Про вхід Фастівської міської ради до складу засновників Борівського академічного ліцею Фастівської районної ради Київської області

  • 01.12.2020

ФАСТІВСЬКА  МІСЬКА  РАДА  КИЇВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

08500, м. Фастів Київської області, площа Соборна, 1, телефони: 6-02-16; 6-31-00

Р І Ш Е Н Н Я

№  45-ІІ-VІІІ

від  24.11. 2020 року

 

Про вхід Фастівської міської ради до складу засновників

Борівського академічного ліцею Фастівської районної ради Київської області

 

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 715-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Київської області», керуючись нормами Цивільного, Господарського кодексів України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності», «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», рішення Фастівської районної ради «Про вихід зі складу засновників комунальної організації (установи, закладу) Борівського академічного ліцею Фастівської районної ради Київської області» від 19.11.2020 р. № 01-35-VII, ст. 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

 

міська рада

В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Увійти Фастівській міській раді до складу засновників Борівського академічного ліцею Фастівської районної ради Київської області (08520, Київська область, Фастівський район, сел. Борова, вул. Миру, 36,код ЄДРПОУ 24892931) та прийняти права засновника.

 

  1. Прийняти безоплатно до комунальної власності Фастівської міської ради Борівський академічний ліцей Фастівської районної ради Київської області та закріплене за ним майно, права та зобов’язання відповідно до вимог чинного законодавства.

 

  1. Змінити повне найменування юридичної особи Борівський академічний ліцею Фастівської районної ради Київської області на Борівський академічний ліцею Фастівської міської ради Київської області (скорочене найменування юридичної особи: Борівський академічний ліцей) та затвердити нову редакцію статуту (додається).
  2. Керівнику Борівського академічного ліцею Фастівської міської ради Київської області провести державну реєстрацію змін установчих документів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

 

  1. Контроль за виконанням даного рішення покласти на міського голову.

  

Міський голова                                                               М.В. Нетяжук

 

Додаток

до рішення міської ради

№ 45-ІІ-VIII  від 24.11.2020 р.

 

СТАТУТ

БОРІВСЬКОГО  АКАДЕМІЧНОГО ЛІЦЕЮ

ФАСТІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

(НОВА РЕДАКЦІЯ)

Код ЄДРПОУ 24892931                                                                                                                            Фастів

2020 р.

І. Загальна частина

 

1.1.  Борівський академічний ліцей Фастівської  міської ради Київської області  (далі – заклад)  є закладом  повної загальної  середньої освіти  ІІІ  ступеня, який має в своїй структурі початкову школу – заклад освіти I ступеня  та гімназію – заклад середньої освіти II ступеня, утворений шляхом зміни типу та найменування Борівського академічного ліцею Фастівської районної ради Київської області і є його правонаступником.

1.2. Заклад  заснований на комунальній формі власності.

1.3. Засновником закладу є Фастівська міська рада Київської області (далі – Засновник).

1.4. Уповноваженим Засновником органом на управління закладом є управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради   Київської  області (далі – Орган управління).

1.5. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту  освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, рішеннями Засновника та Органу управління,  цим Статутом.

1.6. Заклад має статус неприбуткового закладу освіти .

1.7. Орган управління, здійснює матеріально – технічне забезпечення закладу,  інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.

1.8. Повна назва: Борівський академічний ліцей Фастівської міської ради Київської області. Скорочена назва: Борівський академічний ліцей.

1.9. Юридична адреса закладу: 08520, Київська область, Фастівський район, селище Борова,  вулиця Миру, будинок 36.

1.10. Заклад є юридичною особою публічного права, має штамп, печатку, може мати рахунки в установах банків, самостійний баланс.

Заклад має право від свого імені укладати угоди, набувати майнових і немайнових прав, бути позивачем і відповідачем у суді.

Заклад є неприбутковою організацією.

1.11. Заклад може мати власний гімн, герб і прапор, форма яких затверджується конференцією закладу.

1.12. Засадами та принципами освітньої діяльності закладу є:

дитиноцентризм;

верховенство права;

забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

розвиток інклюзивного освітнього середовища;

забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

науковий характер освіти;

цілісність і наступність системи освіти;

прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

відповідальність і підзвітність закладу освіти перед суспільством;

нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти;

академічна доброчесність;

академічна свобода;

фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія закладу освіти у межах, визначених законом;

гуманізм;

демократизм;

єдність навчання, виховання та розвитку;

виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

формування громадянської культури та культури демократії;

формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

невтручання політичних партій в освітній процес;

невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених Законом України «Про освіту»);

різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;

державно-громадське управління;

державно-громадське партнерство;

нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;

1.13. Метою діяльності закладу є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:

вільне володіння державною мовою;

здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

математична компетентність;

компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

інноваційність;

екологічна компетентність;

інформаційно-комунікаційна компетентність;

навчання впродовж життя;

громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

культурна компетентність;

підприємливість та фінансова грамотність;

інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

дотримання фінансової дисципліни.

1.14. Заклад має право:

визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

спільно із закладами вищої освіти, науково-дослідними установами проводити науково-дослідну, пошукову, експериментальну роботу, що не суперечить законодавству України;

здійснювати підготовку дітей дошкільного віку до навчання в школі;

використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього  процесу;

отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.

1.15. У закладі створюються та функціонують методичні об’єднання, творчі групи, психологічна служба тощо.

1.16. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються Органом управління закладу і здійснюються установами охорони здоров’я у визначеному чинним законодавством порядку.

1.17.  Заклад формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.

1.18.  Заклад  зобов’язаний забезпечувати на своєму  вебсайті відкритий доступ до такої інформації та документів:

статут закладу;

ліцензія на провадження освітньої діяльності;

сертифікати про акредитацію освітніх програм,

структура та органи управління закладу;

кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

територія обслуговування, закріплена за закладом його Органу управління;

ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

мова (мови) освітнього процесу;

наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

матеріально-технічне забезпечення закладу (згідно з ліцензійними умовами);

результати моніторингу якості освіти;

річний звіт про діяльність закладу;

правила прийому до закладу;

умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу або на вимогу законодавства.

ІІ. Структура закладу.

2.1.. Заклад здійснює освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та утворює  для цього структурні підрозділи:

ліцей – забезпечує здобуття  профільної середньої освіти;

гімназія – забезпечує здобуття базової середньої освіти;

початкова школа – забезпечує здобуття початкової  освіти.

2.2. На рівнях початкової та базової середньої освіти освітній процес може організовуватися за циклами, визначеними спеціальним законом, поділ на які здійснюється з урахуванням вікових особливостей фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.

2.2. Здобуття профільної середньої освіти в закладі передбачає академічне спрямування – профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти.

2.3. Освітній процес у закладі організовується за інституційною та індивідуальною  формами навчання у порядку, встановленому законодавством.

2.4. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.

2.5. Наповнюваність класів у закладі визначається Законом України «Про повну загальну середню освіту».

 

ІІІ. Зарахування учнів до закладу та їх відрахування

3.1.  Зарахування учнів до закладу   проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви батьків  або  осіб які  їх замінюють, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

3.2. Зарахування, відрахування та переведення учнів   здійснюється у порядку, визначеному Міністерством освіти  і науки України.

3.3.. Зарахування учнів до початкової школи, гімназії та ліцею дозволяється на конкурсних засадах лише у випадках, якщо кількість поданих заяв на відповідний рівень загальної середньої освіти перевищує спроможність закладу. Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які проживають на території обслуговування закладу, є рідними братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту в закладі; є дітьми працівників закладу.

3.4. Директор зобов’язаний вжити заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або інших законних представників учнів, з порядком зарахування до закладу, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього  процесу.

3.5. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу відповідно до законодавства  та  міжнародних  договорів.

 

ІV. Організація  освітнього  процесу

4.1. Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

4.2. Освітній процес у закладі здійснюється відповідно до освітньої програми. Основою для розроблення освітньої програми є стандарт освіти відповідного рівня.

4.3. Освітня програма містить:

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;

перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність;

загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.

4.4. Освітня програма розробляється закладом   та затверджується відповідно до   законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

Освітня програма передбачає освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти. Заклад   може використовувати типові або інші освітні програми, які розробляються та затверджуються відповідно законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту».

Освітня програма може мати корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами.

4.5. На основі освітньої програми заклад складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу

4.6. Заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, рекомендованими  Міністерством освіти і науки України, що забезпечують виконання державних стандартів освіти

4.7.  Мовою освітнього процесу в закладі  є державна мова.

У закладі   відповідно до освітньої програми можуть викладатися одна або декілька дисциплін двома чи більше мовами – державною мовою, англійською мовою, іншими офіційними мовами Європейського Союзу

4.8. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту” та цього  Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.

4.9. Заклад може надавати платні освітні послуги згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

4.10. Навчальний рік у закладі розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.

4.11. Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом загальної середньої освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

4.12. Режим роботи закладу   визначається   закладом   на основі відповідних нормативно-правових актів.

4.13. Тривалість уроків у закладі   становить:  у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – одинадцятих класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із органами  державної  санітарно-епідеміологічної  служби.

Різниця в часі навчальних годин перших – четвертих класів обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

  1. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не може становити менш як 30 календарних днів.

4.15. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.

4.16.Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів.

4.17. Розклад  уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором закладу.

4.18. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

4.19. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або інших законних представників учнів.

4.20. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

4.21. В закладі створюється внутрішня система забезпечення якості освіти, що включає:

стратегію   та процедури забезпечення якості освіти;

систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних   працівників;

оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу;

забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;

забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом;

створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

інші процедури та заходи, що визначаються положенням про систему внутрішнього забезпечення якості освіти, що затверджується педагогічною радою закладу.

4.22. В закладі забезпечується дотримання академічної доброчесності – сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

4.23.  Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками закладу передбачає:

посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

об’єктивне оцінювання результатів навчання.

4.25. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

надання достовірної інформації про результати власної навчальної (творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

4.26. Порушенням академічної доброчесності вважається:

академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

4.27. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладу можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

4.28. За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);

повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

4.29. Види академічної відповідальності учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності запроваджуються відповідно до спеціальних законів та/або внутрішніх положень закладу, що мають бути затверджені педагогічною радою закладу  та погоджені з Органом управління в частині їхньої відповідальності.

4.30. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається Положенням про академічну доброчесність, що затверджується  педагогічною радою закладу з урахуванням вимог Закону  України  «Про освіту»  та спеціальних законів.

4.31. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

  1. V. Оцінювання навчальних досягнень учнів

5.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу визначаються Міністерством освіти і науки України.

5.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах згідно із  інструкціями,  затвердженими  Міністерством освіти і науки України.

Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

5.3. Оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

5.4. Навчання у 4х, 9х та   (11 (12)-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації  визначаються  Міністерством  освіти  і  науки України.

В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України.

5.5. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (свідоцтво про початкову освіту, свідоцтво про здобуття базової середньої освіти, свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіту). Зразки документів про освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

5.6. За відмінні успіхи в навчанні учні 2х-8х та 10-х класів закладу можуть нагороджуватися похвальним листом “За високі досягнення у навчанні”, а випускники – похвальною грамотою “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”, медалями – золотою “За високі досягнення у навчанні” або срібною “За досягнення у навчанні”.  Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи в навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.

За успіхи в навчанні (праці) для учасників освітнього  процесу можуть встановлюватися різні форми морального і матеріального заохочення.

5.7. Свідоцтва про здобуття базової середньої освіти, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

5.8. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв про здобуття повної загальної середньої освіти золотих і срібних медалей, похвальних грамот та листів здійснюється  управлінням освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради   Київської  області.

  1. VI. Учасники освітнього процесу

6.1.Учасниками освітнього процесу в закладі є:

здобувачі освіти;

педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники;

батьки здобувачів освіти;

фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

6.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього  процесу, їх права та обов’язки визначаються Законами України “Про освіту”, ”Про загальну середню освіту”, іншими актами законодавства, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу.

6.3. Здобувачі освіти мають право на:

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

трудову діяльність у позанавчальний час;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

6.4.  Здобувачі освіти зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

6.5. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та цим Статутом.

6.6. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

6.7. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків (інших законних представників) до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту і правил внутрішнього розпорядку, з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, а також відповідно  до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організація навчально – виховного процесу  ДСанПіН 5.5.2.008-01 затвердженого постановою головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 року №63.

6.8. За невиконання учасниками освітнього  процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до чинного законодавства.

6.9. Педагогічні працівники закладу  мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, методик компетентнісного навчання;

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу    у порядку, встановленому закладом  відповідно до спеціальних законів;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

безпечні і нешкідливі умови праці;

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні закладу;

участь у роботі колегіальних органів управління закладу.

6.10. Педагогічні працівники зобов’язані:

постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.

6.11. Педагогічні  працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором, цим Статутом.

6.12. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами закладу.

6.13. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

6.14. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу здійснюється директором закладу у порядку, визначеному законодавством про працю, законами  України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами.

6.15. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором закладу.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

6.16. Директор закладу призначає класних керівників, завідувачів навчальних кабінетів, майстерень, навчально-дослідних ділянок, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, правилами внутрішнього розпорядку закладу та Статутом закладу.

6.17. Педагогічні працівники закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.

6.18. Педагогічні працівники закладу на добровільних засадах та   за власною ініціативою можуть проходити сертифікацію   – зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.

6.19. Професійний розвиток педагогічних працівників передбачає постійну самоосвіту, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання. Заклад  сприяє  їхньому професійному розвитку та підвищенню кваліфікації.

6.20. Підвищення кваліфікації може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).

6.21. Педагогічні   працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою. Результати підвищення кваліфікації у таких закладах освіти не потребують окремого визнання і підтвердження.

Педагогічні   працівники мають право підвищувати кваліфікацію в інших суб’єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб. Результати підвищення кваліфікації педагогічного працівника у таких суб’єктів визнаються окремим рішенням педагогічної   ради у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

6.22. Права та обов’язки батьків або інших законних представників  здобувачів освіти.

Батьки здобувачів освіти мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

звертатися до закладу   з питань освіти;

обирати вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні закладу, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність закладу, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі та його освітньої діяльності.

6.23. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

6.24. Заклад надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків.

Заклад  поважає право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, та  враховує відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

6.25. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу.

VIІ. Управління закладом

7.1. Управління закладом в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

Засновник та Орган управління;

керівник закладу;

колегіальний орган управління закладу (педагогічна рада);

колегіальний орган громадського самоврядування (конференція);

7.2. Права і обов’язки засновника щодо управління закладом визначаються Законом  України  «Про освіту» та іншими законами України, цим Статутом.

7.3. Засновник затверджує установчі документи закладу, їх нову редакцію та зміни до них.

7.4. Орган управління закладу освіти:

укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу, призначеним у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;

затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу;

здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

реалізує інші права, передбачені законодавством.

7.5. Засновник та Орган управління закладу   зобов’язаний:

забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази   закладу   на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

у разі реорганізації чи ліквідації закладу забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

7.6. Засновник та Орган управління не має права втручатися в діяльність закладу, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та устаовчими документами.

7.7. Безпосереднє керівництво закладом здійснює його директор.

7.8. Директор  несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу.

Директор  є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

7.9. Директор  закладу призначається Органом управління відповідно до Порядку, затвердженого Засновником.

7.10. Директор закладу в межах наданих йому повноважень:

організовує діяльність закладу;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу осві

7.11. В закладі створюються та діють колегіальні органи управління.

Основним колегіальним органом управління закладу є   педагогічна рада.

7.12. Директор закладу є головою педагогічної ради.

7.13. Засідання педагогічної ради проводяться за потреби, але не менш як чотири рази на рік.

7.14. Педагогічна рада закладу:

планує роботу закладу;

схвалює  освітні  програми  закладу та оцінює результативність їх  виконання;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

формує та подає до Органу управління пропозиції щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу  вводяться в дію наказом директора.

7.15. Органом громадського самоврядування в закладі є конференція закладу освіти, що скликається не менш як двічі на рік.

Конференція  заслуховує звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядає питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу.

7.16. У закладі за рішенням  конференції   створюється і діє рада закладу, діяльність якої регулюється Положенням, що затверджується конференцією, а також можуть створюватися піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання,  комісії, асоціації.

VIII. Матеріально-технічна база

8.1. До майна закладу належать:

  • нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, тощо;
  • майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;
  • інші активи, передбачені законодавством.

8.2. Майно закладу перебуває в комунальній власності Фастівської міської територіальної громади, належить йому на правах оперативного управління.

8.3.  Основні фонди, оборотні кошти та інше майно закладу не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

8.4.  Об’єкти  та майно закладу не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

8.5. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна закладу, використовуються виключно на потреби закладу.

8.6. Майно закладу, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане відповідно до статті 81  Закону України «Про освіту».

  1. IX. Фінансово-господарська діяльність

9.1. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі його кошторису.

9.2. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України  «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

9.3. Джерелами фінансування закладу є:

  • державний бюджет;
  • бюджет Фастівської міської територіальної громади;
  • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
  • доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • гранти вітчизняних і міжнародних організацій; дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;
  • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.

9.4.  Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади. Бухгалтерський облік закладу здійснюється централізованою бухгалтерією управління освіти виконавчого комітету Фастівської міської ради.

Заклад має право на фінансову самостійність у межах чинного законодавства.

9.5. Заклад є неприбутковою організацією, що утворена та зареєстрована у порядку, визначеному законом, що регулює діяльність неприбуткових організацій.

Доходи (прибутки) закладу або їх частини не підлягають розподілу серед засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску) та інших пов’язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу освіти, покращення його матеріальної бази, реалізації мети (цілей) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

9.6. Заклад має право згідно із законодавством придбати та/або орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу.

9.7.  Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства.

9.8. Заклад має право надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Засновник закладу освіти мають право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Х. Міжнародне співробітництво

10.1. Заклад має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

10.2.  Заклад, педагогічні працівники, учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.

ХІ. Контроль за діяльністю закладу

11.1. Державний нагляд (контроль) у сфері повної загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України  «Про освіту».

11.2. Інституційний аудит закладу, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання  ліцензійних умов.

 

 

Прикінцеві положення

З питань, не врегульованих даним Статутом, заклад освіти керується чинним законодавством України. Якщо одне з положень даного Статуту буде визнано недійсним, це не стосується решти його положень. Якщо одне із положень Статуту, у зв’язку із внесенням змін до законодавства, стає таким, що йому суперечить, Засновник застосовує норми, передбачені новим законодавством, та зобов’язується внести відповідні зміни. Внесення змін і доповнень до даного Статуту здійснюється за рішенням Засновника та реєструються у встановленому порядку.

 

 Міський  голова                                                 М.В.Нетяжук                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ