Про затвердження  Положення  служби  у справах дітей та сім’ї  виконавчого комітету Фастівської міської ради  в новій редакції

  • 10.02.2021

                                                                                                                                                       ПРОЄКТ

                                        ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

                                             КИЇВСЬКОЇ   ОБЛАСТІ       

                                               Р І Ш Е Н Н Я

 

       Про затвердження  Положення  служби  у справах дітей та сім’ї

         виконавчого комітету Фастівської міської ради  в новій редакції

 

З метою вдосконалення роботи виконавчих органів ради, структурування функціональних напрямків діяльності, забезпечення ефективної роботи,відповідно до Закону України від 17.11.2020 № 1009-IX«Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 715-р “Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Київської області”, з метою приведення Положення про службу у справах дітей та сім’ї виконавчого комітету Фастівської міської ради  у відповідність до вимог чинного законодавства, керуючись Законом України ст. 25, 26 «Про місцеве самоврядування в Україні»,

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити нове повне найменування юридичної особи: СЛУЖБА У СПРАВАХ  ДІТЕЙ ТА СІМ’Ї ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
  2. Затвердити нове скорочене найменування: ССДС ВК ФМР
  3. Затвердити Положення  служби у справах дітей та сім’ї виконавчого комітету Фастівської міської ради  в новій редакції, згідно додатку 1.
  4. Затвердити бланки   служби у справах дітей та сім’ї виконавчого комітету Фастівської міської ради  в новій редакції, згідно додатку 2.
  5. Визнати таким , що  втратило  чинність  рішення   Фастівської  міської  ради    від  03.2013  № 20-ХХVІІІ -VІ  “Про  затвердження  положення  про  службу у справах дітей та сім’ї  виконавчого  комітету  Фастівської  міської  ради” .
  6. Керівникові юридичної особи  провести державну  реєстрацію нової редакції  Положення СЛУЖБИ У СПРАВАХ  ДІТЕЙ ТА СІМ’Ї ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  та змін  в ЄДР.
  7. Контроль за виконанням данного рішення покласти на заступника міського голови з гуманітарних питань.

 

Міський голова                                                           М.В. Нетяжук

 

 

 

                                                                                         Додаток 1

                                                                                         до рішення міської ради

                                                                                         №_______ від _________

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

СЛУЖБИ У СПРАВАХ ДІТЕЙ ТА СІМ`Ї

ВИКОНАВЧОГО  КОМІТЕТУ

ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ

 

(нова редакція)

Код 36491723

м. Фастів 2021

  1. Загальні відомості:
    • СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ТА СІМ’Ї ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ. (далі – Служба) є структурним підрозділом  виконавчого комітету Фастівської міської ради, який утворюється Фастівською міською радою, підзвітний та підконтрольний голові Фастівської  міської  територіальної громади та службі у справах дітей та сім’ї Київської обласної державної адміністрації.
    • Служба у своїй діяльності керується Конституцією України і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, розпорядженнями голови Київської обласної державної адміністрації, наказами начальника служби у справах дітей та сім’ї Київської обласної державної адміністрації, рішеннями голови ФМТГ, наказами начальника служби у справах дітей та сім’ї ФМТГ та цим положенням.
    • Служба є юридичною особою публічного права, може мати самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, має печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки.(Додаток 2)
    • Повна назва – СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ТА СІМ’Ї ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ.
    • Скорочена назва – ССДС ВК ФМР
    • Місцезнаходження служби:  08500 м. Фастів , площа Соборна,1.

 

  1. Основними завданнями Служби є:
    • реалізація на відповідній території державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
    • розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими структурними підрозділами ФМТГ, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
    • координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
    • забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї;
    • здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;
    • ведення державної статистики щодо дітей;
    • ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
    • надання органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
    • улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;
    • підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
    • визначення пріоритетних напрямів поліпшення на відповідній території становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
    • надання соціальної підтримки та соціальних послуг дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям та сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим, внутрішньо переміщеним особам;
    • оздоровлення та відпочинок дітей, насамперед дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
    • вжиття заходів щодо протидії торгівлі людьми;
    • вжиття заходів щодо попередження насильства в сім’ї;
    • вжиття заходів щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків;
    • вжиття заходів щодо протидії будь-яким проявам дискримінації, у питаннях віднесених до сфери управління служби;

 

 

  1. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
    • організовує розроблення і здійснення на відповідній території заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
    • надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та запобігання вчиненню ними правопорушень;
    • оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню;
    • подає пропозиції до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
    • забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;
    • здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних виховних установах Державної кримінально-виконавчої служби, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях;
    • разом з відповідними структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;
    • надає організаційну і методичну допомогу притулкам для дітей, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-реабілітаційним центрам (дитячі містечка), здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;
    • організовує і проводить разом з іншими структурними підрозділами , уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
    • розробляє і подає на розгляд міської ради пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, а також утримання підпорядкованих їй закладів соціального захисту для дітей;
    • веде облік дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
    • забезпечує ведення Єдиного електронного банку даних про дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім`ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів та дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти» (далі – ЄІАС «Діти»);
    • забезпечує створення, впровадження, керування комплексною системою захисту інформації, що обробляється в ЄІАС «Діти»;
    • здійснює моніторинг та контроль за достовірністю і своєчасністю внесення змін до ЄІАС «Діти»;
    • надає потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;
    • готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;
    • проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім’ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;
    • готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу;
    • здійснює нагляд за умовами проживання і виховання усиновлених дітей, які проживають на відповідній території;
    • бере участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім’ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;
    • готує та подає в установленому порядку статистичну звітність;
    • розглядає в установленому порядку звернення громадян;
    • розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;
    • проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації;
    • розробляє та здійснює заходи щодо захисту прав і законних інтересів дитини, яка постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі;
    • інформує дитину, яка постраждала від домашнього насильства, її батьків, інших законних представників, якщо вони не є кривдниками дитини, а також дитину, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі, її батьків, інших законних представників про права дитини, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися;
    • забезпечує проведення з батьками, іншими законними представниками дитини профілактичної роботи із запобігання домашньому насильству стосовно дітей і за участю дітей, у тому числі із залученням представників уповноважених підрозділів органів Національної поліції;
    • порушує перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про притягнення до відповідальності згідно із законом посадових осіб у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків у разі виявлення фактів домашнього насильства, у роботі з дітьми, які постраждали від домашнього насильства, та дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі;
    • забезпечує реалізацію заходів із запобігання та протидії домашньому насильству стосовно дітей і за участю дітей та ефективну взаємодію усіх суб’єктів, які реалізують такі заходи;
    • реалізує передбачені законодавством заходи, спрямовані на протидію торгівлі людьми;
    • здійснює заходи, спрямовані на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
    • сприяє у разі необхідності створенню реабілітаційних центрів для осіб, які постраждали від торгівлі людьми, притулків для осіб, які постраждали від насильства в сім’ї; надає консультаційно-методичну допомогу таким установам;
    • координує в межах повноважень проведення заходів, спрямованих на організацію оздоровлення та відпочинку дітей, сприяє збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів;
    • здійснює контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку розташованих на відповідній території незалежно від форми власності та підпорядкування;
    • надає організаційну і методичну допомогу центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, соціально-реабілітаційним центрам (дитячі містечка), центрам соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрам соціальної підтримки дітей та сімей та іншим закладам, які належать до сфери управління служби, здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;
    • здійснює координацію та методологічне забезпечення діяльності соціальних закладів, установ та служб, у тому числі створених громадськими організаціями та приватними особами, в реалізації державної політики з питань дітей та сім’ї;
    • готує та подає на розгляд Київській обласній державній адміністрації через службу у справах дітей та сім’ї Київської облдержадміністрації пакет документів на присвоєння почесного звання «Мати-героїня»;
    • готує та представляє на засіданні комісії з питань захисту прав дітей матеріали  пов’язані із захистом законних прав та інтересів дітей.
    • здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.

 

 

  1. Служба має право:
    • приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов’язкові для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими особами, громадянами;
    • отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
    • отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
    • звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;
    • проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;
    • порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім’ю та навчальні заклади;
    • влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення;
    • вести справи з опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей;
    • перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за  місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах  та  організаціях усіх форм власності;
    • представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
    • запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;
    • порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах сім’ї, дітей та молоді;
    • укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об’єднаннями громадян і благодійними організаціями;
    • скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;
    • проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її компетенції;
    • визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;
    • розробляти і реалізовувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
    • відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів для соціального захисту дітей;
    • залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
    • вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи  з питань, що належать до її компетенції;
    • користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами.

 

  1. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами відповідних органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об’єднаннями громадян і громадянами.

 

  1. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Фастівським міським головою.
  2. Начальник служби може мати заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади  міським головою .

 

  1. Начальник служби:
    • здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих службі закладів; визначає функції та ступінь відповідальності спеціалістів  служби, сприяє створенню належних умов праці у підрозділі;
    • видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
    • готує положення про структурний підрозділ і функціональні обов’язки працівників служби;
    • представляє інтереси Служби у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами органів місцевого самоврядування, також з громадянами, підприємствами, установами та організаціями;
    • проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Служби;
    • забезпечує дотримання працівниками Служби правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни.

 

  1. Функції щодо проведення процедури усиновлення, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладаються на  сектор опіки та піклування , який утворений у складі служби. Штатна чисельність такого підрозділу встановлюється залежно від  кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб.

 

  1. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби, в ній може утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), його заступників, керівників інших структурних підрозділів органу місцевого самоврядування, органів Національної поліції, представників підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян та благодійних організацій.

Склад колегії затверджується  міським головою  за поданням начальника служби.

  1. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії.

Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник служби.

 

  1. Утримання служби здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів міського  бюджету.

Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників служби затверджуються  міським головою .

Матеріально-технічне забезпечення служби здійснює  виконавчий комітет Фастівської міської ради.

Штатний розпис служби затверджуються у встановленому порядку  міським головою  в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників.

 

Міський голова                                                    М.В.Нетяжук

                                                                                  

 

Додаток 2

до рішення міської ради

№_______ від _________

 

ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ТА СІМ`Ї

пл. Соборна 1, м. Фастів, Київська область, 08500, тел.:6-16-73, 6-16-49, e-mail:ssd_1033@ukr.net, код ЄДРПОУ 36491723

 

 

Від ___________№____________

 

 

Міський голова                                                    М.В.Нетяжук

                                                                                  

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ