Придбання товарів через Інтернет: що варто знати
- 09.04.2019
Брак часу у споживачів змушує здійснювати покупки через мережу Інтернет. Інтернет- магазин мало чим відрізняється від традиційного магазину. Замість торгівельних приміщень в інтернет- магазині є каталог товарів та послуг, які пропонуються споживачу. Проте не слід забувати, що на відміну від звичайного магазину, Інтернет-магазин є глобальним віртуальним електронним ринком, який не має територіальних чи часових обмежень, що дозволяє купувати в будь-який зручний час та в будь-якій частині земної кулі.
Купівля-продаж товару через мережу Інтернет регулюється наступними нормативними документами: Конституцією України, Господарським та Цивільним кодексами України, Закон України «Про захист прав споживачів», «Про електронні документи та електронний документообіг», Правила продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, затверджені наказом Мінекономіки України від 19.04.2007 № 103, Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833, Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами, затверджені наказом Мінекономіки України від 11.07.2003 № 185.
При купівлі товару в Інтернет-магазині споживач повинен з’ясувати наступне:
1) найменування продавця, його місцезнаходження, номер телефону та порядок прийняття претензії;
2) основні характеристики товару;
3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
4) гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом товару;
5) інші умови поставки або виконання договору;
6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки товару;
7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
8) період прийняття пропозицій;
9) порядок розірвання договору.
Як повернути товар.
Споживач має право розірвати укладений договір, повідомивши продавця про місце, де продукцію можна забрати назад (ч. 5 ст. 12 Закону про захист споживачів). Обов’язок споживача зберігати її в себе припиняється по закінченні 60 днів після одержання. Якщо протягом цього часу продавець не приїде за товаром, товар стає власністю споживача, причому безоплатно. Коли для доставки використовували послуги пошти, у договорі може бути передбачено, що покупець повертатиме товар також поштою. Тоді будь-які витрати, пов’язані з пересиланням продукції, покладають на продавця (він має відшкодувати споживачу гроші, які той заплатив у зв’язку з поверненням).
Відповідно до п. 7, ст.12 Закону України «Про захист прав споживачів» для здійснення права на розірвання договору споживач повинен зберігати одержану продукцію у незміненому стані.
Також нагадуємо, що у споживача повинен обов’язково бути чек, який він отримує при оплаті товару.
Споживач не має право повернути товар
Споживач не має права розірвати договір, укладений на відстані, якщо:
1) надання послуги або поставка товару електронними засобами зв’язку за згодою споживача відбулися до закінчення строку розірвання договору, про що споживачеві було повідомлено у підтвердженні інформації;
2) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
3) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця (виконавця);
4) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп’ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;
5) договір стосується доставки періодичних видань;
6) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.
За консультацією Ви можете звернутися до відділу сфери обслуговування населення, розміщення реклами та захисту прав споживачів виконавчого комітету Фастівської міської ради, який знаходиться за адресою: м. Фастів, пл. Соборна,1, каб. 118. тел.. 6-18-85