Результати проведення позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності КП «Фастівський комбінат комунальних підприємств» за 2018 рік та завершений звітний період 2019 р.

  • 27.05.2019

Інформація

про результатів проведення позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності КП «Фастівський комбінат комунальних підприємств» за 2018 рік та завершений звітний період 2019р.

У відповідності до п. 5.1 п.5.14 Положення про відділ внутрішнього фінансового контролю та аудиту, затвердженого рішенням Фастівської міської ради від 29.01.2016 № 23-VIII-VII, листа КП «Фастівський комбінат комунальних підприємств» від 18.02.2019 №08/01 та на підставі розпорядження міського голови Нетяжука М.В від 18.03.2019 №91од, начальником відділу внутрішнього фінансового контролю та аудиту Свириденко Н.О. та головним спеціалістом Рачок О.В., проведено позапланову перевірку фінансово-господарської діяльності КП ФМР «Фастівський комбінат комунальних підприємств» за 2018 рік та завершений звітний період 2019р.

Перевірку проведено в термін з 19.03.2019р. по 17.05.2019 р. (розпорядження від 01.04.2019 №103-од та 25.04.2019 №134од)

Акт перевірки підписано 24.05.2019 року без заперечень.

В ході перевірки проведена оцінка діяльності підприємства щодо законності та достовірності фінансової звітності, правильності ведення бухгалтерського обліку, дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів (договорів) з питань стану збереження активів стосовно законності та ефективності використання коштів від основної (додаткової) діяльності.

Так, в періоді, що підлягав перевірці мали місце фінансові порушення на загальну суму 17855910,03, в тому числі, що призвели до втрат в сумі 1001301,52 грн., та не призвели до фінансових втрат в сумі 16854608,51 гривень.

Перевіркою складання та затвердження фінансових планів встановлено, Підприємством не складалися щоквартальні Звіти про виконання фінансового плану за ІУ квартал 2018, І квартал 2019 р., за встановленою формою, чим порушено вимоги п. 14 Порядку № 173, п.11 Порядку № 205 та п.8 Порядку № 13-VІІІ-VІІ.

Перевіркою безготівкових операцій в національній валюті встановлено, встановлено ряд порушень, так

Книга «Журнал-головна» з 01.07.2018  Підприємством не ведеться.

Суми, що перераховані згідно виписок банку, повністю віднесені на розрахунки з відповідними організаціями та установами  за період 01.01.2018 по 01.07.2018.

З 01.07.2018 року відображення розрахунків з підприємствами, установами, організаціями не проводилося.

Крім того, 18.09.2018 перераховано кошти СПД Березюк в сумі 8863,00 грн, за вінки, згідно рахунку №3231 від 02.08.2018. При цьому, для перевірки не надано зазначений в платіжному доручені рахунок №3231 від 02.08.2018, накладної на отримання товару, договору про придбання товару.

З усного пояснення в.о. головного бухгалтера зазначені кошти є заборгованість за отриманий товар у 2016 році. Проте, перевіркою даних бухгалтерського обліку  заборгованість перед СПД Березюк станом на 01.01.2018, 01.01.2019 та 01.04.2019  відсутня.

Вищезазначене призвело до безпідставного перерахування коштів в сумі 8863,00 грн до СПД Березюк, чим порушено ст.9,14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Крім того, Фастівським ККП з січня 2019 року інформація про фінансовий план на поточний день до відділу доходів фінансового управління виконавчого комітету Фастівської міської ради, на затвердження не надавалась, чим не дотримано вимоги рішення від 23.01.2015 року №38 «Про надання звітності комунальних підприємств Фастівської міської ради» із змінами внесеними рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради від 20.09.2016 № 431, ст.17, ст.29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»

Перевіркою готівкових операцій в національній (іноземній) валюті встановлено, що на підприємстві відсутні укладені договори про повну матеріальну відповідальність касира, чим не дотримано вимоги п. 44 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою правління національного банку України 29.12.2017  № 148 ( надалі – Положення 148). Крім того, до перевірки не надано документ, який підтверджує ознайомлення касира з Положенням № 148.

Перевіркою правильності видачі готівки з каси під звіт за видатковими касовими ордерами встановлено, що з липня місяця 2018 року видача готівки з каси здійснюється за видатковими ордерами та видатковими відомостями, які не підписані керівником та головним бухгалтером, або особою, уповноваженою керівником Підприємства., а також без додавання  заяви на видачу готівки, розрахунків, чим порушено п.26 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою правління національного банку України 29.12.2017  № 148 ( надалі – Положення 148).

Також в порушення п.27 Положення 148  видача готівки з каси  під звіт здійснювалась особам, які є у штаті, та яких не має в штаті Підприємства без зазначення у видатковому ордері найменування документа, що посвідчує особу,  його номер, ким і коли він виданий.

Для перевірки надані складені авансові звіти про витрачання коштів, отриманих з каси Підприємства проте, авансові звіти не містять посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистого підпису або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, чим порушено п.2.1 та п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Міністерства фінансів України від 24.05.1995  № 88 ( надалі Положення № 88).

Таким чином, відсутність у авансових звітах необхідних даних є підставою до невизнання господарських операцій.

Крім того, видача готівки з каси за первинними документами оформленими з порушеннями законодавства є безпідставною, та підлягає поверненню до каси підприємства.

До авансових звітів частково надано документи про витрачання коштів, проте зазначені документи не містять інформації про витрату коштів саме на діяльність Фастівського ККП.

Перевіркою встановлено, що видача з каси підприємства на відшкодування витрат понесених працівниками здійснюється без підтвердження керівником доцільності та обґрунтованості здійснених працівником витрат (відсутність заяви на видачу готівки, розрахунків, відсутність підпису на керівника на авансових звітах), витрачені кошти працівником є доходом для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором, відповідно до абз.б) пп170.9.1 Податкового кодексу України.

Підприємством в порушення вищезазначеного оподаткування доходів фізичних осіб не здійснило.

Вищезазначене призводить до виникнення заборгованості перед бюджетом, який в подальшому буде збільшуватися в разі несвоєчасної її сплати.

Крім того, видача готівки з каси без підтвердження доцільності витрачання на діяльність підприємства є безпідставно витрачені кошти, що є порушенням п.34 Положення 148.

Так загальна сума коштів виданих з каси в порушення п.26.27 Положення № 148 за період з липня 2018 по березень 2019 року складає в сумі 119002,04 грн., в т.ч. особам які не є у штаті Підприємства на суму 32984,25 грн. ( Крук С.А. – 16964,00 грн., Шевченко В.К. – 16020,25 грн.).

Перевіркою  дотримання строків, порядку та обов’язковості проведення у передбачених законодавством випадках інвентаризації готівки в касі, встановлено, що протягом 2018 року та на момент проведення перевірки інвентаризація каси у Фастівському ККП не проводилася, чим не дотримано п.6.1 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 р. № 879, п.4.10 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління Національного банку України від  15.12.2004 № 637, п.46 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні,затвердженого постановою Правління Національного банку України від  29.12.2017 №148. Слід зазначити, що керівником Підприємства не встановлені строки проведення інвентаризації каси, чим не дотримано вимоги п.46 Положення № 148.

 Перевіркою повноти надходження, достовірності і правильності визначення доходів встановлено, що внаслідок відсутності належного обліку та контролю за фактичним вивезенням РПВ Фастівським ККП недоотримано доходів на загальну суму 103202,20 грн.

Так, з метою документального підтвердження виду, обсягу операцій і розрахунків, з вивезення рідких побутових відходів, що здійснювалися Фастівським ККП, в ході перевірки надіслано запит від 26.04.2019 №06-28/2278 до КП «Фастівводоканал» щодо об’єму прийнятих на зливну станцію каналізаційно-очисних споруд рідких побутових відходів.

Проведеним співставленням актів виконаних робіт з вивозу РПВ організаціям і населенню та даними щодо об’єму прийнятих на зливну станцію каналізаційно-очисних споруд КП «Фастівводоканал» рідких побутових відходів, встановлено розбіжність в об’ємах наданих послуг (м3).

Так, у 2018 році та січні-лютому 2019 Фастівським ККП надано актів виконаних робіт підприємствам, організаціям та населенню за надані послуги з вивозу РПВ на 935,65 м3 (в т.ч 2018 – 629,5 м3, січень-лютий 2019 –306,15м3) менше ніж прийнято на зливній станції каналізаційно-очисних споруд водоканалу РПВ. Вищевказане свідчить про не відображення по бухгалтерському обліку господарських операцій з надання послуг по перевезено РПВ та недоотримання доходів за надані послуги в загальній сумі 103202,20 грн. (в т.ч. 2018р. – 69433,85 грн., січень-лютий 2019р. –33768,35 грн.).

Перевіркою повноти надходження на Підприємство коштів від реалізації вторинної сировини (пластику, склобою, макулатури), яка утворюється в результаті сортування сміття працівниками підприємства та реалізується ФОП Орленко С.М. встановлено що ціна (6,3 грн. за 1 кг) вказана в видаткових накладних за ПЕТ пляшку протягом травня-листопада 2018 року не відповідає ціні (7,0 грн. за 1 кг) визначену Додаток №2 «Специфікація» від 20.02.2018 року до договору та призвело до недоотримання доходів в загальній сумі 5189,10 гривень.

Перевіркою використання коштів, що надійшли від плати за користування об’єктом благоустрою для розміщення тимчасових споруд, встановлено, що в порушення п.5.1 Порядку розміщення тимчасових споруд на об’єктах благоустрою у місті Фастові (Порядок оформлення документації на користування об’єктами благоустрою для розміщення тимчасових споруд у місті Фастові), затвердженого рішенням міської ради № 23-XLVI-VI від 28.11.2013 р.(зі змінами), протягом липня-грудня 2018, січня-квітня 2019 року кошти в сумі 8500,0 грн. (2018 – 4506,0 грн., 4 міс. 2019 – 3994,00грн.) використані на господарські потреби підприємства, а не на благоустрій прибудинкових територій, а саме: асфальтування та ремонт дорожнього покриття, благоустрій міста.

Вищевказане призвело до нецільового використання коштів в сумі 8500,0 гривень.

Крім того,станом на 01.05.2019 року рахується дебіторська заборгованість від плати за користування об’єктом благоустрою в сумі 38808,00 грн., проте претензійно – позовна робота по стягненню вищевказаної дебіторської заборгованості на Підприємстві не проводиться.

Відсутність проведення цивільно-правової роботи призвело до не забезпечення з боку Фастівського ККП законних інтересів щодо сплати дебіторської заборгованості в порядку, передбаченого Господарським та Цивільним кодексами України, що призводить до не своєчасного отримання коштів Підприємством та втрат підприємства.

Плата за тимчасове розміщення сторонніх транспортних засобів за адресою вул.. Нова, 9 визначено калькуляцією, яка затверджена начальником Фастівського ККП Матвійчук В.А. 03.12.2012 в розмірі 10 грн. за день.

Слід зазначити, що тимчасове розміщення сторонніх транспортних засобів та визначення вартості послуги здійснюється без погодження з виконавчим комітетом Фастівської міської ради, як засновника комунального підприємства (з травня 2018 року – балансоутримувача), чим не дотримано умови Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зокрема, цей Закон визначає повноваження органів місцевого самоврядування в галузі транспорту, благоустрою, у сфері земельних відносин, розпорядження об’єктами комунальної власності.

Протягом 2018 та січня-березня 2019 року надійшло коштів в загальній сумі 91202,0 грн. (в т.ч. 2018 – 74842,0 грн., та січень-березень 2019 – 16360,0 грн.) Заборгованість за сплату послуг відсутня.

Плата за оренду бігбордів визначається на договірних засадах, що не відповідає вимогам постанови КМУ від 29 грудня 2003 р. № 2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами».

Перевіркою правомірності здійснення витрат на оплату праці встановлено, безпідставне нарахування і виплата заробітної плати в загальній сумі 327152,66 грн., недоотримано доходів працівникам підприємства в сумі 4909,98 грн.. та проведено виплати з порушенням Колективного договору, що призвели до збільшення збитковості Підприємства в сумі 125768,58 гривень.

Так, перевіркою встановлено, що керівником підприємства встановлювалися доплати за напруженість у роботі та у зв’язку із збільшенням обсягу робіт, що не передбачені ні Колективним договором, ні додатками до нього, ні іншими нормативними документами по Підприємству, чим порушено ст. 97 КЗпП України, ст.15 Закону України «Про оплату праці», Колективного договору та призвело до завищення розміру нарахованої і виплаченої заробітної плати (в т.ч і премії) на загальну суму 114206,90 грн. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 25125,52 гривень.

Протягом листопада-грудня 2018 року визначення розміру премій завідувачу відділу благоустрою проводилося з порушенням Додатку №1 «Положення про преміювання працівників КП «Фастівський ККП» Колективного договору, в наслідок чого зайво нараховано та виплачено премії на загальну суму 6928,35 грн. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 1524,24 гривень.

Протягом 2018 року та січня-лютого 2019 року на підставі наказів керівника, працівникам підприємства встановлювалися премії до дня народження та з нагоди державних і професійних свят в загальній сумі 103089,0 грн. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 22679,58 грн., не враховуючи фінансовий стан підприємства, наявну заборгованість по ЄСВ, що суперечить п. 1.2 Додатку №1 «Положення про преміювання працівників КП «Фастівський ККП» Колективного договору та призвело до збільшення збитковості підприємства.

Перевіркою дотримання на підприємстві гарантії забезпечення мінімальної заробітної плати встановлено, що в недотримання ст. 3-1 Закону України «Про оплату праці» під час розрахунку доплати до мінімальної заробітної плати не включалися доплати за суміщення посад, доплати у вихідні і святкові дні, внаслідок чого безпідставно нараховано та виплачено заробітної плати протягом 2018 та січня-лютого 2019 року в сумі 9101,83 грн. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 2002,40 грн.

Перевіркою дотримання законодавства при нарахуванні та здійсненні виплат заробітної плати працівникам Підприємства за час відпустки встановлено що Додатком №15 до Колективного договору, зареєстрованого 11.07.2017 за №30 та, який діяв до 21.09.2018, визначено перелік посад та професій інженерно-технічних працівників, службовців та робітників, яким встановлюється додаткова відпустка тривалістю 10 календарних днів, чим порушено п.2 ч.1 ст. 8 Закону України «Про відпустки».

Крім того встановлено, що в порушення п.4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.95 р. № 100 до розрахунку відпускних включалися одноразові премії до святкових дат та матеріальна допомога.

В ході перевірки проведено перерахунок відпускних, а саме: виключено із розрахунку одноразові виплати, матеріальні допомоги та зменшено кількість днів додаткової відпустки за ненормований робочий день.

В наслідок допущених порушень, працівникам Фастівського ККП, безпідставно нараховано та виплачено заробітної плати на загальну суму 35055,76 грн. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 7712,27 гривень.

В ході перевірки встановлено, що на Підприємстві не організовано і не проведено атестацію робочих місць за умовами праці на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці, чим недотримано ст.13 Закону України «Про охорону праці», п.2.7 Розділу 4 Колективного договору та п.4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.1992 №442.

Проте, протягом 2018 та січня-лютого 2019 року працівникам підприємства в недотримання ст. 7 Закону України «Про відпустки» нараховано та виплачено щорічну додаткову відпустку за роботу із шкідливими і важкими умовами праці в загальній сумі 17367,32 грн. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 3820,81 гривень.

Перевіркою правильності надання матеріальної допомоги встановлено, що на підставі розпорядження керівника від 01.06.2018 №12  працівникам підприємства у червні 2018 року нараховано та виплачено матеріальну допомогу на оздоровлення, при тому що дані працівники не перебували протягом 2018 року в основній щорічній відпустці, чим порушено п.2.1 Положення про матеріальну допомогу працівникам КП «Фастівський ККП» Додаток №2 Колективного договору та призвело до зайвого нарахування та виплати заробітної плати в загальній сумі 13187,0 грн.. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі               2901,14 гривень.

Крім того, протягом липня-грудня 2018 працівникам Підприємства надавалася матеріальна допомога на оздоровлення, у зв’язку з лікуванням, скрутним матеріальним становищем на підставі лише їх заяв, без жодного розпорядчого документа керівника про надання матеріальної допомоги та відповідних документів, які підтверджують право на її отримання, в загальній сумі 51900,00 грн. та перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 11418,00 грн., чим порушено п. 3.1, 3.2, 5.1 Положення про матеріальну допомогу працівникам КП «Фастівський ККП» Додаток №2 Колективного договору.

Перевіркою дотримання законодавства при здійсненні операцій з оплати праці за суміщенням встановлено, що за період з листопада 2018 року по лютий 2019 року двом працівникам Підприємства проводилася доплата за суміщення посад в розмірі, що не відповідає розміру встановленому в наказі керівника, та призвело до безпідставного нарахування та виплати заробітної плати (в т.ч. премії) в загальній сумі 20410,75 грн. та відповідно перераховано до державних цільових фондів кошти в сумі 4490,37 гривень.

Протягом 2018 року та січня-лютого 2019 працівникам Підприємства не проводилася індексація заробітної плати, чим порушено ст.4 Закону України «Про індексацію грошових доходів, Порядок проведення індексації грошових доходів населення затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 №1078, п.22 Колективного договору та призвело до недоотримання працівниками заробітної плати в загальній сумі 4909,98 гривень.

Перевіркою встановлено, що п. 21 Колективного договору (від 21.09.2018р.), передбачено виплачувати заробітну плату двічі на місяць через проміжок часу 16 календарних днів, але не пізніше 11 числа, що суперечить вимогам ст. 115 КЗпП України.

Перевіркою правильності відображення дебіторської та кредиторської заборгованості встановлено, що відомості аналітичного обліку по рахунках 36 «Розрахунки з покупцями та замовниками», 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками”, Головна книга, на підприємстві не ведеться з серпня 2018 року, чим потушено ст.9 Закон України «Про бухгалтерській облік і фінансову звітність в Україні».

Господарські взаємні відносини проводяться на підставі укладених договорів, однак відсутня книга реєстрації.

Станом на 01.04.2019 відсутні будь-які відомості про дебіторську заборгованість. Бухгалтерська та фінансова звітність на підприємстві відсутня, чим порушено вимоги ст..8,11,13 Закону України «Про бухгалтерській облік і фінансову звітність в Україні»

Первинні документи за лютий-березень 2019 року в ході перевірки не надано.

Відсутність належного внутрішнього контролю за обліком дебіторської заборгованості призвела до її зростання протягом 2018 року на 1193 тис. грн. (або у 1,6раза)

Інвентаризаційною комісією інвентаризація розрахунків з дебіторами та кредиторами не проводилась, що є недотриманням вимог ст. 10 Закону України «Про бухгалтерській облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996, п 5,6 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого Наказ МіністерствафінансівУкраїни02.09.2014 № 879.

За даними Фастівського ККП на момент проведення перевірки має місце прострочена дебіторська заборгованість, строк позовної давності якої минув (більше 3-х років) за іншими 21 фізичним та юридичним особам в сумі 13809,24 гривень.

Проте, Підприємством за період з 01.01.2018 по 01.04.2019 не вживались заходи щодо своєчасного стягнення заборгованості (проведення претензійно-позовної роботи), як наслідок закінчення строків її стягнення, тобто допущення втрати боржника в зобов’язанні, а також недоотримано доходів на загальну суму 13809,24 грн., що є недотриманням вимог ст.256 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-1V, ст. 5, 6, п.2 ст.193, п. 2 ст.222 Господарського кодексу України від 06.11.1991 №1798-ХІІ, п.п.5,6,7 П(С)БО № 16 „Витрати”, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, п.1 ст. 10 Закону України „Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” від 16.07.99 р № 996 – Х IV.

В основному сума простроченої дебіторської заборгованості є заборгованістю, що виникла за договорами по наданню послуг з вивезення та захоронення ТПВ.

Претензійно – позовна робота по стягненню вищевказаної дебіторської заборгованості на Підприємстві не проводиться. Пеня, штрафні санкції на боржників не нараховуються та не стягуються, що призводить до несвоєчасного отримання коштів Підприємством.

Відсутність проведення цивільно-правової роботи призвело до не забезпечення з боку Фастівського ККП законних інтересів щодо сплати дебіторської заборгованості в порядку, передбаченого Господарським та Цивільним кодексами України, що призводить до втрат та збитків підприємства.

Відповідно інформації Васильківського управління ГУДФС у Київській області, що надходить щоквартально до Фінансового управління Фастівської міської ради,  станом на 01.01.2019 року заборгованість КП «Фастівський ККП» склала в загальній сумі 3192937,21 грн., в т.ч.:-         ЄСВ – 1894785,04 грн.;-         ПДВ – 435901,26 грн.;-         Податок на прибуток – 110071,16 грн.;-         Екологічний податок – 604635,96 грн.-         ПДФО – 131876,20 грн.;-         Збір за використання водних ресурсів – 240,99 грн.-         Пеня і штрафні санкції – 15526,52 гривень.Слід зазначити, що розмір вказаної у листі заборгованості не відповідає даним фінансової звітності станом на 01.01.2019 року, а саме в Балансі розмір кредиторської заборгованості (рядок 1625) складає в сумі 1891,0 тис. гривень.Таким чином, в порушення Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1996 №996-XIV, Фастівським ККП внесено недостовірні дані до фінансової звітності станом на 01.01.2019р., а саме: занижено дані рядка за кодом 1620 «Поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом» на 1298 тис. грн. та рядок за кодом 1625 «Поточна кредиторська заборгованість за розрахунками із страхуванням» 4 тис.гривень.

Відповідно укладених договорів між ПрАТ «Київобленерго» та КП Фастівський ККП від 06.02.2017 №0039 та від 12.02.2018 №0039 протягом січня-грудня 2018 року за рахунок бюджетних коштів здійснювалася оплата за активну та реактивну енергію для забезпечення вуличного освітлення м. Фастова. Перерахування коштів здійснювалося по КПК 0216030 за КЕКВ 2610 на підставі актів виконаних робіт, в загальній сумі 1649356,85 гривень. Протягом 2018 року надано послуг згідно актів виконаних робіт на загальну суму 1793080,85 грн. (в т.ч. за активну енергію – 1791148,81 грн. та за реактивну енергію – 1932,04 грн.)

Відповідно до Звіту про заборгованість за бюджетними коштами (форма 7м) на 01.01.2019 поданого до Фастівського управління казначейської служби України у Київській області листом від 14.01.2019 №271, будь-яка заборгованість на початок і кінець звітного періоду по КПК0216030 відсутня.Перевіркою встановлено, що станом на 01.01.2018 року за даними ПрАТ «Київобленерго» рахується заборгованість за активну енергію перед КП Фастівський ККП в загальній сумі 524988,54 гривень.Відповідно акту взаємозвірки розрахунків, що направлено на адресу КП Фастівського ККП ПрАТ «Київобленерго» 27.02.2019 року, кредиторська заборгованість за активну енергію станом на 01.01.2019 року складає 383475,60 грн. та дебіторська заборгованість за реактивну енергію 1412,81 гривень.Таким чином, станом на 01.01.2019 Фастівським ККП не відображено в аналітичному і синтетичному обліку, узагальнюючому регістрі книги “Журнал-Головна”, а також у фінансовій (форма № 1 “Баланс”) і бюджетній звітностях (форма № 7д “Звіт про заборгованість за бюджетними коштами”) дебіторську заборгованість за електроенергію в загальній сумі 382062,79 грн., що є недотриманням частини п’ятої ст. 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, ст. 58, 80 Бюджетного кодексу України, і призвело до заниження заборгованості на вказану суму. Крім того, КП Фастівський  ККП перераховано кошти в загальній сумі 382062,79 грн. без фактичного отримання послуг (електроенергії), що призвело до використання приватними суб’єктами господарювання бюджетних коштів для власних потреб, чим порушено ст. 48 Бюджетного Кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, п. 5, 20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.02 №228 та п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-ХІVОтже, недотримання Фастівського ККП вимог нормативно-правових актів спричинило заниження у 2018 році дебіторської заборгованості підприємства на загальну суму 382 тис. грн.. і, відповідно – викривлення фінансової та бюджетної звітності станом на 01.01.2019. У зв’язку із зміною статутних завдань з 01.01.2019 року КП Фастівським ККП припинено оплату за активну та реактивну енергію для забезпечення вуличного освітлення м. Фастова.Згідно Акту звіряння розрахунків з ТОВ «Київська обласна ЕК» (постачальник енергії) станом на 06.05.2019 року заборгованість за енергію складає 367150,46 грн. Протягом січня-квітня 2019 року Фастівським ККП оплата послуг з постачання електроенергії не здійснювалося. Розмір заборгованості за електроенергію зменшився на 14912,33 грн. в порівняні з 01.01.2019 р., що свідчить про покриття витрат від господарської діяльності Фастівського ККП за рахунок бюджетних коштів перерахованих у 2018 році як авансовий платіж.

Перевіркою дотримання законодавства при здійсненні державних закупівель встановлено, що з липня 2018 року та на момент проведення перевірки на Підприємстві для організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт та послуг на засадах колегіальності в прийнятті рішень тендерний комітет не створений, уповноважена особа за організацію та проведення процедур закупівлі не призначена, чим не дотримано ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.

Перевіркою, обґрунтованості придбання, руху та повноти відображення  основних засобів підприємства встановлено, що згідно даних фінансової звітності форми № 1 “Баланс” станом на 01.01.2018 первісна вартість основних засобів становить – 16775,0тис. грн., залишкова вартість – 11395,0 тис. грн., знос – 5380,0 тис. гривень;

– станом на 01.01.2019 первісна вартість основних засобів становить – 15669,0 тис. грн., залишкова вартість – 10449,0 тис. грн., знос –  5250,0,0 тис. гривень;

Станом на 01.04.2019 року інформація щодо загальної вартості відсутня в зв’язку з тим, що Підприємством не складено бухгалтерські регістри про рух основних засобів, нарахування амортизації, а також не складено та не подано до відповідних установ фінансову та бухгалтерську звітність за І квартал 2019 року.

Не складання бухгалтерських регістрів та фінансової звітності є недотриманням вимог ст..9,14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Перевіркою достовірності відображення даних у фінансовій звітності станом на 01.01.2019 року встановлена їх не відповідність, а саме:

Відповідно до рішення сесії Фастівської міської ради від 08.02.2018 № 34-ХХХУІІ-УІІ «Про передачу майна з господарського віддання та балансу Фастівського ККП у господарське відання та на баланс КПФМР «Фастів-благоустрій» та від 26.06.2018 № 32-ХLІІ-УІІ «Про передачу майна з господарського віддання та балансу Фастівського комбінату комунальних підприємств у господарське відання та на баланс КПФМР «Фастів-благоустрій» 02.07.2018 року була здійснена передача матеріальних цінностей (основних засобів, МШП та інших матеріалів) на загальну суму 13 572 664,48 гривень (первісна вартість).

Відповідно до рішення сесії Фастівської міської ради від 08.02.2018 № 37-ХХХУІІ-УІІ «Про передачу майна з господарського віддання та балансу Фастівського комбінату комунальних підприємств у господарське відання та на баланс Виконавчого комітету Фастівської міської ради» на загальну суму 1201126,24 гривень. (первісна вартість).

Проте, господарські операції по передачі майна на загальну суму 14773790,72 гривень в бухгалтерських регістрах та фінансовій звітності не відображені, що призвело до завищення даних по бухгалтерському рахунку 10 «Основні засоби» та даних річної фінансової звітності, чим порушено ст.9 та 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Крім того, в жовтні місяці 2018 року Підприємством на підставі укладеного договору від 12.10.2018 № 16 з ПМП «ОВВА» здійснено ремонт агрегату ( двигун Д 245 до транспортного засобу КО 432 ЗІЛ державний номер АІ 2762 СВ) на суму 53985,00 гривень.

Проведення ремонту  двигуна є поліпшенням   об’єкта та  призводить до збільшення  майбутніх  економічних  вигод,  первісно очікуваних  від  використання об’єкта, тому  первісна  вартість  основних засобів збільшується на суму витрат. Однак, зазначена сума витрат не віднесена на збільшення  вартості транспортного засобу, що призвело до заниження вартості основного засобу на суму 53985,00 грн. та порушено Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 “Основні засоби”, затвердженого наказом Міністерства фінансів України N 92 від 27.04.2000, ст.9 та 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

КП Фастівським ККП проведено списання майна на суму 32504,04 грн. без рішення Фастівської міської ради, чим недотримано вимоги ст.26,60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР.

За даними фінансової звітності на балансі Підприємства обліковуються нематеріальні активи  на загальну суму 532,0 тис.гривень. Проте, за даними бухгалтерського обліку нематеріальні активи обліковуються в загальній сумі 0,4 тис. гривень, що на 531,6 тис. гривень. менше ніж зазначені дані у фінансовій звітності за 2018 рік.

Таким чином, до фінансової звітності за 2018 рік внесено недостовірні дані, чим порушено ст.9 та 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Перевіркою правильності нарахування амортизації встановлено, що за період ІІ півріччя 2018 року та І квартал 2019 року Підприємством не здійснювалось нарахування амортизації на основні засоби та малоцінні необоротні матеріальні активи, чим не дотримано вимоги п.23 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 “Основні  засоби”, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №92 від 27.04.2000, ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Перевіркою стану збереження комунального майна встановлено, що інвентаризація основних засобів, необоротних матеріальних цінностей, нематеріальних активів,  запасів, грошових коштів, дебіторської та кредиторської заборгованості в період 2018 – І кварталі 2019 року не проводилась, чим не дотримано вимоги п.7 розділу І та п.1 розділу ІІ  Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014  № 879, ст.11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Під час перевірки за ініціативою працівників Виконавчого комітету Фастівської міської ради в.о. начальника Підприємства Цедзінським С.О видано накази від 02.04.2019 № 17 та від 08.04.2019 № 20 про призначення постійно діючої комісії та проведення нею повної інвентаризації станом на 01.04.2019. Інвентаризацію провести до 23.04.2019.

Проте, комісією не проведено інвентаризацію, чим порушено  п.1 розділу ІІ  Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 02.09.2014  № 879, ст.11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Перевірка обґрунтованості придбання, руху та повноти відображення по бухгалтерському обліку запасів встановлено, що списання палива здійснюється не за фактично витраченим паливом водієм транспортного засобу, а за фактично  отриманим водієм на підставі відомості «Видачі ПММ» від майстра гаражу, чим порушено  ст.11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

При цьому, по бухгалтерському обліку не відображається рух палива, що знаходиться у користуванні водія, чим порушено розділ 3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Міністерства фінансів України від 24.05.1995  № 88, та ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Вищезазначене призводить до не можливості здійснювати контроль за наявністю палива, що знаходиться у використанні водієм.

З метою документального підтвердження достовірності списання пального, вибірково проведено співставлення даних вказаних в шляхових листах автомобілів Підприємства та даних  Журналу «Реєстрації заїзду автотранспорту на полігон ТВП».

Згідно даних шляхових листів водієм автомобіля  КО413 державний номер 21-77 ККВ здійснено 273 ходки із заїздом на сміттезвалище для захоронення сміття. При цьому, в Журналі «Реєстрації заїзду автотранспорту на полігон ТВП» зазначено про здійснення 224 заїздів  на сміттєзвалище, що на 49 ходок менше ніж зазначено в шляхових листах.

Таким чином до шляхових листів внесено недостовірні данні, що призвело до безпідставного списання пального (газу).

Враховуючи що в середньому на одну поїздку (ходку) за графіком вищезазначеним транспортним засобом використовується 18 м.куб. газу, Підприємством  необґрунтовано включено до шляхових листів автомобіля ЗІЛ КО413 використання 882 м3 газу (49 ходок * 18 м3/ходка), та відповідно безпідставне списання палива на загальну суму 14299,2 гривень.

Крім того, проведеним співставленням даних шляхових листів транспортного засобу КО503 (асенізаційна машина) державний номер 90-93СК та  даними КП «Фастівводоканал» щодо об’єму прийнятих на зливну станцію каналізаційно-очисних споруд рідких побутових відходів, встановлено розбіжність в об’ємах наданих послуг (м3).

Так, у 2018 році та січні-лютому 2019 Фастівським ККП згідно шляхових листів грузового автомобіля перевезено РПВ на 396,65 м3 (в т.ч 2018 – 347,30 м3, січень-лютий 2019 – 49,35 м3) більше ніж прийнято на зливній станції каналізаційно-очисних споруд водоканалу РПВ.

Таким чином, до шляхових листів внесено недостовірні данні, що призвело до безпідставного списання пального (газу) в кількості 811,98 м3 газу (в т.ч 2018 – 709 м3, січень-лютий 2019 – 103,07 м3) на загальну суму 14311,31 грн. (в т.ч 2018 – 12406,56 грн., січень-лютий 2019 – 1904,75 грн.).

Безпідставне списання палива призвело порушення Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 9 “Запаси”, затвердженого Міністерства фінансів України №246 від 20.10.99, ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Придбання запасних частин здійснюється як безготівковим способом так і за рахунок готівки, виданої з каси Підприємства.

Придбані запасні частини за готівку на підставі первинних документів, що не містять вичерпної інформації про Продавця, внесені до облікових регістрів як оприбутковані  та списані одночасно без оформлення первинних документів на списання та встановлення на транспортний засіб, що належить Підприємству, чим порушено  розділи 2 та 3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Міністерства фінансів України від 24.05.1995  № 88, та ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Перевіркою встановлено, що у 2018 році придбано автомобільні шини на загальну суму 119286,00 грн., проте на придбані автошини не складені Картки  обліку пробігу (наробітку) пневматичної  шини, чим недотримано вимоги Експлуатаційних   норм   середнього   ресурсу пневматичних  шин  колісних  транспортних  засобів  і  спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 20.05.2006 № 488.

До перевірки не надано документів, що підтверджують встановлення нових придбаних автомобільних шин на транспортні засоби Фастівського ККП, а також не надано документи про списання зношених, чим порушено розділи 2  та 3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Міністерства фінансів України від 24.05.1995  № 88, та ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Вищезазначене призводить до неможливості визначення підстав для експлуатації та списання шин, а також доцільність їх придбання.

Для забезпечення послуг з організування поховань та надання суміжних послуг, Підприємством здійснюється придбання товарів, для наступного продажу, а саме: гроби, вінки, трикотажні вироби тощо.Відповідно до Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 9  “Запаси”  Товари вважаються запасами та  зобов’язує зараховувати придбані товари на баланс за первісною вартістю. Проте, в порушення цього Підприємством з липня 2018 року оприбуткування Товарів здійснюється на рахунку 201 «Виробничі запаси» не за первісною вартістю, а за підвищеною вартістю.З усного пояснення в.о. головного бухгалтера при оприбуткуванні товару застосовувалась торгова націнка.

Відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 № 291 для обліку руху та наявності товарів, що знаходяться на підприємствах, які здійснюють торговельну діяльність передбачено рахунок 28 «Товари». Торгові націнки (тобто різниця між продажною (роздрібною) та покупною вартістю товарів) відображають на субрахунку 285 «Торгова націнка». Проте, Підприємством відображення товарів на рахунку 28 та торгової націнки на рахунку 285 не здійснюється.

Крім того, перевіркою встановлено, що наказів про встановлення та застосування націнки до первісної вартості товарів, на підприємстві не видавалось.

Вищезазначене є порушенням Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 № 291, ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Перевіркою повноти та правильності оприбуткування товарів встановлено, що мають місце випадки внесення даних до бухгалтерського обліку, щодо надходження товарів до підприємства без наявності первинних документів (накладних), що призводить до недостовірності даних внесених до бухгалтерських регістрів та фінансової звітності, чим порушено Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 № 291, ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.

Крім того, перевіркою встановлено, що для виконання роботи на полігонах побутових відходів має бути розроблений, погоджений та затверджений проект, що включає санітарно-технічний паспорт (п.1.8 Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010 №435 – надалі Правила 435). Проте, зазначений проект у Фастівському ККП відсутній.

Відповідно до п.1.10 Правил № 435 у 1999 році Фастівським Комбінатом комунальних підприємств розроблено паспорт місця видалення відходів (МВВ), який внесений до реєстру місць видалення відходів 15.05.2000р за №12-3-12, та до якого підприємством щороку вносяться за результатами спостережень, контрольних замірів та додаткових робіт зміни, і затверджуються Департаментом екології та природних ресурсів КОДА.

Однак, протягом 2018 та 2019 років дані щодо захоронення ТПВ на міському сміттєзвалищі за 2017 та 2018 роки не внесено до паспорта місця видалення відходів та не подано на затвердження Департаментом екології та природних ресурсів КОДА, чим порушено п. 19 Постанови Кабінету Міністрів України від  03.08.1998 року № 1216 «Про затвердження Порядку ведення реєстру місць видалення відходів»

Крім того, в період, що підлягав перевірці в недотримання п.3 Порядку подання декларації про відходи, затвердженого постановою КМУ від 18.02.2016 №118, до 20 лютого року, що настає за звітним, Фастівським ККП не будо подано декларацію про відходи за 2017 та 2018 роки.

Перевіркою дотримання правил вивозу твердих побутових відходів та їх захоронення, встановлено, що відповідно журналу реєстрації заїзду автотранспорту на полігон ТВП автомобіль МАЗ 438043 державний номер АВ6798СХ з 14.01.2019 по 10.05.2019 року здійснив 67 заїздів на міське сміттєзвалищі, в т.ч. 33 рази без талонів (з 14.01.2019 по 10.03.2019).

Таким чином, робітники сміттєзвалищі в недотримання Положення про приймання та облік відходів для захоронення на полігоні ТВП, затвердженого начальником Фастівського ККП Войтенко В.Л у 2017 році, допустили заїзд транспортного засобу на сміттєзвалище без відповідних документів (талонів).

24.05.2019

 

БІЛЬШЕ НОВИН

ДИВИТИСЬ