного проїзду в межах міста, надходження коштів до місцевого бюджету.
Чинний тариф на проїзд в автобусах, що працюють у звичайному режимі руху та у режимі маршрутного таксі, в розмірі 6,00 грн. за одну поїздку з одного пасажира, встановлено рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради від 16.04.2021 року №161 «Про встановлення тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів». Дане рішення не покриває усіх витрат пов’язаних з перевезенням пасажирів.
Економічна ситуація в країні призвела до суттєвого підвищення цін на цілий ряд статей калькуляційних витрат виробничої собівартості послуг, зокрема, зріст розміру мінімальної заробітної плати у державі, вартості паливно-мастильних матеріалів, деталей та запчастин. Як наслідок, знизилась якість надання послуг з перевезення пасажирів, що викликає багато нарікань зі сторони мешканців міста. У зв’язку зі збитковістю перевезень перевізники не можуть забезпечити належну якість технічного стану автобусів, дотримання графіків руху на маршрутах та забезпечити безпеку руху, що в майбутньому може привести до аварійних ситуацій та дорожньо-транспортних пригод.
Дана проблема поширюється в межах всього міста та впливає на всіх членів територіальної громади, які користуються даним видом послуг і впливає також на суб’єктів господарської діяльності, які займаються пасажирськими перевезеннями.
Механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування визначається Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17 листопада 2009 року №1175.
Економічна ситуація в країні призвела до суттєвого підвищення цін на більшу частину статей калькуляційних витрат виробничої собівартості послуг, зокрема, розміру мінімальної заробітної плати у державі, вартості паливно-мастильних матеріалів, деталей та запчастин. Як наслідок, знизилась якість надання послуг з перевезення пасажирів, що викликає багато нарікань зі сторони мешканців міста. У зв’язку зі збитковістю перевезень перевізники не можуть забезпечити належну якість технічного стану автобусів, дотримання графіків руху на маршрутах та забезпечити безпеку руху, що в майбутньому може привести до аварійних ситуацій та дорожньо-транспортних пригод.
Крім того, у зв’язку з запровадженням карантинних заходів, спроможність у виконанні пасажирських перевезень автомобільним транспортом зазнала суттєвих змін через необхідність дотримання заборон, встановлених Урядом, у вигляді здійснення перевезень на міських маршрутах у кількості не більшій, ніж кількість місць для сидіння, що передбачена технічною характеристикою транспортного засобу і визначена в реєстраційних документах на такий транспортний засіб.
Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає у збалансуванні інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств і фізичних осіб-підприємців, які забезпечують перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах, незалежно від форм власності.
Розмір діючих тарифів на перевезення пасажирів автобусами на міських маршрутах загального користування не покриває фактичні видатки перевізників, що зайняті у сфері пасажирських перевезень, та не дає можливості забезпечити регулярність руху автобусів на міських маршрутах, і забезпечувати відповідну якість надання послуг з перевезення пасажирів.
Згідно з пунктом 1.6 наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175 «Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту» перегляд рівня тарифів повинен здійснюватися у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг пасажирського автомобільного транспорту, що не залежать від господарської діяльності автомобільного перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш, ніж на 10 %.
За період дії рішення, яким встановлений чинний тариф на перевезення, зросли наступні складові собівартості проїзду: – паливно-мастильні матеріали, зокрема вартість газу зросла з 17,00 грн. до 24,70 грн. (45%), вартість дизельного палива – з 26,70 грн. до 29,20 грн. (10%).
У зв’язку з цим виникла необхідність переглянути діючі тарифи на транспортні послуги, які надаються автомобільними перевізниками населенню на міських автобусних маршрутах загального користування, а також зменшити рівень збитковості підприємств. Проєктом рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів» пропонується встановити граничну вартість проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в звичайному режимі та режимі маршрутного таксі у розмірі 10,00 грн. Прийняття даного регуляторного акта та наближення рівня тарифу до економічно-обґрунтованого розміру на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування, надасть можливість підприємствам-перевізникам міста вчасно виплачувати заробітну плату, сплачувати податки до бюджету, поновлювати основні засоби.
Дія регуляторного акта чітко регламентує відносини між громадою міста, суб’єктами господарювання в сфері надання послуг з перевезення пасажирів міським автотранспортом загального користування та органами місцевого самоврядування.
Після введення в дію регуляторного акта – рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів» суб’єктам господарювання-перевізникам буде надано можливість здійснювати діяльність з надання транспортних послуг без збитків.
Визначення основних груп (підгруп), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | Х | – |
Органи місцевого самоврядування | Х | – |
Суб’єкти господарювання (перевізники),
в т.ч. суб’єкти малого підприємництва |
Х | – |
Зазначити, чому проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів або за допомогою діючих регуляторних актів
Проблема підвищення рівня тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів у зв’язку з тим, що державою прийнята низка законів та інших нормативних документів, які регламентують діяльність виконавчих органів місцевого самоврядування в цьому напрямку, зокрема:
– відповідно до п.п.2 п.а ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчі органи міських рад мають повноваження встановлювати тарифи на транспортні послуги;
– відповідно до ст.10 Закону України «Про автомобільний транспорт» реалізація єдиної тарифної політики передбачає затверджену центральним органом виконавчої влади з питань автомобільного транспорту методику розрахунку тарифів за видами перевезень;
– наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 року №1175 затверджена «Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту», яка визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та є обов’язковою для застосування під час встановлення тарифів органами місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.
ІІ. Цілі державного регулювання
Метою регуляторного акта є:
– забезпечення балансу інтересів перевізників, що обслуговують міські маршрути загального користування та пасажирів;
– приведення у відповідність тарифів на послуги з перевезення пасажирів до економічно обґрунтованого рівня і розрахункових витрат суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги;
– забезпечення безпеки та якості транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах загального користування у місті Фастів;
– створення прозорого конкурентного середовища, збільшення ефективності використання рухомого складу.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1
Встановлення граничної вартості проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, що експлуатуються в звичайному режимі та режимі маршрутного таксі у розмірі 10,00 грн.
|
Дозволить своєчасно здійснювати першочергові та необхідні платежі, а саме: виплату заробітної плати працівникам підприємств-перевізників, сплату у повному обсязі податків і зборів. Такий захід також підвищить якість надання послуг з перевезення пасажирів та безпеку пасажироперевезень. Суб’єкти господарювання матимуть можливість придбавати необхідні запасні частини, витратні матеріали і своєчасно здійснювати поточні та капітальні ремонти транспортних засобів. Крім того, збільшення доходів підприємств-перевізників дозволить виконувати умови договорів на регулярні перевезення, в частині наявності необхідної кількості транспортних засобів на маршрутах, та дотримання затверджених графіків або інтервалів руху. |
Альтернатива 2
Відмова від регулювання |
Скасування діючих попередніх рішень виконавчого комітету міської ради та відмова від подальшого регулювання вартості пасажирських перевезень. Реалізація цієї альтернативи дозволить перевізникам самостійно встановлювати тарифи на перевезення та може сприяти значному підвищенню вартості послуги, що, в свою чергу, може призвести до невдоволення населення та соціальної напруги в місті. |
Альтернатива 3
Залишення дії попередніх рішень |
Попереднім рішенням встановлено граничні тариф у розмірі 6,00 грн. В цьому випадку встановлені тарифи для перевізників не забезпечують покриття витрат, що призведе до утворення заборгованості із виплати заробітної плати по підприємствах, неможливості сплачувати обов’язкові податки та збори. В кінцевому результаті підприємства-перевізники не матимуть можливості здійснювати обслуговування міських маршрутів та забезпечувати перевезення пасажирів. |
- Оцінка впливу вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави та місцевого самоврядування
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Забезпечення повноти надходжень до бюджету обов’язкових платежів і зборів та можливе їх збільшення. Забезпечення належної якості перевезень.
Зменшення скарг на неякісну роботу перевізників. Забезпечення обслуговування населення на 17 маршрутах 41 транспортними засобами. |
Відсутні |
Альтернатива 2 | Збільшення кількості перевізників, які потенційно можуть працювати на маршрутах м. Фастів на 10%, що покращить конкурентне середовище. Зменшення відповідальності та витрат міської ради міста Фастів, пов’язаних із регулюванням тарифів. | Значне підвищення тарифів на перевезення населення. Оціночно тариф буде становити орієнтовно 10,00 грн. за перевезення одного пасажира. Підвищення соціальної напруги в місті. Відмова пасажирів користуватися громадським автотранспортом. Підвищення навантаження на перевізників, що призведе до незадовільного обслуговування пасажирів, погіршення технічного стану рухомого складу та зниження рівня безпеки перевезень. Необхідність залучення коштів міського бюджету на додаткове придбання у комунальну власність міста пасажирського транспорту, з метою забезпечення пасажирських перевезень
|
Альтернатива 3 | Відсутність соціальної напруги в суспільстві | Погіршення якості надання послуг. Зменшення кількості автобусів на маршрутах на 70%. Припинення діяльності суб’єктів господарювання на рівні 30%. Необхідність залучення коштів міського бюджету на додаткове придбання у комунальну власність міста пасажирського транспорту, з метою забезпечення пасажирських перевезень. Скорочення робочих місць та зниження заробітної плати на приватних підприємствах. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | – збереження існуючої транспортної мережі;
– належна якість надання послуг; – збереження на маршрутах необхідної кількості транспортних засобів; – забезпечення дотримання безпеки перевезень |
Збільшення витрат на проїзд на 2,00 грн. за поїздку в автотранспортних послуг для громади міста |
Альтернатива 2 | – підвищення доходів суб’єктів господарювання;
– збільшення кількості транспорту, що негативно вплине на безпеку перевезень в місті; – підвищення з/п найманих працівників на 20% |
Збільшення витрат на проїзд мінімум на 4,00 грн. за поїздку в автотранспорті, що призведе до додаткового навантаження на сімейний бюджет кожної родини |
Альтернатива 3 | – збереження діючих тарифів, тобто витрати на проїзд залишаються незмінними | Погіршення якості та безпеки перевезень, зменшення кількості транспорту, що призведе до недостатньої кількості транспортних засобів у місті для забезпечення потреб населення. Зниження заробітної плати по підприємствам та скорочення робочих місць. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого, середнього, малого й мікропідприємництва, що виникають внаслідок дії регуляторного акта, буде однаковою за альтернативами, у зв’язку зі специфікою галузі.
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | 0 | 0 | 1 | 8 | 9 |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків * | 0 | 0 | 11% | 89% | 100% |
* У таблиці зазначено діючу кількість суб’єктів господарювання з метою здійснення коректного аналізу регуляторного впливу.
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1 | Часткове забезпечення покриття витрат, які мають місце при наданні послуг з перевезення.
Покращення фінансового стану підприємств-надавачів послуг. Створення необхідних чинників для забезпечення сталого та безпечного технологічного процесу надання послуг з перевезень пасажирів міським автомобільним транспортом |
Отримання прибутку менше запланованого, відповідно відсутність коштів на значне розширення підприємницької діяльності |
Альтернатива 2 | Отримання максимального прибутку, підвищення рентабельності до 10%. Розширення парку транспортних засобів. Можливість залучення на роботу більш фахових працівників. | Відсутні |
Альтернатива 3 | Наявний стан наповнення дохідної частини бюджету не дозволить здійснити додаткове фінансування на покриття різниці в тарифах | Отримання збитків від основного виду діяльності, що призведе до скорочення ведення господарської діяльності або взагалі закриття |
- Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
досягнення цілей
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1 | 4
|
Цілі досягаються, але не повністю. Враховано інтереси органу місцевого самоврядування, населення та суб’єктів господарювання, а саме: забезпечується належна якість та безпека пасажирських перевезень, кількість автобусів на 17 маршрутах буде залишена на рівні 41 од., населення отримає незначне збільшення вартості проїзду (2,00 грн.), перевізники отримають додатковий дохід, що забезпечить ведення господарської діяльності на рівні, що необхідний для виплати заробітної плати, сплати податків, забезпечення належного утримання транспортних засобів.
При впровадженні зазначеної альтернативи будуть створені умови для реалізації вимог статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: «тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів» |
Альтернатива 2 | 2 | Повністю враховує інтереси перевізників, але не враховує інтереси організатора пасажирських перевезень та населення громади. Встановлення вільних цін підвищить тариф до 10,00 грн., що негативно відобразиться на соціальній стабільності та витратах населення |
Альтернатива 3 | 2 | Враховано інтереси населення, але не враховано інтереси підприємств-перевізників. Залишення ціни на рівні 6,00 грн. призведе до скорочення робочих місць, зниження рівня заробітної плати, зменшення рівня сплати податків. |
Рейтинг результативності | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи рейтингу |
Альтернатива 1 | 4 | 3 | Враховано інтереси всіх сторін регуляторного процесу, при цьому відбувається незначне підвищення вартості проїзду, а підприємства-перевізники отримують додатковий дохід на покриття витрат, але не в очікуваному розмірі. |
Альтернатива 2 | 2 | 3 | Населення міста несе значні витрати на транспортні послуги. Підприємства-перевізники отримують максимальну рентабельність, не враховуючи інтереси громадян. |
Альтернатива 3 | 3 | 1 | Дотримуються інтереси населення, при цьому перевізники несуть збитки, що може призвести до припинення ведення підприємницької діяльності |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи | Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту |
Прийняття рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів
на транспортні послуги з перевезення пасажирів» |
Запропонований регуляторний акт при розв’язанні визначеної проблеми є найбільш ефективним способом. | Непередбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є можливі зміни чинного законодавства стосовно організації міських пасажирських перевезень, цінові коливання на ринку паливно-мастильних матеріалів, запчастин тощо. На дію даного регуляторного акта негативно можуть вплинути економічна криза, та як наслідок, значні темпи інфляції, що погіршить фінансову стабільність суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги, призведе до ще більшого здорожчання пального та запчастин, шин до автомобілів. Відповідно даний тариф знову стане економічно необґрунтованим. |
Відмова від регулювання | Х | Х |
Залишення дії попередніх рішень | Не обрана, через наявність причин збиткової діяльності перевізників | Х |
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізм дії запропонованого регуляторного акту спрямований на приведення тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському автотранспорті міста Фастів до рівня, який дозволить здійснювати першочергові та необхідні витрати, а саме: виплату заробітної плати працівникам підприємств-перевізників, сплату у повному обсязі податків і зборів.
Також підвищить якість надання послуг з перевезення пасажирів та безпеку пасажироперевезень. Суб’єкти господарювання матимуть можливість придбавати необхідні запасні частини, витратні матеріали і своєчасно здійснювати поточні та капітальні ремонти транспортних засобів. Крім того, збільшення доходів підприємств-перевізників дозволить виконувати умови договорів на регулярні перевезення в частині наявності необхідної кількості транспортних засобів на маршрутах і затверджених графіків або інтервалів руху.
Встановлення граничних тарифів вартості проїзду одного пасажира на міських маршрутах загального користування, та на рівні, що розрахований перевізниками, дозволить останнім конкурувати між собою за ціновим критерієм, що, як наслідок, стимулюватиме зменшення вартості проїзду.
Для розв’язання проблеми пропонується прийняття даного рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів», публікацію цього рішення на офіційному сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів http://fastiv-rada.gov.ua, а також доведення до населення інформації про підвищення тарифів шляхом інформування пасажирів перевізниками у автобусах.
Запропоновані тарифи обґрунтовано розрахунками перевізників, які мають належне економічне обґрунтування.
Запропонований спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм зазначеного рішення всіма учасниками правовідносин у сфері надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
- Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Дія акту поширюється в тому числі на суб’єктів малого та мікропідприємництва.
У зв’язку з цим здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва – Тест малого підприємництва.
Витрати органу місцевого самоврядування міста Фастів на адміністрування регулювання не передбачені даним проектом рішення.
- Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Термін дії чинності запропонованого регуляторного акту необмежений. Його дія постійна з можливістю внесення змін до прийняття нового акту. Прийняття нового регуляторного акту відбуватиметься у разі збільшення або зменшення собівартості послуг з перевезення пасажирів в автобусах.
Зміни та доповнення будуть вноситись за підсумками аналізу відстеження його результативності, внесення змін до чинного законодавства України тощо.
- Визначення показників результативності акта
Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:
Кількісні:
– кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акта (шт.);
– кількість діючих міських автобусних маршрутів;
– кількість автобусів, які виконують перевезення пасажирів на міських маршрутах;
– кількість скарг/звернень громадян на якість надання відповідних послуг.
Якісні (у бальній системі)*:
– показники якості надання послуг пасажирського транспорту загального користування (згідно з опитуваннями, консультаціями з громадськістю тощо)*;
– рівень поінформованості суб’єктів господарювання (перевізників) та громадян міста з основних положень акта.
* Оцінка здійснюватиметься за 6-бальною системою, за якою: 6 балів – досягнуто у високій мірі результат якісного показника, 5 балів – досягнуто на 100% якісного показника, 4 бали – досягнуто на 75% результату якісного показника, 3 бали – досягнуто на 50% результату якісного показника, 2 бали – досягнуто на 25% результату якісного показника, 1 бал – показника практично не досягнуто.
Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в засобах масової інформації.
Таким чином, рівень поінформованості суб’єктів господарювання (перевізників) та громадян міста з основних положень акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Фастівської міської ради та її виконавчих органів – fastiv-rada.gov.ua у розділі «Регуляторна політика» та у місцевій газеті «Перемога».
- Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності рішення.
Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після впровадження регуляторного акта.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного акта.
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальним за його розробку – сектором торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради шляхом аналізу статистичних даних та збору якісних показників.
У разі виявлення проблемних питань, вони будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.
М-ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
- Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 22 червня 2021 року по 6 серпня 2021 року.
№ з/п | Вид консультацій | Кількість учасників консультацій, осіб | Основні очікувані результати консультацій (опис) |
1. | Робочі зустрічі | 12 осіб: 3 посадовці, 9 підприємств-перевізників | Отримано інформацію про порядок підготовки та прийняття рішення, економічну діяльність підприємств-перевізників, що займаються перевезеннями пасажирів, можливість перевезень за запропонованим тарифом. |
2. | Робочі зустрічі | 14 осіб: 5 посадовців, 9 підприємств-перевізників | Обговорено витрати суб’єктів малого підприємництва на запропоноване регулювання. |
- Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
– кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання: 9 одиниць, питома вага яких складає 100%.
- Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання.
№ з/п | Найменування оцінки | Перший рік | Періодичність | Витрати за 5 років |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | ||||
1. | Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) | – | – | – |
2. | Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування | – | – | – |
3. | Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали) | – | – | – |
4. | Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) | – | – | – |
5. | Інші процедури (уточнити): Друк оголошення про підвищення тарифу (1 оголошення на 1 автобус. Загальна кількість автобусів, які обслуговують міські маршрути – 41 автобусів) | 1,0 грн. х 41 = 41,00 грн. | – | 41,00 грн. |
6. | Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) | 41,00 | – | 41,00 грн. |
7. | Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 9 | – | 9 |
8. | Сумарно, гривень
Формула: відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) |
41,00 х 9 = 369,00 грн. | – | 369,00 грн. |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | ||||
9. | Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм | 20 хв. х 34,1 = 11,37 грн. | – | 11,37 грн. |
10. | Процедури організації виконання вимог регулювання (час на друк оголошення та розміщення в салоні автобуса) Формула: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур | 5 хв. х 41 од. х 34,1 = 116,51 грн. | – | 116,51 грн. |
11. | Процедури офіційного звітування | – | – | – |
12. | Процедури щодо забезпечення процесу перевірок | – | – | – |
13. | Інші процедури (уточнити) | – | – | – |
14. | Разом, гривень
Формула: (сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13) |
127,88 | 127,88 грн. | |
15. | Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць | 9 | 9 | |
16. | Сумарно, гривень
Формула: відповідний стовпчик «разом» Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15) |
127,88 грн. х 9 = 1150,92 грн. | 1 150,92 грн. |
Розрахунки здійснено з урахуванням основних мінімальних соціальних стандартів у 2021 році, встановлених Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від 15.12.2020 року №1082-IХ: мінімальна зарплата у погодинному розмірі – 34,1 грн.
- Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання:
№ з/п | Показник | Перший рік регулювання (стартовий) | Витрати за п’ять років |
1. | Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання | 369,00 грн. | 369,00 грн. |
2. | Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування | 1 150,92 грн. | 1 150,92 грн. |
3. | Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання | 1 519,92 грн. | 1 519,92 грн. |
4. | Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва | – | – |
5. | Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання | 1 519,92 грн. | 1 519,92 грн. |
- Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Враховуючи, що проєкт регуляторного акту спрямовано на збільшення прибутку суб’єктів малого підприємництва від здійснення підприємницької діяльності у сфері пасажирських перевезень, зазначена сума одноразових витрат є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потрібно.
Завідувач сектору
торгівлі та транспорту Т.В. Кабанець
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
Проект рішення виконавчого комітету міської ради
«Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів»
Виконавець заходів відстеження – Сектор торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Цілі прийняття акта
– забезпечення балансу інтересів перевізників, що обслуговують міські маршрути загального користування та пасажирів;
– приведення у відповідність тарифів на послуги з перевезення пасажирів до економічно обґрунтованого рівня і розрахункових витрат суб’єктів господарювання, які надають відповідні послуги;
– забезпечення безпеки та якості транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах загального користування у місті Фастів;
– створення прозорого конкурентного середовища, збільшення ефективності використання рухомого складу.
Строк виконання заходів з відстеження – 5 днів (09.08.2021 – 13.08.2021 р.)
Тип відстеження заходів – базове.
Метод відстеження результативності – аналіз відповідно до статистичних даних.
Аналіз отримання значень показників результативності –
Відстеження результативності цього регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації Сектору торгівлі та транспорту виконавчого комітету Фастівської міської ради.
Показники результативності
Показник | За 9 місяців 2020 | 2020 | За 9 місяців
2021 рік |
|
Кількісні | ||||
Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія даного регуляторного акта, од. | 9 | 9 |
9
|
|
Кількість діючих міських автобусних маршрутів,од. | 17 | 17 | 17 | |
Кількість автобусів, які виконують перевезення пасажирів на міських маршрутах, од. | 41 | 41 | 41 | |
Кількість скарг/звернень громадян на якість надання відповідних послуг | 52 | 52 | 32 | |
Якісні (у бальній системі)* | ||||
показники якості надання послуг пасажирського транспорту загального користування (згідно з опитуваннями, консультаціями з громадськістю тощо)* | 2 | 3 | 2 | |
рівень поінформованості суб’єктів господарювання (перевізників) та громадян міста з основних положень акта | 100% | 100% | 100% | |
* Оцінка здійснюватиметься за 6-бальною системою, за якою: 6 балів – досягнуто у високій мірі результат якісного показника, 5 балів – досягнуто на 100% якісного показника, 4 бали – досягнуто на 75% результату якісного показника, 3 бали – досягнуто на 50% результату якісного показника, 2 бали – досягнуто на 25% результату якісного показника, 1 бал – показника практично не досягнуто.
Висновки та рекомендації
Прийняття рішення виконавчим комітетом Фастівської міської ради «Про встановлення граничних тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів» дозволить сформувати прозорі, чіткі та зрозумілі правила поведінки суб’єктів підприємницької діяльності та споживачів на ринку пасажирських перевезень в місті Фастові та забезпечить безпеку та якість транспортного обслуговування населення на автобусних маршрутах загального користування у місті Фастів.
Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного та періодичного відстежень результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Завідувач сектору
торгівлі та транспорту Т.В. Кабанець