Про погодження Положення про облікову політику Комунального некомерційного підприємства Фастівської міської ради «Фастівський міський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги»
- 28.04.2025
ФАСТІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Київської області
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
від 23.04.2025 № 218
Про погодження Положення про облікову політику
Комунального некомерційного підприємства
Фастівської міської ради «Фастівський міський
центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги»
З метою врегулювання порядку ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності, дотримання єдиної методики відображення в бухгалтерському обліку і звітності господарських операцій та порядку оцінки об’єктів обліку, забезпечення своєчасного надання достовірної фінансової звітності, у відповідності до ч.5 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність у Україні» від 16.07.1999р. №996-ХІV, Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, затверджених наказом Мінфіну України від 07.02.2013р. №73, керуючись ст. 40 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” , виконавчий комітет вирішив :
- Погодити Положення про облікову політику Комунального некомерційного підприємства Фастівської міської ради «Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» (додається).
- Рішення виконавчого комітету Фастівської міської ради від 22.11.2021 № 567 «Про затвердження Положення про облікову політику КНП ФМР «Фастівський міський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» вважати таким, що втратило чинність.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, з гуманітарних питань.
Міський голова Михайло НЕТЯЖУК
Додаток
до рішення виконавчого комітету
№ 218
«23» квітня 2025року
ПОЛОЖЕННЯ
про облікову політику Комунального некомерційного підприємства
Фастівської міської ради
«Фастівський міський Центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги»
Назва підприємства | КНП ФМР «Фастівський міський Центр ПМСД» |
Державна реєстрація | Свідоцтво про державну реєстрайцію від 03.01.2018р. №10333 |
Юридична адреса | Київська область,
м. Фастів, вул. Київська, 57 |
Код ЄДРПОУ | 01107935 |
Код неприбутковості | 0048 |
Реєстрація платником ПДВ | 01.01.2024 року |
Дочірні підприємства, філії та представництва | Відсутні |
Організаційно – правова форма | Комунальне підприємство |
У відповідності до Закону України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999 №996-ХІV, наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку та Інструкції про його застосування» від 30.11.1999 № 291, Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативних актів, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання і подання фінансової звітності та з метою забезпечення своєчасного надання достовірної інформації користувачам фінансової звітності застосовуються наступні положення.
- Загальні положення.
1.1. Метою облікової політики є обрання в межах, передбачених стандартами та іншими нормативними документами, методів, методик, способів оцінки, форм організації обліку, які використовуються підприємством для ведення поточного обліку і складання фінансової звітності.
1.2. Положення про облікову політику розроблений відповідно до вимог Національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та затверджується власником або уповноваженим органом.
1.3. Зміни до наказу про облікову політику вносяться у разі зміни вимог статуту підприємства; у разі, якщо зміни облікової політики забезпечать більш повне відображення господарських операцій в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності; у разі зміни вимог законодавства до ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
Зміни до наказу про облікову політику підприємства вносяться шляхом внесення розпорядчим документом змін до чинного Положення про облікову політику КНП ФМР «ФМЦПМСД» після погодження з власником або уповноваженим органом.
1.4. Відповідальність за дотримання облікової політики покладається на керівника підприємства.
1.5. Положенням про облікову політику повинні керуватися всі особи, пов’язані у своїй діяльності з вирішенням питань, що визначаються обліковою політикою: директор підприємства, працівники фінансово-господарського підрозділу, які підпорядковані головному бухгалтеру; працівники всіх підрозділів, що відповідають за складання, виконання та своєчасне подання первинних документів для обробки бухгалтерами, матеріально-відповідальні особи.
- Організація бухгалтерського обліку.
2.1. Ведення бухгалтерського обліку і контролю покладається на фінансово-господарський підрозділ ( головний бухгалтер та підпорядковані особи) підприємства. У своїй роботі головний бухгалтер та підпорядковані особи керуються Національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в Україні та затвердженими посадовими інструкціями, які визначають обов’язки і міру персональної відповідальності кожного працівника.
2.2. Для ведення бухгалтерського обліку застосовувати оборотно-сальдову систему обліку/ відомості аналітичного обліку з використанням програмного комплексу.
2.3. Бухгалтерська служба окремо обліковує активи й зобов’язання за видами діяльності:
– медичні/соціальні послуги, що оподатковуються ПДВ за ставкою 20%;
– медичні/соціальні послуги, для яких діє пільга з ПДВ.
2.4. Первинна документація, яка підтверджує здійснення господарських операцій, роздруковується щомісячно, групується за певними ознаками та своєчасно відображається в регістрах бухгалтерського обліку.
2.5. Облікові регістри оборотні відомості, та ін. зберігаються у паперовому вигляді.
2.6. Підставою для відображення господарських операцій в бухгалтерському обліку є первинні документи. Первинні документи складають під час проведення операції, а якщо це неможливо, то безпосередньо після її закінчення. Відображення в обліку господарської операції відбувається в тому звітному періоді, у якому така господарська операція фактично відбулася
2.7. Первинні документи складають на паперових носіях або у вигляді електронних записів у формі, яка придатна до приймання їх змісту та виключає можливість, в подальшому, внесення неправдивих даних (ст.5 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг»).
2.8. Якщо первинні документи не мають офіційних форм, підприємство розробляє та використовує індивідуальні форми – до дати затвердження офіційних форм відповідальними органами.
2.9. Відображення господарських операцій підприємства здійснюється відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку та Інструкції про його застосування, затвердженого наказом Мінфіну від 30.11.1999р. № 291, а також визначених субрахунків (додаток до Положення №1).
2.10. Для обліку витрат організація використовує 9-й клас рахунків.
2.11. Особи за посадами, які мають право на відображення фактів здійснення господарських операцій в первинних документах і підписання первинних документів та осіб, яким дозволено отримувати та видавати ТМЦ (матеріально-відповідальні особи, з якими укладені договори), затверджується наказом керівника підприємства.
Перелік посад, які мають право першого та другого підпису на документах
№ з/п |
Право підпису |
Займана посада |
1 |
2 |
3 |
1. |
Право першого підпису |
Директор, медичний директор за відсутності директора |
2. |
Право другого підпису |
Головний бухгалтер, або особа яка виконує її обовязки |
Право доводиться до відома працівників під особистий підпис.
2.12. Підприємство на початок звітного року складає кошторис доходів та витрат, фінансовий план, план використання бюджетних коштів.
На кінець поточного року підприємство складає звіт виконання фінансового плану , фінансовий та бюджетний звіти.
2.13. Оплата праці працівникам підприємства здійснюється в межах затвердженого кошторису доходів та витрат на поточний рік, фінансового плану відповідно до штатного розкладу та на підставі табелю обліку робочого часу, умов Колективного договору.
2.14. Облік витрат, пов’язаних з відрядженням, норми добових на службові відрядження, терміни подачі звіту про використання коштів та інші питання, пов’язані з обліком службових відряджень, визначаються діючим законодавством на момент проведення господарської операції.
2.15. Для оплати платних медичних послуг застосовується РРО.
2.16. Грошові кошти і товарно-матеріальні цінності, використані на забезпечення статутної діяльності підприємства відображається за кредитом рахунків обліку грошових коштів і товарно-матеріальних цінностей у кореспонденції з рахунками 30 «Готівка» та 20 «Виробничі запаси»
2.17. Підприємство використовує доходи виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених Статутом.
2.18. При складанні фінансової звітності встановити межу суттєвості в розмірі 100 грн.
2.19. Відповідальність за подання фінансової, податкової, статистичної звітності та звітності з ЄСВ, у встановлені законодавством строки, несе головний бухгалтер підприємства.
- Основні засоби.
3.1. Основним засобом визнавати актив, якщо очікуваний термін його корисного використання (експлуатації) становить понад один рік і вартість якого перевищує 6 000 грн.
3.2. Об’єктом основних засобів вважати закінчений пристрій з усіма пристосуваннями та приладдям до нього, що передбачено п.4 П(С)БО 7, який затверджено наказом Мінфіну від 27.04.2000 № 92
3.3. Термін корисного використання основних засобів встановлюється комісією, яка призначається наказом керівника підприємства. Термін корисного використання може бути переглянутий у разі зміни очікуваних економічних вигод від використання об’єкту основних засобів внаслідок його поліпшення (дообладнання, реконструкція, модернізація, модифікація, добудова) та ремонту.
3.4. Визначити ліквідаційну вартість основних засобів рівною нулю.
3.5. Оцінка первісної вартості.
№ | Операції з основними засобами | Оцінка первісної вартості |
1. | Придбання основних засобів за рахунок цільового та нецільового фінансування та за кошти від іншої діяльності | Об’єкт ОЗ зараховується на баланс підприємства за первісною вартістю з урахуванням витрат, зазначених у п.8 П(С)БО 7. Амортизація нараховується протягом терміну корисного використання, установленого підприємством (але не меншого мінімально допустимого терміну), щомісячно починаючи з місяця, наступного за місяцем уведення об’єкта ОЗ в експлуатацію |
4. | Отримання ОЗ за договором дарування в якості благодійної допомоги для використання в статутних цілях або за договором пожертви | Первісна вартість об’єкта ОЗ дорівнює їх справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7. Доходи, отримані від використання об’єкту основного засобу, повинні бути направлені на забезпечення статутної діяльності. Отримання ОЗ оформлюється актом приймання – передачі, на підставі якого основні засоби зараховуються на баланс. |
5. | Безоплатно отримані ОЗ | Первісна вартість об’єкта основних засобів дорівнює їх справедливій вартості на дату отримання з урахуванням витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7. Для обліку безоплатно отриманих основних засобів застосовувати субрахунок 424 «Безоплатно отримані необоротні активи», або 483 «благодійна допомога» Справедлива вартість основних засобів визначається комісією, призначеною керівником, яка її встановлює шляхом вивчення ринкових цін на аналогічні об’єкти з тим самим рівнем зношеності або за сумою залишкової вартості (або здатності до експлуатації). Підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів. Дохід відображається за кредитом рахунку 745. |
7. | Створені підприємством основні засоби | Первісна вартість об’єкта ОЗ, створеного власними силами, складається з витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7; створеного за допомогою сторонніх організацій складається з витрат на оплату вартості їх робіт та витрат, передбачених у п.8 П(С)БО 7 |
8. | Ремонт основних засобів | Витрати на ремонт не відносяться на збільшення первісної вартості ОЗ та списуються у витрати підприємства |
9. | Об’єкти, переведені до основних засобів із оборотних активів | Первісна вартість об’єкта основних засобів дорівнює їх собівартості, яка визначається відповідно до П(С)БО 9 |
3.6. Відповідно до П(С)БО 7 «Основні засоби» обрано метод нарахування амортизації основних засобів та інших необоротних матеріальних активів – прямолінійний. Амортизація основних засобів проводиться до досягнення залишкової вартості об’єктом його ліквідаційної вартості.
3.7. Можливе проведення переоцінки основних засобів, якщо залишкова вартість об’єкта суттєво відрізняється від його справедливої вартості на дату балансу.
3.8. Межа суттєвості для проведення переоцінки основних засобів визначається у розмірі 10 % відхилення залишкової вартості таких об’єктів основних засобів від їх справедливої вартості.
3.9. Переоцінка основних засобів для цілей бухгалтерського обліку проводиться шляхом залучення суб’єкта оціночної діяльності відповідно до ст.7 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від від 12.07.2001 № 2658-ІІІ.
3.10. Для організації обліку та забезпечення контролю за збереженням необоротних активів кожному об’єкту призначається інвентарний номер ( перші чотири знаки- номер субрахунку, пята- підгрупу, усі інші знаки- порядковий номер предмета в групі).
3.12. Присвоєні об’єктам необоротних активів інвентарні номери зберігати за ними на весь період їх перебування в підприємстві. Номери об’єктів, що вибули або ліквідовані, не присвоювати іншим об’єктам, що надійшли, протягом трьох років.
3.13. Орендовані об’єкти основних засобів залишати з інвентарним номером орендодавця.
3.14. Аналітичний облік основних засобів вести в інвентарних картках обліку основних засобів.
3.15. Вимоги щодо забезпечення контролю за дотриманням Норм експлуатаційного пробігу автомобільних шин та порядку їх коректування залежно від умов експлуатації, затверджених наказом Міністерства інфраструктури «Про затвердження Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі» від 20.05.2006 № 488, та Картки обліку пробігу автомобільних шин;
Для контролю роботи транспортних засобів, роботи водіїв, використання палива використовують подорожні листи легкового автомобіля (за формою № 3) – затверджений наказом Держкомстата України № 74 вiд 17.02.98р. Згідно п. 1.3 Інструкція № 74 подорожній лист є підставою списання палива, а також використання контролю службовогo легкового автомобіля під час виконання службових службових поїздок. Контроль за використанням пального та роботою автотранспорту покладено на посадових осіб згідно наказу директора підприємства.
- Малоцінні необоротні матеріальні активи (МНМА).
4.1. До малоцінних необоротних матеріальних активів відносити активи, відмінні від основних засобів (на підставі класифікації, поданої в п.5 П(С)БО 7 «Основні засоби»), термін використання яких більше ніж один рік, а вартісна оцінка яких дорівнює сумі, що не перевищує 6 000 грн.
4.2. Амортизація нараховується в першому місяці використання МНМА у розмірі 100% їх вартості.
4.3. Переоцінку МНМА не проводити.
- Нематеріальні активи (НМА).
5.1. Придбаний або отриманий нематеріальний актив відображається в балансі тільки в тому випадку, якщо існує ймовірність одержання майбутніх економічних вигод від його використання, пов’язаного з виконанням комплексу благодійних заходів, спрямованих на вирішення завдань, що відповідають статутним цілям підприємства, та його вартість може бути достовірно визначена.
5.2. Первісна вартість нематеріального активу складається з ціни придбання та інших витрат, безпосередньо пов’язаних з придбанням активу та доведенням його до стану, в якому він придатний для використання за призначенням.
5.3. Первісна вартість створеного нематеріального активу власними силами складається зі всіх витрат на створення, виробництво і підготовку активу до використання.
5.4. Якщо програмне забезпечення для комп’ютера є невіддільною частиною, пов’язаного з ним програмного забезпечення, яке необхідне для його безперебійної роботи, то таке програмне забезпечення враховується у складі основного засобу.
5.5. Підприємство самостійно встановлює термін корисного використання нематеріальних активів за кожним об’єктом окремо при визнанні цього об’єкта активом (при зарахуванні на баланс). Термін корисного використання нематеріальних активів встановлюється комісією, призначеною наказом керівника підприємства.
5.6. Термін корисного використання нематеріального активу переглядається наприкінці звітного періоду, якщо в наступному періоді очікуються зміни терміну корисного використання активу або зміни умов отримання майбутніх економічних вигод.
5.7. Нематеріальні активи амортизуються прямолінійним методом впродовж очікуваного терміну їх використання. Нарахування амортизації починається в місяці, наступному після введення нематеріального активу в експлуатацію.
5.8. Амортизація нематеріальних активів провадиться у розмірі 100% їх вартості при введенні в експлуатацію.
5.9. Нематеріальні активи списуються з балансу в результаті неможливості отримання підприємством надалі економічних вигод від їх використання. Рішення про списання нематеріальних активів приймається власником або органом управління.
Обов’язки з приймання, списання, оцінки активів і зобов’язань покладаються на відповідну комісію, що затверджується наказом по підприємству щороку.
- Запаси.
6.1. Підприємство визнає запаси активами, необхідними для виконання мети та завдань, що відповідають статутним цілям підприємства.
6.2. Одиницею запасів визначено окреме найменування.
6.3. Отримані запаси зараховуються на баланс за первісною вартістю, яка складається із суми фактичних витрат на їх придбання, передбачених П(С)БО 9 в розрізі джерел надходження.
6.4. В зв’язку з тим, що запаси утримуються підприємством як для управлінських цілей так і для здійснення послуг, запаси (матеріали, товари, офісний та господарський інвентар), в підприємстві, обліковуються на рахунку 20 «Запаси», в т.ч.:
201-«Сировина та матеріали» – обліковується медикаменти та вироби медичного призначення;
202- «Брухт чорного та кольорових металів» – брухт, отриманий в результаті списання, або демонтажу при проведені капітального ремонту;
203 «Паливо» – бензин та скраплений газ;
205 «Будівельні матеріали» – матеріали господарчі, буд.матеріали;
207 «Запасні частини» – запасні частини, вузли, готові деталі, які використовуються для ремонту;
209 «Інші матеріали» – бланки суворої звітності, канц.товари
6.5. Аналітичний облік запасів відображається в кількісно – сумовому вигляді.
6.6. Транспортно-заготівельні витрати обліковуються безпосередньо у складі первісної вартості придбаних запасів.
6.7. Для забезпечення обліку запасів на підприємстві наказом директора у відповідність до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 “Запаси”, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 1999 року № 246, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 02 листопада 1999 року за № 751/4044; Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 10 січня 2007 року № 2; Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2021 року №496, призначені матеріально-відповідальні особи для збереження медикаментів у структурних підрозділах КНП ФМР «ФМЦПМСД» з укладанням з ними письмових договорів про повну індивідуальну матеріальну відповідальність.
6.9 Облік медикаментів здійснюється відповідно до нормативних документів, виданих відповідними органами.
6.10. При вибутті запасів застосовується метод обліку середньозваженої вартості.
- Дебіторська заборгованість.
7.1. Визнання, оцінка та облік дебіторської заборгованості здійснюється відповідно до П(С)БО 10 «Дебіторська заборгованість», який затверджений наказом Міністерством фінансів України від 08.10.1999р. №237 зі змінами та доповненнями.
7.2. Дебіторська заборгованість включається до балансу за чистою вартістю реалізації.
7.3. Поточна дебіторська заборгованість класифікується як сумнівна, якщо оплата від контрагента не надійшла протягом 30 днів з дати, установленої в договорі.
7.4. Критерії віднесення дебіторської заборгованості до безнадійної встановлюються відповідно до П(С)БО 10 та пп. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
7.5. Безнадійна заборгованість списується з балансу відповідно до наказу керівника підприємства на підставі проведеної інвентаризації та письмового обґрунтування доцільності списання. Списання безнадійної заборгованості з позабалансового рахунку здійснюється на підставі наказу директора та оформлюється бухгалтерською довідкою.
- Інші доходи.
8.1. Узагальнення інформації про інші доходи від операційної діяльності підприємства у звітному періоді ведеться на рахунку 71 “Інший операційний дохід”.
8.2. За кредитом рахунку 71 “Інший операційний дохід” відображається збільшення (одержання) доходу, за дебетом – списання в порядку закриття на рахунок 79 “Фінансові результати”.
8.3. Аналітичний облік ведеться за субрахунками:
703 – дохід від реалізації робіт і послуг (кошти від наданих медичних послуг-НСЗУ, соціальних послуг та платних медичних послуг);
713 – Дохід вiд операційної оренди активів;
718 – Дохід вiд безоплатно одержаних оборотних активів;
719 – Інші доходи від операційної діяльності ( послуг оренди, нарахування відсотків банку, тощо).
- Визнання доходів та витрат.
9.1. Доходи від цільового фінансування на придбання оборотних активів, визнаються доходами протягом тих періодів, в яких зазнали витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування відповідно до п.17 П(С)БО 15.
9.2. Доходи від цільового фінансування на придбання основних засобів, нематеріальних активів визнаються протягом строку корисного використання придбаних об’єктів, пропорційно сумі нарахованої амортизації відповідно до п.18 П(С)БО 15.
9.3. Доходи від цільового фінансування, які підприємство отримує для компенсації попередньо здійснених витрат, визнаються доходом одночасно з визнанням дебіторської заборгованості відповідно до п.19 П(С)БО 15.
9.4. Оцінка ступеня завершеності операцій з надання послуг чи виконання робіт, здійснюється шляхом вивчення виконаної роботи. Дохід визнається відразу після завершення робіт, виконання яких підтверджується актом виконаних робіт відповідно до пп.10-14 П(С)БО 15.
9.5. Дохід від операційної оренди визнається щомісячно протягом року та відображається за кредитом субрахунку 713 «Дохід від операційної оренди активів». Дохід, отриманий від оренди використовується виключно на фінансування статутної діяльності неприбуткової організації.
9.6. Витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов’язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення), відповідно до п.6 П(С)БО 16.
9.7. Адміністративні витрати, інші операційні витрати, інші витрати визнаються витратами у тому періоді, в якому вони здійснені відповідно до п.7 П(С)БО 16.
9.8. Платежі за договорами операційної оренди визнаються витратами рівномірно на всьому протязі терміну дії оренди.
9.10. Суми попередньої оплати і отримані аванси доходами не визнаються.
9.11. Отримана поворотна фінансова допомога в бухгалтерському обліку доходом не визнається, тому, що сума такої допомоги не збільшує активи та не зменшує зобов’язання; Безповоротна фінансова допомога визнається доходом.
9.10. Повернення сум поворотної фінансової допомоги не визнається витратами, тому, що в бухгалтерському обліку витрати відображаються одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов’язань.
9.11. Витрати, щодо яких на момент складання фінансової звітності не отримано первинних документів від контрагентів, визнаються в періоді отримання доходу, для отримання якого вони здійснені, або їх фактичного понесення, якщо витрати неможливо прямо пов’язати з доходом. Операція за не отриманими первинними документами відображається на підставі бухгалтерської довідки, складеної останнім числом грудня з зазначенням розрахункової суми витрат.
9.12. Якщо на підставі первинних документів, отриманих після складання та затвердження фінансової звітності, виявлено помилку або встановлено що різниця між сумою фактичних витрат та розрахунковою сумою витрат суттєво впливає на фінансову звітність попереднього періоду складається бухгалтерська довідка в місяці виявлення помилки. Виправляється фінансова звітність за попередній помилковий рік. Подається уточнюючий Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткового підприємства з виправленою фінансовою звітністю.
9.13. Доходи і витрати від діяльності включати до звіту про фінансові результати на підставі принципів нарахування і відповідності, відображати в бухгалтерському обліку і фінансових звітах тих періодів, до яких вони відносяться.
- Фінансовий результат.
10.1. На субрахунку 791 “Результат операційної діяльності” визначається прибуток (збиток) від операційної діяльності підприємства. За кредитом субрахунку відображається в порядку закриття рахунків сума доходів від іншої операційної діяльності,-рахунок 71 та рахунок 70 ,- доходи від реалізації, за дебетом – сума в порядку закриття рахунків інших операційних витрат (рахунок 94).
- Інвентаризація.
11.1. Для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку і фінансової звітності проводити інвентаризацію активів і зобов’язань.
11.2. Щорічну інвентаризацію проводити станом на 31 грудня поточного року.
11.3. Порядок проведення інвентаризації майна організації визначається Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого Міністерством фінансів України від 02.09.2014р. №879.
11.4. Інвентаризація активів та зобов’язань здійснюється на підставі Наказу керівника підприємства.
11.5. На підприємстві наказом керівника визначається постійно діюча інвентаризаційна комісія.
11.6. Результати інвентаризації відображаються в інвентаризаційних описах та актах інвентаризації, які складаються в 2-х примірниках.
11.7. По завершенню інвентаризації інвентаризаційні описи та акти інвентаризації підписуються всіма членами інвентаризаційної комісії та матеріально – відповідальними особами. Комісією складається протокол результатів проведення інвентаризації, який надається для ознайомлення та затвердження керівнику підприємства.
11.8. На майно, що належить іншим підприємствам (оренда, відповідальне зберігання, тощо), складається окрема звіряльна відомість, копія якої надається власнику майна.
- Документообіг.
12.1. Документообіг на підприємстві регламентується додатком до наказу про облікову політику (додаток до Положення №2), який містить перелік і форми первинних облікових документів, строки їх складання, перелік посадових осіб, відповідальних за складання, виконання, перевірку, обробку та строки і порядок передачі в архів.
12.2. Після закінчення кожного звітного місяця первинні документи підшиваються (брошуруються) за тематичною ознакою разом з обліковими регістрами, на підставі яких вони складені. Підшивання (брошурування) здійснюється за облікові періоди, які встановлює підприємство, в залежності від обсягу документів на підприємстві. На обкладинці папки (справи) вказується: найменування підприємства, назва і порядковий номер папки (справи) відповідно до номенклатури справ; період, за який підшито документи (рік, квартал, місяць, кілька місяців).
12.3. Не закінчені у діловодстві документи зберігаються у поточному робочому архіві підприємства, в визначеному для зберігання місці (шафи, полиці).
12.4. Обчислення строків зберігання документів проводиться з 1 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством.
12.5. Перелік типових документів, що створюються під час діяльності підприємства, є основою для складання Номенклатури справ.
Керуючий справами(секретар) виконавчого
комітету Фастівської міської ради Леся ТХОРЖЕВСЬКА
Додаток
до Положення про облікову політику
Комунального некомерційного
підприємства Фастівської міської ради
«Фастівський міський Центр первинної
медичної (медико-санітарної) допомоги №1
План рахунків
Синтетичні рахунки (рахунки першого порядку) | Субрахунки (рахунки другого порядку) | ||
Код | Назва | Код | Назва |
1 | 2 | 3 | 4 |
10 | Основні засоби | 101 | Земельні ділянки |
103 | Будинки та споруди | ||
104 | Машини та обладнання | ||
105 | Транспортні засоби | ||
108 | Багаторічні насадження | ||
109 | Інші основні засоби | ||
11 | Інші необорт
ні матеріальні активи |
111 | Бібліотечні фонди |
112 | Малоцінні необоротні матеріальні активи | ||
117 | Інші необоротні матеріальні активи | ||
122 | Права користування майном | ||
127 | Інші нематеріальні активи | ||
13 | Знос (амортизація) необоротних активів | 131 | Знос основних засобів |
132 | Знос інших необоротних матеріальних активів | ||
15 | Капітальні інвестиції | 151 | Капітальне будівництво |
152 | Придбання (виготовлення) основних засобів | ||
1521 | Придбання основних засобів | ||
1522 | Виготовлення та модернізація основних засобів | ||
153 | Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів | ||
1531 | Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів | ||
1532 | Виготовлення та модернізація інших необоротних матеріальних активів | ||
20 | Виробничі запаси | 201 | Сировина й матеріали |
202 | Купівельні напівфабрикати та комплектуючі вироби | ||
203 | Паливо | ||
205 | Будівельні матеріали | ||
207 | Запасні частини | ||
209 | Інші матеріали | ||
30 | Каса | 301 | Каса в національній валюті |
31 | Рахунки в банках | 311 | Поточні рахунки в національній |
315 |
валюті
Спеціальні рахунки в національній валюті |
||
36 |
Розрахунки з покупцями та замовниками |
361 |
Розрахунки з вітчизняними покупцями
|
37 | Розрахунки з різними дебіторами | 371 | Розрахунки за виданими авансами |
372 | Розрахунки з підзвітними особами | ||
373 | Розрахунки за нарахованими доходами | ||
377 | Розрахунки з іншими дебіторами | ||
378 | Розрахунки з державними цільовими фондами. | ||
38 | Резерв сумнівних боргів | За дебіторами | |
39 | Витрати майбутніх періодів | За видами витрат | |
40 | Статутний капітал | За видами капіталу | |
41 | Пайовий капітал | За видами капіталу | |
42 | Додатковий капітал | 423 | Дооцінка активів |
424 | Безоплатно одержані необоротні активи | ||
44 | Нерозподілені прибутки (непокриті збитки) | 441 | Прибуток нерозподілений |
442 | Непокриті збитки | ||
443 | Прибуток, використаний у звітному періоді | ||
48 | Цільове фінансування і цільові надходження | За оджерелами фінансування (482;483) | |
61 | Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями | 611 | Поточна заборгованість за довгостроковими зобов’язаннями в національній валюті |
63 | Розрахунки з постачальниками та підрядниками | 631 | Розрахунки з вітчизняними постачальниками |
64 | Розрахунки за податками й платежами | 6411 | Розрахунки за податками (ПДФО) |
6412 | Розрахунки з ПДВ | ||
642 | Розрахунки за обов’язковими платежами | ||
6432 | Податкові зобовязання непідтверджені | ||
6435 | Умовний продаж | ||
6442 | Податковий кредит непідтверджений | ||
65 | Розрахунки за страхування | 651 | За пенсійним забезпеченням |
655 | За страхуванням майна | ||
66 | Розрахунки за виплатами працівникам | 661 | Розрахунки за заробітною платою |
662 | Розрахунки з депонентами | ||
663 | Розрахунки за іншими виплатами | ||
67 | Розрахунки учасниками | 672 | Розрахунки за іншими виплатами |
68 | Розрахунки за іншими операціями | 681 | Розрахунки за авансами одержаними |
685 | Розрахунки з іншими кредиторами | ||
6851 | Розрахунки з іншими кредиторами (профвнески) | ||
6853 | Розрахунки з іншими кредиторами (за виконавчими документами) | ||
69 | Доходи майбутніх періодів | За видами доходів | |
70 | Доходи від реалізації | 703 | Дохід від реалізації робіт і послуг |
71 | Інший операційний дохід | 712 | Дохід від реалізації інших оборотних активів |
713 | Дохід від операційної оренди активів | ||
715 | Одержані штрафи, пені, неустойки | ||
716 | Відшкодування раніше списаних активів | ||
717 | Дохід від списання кредиторської заборгованості | ||
718 | Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів | ||
719 | Інші доходи від операційної діяльнос | ||
74 | Інші доходи | 745 | Дохід від бзоплтно одержаних активів |
746 | Інші доходи | ||
79 | Фінансові результати | 791 | Результат операційної діяльності |
792 | Результат фінансових операцій | ||
793 | Результат іншої діяльності | ||
90 | Собівартість реалізації | 903 | Собівартість реалізованих робіт та послуг |
91 | Загальновиробничі витрати | ||
92 | Адміністративні витрати | ||
94 | Інші витрати операційної діяльності |
Додаток
до Положення про облікову політику
Комунального некомерційного
підприємства Фастівської міської ради
«Фастівський міський Центр первинної
медичної (медико-санітарної) допомоги №2
Документообіг на підприємстві КНП ФМР «Фастівський міський Центр ПМСД»
№ п/п | Найменування форм звітності | Відповідальний виконавець за складання та передачу документу | Відповідальний виконавець за прийняття та оброблення документів | Термін передачі первинних документів до обробки | Місце зберігання оброблених документів |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Накладні на отримані від постачальників товарно-матеріальні цінності | МВО , що забезпечують отримання ТМЦ | Головний бухгалтер та підлеглі особи | Протягом 3-х робочих днів з дня отримання ТМЦ | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
2 | Реєстри та накладні на отримання ТМЦ і переміщення по підприємству | МВО , що забезпечують отримання ТМЦ | Головний бухгалтер та підлеглі особи | Щомісячно до 10 числа наступного місяця | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
3 | Акти та відомості на списання ТМЦ | Матеріально-відповідальні особи | Бухгалтер Головний бухгалтер та підлеглі особи | Щомісячно до 5 числа наступного місяця | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
4 |
Подорожні листи | Водії, механік
|
Бухгалтер по матеріалах
|
Щоденно до 09-00
за попередній день |
Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
5 | Накази про надання відпусток | Інспектор відділу кадрів | Бухгалтер по нарахуванню заробітної плати | Згідно графіку або за14 днів до початку відпустки | Приміщення фінансово-господарського підрозділу, відділу кадрів |
6 | Табелі обліку робочого часу | Керівники структурних підрозділів , або особи що їх заміняють, інспектор з кадрів | Бухгалтер по нарахуванню заробітної плати | Щомісячно до 25 числа, а внесення виправлень до 1 числа наступного місяця | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
7 | Накази по підприємству | Інспектор ВК | Головний бухгалтер, підлеглі особи, та інші виконавці | Щоденно по мірі складання, але не пізніше 31 числа поточного місяця | Приміщення фінансово-господарського підрозділу, відділу кадрів |
8 | Авансові звіти:
– про відрядження
|
Особи, які були у відрядженні | Головний бухгалтер, підлеглі особи | Не пізніше 3 робочих днів з моменту події | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
9 | Акти введення в дію та вибуття основних засобів | Комісія постійна | Головний бухгалтер та підлеглі особи | Протягом 2 робочих днів з моменту події, але не пізніше 30 числа поточного місяця | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
10 | Акти здачі-прийняття робіт, послуг | Керівники структурних підрозділів , або особи що їх заміняють | Директор, Головний бухгалтер та підлеглі особи | Щомісячно до 1 числа після звітного періоду | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |
11 | Регістри бух.обліку згідно розподілу обовˊязків між бухгалтерами | Бухгалтер | Головний бухгалтер | Щомісячно 10 числа наступного за звітним | Приміщення фінансово-господарського підрозділу |