Про погодження Програми фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки
- 16.12.2020
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
від “04” __12______ 2020 року №_559_
Про погодження Програми
фінансової підтримки комунальних
підприємств та закладів Фастівської міської ради
на 2021-2025 роки
З метою забезпечення стабільності роботи комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради, відповідно до їх функціональних призначень, та керуючись пп.1,ч.2 ст. 52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Фастівської міської ради вирішив:
- Погодити Програму фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки в новій редакції (згідно додатку 1).
2.Погодити Порядок виділення та використання коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади у формі фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради в новій редакції (згідно додатку 2).
3.Програму фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки та Порядок виділення та використання коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади у формі фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради , винести на затвердження Фастівської міської ради.
4.Управлінню економіки та міжнародного співробітництва виконавчого комітету Фастівської міської ради подати повідомлення про Програму
фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки до Антимонопольного комітету України .
5.Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови.
Міський голова М.В.Нетяжук
Додаток 1
до рішення виконавчого комітету
№__559_від _04.12.2020_
ПРОГРАМА
фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки в новій редакції
Фастів
2020 рік
1.ПАСПОРТ
Програми фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки |
1. | Ініціатор розроблення програми | Фастівська міська рада |
2. | Розробник програми | Фастівська міська рада |
3. | Відповідальний виконавець | Фастівська міська рада, структурні підрозділи Фастівської міської ради |
4. | Учасники програми | Комунальні підприємства та заклади Фастівської міської ради |
5. | Терміни реалізації програми | 2021-2025 роки |
6. | Кошти задіяні на виконання програми | бюджет Фастівської міської територіальної громади |
7. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього:
у тому числі коштів бюджету міста |
Відповідно до рішеннь Фастівської міської ради
|
- Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.
Програма фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки (надалі Програма) розроблена на виконання ст. 91 Бюджетного кодексу України, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Для забезпечення виконання статутних завдань комунальні підприємства та заклади нерідко потребують залучення додаткового фінансування, яке сприятиме стабілізації їх фінансово-господарської діяльності, покращенню стану розрахунків, більш ефективному використанню майна міської комунальної власності, оновленню виробничих потужностей, технічної бази, забезпеченню повного і своєчасного внесення платежів до бюджету.
Комунальні підприємства та заклади є стратегічно важливими для Фастівської міської територіальної громади, які забезпечують централізованим водопостачанням та водовідведенням, централізованим опаленням, забезпечують благоустрій території, надають різні послуги мешканцям Фастівської міської територіальної громади, та знаходяться у важкому фінансовому стані.
Діючі тарифи на послуги зазначених підприємств та закладів не повністю забезпечують відшкодування витрат на їх надання, скорочуються обсяги наданих послуг в натуральних показниках, що надаються комунальними підприємствами та закладами , зростають тарифи на енергоносії, витрати на оплату праці, придбання необхідних матеріалів, сплату податків, тощо, що призводить до збиткової діяльності та неспроможності своєчасно та в повному розмірі розраховуватись за зобов’язаннями. Несвоєчасна оплата за нарахованими податковими зобов’язаннями (єдиний соціальний внесок, податок на доходи фізичних осіб, тощо), зобов’язаннями зі сплати за спожиті енергоносії, інших складових витрат Підприємств та закладів призводить до нарахування їм значних штрафних санкцій та пені і, відповідно, до збільшення збитків підприємств та закладів .
Вищенаведені чинники призвели до зменшення у підприємств та закладах власних обігових коштів для забезпечення належного водопостачання, теплопостачання, водовідведення, забезпечення благоустрою території, інших послуг (на погашення заборгованості із виплат заробітної плати, платежів до бюджету, придбання матеріалів для виконання робіт по утриманню та оновленню інженерних мереж, по підготовці до роботи в осінньо-зимовий період, придбання необхідних технічних засобів, оновлення матеріальної бази підприємств та закладів за рахунок капітальних вкладень та інші).
- Мета Програми.
Метою цієї Програми є визначення комплексу організаційних та економічних заходів, спрямованих на підтримку діяльності та сприяння поліпшенню фінансового становища комунальних підприємств та закладів Фастівської міської територіальної громади шляхом досягнення стабільної та беззбиткової їх діяльності , а також збереження комунального майна.
- 4. Шляхи і способи розв’язання проблеми.
Одним із напрямків підвищення ефективності використання комунального майна, сприяння розвитку ЖКГ та благоустрою населених пунктів є надання фінансової підтримки комунальним підприємствам та закладам їх засновниками за рахунок коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади. Обсяги такої допомоги визначаються рішенням засновника на відповідний рік.
Зазначена допомога надається лише комунальним підприємствам та закладам, включеним до мережі головного розпорядника коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади, як одержувачам бюджетних коштів. До того ж напрями витрачання таких коштів чітко визначені. Так, одержувачі мають право спрямовувати їх виключно на заходи, передбачені відповідною програмою. Використовуються такі кошти на підставі плану використання бюджетних коштів (ч. 6 ст. 22 Бюджетного Кодексу України). Після його затвердження керівником і погодження з розпорядником бюджетних коштів одержувачі подають план до органу Держказначейської служби України. Цей документ містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі відповідного розпорядника бюджетних коштів.
Форма надання фінансової підтримки :
- фінансова допомога на поточні видатки — поточні трансферти;
- внески до статутного капіталу — капітальні трансферти.
- Основні завдання , для виконання яких надається фінансова підтримка.
5.1.Капітальні трансферти: внески до статутного капіталу комунальних підприємств та закладів здійснюються для:
- зміцнення матеріальної бази ;
- придбання техніки та обладнання , в т.ч.для виконання аварійних і невідкладних робіт, усунення наслідків надзвичайних ситуацій;
- оновлення виробничих потужностей та зниження рівня аварійності об’єктів;
- підготовки (виготовлення проектно-кошторисної документації) та проведення капітального ремонту, реконструкції та будівництва водопровідно-каналізаційних мереж, теплових мереж і об’єктів житлового фонду та інше;
- запровадження енергозберігаючих технологій;
- проведення інших капітальних видатків.
5.2.Поточні трансферти: фінансова допомога надається для:
- придбання матеріалів для забезпечення надійності та безпечності експлуатації інженерних мереж, тощо;
- проведення поточного ремонту мереж та об’єктів, які знаходяться на балансі та обслуговуються комунальними підприємствами та закладами;
- покращення стану розрахунків за спожиті енергоносії, пально-мастильні матеріали, запчастини, тощо;
- погашення заборгованості за розрахунками із заробітної плати та відрахуваннями на соціальні заходи;
- погашення заборгованості за розрахунками за податками та зборами;
- подолання наслідків стихійних лих, надзвичайних ситуацій і аварій;
- здійснення інших поточних видатків
6.Організація реалізації Програми та здійснення контролю за її виконанням
6.1. Реалізація програми покладається на структурні підрозділи Фастівської міської ради.
6.2.Безпосередній контроль за виконанням завдань програми здійснює відповідальний виконавець та постійні комісії з питань комунальної власності та житлово-комунального господарства і розвитку місцевого самоврядування, з питань бюджету,економіки та фінансів Фастівської міської ради.
- Фінансова забезпеченість Програми
7.1.Фінансування Програми здійснюється в межах затверджених бюджетних призначень на її виконання, передбачених в бюджеті Фастівської міської територіальної громади на відповідний рік.
7.2.Головним розпорядником коштів на виконання Програми є структурні підрозділи Фастівської міської ради.
7.3.Фінансування даної Програми здійснюється за рахунок коштів загального та спеціального фондів бюджету Фастівської міської територіальної громади.
- 8. Очікувані результати виконання Програми.
Реалізація Програми дасть змогу забезпечити:
8.1. Стале функціонування комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради, збереження майна комунальної власності, яке знаходиться в господарському віданні комунальних підприємств та закладів Фастівської міської територіальної громади.
8.2. Фінансову привабливість комунальних підприємств та закладів , як цілісного майнового комплексу на ринку.
8.3. Стабільну роботу комунальних підприємств та закладів відповідно до їх функціональних призначень щодо надання послуг мешканцям Фастівської міської територіальної громади.
8.4. Беззбитковість підприємств комунального господарства, їх відповідальність за якість обслуговування споживачів.
Керуючий справами Л.О.Тхоржевська
Додаток 2
до рішення виконавчого комітету
№__559___від__04.12.2020_
Порядок
виділення та використання коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади у формі фінансової підтримки комунальним підприємствам та закладам Фастівської міської ради
- Цей Порядок визначає механізм надання та використання коштів з бюджету Фастівської міської територіальної громади у вигляді фінансової підтримки комунальним підприємствам та закладам Фастівської міської ради, у рамках Програми фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів Фастівської міської ради на 2021-2025 роки.
- Фінансова підтримка комунальним підприємствам та закладам надається на підставі статей 71, 91 Бюджетного кодексу України, ст. 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
- Фінансова підтримка надається комунальним підприємствам та закладам на поворотній та безповоротній основі для забезпечення належної реалізації їх статутних завдань, посилення фінансово-бюджетної дисципліни, вжиття заходів для виробництва та надання якісних, безпечних, безперебійних послуг населенню з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності Фастівської міської територіальної громади і сприяння поліпшенню фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств та закладів, відповідно до затверджених міською радою програм.
- Фінансова підтримка комунальним підприємствам та закладам здійснюється засновником за рахунок коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади в обсягах, передбачених рішенням про бюджет Фастівської міської територіальної громади на відповідний рік.
Зазначена фінансова підтримка надається у формі поточного та капітального трансфертів комунальним підприємствам та закладам та використовується відповідно до погодженого в установленому порядку плану використання бюджетних коштів.
Фінансова підтримка зараховується на розрахунковий рахунок підприємства(закладу), відкритий в установі банку, та використовується відповідно до рішення про виділення бюджетних коштів за їх цільовим призначенням, на підставі поданих первинних бухгалтерських документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансових звітів та інших документів за вимогою розпорядника коштів для підтвердження цільового використання бюджетних коштів відповідно до фінансового плану.
На цих рахунках здійснюються виключно господарські операції за коштами, отриманими як фінансова підтримка за рахунок коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади.
- Фінансова підтримка може виділятися на покриття витрат комунальних підприємств та закладів , які виникають в процесі господарської діяльності, напрямок якої відповідає меті і завданням цієї Програми та напрямкам діяльності комунального підприємства та закладу , що зазначені у статуті, у випадку якщо такі витрати не покриваються доходами підприємства.
- Не підлягають забезпеченню за рахунок коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади витрати комунальних підприємств та закладів:
– на премії та інші стимулюючі виплати, передбачені колективними договорами ( окрім винагород за ліквідацію аварій та наслідків стихійного лиха)
– на відрахування профспілковим організаціям для проведення культурно-масової і фізкультурної роботи;
– на сплату податку на прибуток, частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до бюджету, за оренду нежитлових приміщень;
– на надання спонсорської і благодійної допомоги;
– на інші непродуктивні витрати, які безпосередньо не пов’язані із основним напрямком діяльності підприємства, який передбачений Статутом підприємства та відповідає меті і завданням Програми.
- Критеріями визначення одержувача для надання фінансової підтримки є наявність:
– обґрунтування доцільності надання та розміру фінансової підтримки, у тому числі із фінансово-економічним розрахунком, поданого отримувачем фінансової підтримки;
– фінансового плану комунального підприємства (закладу)на поточний рік;
– затверджених для відповідного комунального підприємства(закладу) виконавчим комітетом цін/ тарифів на надання послуг.
- Використання коштів фінансової підтримки можливе на придбання основних засобів ,інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів, виробничих запасів, інших нефінансових активів у фінансовий лізинг, за рішенням Фастівської міської ради .
- Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів забезпечує головний розпорядник коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади.
- Використання коштів з іншою метою, яка не відповідає цьому Порядку, є нецільовим використанням бюджетних коштів, що тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством України.
- Комунальні підприємства та заклади , які отримують фінансову підтримку з бюджету Фастівської міської територіальної громади за результатами своєї діяльності, подають щоквартально(за вимогою) до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом , головному розпоряднику коштів бюджету Фастівської міської територіальної громади фінансові звіти з пояснювальною запискою.
- Відповідно до ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність України» керівник комунального підприємства(закладу) несе персональну відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності.
- Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів здійснюється в установленному законодавством порядку.
Керуючий справами Л.О.Тхоржевська