Про затвердження порядку переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади
- 21.07.2021
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
№51- IX -VІІІ
від 15.06.2021 року
Про затвердження порядку переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади
З метою забезпечення конституційних прав громадян на володіння, користування та розпорядження своєю власністю для здійснення господарської та іншого роду діяльності, яка не заборонена законодавством, відповідно до ст.41 Конституції України, ст.7,8,152 Житлового Кодексу Української РСР, ст.319,320 Цивільного Кодексу України, Законів України «Про приватизацію житлового фонду», «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», «Про регулювання містобудівної діяльності», Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 8.10.1992 року №572, Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 №76, ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення», керуючись ст.25,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
міська рада
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Порядок переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади, що додається.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань земельних відносин та містобудування та міського голову Нетяжука М.В.
Міський голова М.В.Нетяжук
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Фастівської міської ради
№51- IX -VІІІ
від 15.06.2021 року
ПОРЯДОК
переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Порядок переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади (далі – Порядок) є нормативно-правовим актом, яким встановлюється порядок підготовки документів для прийняття рішень виконавчим комітетом Фастівської міської ради про переведення жилих приміщень (квартир), житлових будинків (або їх частин) до нежитлового фонду та переведення нежилих приміщень, нежилих будинків до житлового фонду, регулюються права та обов’язки учасників правовідносин у містобудівній сфері. Переведення придатних для проживання жилих будинків і жилих приміщень у будинках державного і громадського житлового фонду в нежилі як правило, не допускається. У виняткових випадках переведення придатних для проживання жилих приміщень (квартир) і жилих будинків (або їх частин) в нежилі та навпаки може здійснюватися за рішенням виконавчого комітету Фастівської міської ради.
- Порядок розроблено на підставі Конституції України, Житлового кодексу Української РСР, Цивільного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів, що діють на території України.
- Порядок визначає механізм переведення жилих приміщень (квартир) і жилих будинків (або їх частин) в нежилі з метою відкриття об’єктів торгівлі, послуг та іншого виду призначення і навпаки з нежитлового у житловий та поширюється на весь житловий та нежитловий фонди, що знаходяться на адміністративній території Фастівської міської об’єднаної територіальної громади, яка включає наступні населені пункти: м. Фастів, смт Борова, с.Бортники, с.Велика Снітинка, с.Велика Мотовилівка, с.Мотовилівка, с.Тарасенки, с.Вишняки, с.Веприк, с.Млинок, с.Мала Снітинка, с.Велика Офірна, с. Мала Офірна, с.Мотовилівська Слобідка, с.Оленівка, с.Фастівець, с.Клехівка, с.Гвардійське, незалежно від форм власності та балансової приналежності.
Порядок спрямований на:
– затвердження єдиного порядку переведення жилих приміщень, жилих будинків до нежитлового фонду, переведення нежилих приміщень, нежилих будинків до житлового фонду на місцевому рівні;
– локалізацію соціальної напруги щодо вирішення надання житла, або вирішення власниками житла питання ведення підприємницької діяльності в жилих приміщеннях, в окремих жилих будинках, а також зменшення кількості конфліктних ситуацій з мешканцями прилеглих домоволодінь та суміжних приміщень;
– спрощення процедури, визначення конкретних термінів на документообіг у процесі переведення жилих приміщень, жилих будинків до нежитлового фонду, переведення нежилих приміщень, нежилих будинків до житлового фонду;
– поліпшення санітарно-естетичного вигляду об’єктів містобудування на території Фастівської міської об’єднаної територіальної громади, їх комплексного благоустрою;
– створення умов розвитку малого та середнього бізнесу (розвитку торгівлі, побутового обслуговування і т.д.);
– створення нових робочих місць для мешканців населених пунктах Фастівської міської територіальної громади;
– створення законних підстав для отримання комфортних умов життєдіяльності мешканців Фастівської міської територіальної громади, у разі придбання ними нежилих приміщень, в межах населеного пункту, на землях житлової та громадської забудови.
- Переведення жилих приміщень (квартир) і жилих будинків (або їх частин) в нежилі і здійснюється з урахуванням вимог пункту 13 ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення». Розміщення жилих приміщень у цокольних, підвальних і підземних поверхах жилих будинків не допускається.
- У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
Замовник – фізична особа, фізична особа – підприємець або юридична особа, яка має намір переведення житлового будинку чи житлових приміщень в нежитлові, переведення нежитлових приміщень і нежитлових будинків до житлового фонду та подала відповідну заяву.
Реконструкція – перебудова введених в експлуатацію у встановленому порядку об’єктів будівництва, яка передбачає удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміну основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри тощо).
Капітальний ремонт – ремонт житлового будинку з метою відновлення його ресурсу із заміною, за необхідності, конструктивних та огороджувальних елементів, систем інженерного обладнання, а також поліпшення його експлуатаційних показників.
Жилий будинок – будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, установлених законом, іншими нормативно-правовими актами і призначена для постійного в ній проживання.
Житлове приміщення – опалюване приміщення, розташоване у надземному поверсі, призначене для цілорічного проживання і яке відповідає санітарно-епідеміологічним вимогам щодо мікроклімату і повітряного середовища, природного освітлення, допустимих рівнів нормованих параметрів відносно шуму, вібрації, ультразвуку та інфразвуку, електричних та електромагнітних полів та іонізуючого випромінювання.
Квартира – комплекс взаємопов’язаних приміщень, що використовуються для проживання однієї сім’ї різного чисельного складу або однієї людини, який включає (як мінімум): житлову (житлові) кімнату, кухню, ванну кімнату (душову), вбиральню (або суміщений санвузол), передпокій, комору чи вбудовану шафу.
Нежиле приміщення – приміщення, яке належить до житлового комплексу, але не відноситься до житлового фонду і є самостійним об’єктом цивільно-правових відносин.
- Спори з питань переведення житлових приміщень у нежилі і нежитлових приміщень у житлові вирішуються в судовому порядку відповідно до чинного законодавства.
ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕВЕДЕННЯ ЖИЛИХ ПРИМІЩЕНЬ (КВАРТИР) І ЖИЛИХ БУДИНКІВ (АБО ЇХ ЧАСТИН) В НЕЖИЛОІ ТА НАВПАКИ
- Переведення жилих приміщень у нежилі проводяться у випадках:
– визнання у встановленому порядку жилих приміщень непридатними для проживання;
– зміни функціонального призначення жилого приміщення.
- В нежилі можуть бути переведені, як виняток, жилі приміщення, розташовані у цокольних поверхах, на перших поверхах, та у виключних випадках на других поверхах житлових багатоповерхових будинків, окремо розташовані жилі будинки для розміщення в них об’єктів невиробничої сфери. Якщо квартира, що переводиться, розташована вище першого поверху, то всі приміщення, розташовані під нею, повинні мати статус нежилих.
Жиле приміщення (квартира) і жилі будинки (або їх частини), які планується переводити в нежилі не повинні використовуватися для постійного проживання, а також не повинні бути обтяжені правами третіх осіб.
Громадяни, які мешкали в них до прийняття рішення про переведення, повинні бути зняті з реєстрації місця проживання за даною адресою.
У разі коли співвласниками приміщень є діти або недієздатні особи, переведення жилих будинків (їх частин), квартир у нежилі приміщення та навпаки здійснюється відповідно до закону за згодою органів опіки та піклування .
- У разі наявності в житлових приміщеннях самовільного перепланування (переобладнання), спочатку необхідно вирішити питання про збереження та оформлення приміщень, що самовільно переплановані або переобладнані.
- При переведенні житлових приміщень в нежилі повинно зазначатися їх цільове призначення.
- В жилі можуть бути переведені, як виняток, нежилі приміщення, розташовані на перших поверхах, окремо розташовані нежилі будинки для розміщення в них об’єктів житлового фонду, за умови їх розташування у межах населених пунктів Фастівської міської територіальної громади, на землях житлової та громадської забудови, з урахуванням положень ДБН Б.2.2-12:2019 “Планування і забудова територій”.
До житлового фонду можуть бути переведені нежилі приміщення, розташовані у житлових будинках і гуртожитках, які будуть використовуватись громадянами для поліпшення побутових умов.
- Не допускається:
1) переведення жилих приміщень багатоквартирного житлового будинку у нежилі з метою розміщення:
а) виробництва промислового характеру;
б) підприємств громадського харчування з кількістю посадкових місць більше 50 і домових кухонь продуктивністю понад 500 обідів у день;
в) розважальних закладів (казино, залів гральних автоматів тощо);
г) пунктів приймання склотари;
д) магазинів сумарною торговою площею більше 1000 кв.м;
е) спеціалізованих закладів і підприємств, експлуатація яких може призвести до забруднення території та повітря житлової забудови, перевищення допустимих рівнів шуму, вібрації, іонізуючого і неіонізуючого випромінювання (висновок про відсутність можливих забруднень або шкідливих впливів запланованого специфічного закладу на навколишнє середовище надає ліцензована проєктна організація);
ж) підприємств побутового обслуговування, на виробництві яких застосовуються легкозаймисті і вибухонебезпечні речовини (за винятком перукарень, майстерень з ремонту годинників площею до 300 кв.м);
з) майстерень з ремонту побутових машин і приладів або ремонту взуття площею понад 100 кв.м;
и) лазень (бань), пралень і хімчисток (окрім приймальних пунктів хімчисток і пралень самообслуговування продуктивністю до 75 кг білизни у зміну);
й) автоматичних телефонних станцій, призначених для телефонізації житлових будинків загальною площею більше 100 кв.м;
к) громадських вбиралень;
л) похоронних бюро, окрім офісів похоронних бюро.
2) самовільна реконструкція, яка призводить до порушення міцності або до руйнування несучих конструкцій приміщення та будинку в цілому, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів;
3) переведення частини жилого приміщення, наприклад, кімнати у комунальній квартирі (приміщення повинно бути ізольованим і мати статус окремого жилого приміщення);
4) переведення в нежитловий фонд аварійного житла та такого, що підлягає зносу або капітальному ремонту;
5) переведення до жилого фонду нежилих приміщень (нежитлового будинку), що підлягає зносу або капітальному ремонту.
6) організація окремих входів в багатоповерхових (багатоквартирних) житлових будинках можлива для облаштування лише під нежилі приміщення.
7) Забороняється облаштовувати окремі входи, якщо:
- вони виходять у внутрішній двір багатоповерхового (багатоквартирних) житлового будинку;
- вони виходять на тротуари, внаслідок чого ширина цього тротуару буде менше 2 (двох) метрів;
- вони виходять на місця загального користування (парки, сквери, площі, на пам’ятники);
Переведення жилих приміщень в нежилі з облаштування окремих входів здійснюється шляхом реконструкції таких приміщень та введення їх в експлуатацію.
- При наданні дозволу на переведення жилих приміщень у нежилі за заявником закріплюється територія, яка підлягає облаштуванню та подальшому обслуговуванню.
До облаштування прилеглої території висуваються наступні вимоги:
а) встановлення урни;
б) улаштування освітлення вхідної групи та обладнання твердого покриття фігурними елементами мощення (обсяг та схеми влаштування яких погоджується з відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради) і бордюрів та з’єднання їх з тротуарною мережею;
в) облаштуванням пандусів для осіб з обмеженими фізичними можливостями; відповідно до ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд»;
г)облаштування зеленої зони прилеглої території, включаючи встановлення паркану (за потребою).
- Переведення жилого приміщення в нежиле, зміна функціонального призначення при реконструкції та облаштування вхідної групи, дозволяється лише за наявності письмової згоди на це балансоутримувача та власників прилеглих квартир житлового будинку (прилеглими вважаються приміщення, які мають спільні стіни або знаходяться безпосередньо над чи під приміщеннями до яких здійснюється прибудова).
- Для переведення жилого приміщення в нежитлове є обов’язковим:
– улаштування окремого входу, не пов’язаного з під’їздом (головним входом) до житлового будинку. При відсутності технічної можливості виконання цієї вимоги переведення неможливо.
- У разі переведення жилого приміщення, жилого будинку до нежитлового фонду, нежилого приміщення, нежилої будівлі до житлового фонду, при наявності державної реєстрації права землекористування, рішення Фастівської міської ради повинно передбачати зміну цільового призначення земельної ділянки згідно з вимогами земельного законодавства.
- Виконання робіт з реконструкції (капітального ремонту), введення об’єктів в експлуатацію, державна реєстрацію прав на нерухоме майно здійснюється відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та інших нормативно-правових актів у галузі будівництва та державної реєстрації прав на нерухоме майно. Зареєстрована декларація про готовність об’єкта до експлуатації або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об’єкт необхідних для його функціонування ресурсів – води, тепла, електроенергії, включення даних про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
ІІІ. ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ ДОЗВОЛІВ НА ПЕРЕВЕДЕННЯ
ЖИЛИХ ТА НЕЖИЛИХ ПРИМІЩЕНЬ
- Для переведення жилих приміщень (квартир) і жилих будинків (або їх частин) у нежилі та навпаки власник або уповноважена ним особа за дорученням (з доданням нотаріально завіреної копії доручення) подає заяву (згідно додатку 1 або додатку 2 до Порядку) на ім’я міського голови Фастівської міської ради до Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Фастівської міської ради.
До заяви додаються наступні документи та матеріали:
1) для фізичної особи: дані особистого паспорту, ідентифікаційного номеру (копії особистого паспорту 1, 2 та 11 сторінок) та виписку з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань із зазначенням даних про основні види економічної діяльності;
2) для юридичної особи: статут підприємства (засвідчений в установленому законом порядку); свідоцтво про державну реєстрацію підприємства (засвідчене в установленому законом порядку); довідку про внесення до Єдиного державного реєстру (копія);
3) копії документів, які підтверджують право власності на жиле приміщення, жилий будинок (нежилі приміщення, нежилий будинок) засвідчено в установленому законом порядку;
4) копію технічного паспорту на жиле приміщення або жилий будинок (на нежилі приміщення, нежилий будинок);
5) передпроєктні пропозиції переведення жилих приміщень (квартир) і жилих будинків (або їх частин) у нежилі та навпаки;
6) копію укладеного договору на збір та вивіз будівельного сміття;
7) довідка про відсутність зареєстрованих осіб;
8) документ, що підтверджує державну реєстрацію права власності або користування земельною ділянкою;
9) згода об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, у разі розміщення квартири в будинку, де створено таке об’єднання;
10) якщо приміщення розміщені у багатоквартирному будинку – письмову згоду повнолітніх власників (наймачів) суміжних квартир чи приміщень (на поверсі, вище та нижче на один поверх) засвідчено нотаріально;
11) інші документи у разі необхідності (згода співвласників об’єктів нерухомого майна, дозвіл органів опіки, тощо).
Заява, що надійшла до міської ради передається до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради, який розглядає подані документи та виносить їх на розгляд постійно діючої комісії з вирішення питань погодження будівництва, реконструкції та перепланування. Положення про Комісію та її склад затверджується рішенням виконавчого Фастівської міської ради.
- Комісія розглядає матеріали, визначає технічну можливість та у разі отримання всіх необхідних документів з позитивними висновками, заява з пакетом визначених документів поступає на розгляд виконавчого комітету Фастівської міської ради для розгляду питання щодо можливості надання дозволу на переведення жилих приміщень (будинків) і приміщень у нежилі із зазначенням функціонального призначення.
- Відмова щодо можливого переведення з жилого до нежилого фонду надається автоматично, у разі якщо:
– замовником не представлені всі необхідні документи вказані в даному Порядку;
– заявлений об’єкт реконструкцій не відповідає будівельним, функціональним, санітарним, протипожежним нормам та ін.;
– є вмотивовані скарги від мешканців будинку або міста;
– заявлений заявником об’єкт не відповідає концепції забудови міста, а архітектурне рішення фасадів будинку та благоустрою прилеглої території не узгоджене відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради;
– подальша реконструкція або перепланування загрожує цілісності конструкції об’єкту.
- У разі негативного рішення постійно діючої комісії з вирішення питань погодження будівництва, реконструкції та перепланування заявнику надається лист з умотивованою відмовою.
- Рішення про погодження на переведення жилих приміщень, жилих будинків до нежитлового фонду (або переведення з нежитлового до житлового фонду) для розміщення в них об’єктів невиробничої сфери (або житла), при умові відповідності Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», є підставою для отримання замовником вихідних даних (містобудівних умов та обмежень) та технічних умов для проведення реконструкції об’єкта із зміною цільового призначення, переобладнання та перепланування.
- Власник нежилого приміщення після отримання дозволу виконавчого комітету та вихідних даних (містобудівних умов та обмежень) від відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Фастівської міської ради розробляє проєктну документацію і затверджує її в установленому порядку та отримує дозвіл (декларацію) на реконструкцію для переведення жилих приміщень (будинків) до нежитлового фонду (або переведення з нежитлового до житлового фонду), розміщення в них об’єктів невиробничої сфери (або житла), в відділі державного архітектурно-будівельного контролю.
- Прийняття в експлуатацію закінчених реконструкцією об’єктів здійснюється в порядку, визначеному чинним законодавством України.
- Після прийняття в експлуатацію об’єкта, замовник реєструє зміни поповерхового плану в технічному паспорті будинку експлуатаційної організації та укладає договори з відповідними підприємствами на оплату комунальних послуг, які пов’язані з поточним утриманням жилих приміщень.
- Реєстрація за власником приміщення з новим призначенням і видача йому свідоцтва про право власності здійснюється в порядку, встановленому чинним законодавством.
ІV. ІНШІ УМОВИ
- Питання не врегульовані цим положенням, вирішуються згідно діючого законодавства.
Секретар міської ради Л.І.Рудяк
Додаток № 1
до Порядку переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської
територіальної громади
Міському голові
_______________________________
_______________________________
що проживає__ ________________
_______________________________
тел._______________________
ЗА Я В А
Прошу Вас дозволити перевести в нежитловий фонд квартиру №________ в житловому будинку №_____ по вулиці ______________________________________ з метою розташування_______________________________________________________________________
До заяви додається:
1) для фізичної особи: дані особистого паспорту, ідентифікаційного номеру (копії особистого паспорту 1, 2 та 11 сторінок) та виписку з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань із зазначенням даних про основні види економічної діяльності;
2) для юридичної особи: статут підприємства (засвідчений в установленому законом порядку); свідоцтво про державну реєстрацію підприємства (засвідчене в установленому законом порядку); довідку про внесення до Єдиного державного реєстру (копія);
3) копії документів, які підтверджують право власності на жиле приміщення, жилий будинок (нежилі приміщення, нежилий будинок) засвідчено в установленому законом порядку;
4) копію технічного паспорту на жиле приміщення або жилий будинок (на нежилі приміщення, нежилий будинок);
5) передпроєктні пропозиції переведення жилих приміщень (квартир) і жилих будинків (або їх частин) у нежилі та навпаки;
6) копію укладеного договору на збір та вивіз будівельного сміття;
7) довідка про відсутність зареєстрованих осіб;
8) документ, що підтверджує державну реєстрацію права власності або користування земельною ділянкою;
9) згода об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, у разі розміщення квартири в будинку, де створено таке об’єднання;
10) якщо приміщення розміщені у багатоквартирному будинку – письмову згоду повнолітніх власників (наймачів) суміжних квартир чи приміщень (на поверсі, вище та нижче на один поверх) засвідчено нотаріально;
11) інші документи у разі необхідності (згода співвласників об’єктів нерухомого майна, дозвіл органів опіки, тощо).
При цьому даю згоду відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на обробку моїх особистих персональних даних у картотеках та/або за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем з метою підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань діяльності уповноваженого органу містобудування і архітектури.
__________________ 20 ____ р. ______________ _________________________
(дата надходження заяви) (підпис) (прізвище, ім’я, по батькові)
Секретар міської ради Л.І.Рудяк
Додаток № 2
до Порядку переведення жилх приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської
територіальної громади
Міському голові
_______________________________
_______________________________
що проживає__ ________________
_______________________________
тел._______________________
ЗАЯВА
Прошу Вас дозволити перевести в житловий фонд_______________________________________________________________________________________________________________________________ з метою приєднання його до____________________________________________.
До заяви додається:
1) для фізичної особи: дані особистого паспорту, ідентифікаційного номеру (копії особистого паспорту 1, 2 та 11 сторінок) та виписку з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань із зазначенням даних про основні види економічної діяльності;
2) для юридичної особи: статут підприємства (засвідчений в установленому законом порядку); свідоцтво про державну реєстрацію підприємства (засвідчене в установленому законом порядку); довідку про внесення до Єдиного державного реєстру (копія);
3) копії документів, які підтверджують право власності на нежитлові приміщення, нежитловий будинок засвідчено в установленому законом порядку;
4) копію технічного паспорту на нежилі приміщення, нежилий будинок;
5) передпроєктні пропозиції переведення нежилих приміщень у жилі;
6) копію укладеного договору на збір та вивіз будівельного сміття;
7) документ, що підтверджує державну реєстрацію права власності або користування земельною ділянкою – в разі наявності;
8) згода об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, у разі розміщення приміщення в будинку, де створено таке об’єднання;
9) якщо приміщення розміщені у багатоквартирному будинку – письмову згоду повнолітніх власників (наймачів) суміжних квартир чи приміщень (на поверсі, вище та нижче на один поверх) засвідчено нотаріально;
10) інші документи у разі необхідності (згода співвласників об’єктів нерухомого майна, дозвіл органів опіки, тощо).
При цьому даю згоду відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на обробку моїх особистих персональних даних у картотеках та/або за допомогою інформаційно-телекомунікаційних систем з метою підготовки відповідно до вимог законодавства статистичної, адміністративної та іншої інформації з питань діяльності уповноваженого органу містобудування і архітектури.
___________ _____________________ __________________
(дата) (підпис) (прізвище та ініціали)
Секретар міської ради Л.І.Рудяк
ОГОЛОШЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЄКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
Відповідно до ст.9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляємо, що 18.03.2021 року оприлюднюється проєкт регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Фастівської міської ради «Про затвердження порядку переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади ».
Даний проєкт розроблений з метою затвердження єдиного порядку переведення жилих приміщень до розряду нежилих, спрощення процедури, визначення конкретних строків на документообіг у процесі переведення жилих приміщень у нежилі, упорядкування процедури, чітке визначення послідовних етапів переведення жилих приміщень у нежилі, недопущення обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, шляхом визначення уповноваженими органами можливості та доцільності переведення жилих приміщень у нежилі з урахуванням ряду факторів, у тому числі мотивованих заперечень власників суміжних квартир (приміщень), зменшення кількості конфліктних ситуацій з мешканцями прилеглих квартир та приміщень.
Проєкт регуляторного акта та відповідний АРВ оприлюднено на офіційному сайті міської ради та її виконавчих органів в розділі «ЕКОНОМІКА / Регуляторна політика / 7. Оприлюднення нових проєктів регуляторних актів для проведення обговорень за участю представників громадськості» (http://fastiv-rada.gov.ua/7-opryliudnennia-novykh-proektiv-rehuliatornykh-aktiv-dlia-provedennia-obhovoren-za-uchastiu-predstavnykiv-hromadskosti/).
Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому вигляді від фізичних та юридичних осіб їх об’єднань в місячний термін з дня опублікування проєкту регуляторного акту за адресою: 08500, м.Фастів пл.Соборна,1 – тел. 04565 6-11-81 (відділ містобудування та архітектури), каб.111 – 04565 6-02-14 (відділ звернення громадян), каб. 306 – 04565 61395 (загальний відділ).
18.03.2021 року
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення міської ради «Про затвердження порядкупереведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади»
Аналіз регуляторного впливу до рішення Фастівської міської ради «Про затвердження порядкупереведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади» (надалі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» від 11.09.03 р. № 1160-IV та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації рішення міської ради «Про затвердження проекту Порядку переведення жилих приміщень (будинків) у жилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади», як регуляторного акта.
І. Визначення проблеми
Проблема полягає в тому, що діючим законодавством України не визначено єдиного порядку переведення жилих приміщень у нежилі та проведення в них реконструкції з облаштуванням окремого входу. Законодавством чітко не визначені порядок і послідовність дій із здійснення переведення приміщення (квартири) з житлового фонду в нежитловий, перелік необхідних документів, терміни по здійсненню цієї процедури.
Так, стаття 150 Житлового Кодексу України передбачає право громадян, які мають у приватній власності квартиру, розпоряджатись нею на власний розсуд: продавати, дарувати, заповідати, здавати в оренду, обмінювати, закладати, укладати інші не заборонені законом угоди.
Ці права передбачені також статтями 319,320 Цивільного Кодексу України, згідно з якими власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд та має право вчиняти щодо нього будь-які дії, зокрема, використовувати його для здійснення підприємницької діяльності, якщо це не суперечить закону.
Конституція України (частина перша ст.41) також проголошує права власника володіти, користуватися, розпоряджатися своєю власністю.
Статтею 12 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» визначено, що власник приватизованого житла має право розпоряджатися квартирою на власний розсуд.
У пункті 4 Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 №572 зазначено, що власники, наймачі (орендарі) приміщень житлових будинків мають право на переобладнання і перепланування житлових та підсобних приміщень, за відповідними проектами без обмеження інтересів іншихгромадян, які проживають у будинку, з дозволу власника будинку (квартири) та органу місцевого самоврядування, виданого в установленому порядку.
Переведення жилих приміщень (квартир) і жилих будинків (або їх частин) в нежилі здійснюється з урахуванням вимог пункту 13ДБН В.2.2-15:2019 «Житлові будинки. Основні положення».
Оскільки згідно статті 8 Житлового Кодексу України та Порядку обстеження стану жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним і технічним вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень непридатними для проживання, затвердженого постановою Ради міністрів УРСР від 26.04.1984 №189, питання про переведення жилих приміщень (квартир, будинків) в нежитлові є повноваження органів місцевого самоврядування, тому визначена проблема може бути вирішена шляхом прийняття нормативно-правового акту «Про затвердження порядку переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади»
Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проекту:
Групи (підгрупи) | Так | Ні |
Громадяни | + | – |
Держава | + | – |
Суб’єкти господарювання | + | – |
у тому числі суб’єкти малого
підприємництва* |
+ | – |
- II. Цілі державного регулювання
Основними цілями державного регулювання є:
– затвердження єдиного порядку переведення жилих приміщень до розряду нежилих;
– спрощення процедури, визначення конкретних строків на документообіг у процесі переведення жилих приміщень у нежилі;
– упорядкування процедури, чітке визначення послідовних етапів переведення жилих приміщень у нежилі;
– недопущення обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, шляхом визначення уповноваженими органами можливості та доцільності переведення жилих приміщень у нежилі з урахуванням ряду факторів, у тому числі мотивованих заперечень власників суміжних квартир (приміщень);
– зменшення кількості конфліктних ситуацій з мешканцями прилеглих квартир та приміщень.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи | Опис альтернативи |
Альтернатива 1
Неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) |
Альтернатива не є прийнятною, цей спосіб не сприятиме вирішенню існуючої проблеми, оскільки неврегульованість відносин між органами місцевого самоврядування, власниками житлових будинків з одного боку та суб’єктами господарювання – з іншого, потягне за собою наступні негативні наслідки:
– порушення законодавства у сфері містобудування; – часткове обмеження прав власників жилих приміщень розпоряджатися своєю власністю; – зростання конфліктних ситуацій між власниками (балансоутримувачами) жилих будинків, мешканцями суміжних квартир з одного боку та суб’єктами підприємницької діяльності – з іншого. |
Альтернатива 2
Заборонити переведення жилих приміщень до розряду нежилих та їх реконструкцію до прийняття на рівні держави нормативно-правового акта з цього питання |
Цей спосіб не може бути застосований , як такий, що не відповідає законодавству з питань захисту прав власника: володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю. |
Альтернатива 3
Прийняти регуляторний акт – рішення Фастівської міської ради«Про затвердження порядкупереведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади» |
Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми. |
- Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
(органів місцевого самоврядування)
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) |
Відсутні | 1. Порушення законодавства у сфері містобудування;
2.Неврегульованість відносин між органами місцевого самоврядування, власниками жилих будинків з одного боку та суб’єктами господарювання – з іншого. |
Альтернатива 2
Заборонити переведення жилих приміщень до розряду нежилих та їх реконструкцію до прийняття на рівні держави нормативно-правового акта з цього питання |
Відсутні | 1. Порушення законодавства у сфері містобудування.
|
Альтернатива 3
Прийняти регуляторний акт – рішення Фастівської міської ради«Про затвердження порядкупереведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади» |
1.Зростання доходів міського бюджету за рахунок збільшення кількості суб’єктів господарювання..
2. Організація благоустрою прибудинкових територій. 3.Дотримання містобудівного законодавства 4. Підвищення рівня довіри до місцевої влади. |
Відсутні. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) |
Відсутні | 1. Обмеження прав власників жилих приміщень розпоряджатися своєю власністю.
|
Альтернатива 2
Заборонити переведення жилих приміщень до розряду нежилих та їх реконструкцію до прийняття на рівні держави нормативно-правового акта з цього питання |
Відсутні | 1. Обмеження прав власників жилих приміщень розпоряджатися своєю власністю. |
Альтернатива 3
Прийняти регуляторний акт – рішення Фастівської міської ради«Про затвердження порядкупереведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади» |
1. Розширення пропозицій на ринку товарів і послуг, пропонованих суб’єктами господарювання за рахунок відкриття нових об’єктів.
2. Створення додаткових робочих місць. 3. Дотримання норм та стандартів в сфері містобудування та архітектури. |
Відсутні |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник | Великі | Середні | Малі | Мікро | Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць | – | – | – | 20* | 20* |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків | – | – | – | 0,88 | 0,88 |
* кількість усіх дозволів на переведення приміщень з житлового в нежитловий фонд, починаючи з 2015 року по 01.07.2020 р.
Вид альтернативи | Вигоди | Витрати |
Альтернатива 1
Неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) |
Відсутні | 1.Зростання конфліктних ситуацій між власниками (балансоутримувачами) жилих будинків, мешканцями суміжних квартир з одного боку та суб’єктами підприємницької діяльності – з іншого.
2. Порушення законодавства у сфері містобудування; |
Альтернатива 2
Заборонити переведення жилих приміщень до розряду нежилих та їх реконструкцію до прийняття на рівні держави нормативно-правового акта з цього питання |
Відсутні | 1. Обмеження прав власників жилих приміщень розпоряджатися своєю власністю.
|
Альтернатива 3
Прийняти регуляторний акт – рішення Фастівської міської ради «Про затвердження порядку переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади» |
1. Отримання нових приміщень для здійснення підприємницької діяльності.
2. Отримання прибутку від здійснення підприємницької діяльності. 3. Підвищення рівня правової захищеності суб’єктів господарювання. |
Відсутні |
Вплив на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва об’єктивно визначити не можливо.
- IV. Вибір найбільш оптимального
альтернативного способу досягнення цілей
За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступня досягнення визначених цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) | Коментарі щодо присвоєння відповідного балу |
Альтернатива 1 | 1 | У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставлених цілей. |
Альтернатива 2 | 1 | У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставлених цілей. |
Альтернатива 3 | 4 | У разі прийняття акта задекларовані цілі забезпечать повною мірою досягнення поставленої мети стосовно затвердження порядку. |
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) | Вигоди (підсумок) | Витрати (підсумок) | Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 | Не передбачається | Не передбачається | Вплив на визначену проблему відсутній |
Альтернатива 2 | Не передбачається | Не передбачається | Вплив на визначену проблему відсутній |
Альтернатива 3 | Забезпечено баланс інтересів органів місцевого самоврядування,громадян та суб’єктів господарювання | Не передбачаються | Цілі регулювання будуть досягнуті |
Рейтинг | Аргументи щодо переваги обраноїальтернативи / причини відмови відальтернативи | Оцінка ризику зовнішніхчинників на діюзапропонованогорегуляторного акта |
Альтернатива 1 | Аргументи для переваги відсутні | відсутні |
Альтернатива 2 | Аргументи для переваги відсутні | відсутні |
Альтернатива 3 | Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив, приведення нормативно- правового акта у відповідність до вимог чинного законодавства України | У разі зміни законодавчих актів, відповідний регуляторний акт може бути переглянутий
|
- Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Вищевказані проблеми планується розв’язати шляхом прийняття регуляторного акта, який встановлює єдиний Порядок переведення жилих приміщень в нежилі.
Чинність Порядку поширюється на весь житловий фонд (будинки, квартири в них, а також жилі приміщення в інших будівлях), що знаходяться на території населених пунктів Фастівської міської територіальної громадинезалежно від форм власності та балансової належності.
Прийняття Порядку чітко визначить:
- єдині вимоги при переведенні жилих приміщень (квартир, будинків) в нежилі;
- перелік необхідних документів, які повинен надати замовник, та послідовність дій;
- термін розгляду заяви та надання рішення виконавчого комітету міської ради;
- спрощення процедури;
- дотримання вимог чинного законодавства у сфері містобудування та архітектури;
- контроль за кількістю переобладнаних квартир;
- збереження в належному стані архітектурного вигляду міста.
Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акту:
- Розробка проекту рішення Фастівської міської ради ««Про затвердження порядкупереведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади»;
- Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій та зауважень;
- Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України;
- Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії міської ради;
- Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;
- Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
- Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, в т.ч. виконавчий орган Фастівської міської ради, при введені в дію запропонованого проекту регуляторного акта не понесуть додаткових витрат коштів місцевого бюджету, а також витрат на контроль на його виконанням.
У відповідності до здійсненого аналізу витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів місцевого самоврядування та розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів господарювання встановлено наступне.
Починаючи з 2015 року за отриманням дозволу на переведення житлових приміщень в нежитлові звертались тільки суб’єкти мікропідприємництва.
Кількість суб’єктів малогота мікропідприємництва, на яких може поширюватись регулювання станом на 01.07.2019 –2 186 осіб, станом на 01.07.2020 – 2 280оcіб.
У 2015 році рішеннями виконавчого комітету Фастівської міської ради було надано 1 дозвіл на переведення житлових приміщень у нежитлові, у 2016 році- 1, 2017 році – 4, 2018 році – 7, 2019 році – 7, станом на 01.07.2020 –рішення відсутні.
Тобто, питання переведення жилих приміщень в нежилі впливає на дуже незначну кількість суб’єктів малого та мікропідприємництва, у відсотковому співвідношенні у 2019 році вплинуло на 0,32 %, у 2020 році – 0 %. Навіть, якщо взяти кількість усіх дозволів на переведення приміщень з житлового в нежитловий фонд, починаючи з 2015 року по 01.07.2020 (20) та кількість суб’єктів малого та мікро бізнесу станом на 01.07.2020, Порядок переведення жилих приміщень (будинків), що належать на праві власності юридичним або фізичним особам, у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади впливаєорієнтовно лише на 0,88 % суб’єкта. Зважаючи на вищезазначене, питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, не перевищує 10 відсотків, тому розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва) не проводиться.
Крім цього, надання дозволу на переведення жилого приміщення (квартири, будинку) із житлового в нежитловий фонд відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» є адміністративною послугою та надається безкоштовно через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до проекту запропонованого Порядку суб’єкт підприємницької витрачає кошти на оплату технічного висновку на про стан будівельних конструкцій житлового будинку, в якому також зазначено можливість існуючих інженерних мереж будинку забезпечити нежитлове приміщення (у випадку надання згоди на його переведення) необхідними житлово-комунальними послугами та можливість реконструкції під об’єкт для провадження підприємницької діяльності та/або непідприємницької діяльності (приблизно 3-5 тис.грн.)
Прийняття регуляторного акту дозволить забезпечити отримання додаткових надходжень від сплати підприємцями пайових внесків в розвиток інфраструктури населених пунктах Фастівської міської територіальної громади. Загальна сума пайових внесків при переведенні приміщень з житлового фонду в нежитловий для заняття підприємницькою діяльністю за 2019 рік становить6 758 грн.
На даний час неможливо спрогнозувати кількість осіб на яких буде поширюватись дія регуляторного акту, оскільки невідомо скільки власників квартир може звернутись у 2020 та майбутніх роках для отримання відповідного дозволу на переведення жилих приміщень в нежилі.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Акт набирає чинності з дня його оприлюднення на офіційному сайті Фастівської міської ради.
Запропонований регуляторний акт довгостроковий. Доповнення та зміни будуть вноситися після внесення відповідних змін до чинного законодавства України та у разі потреби за підсумками аналізу відстеження його результативності. Перегляд положень регуляторного акту, його скасування, відміна чи внесення до нього змін здійснюватиметься у відповідності з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:
Якісні:
- врегулювання порядку переводу житлових приміщень в нежитлові;
- спрощення процедури переведення, скорочення термінів.
- Кількісні:
Показник | 2018 р. | 2019 р.
|
2020 р. |
Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од.; | 7 | 7 | 4 |
Кількість переведених житлових приміщень (будинків) у нежитлові | 7 | 7 | 4 |
Кількість наданих відмов на переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі | 0 | 0 | 0 |
Кількість скарг мешканців жилих будинків на самовільне переобладнання квартир під офіси, магазини тощо. | 0 | 0 | 0 |
Час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на одного суб’єкта господарювання), год. | 1 | 1 | 1 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % | 100 | 100 | 100 |
- Визначення заходів , за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відносно цього регуляторного акта повинно послідовно здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності, зокрема:
базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведено до набрання чинності цим регуляторним актом;
повторне відстеження результативності – через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом;
періодичне відстеження результативності – один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних.
Міський голова М.В.Нетяжук
Звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта
проекту рішення Фастівської міської ради
«Про затвердження порядку переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі в населених пунктах Фастівської міської територіальної громади»
Виконавець заходів з відстеження результативності:відділ містобудування та архітектури
Цілі прийняття акта Основними цілями державного регулювання є:
– затвердження єдиного порядку переведення жилих приміщень до розряду нежилих;
– спрощення процедури, визначення конкретних строків на документообіг у процесі переведення жилих приміщень у нежилі;
– упорядкування процедури, чітке визначення послідовних етапів переведення жилих приміщень у нежилві;
– недопущення обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, шляхом визначення уповноваженими органами можливості та доцільності переведення жилих приміщень у нежилі з урахуванням ряду факторів, у тому числі мотивованих заперечень власників суміжних квартир (приміщень);
– зменшення кількості конфліктних ситуацій з мешканцями прилеглих квартир та приміщень.
Строк виконання заходів з відстеження: 7 днів (25.06.2020–01.07.2020 р.)
Тип відстеження: базове.
Заходи які були виконані з відстеження результативності – вивчення Конституції України, Житлового кодексу Української РСР, Цивільного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів, що діють на території України.
Методи одержання результатів відстеження результативності: статистичний метод
Дані та припущення на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Для визначення кількісного значення статистичних показників результативності регуляторного акта використовується інформація відділу містобудування та архітектури.
Кількісні показники результативності
Для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:
Показник | 2018 р. | 2019 р.
|
2020 р. |
Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, од.; | 7 | 7 | 4 |
Кількість переведених житлових приміщень (будинків) у нежитлові | 7 | 7 | 4 |
Кількість наданих відмов на переведення жилих приміщень (будинків) у нежилі | 0 | 0 | 0 |
Кількість скарг мешканців жилих будинків на самовільне переобладнання квартир під офіси, магазини тощо. | 0 | 0 | 0 |
Час , що витрачається суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта (в середньому на одного суб’єкта господарювання), год. | 1 | 1 | 1 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, % | 100 | 100 | 100 |
Висновки та рекомендації:
Регуляторний акт направлений на упорядкування процедури та чітке визначення послідовних етапів переведення жилих приміщень у нежилі.
Прийняття даного регуляторного акту чітко визначить єдині вимоги при переведенні жилих приміщень (квартир, будинків) в нежилі, перелік необхідних документів, які повинен надати замовник, та послідовність його дій, надасть можливість спрощення процедури та встановлення контролю за кількістю переобладнаних квартир.
Оцінку результатів реалізації регуляторного акта та ступінь досягнення визначених цілей буде здійснено при проведені повторного відстеження результативності регуляторного акта згідно вимог ЗУ «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Міський голова М.В.Нетяжук